[Twingo] Auto startte niet meer. Vreemd verhaal

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
injotwingo
Contacteer:

Waren wij gister lekker nog even op de camping, wilde de auto niet meer starten.

Renault "En Route" Service gebeld om te zorgen dat er een mannetje bij kwam. Na een half uurtje kwam er een bergingsauto. De man heeft gekeken en kon helaas niks meer doen ter plekke. Hij heeft de auto weggesleept. Hij heeft een taxi geregeld en met die taxi werden we naar een plaats gebracht waar we een leenauto kregen. (ClioIIF2 1.2 16V) Dus opzich best grappig in vergelijking met de twingo 1.2 8v.

Dus gelukkig konden we wel weer naar huis van Lattrop naar Katwijk aan zee.

Hulde aan de renault service, maar we gaan wel een goed gesprek aan met de dealer, want dit is niet de eerste keer dat er wat mis is.

Er is al een neiuwe accu ingegaan, een nieuw rekeneenheid en nieuwe bougies. Gelukkig hebben we 2 top occasion garantie waardoor we niks hoeven te betalen. Maar ik wil gewoon kunnen vertrouwen op me autootje.

Jullie horen nog verder wat er mis is met de Twingo.

Gr. Jop
Laatst gewijzigd door injotwingo op vr 16 jul 2004 9:12, 4 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Mooi balen! Kon de monteur je ook niet vertellen waar het euvel lag?
injotwingo
Contacteer:

Waarschijnlijk in de startmotor.
Die ging wel draaien, maar kon niet de motor zelf aan laten slaan. En als die aansloeg draaide de cilinders een aantal keer en dan weer dodd.
Gideon B
Contacteer:

Lekker balen is dat, als je auto weggesleept moet worden, en er al meer aan de hand is geweest. Toch, desondanks wel netjes dat ze er zo snel waren en dat je zo snel een leenauto hebt gekregen.

succes met de dealer :gun:
injotwingo
Contacteer:

Gideon B schreef:

succes met de dealer :gun:
:wink:
André ter Velde

injotwingo schreef:Waarschijnlijk in de startmotor.
Die ging wel draaien, maar kon niet de motor zelf aan laten slaan. En als die aansloeg draaide de cilinders een aantal keer en dan weer dood.
Dus lag het niet aan de startmotor maar aan de motor zelf!
injotwingo
Contacteer:

Heel scherp. Ik dacht dat zelf dus ook, maar volgens de monteur dus niet
jhu

Gelukkig is die 2 jaar top occasion echt een goede regeling van Renault. Mijn huidige Clio RSi heeft het ook 2 jaar gehad en 4 maanden na de aankoop liep de krukaskeerring in de soep. Dan ben je blij dat je zo'n dekking hebt, want anders had dat iets van 3000 hollandse guldens gekost.

Alles wordt netjes geregeld, daar kan je van uitgaan.
Rontwingo

Kl*te voor je, hopen dat het niet teveel gaat kosten

Die van mij starte vannochten ook niet, maar bij mij is het alleen met warm weer dus dus moet ik ook ff nalaten kijken.

Succes iig
Douwe

Minderz hoop dat het in orde komt succes in elk geval (Y)
injotwingo
Contacteer:

Gister hebben we gebeld en bleek er iets mis met de bougies, maar deze waren pas geleden vervangen. Toch raar verhaal.

Daarbij komt nog dat we de twingo zelf moeten gaan halen in Oldenzaal.(220 km) Er werd ons door de berger vertelt dat íe vanzelf naar Noordwijk kwam. Blijkt toch een communicatiefout te zijn tussen de berger en de en route service.

Het was allemaal eigenlijk ook te goed geregeld.

Gr. Jop
Stefan S.

Moet je de Twingo ophalen bij Renault Munsterhuis te Oldenzaal? Ze hebben daar iig wel een goede service (Y) Wel een raar verhaal dat het aan de bougies liggen, terwijl deze pas vervangen waren.
André ter Velde

injotwingo schreef:Gister hebben we gebeld en bleek er iets mis met de bougies.
Dus toch niet de startmotor ! :wink:

Blij dat het weer opgelost is.
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Ongeveer een jaar geleden heb ik ook gehad dat de twingo niet meer starte. Er is toen ook met de bougies gekloot en weet ik wat allemaal. Startmotor wilde ook gewoon, maar de auto startte niet. Bleek achteraf het benzinepompje te zijn (heeft vast een speciale naam maar die zou ik niet weten), die gaf niet met genoeg kracht benzine. In ieder geval dat ding waar je luchtfilter op zit. Jij hebt wel weer een nieuwer type, weet ook niet hoe het daar zit...
* Stefan T-SPORT *
injotwingo
Contacteer:

Bedankt voor alle reacties :worship: :worship:

Mochten we nog meer weten dan horen jullie dat uiteraard

Gr. Jop
injotwingo
Contacteer:

Hijs eindelijk weer terug.

Het waren de bougies. Het blijft toch een raar verhaal omdat de bougies ongeveer 4 weken al vervangen waren waren.

Gelukkig issie weer terug.

Nog bedankt iedereen voor de leuke reacties

Gr. Jop
injotwingo
Contacteer:

De auto is wegeweest op kosten van renault.

Het blijkt zo te zijn dat onze serie auto van het jaar 2000 last heeft van de moderne benzine. De benzine zou te "droog" zijn. Daarom start 'ie na een dag of 2 stilstaan erg moeilijk.

Daarom hebben ze een of ander spulletje in de tank gegooit waardoor de benzine wat "natter" wordt. Dat blijft ongeveer 2 jaar zitten.

Zeggen ze! :@

Blijft een raar verhaal hoor.

Ik hoop niet dat we stilstaan in frnakrijk in de vakantie
~thijs~
Contacteer:

mmm maar wel effe een reis en kredietbriefje halen dus voorda je op vakantie gaat
injotwingo
Contacteer:

Ja idd,

Maar we hebben ook gelukkig en route service van renault!

Dus ze komen ons maar halen ;-)
Plaats reactie