mijn turbo loopt onregelmatig

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
5gt8vturbo

hallo!!!!!!!!!!!1
nou heb ik een zeer groot probleem het is allemaal begonnen met het plaatsen van grote sproeiers en dump-valve. hij begon als hij stationair liep onregelmatig te lopen. na een paar maanden zo gelopen te hebben kreeg ik de kans om een nieuw motor blok uit frankrijk over te kopen van iemand. dacht bij mijzelf dat het wel over zou gaan, na alles goed vast gezet te hebben en alle pakkingen bij mijn carb vernieuwd te hebben, bleef het probleem zich voordoen, dus ik dacht

* andere carb erop (standaard.) zelfde probleem
* is de onstreking kapot? vervangen zelfde probleem. * nou misschien is het de bezine toevoer? andere
bezinedruk regelaar erop! Zelfde probleem.
* nou dan kijken we de slangen na en het bezine
filter.

en we starten hem en het zelfde onregelmatige van mijn turbootje blijft zich voordoen dus ik ben nou echt radeloos en weet niet of ik er ooit achter kom heb het ook aan al mijn vrienden gevraagd maar niemand die iets weet zelfs een renault monteur bij renault rotterdam weet het niet meer heeft iemand hier enig idee?????????????????

please please please :worship: :worship: :worship:

thnx
Menno

Wat is precies 't probleem dan?
Heb je wel geprobeerd om 'm netjes stationair af te stellen?

En misschien een lekke dumpvalve?
Laatst gewijzigd door Menno op do 15 jul 2004 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
rev it like a rental
Matijs
Contacteer:

Bobine kabel, verdelerkap, rotor, bougiekabels, bougies?
5gt8vturbo

heb ik ook allemaal al verniuwd ga natuurlijk geen nieuwe motorplaatsen met ouwe spullen :lol:

hij loopt van 700 toeren naar 1200 toeren en weer terug en dit achter elkaar.
5gt8vturbo

dat afstellen is ook het eerste wat we dachten maar dat gaat gewoon voor geen nogelijkheid goed. hij blijft op een of andere manier vreemd lopen. vriend van mij die hem heeft afgesteld heeft bij achterberg gewerkt dus dan denk je wel dat dat goed zit
Matijs
Contacteer:

En de benzinepomp, geeft die wel constante druk?
5gt8vturbo

ja bezine pomp is ook zogoed als nieuw want het vreemde ben ik nog vergeten te vertellen is dat als ik hem op de "sjook"? zet op 1100 toeren dat hij helemaal perfect loopt.
Matijs
Contacteer:

choke (letterlijk: stikken) :wink:

Vreeemd...

En zonder dv? Valse lucht?
Menno

dan klinkt 't toch wel heel erg als valse lucht. Check alle slangetjes ff, op scheurtjes, en eventueel verkeerd aangesloten zijn. En die dumpvalve he, lekkage....
rev it like a rental
5gt8vturbo

zonder dumpvalve precies het zelfde ik werd er echt (word) er echt gestoord van heb echt letterlijk alles geprobeerd zelf het slangetje naar m`n dumpvalve heb ik vervangen.er zit ook een gereviseerde turbo op nieuwe interkooler en een nieuw luchtfilter dus dat kan het ook allemaal niet zijn. nieuwe pakkingen op mijn en onder mijn carb. dus in principe kan hij nergens valse lucht meer trekken. maar als je het gas erop houdt rijdt hij als een zonnetje en je hoort hem niet.
tyberium
Contacteer:

Dit heb ik ook eens gehad. probeer eens je lobster er af te halen (plastic kap op de carb) en dan je hand op de opening te houden als de motor draait. De auto zou nu af moeten slaan/stikken. doet 'ie dit niet, dan haalt ie ergens anders z'n lucht vandaan. Zo kan bijvoorbeeld je spruitstukpakking lekken (wat bij mij het geval was en m'm toerenteller heel mooi liet dansen).
5gt8vturbo

ik heb de motor helemaal opgebouwd buiten de auto op een ander subframe en een nieuwe spruitstuk pakking gemonteerd. deze kon ik op ooghoogte aandraaien zonder problemen. dus het lijkt me sterk dat die lek is want hij geeft ook geen ratelend geluid wat hij doet als hij lek zou zijn.
Tijn
Contacteer:

als de voet van je carb niet 100% vlak is dan kan het daar ook vandaan komen, er zijn zo veel plaatsen waar hij valse lucht vandaan kan halen....

wat tyberium zegt is gewoon een goede test, dan kan je uitsluiten of het daar aan ligt.
there is no spoon.
~thijs~
Contacteer:

Mijn auto loopt hezelfde ook toeren van zeg maar 500 tot 1100 en dan heen en weer alleen heb ik een RSi. Van meerdere mensen heb ik gehoord dat het bij mij een reno kwaal is die veroorzaakt wordt doordat mijn blok (1800 cc) een opgeboord 1700 blok zou zijn en de stappen motor het daardoor niet altijd even goed aan zou kunnen. Ik weet niet of een GTT ook een stappenmotor heeft/ zo ja dan zou dat het misschien ook kunnen zijn
catrinus

Een gtt heeft geen stappenmotor. Alleen een injectieblok heeft dit.
There will be plenty of time to rest when your dead
Riël
Über-Spammer

Zeker zijn van valse lucht kun je ook door wat snelstart of ander brandbaar spul rond je carb te spuiten, dan hoor je of ie het opslurpt. Wel beetje voorzichtig hé.

Verder: heb je de kleppen goed gesteld?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
5gt8vturbo

ja kleppen zijn gesteld door een oude achterberg monteur. maar heb net de lobster er af gehaald en m`n hand erop gehuoden maar m`n motor sloeg gewoon af. ook zijn de pakkingen onder m`n carb niet ingesleten sluiten goed af. en de andere pakkingen van mijn carb zijn ook nog gewoon goed maar ga wel dat spuiten is proberen.

wat er ook gebeurd is als hij laten we zeggen half warm is en ik nader een stoplicht valt hij terug naar 500 toeren en als ik dan niet een beetje gas geef slaat hij af.

en ook bij lang hard rijden :smoke: en dan opeens moet stoppen voor een stoplicht doet hij dit.

dacht eerst dat het aan mijn pomp zou liggen maar die is gewoon goed en het bezine filter heb ik gister vervangen
Riël
Über-Spammer

Benzinedrukregelaar, verstopte benzineleiding, benzinefilter, verstopt sproeiertje? Nog eens kleppen nakijken? :p
Tijn
Contacteer:

Zelfde symptomen heb ik ook een tijdje gehad, was toch echt de stationairregeling van de carb een paar slagen open draaien bij mij, aan veel andere dingen kan het niet liggen als hij geen valse lucht aanzuigt.
there is no spoon.
Tijn
Contacteer:

Riël schreef:Benzinedrukregelaar, verstopte benzineleiding, benzinefilter, verstopt sproeiertje? Nog eens kleppen nakijken? :p
dan heeft hij er ook last van bij vollast en dat is dus niet zo.
there is no spoon.
Riël
Über-Spammer

Te hoge benzinedruk door niet werkende vacuumregeling? Heb ik bij joost's gt-expresje ook gehad. Verstopte retour zelfde effect.

Maar 't is inderdaad wat vergezocht.
5gt8vturbo

het afstellen was juist het probleem dat ging dus gewoon niet. hij bleef onregelmatig lopen wat er ook afgesteld. ik ga dat dan wel nog een keertje proberen

maar toen ik er een standaard carb op zetten van mijn oude turbo die kwam er mooi draaiend van af liep hij precies hetzelfde
Riël
Über-Spammer

Misschien slechte vonk? Bobine slecht? Blok goed geaard? Gaan wel erg afdwalen nu :p Doe eens een compressietest zou ik zeggen, dan kun je weer wat uitsluiten.
tyberium
Contacteer:

precies, eerst even de makkelijke dinngen als compressietest, smoortest met lobster etc, en dan pas aan de dure dingen gaan denken.
gerrit

[quote="5gt8vturbo"]hallo!!!!!!!!!!!1
nou heb ik een zeer groot probleem het is allemaal begonnen met het plaatsen van grote sproeiers en dump-valve. hij begon als hij stationair liep onregelmatig te lopen. na een paar maanden zo gelopen te hebben kreeg

Thahh, ik ben geen helderziende maar zou zeggen ga eens terug naar waar het begon. Dus, het installeren van die grote sproeiers end ie dump valve. Kan het zijn dat de brandstof/lucht verhouding niet goed meer is? Ruik je een benzinelucht uit de uitlaat?

Gerrit
5gt8vturbo

heb ik al gedaan heb een originele carb- interkooler slang gemonteerd en een standaard carb. na 5 minuten het zelfde verhaal

ik denk dat dit altijd zo zal blijven snik snik
Erik dLC
Contacteer:

Ik heb echt exact hetzelfde... Hij loopt perfect tijdens rijden en op toeren e.d maar zodra ik bij een stoplicht aankom en trap de koppeling in, slaat ie bijna af als ik geen gas bij geef... Nou is wel mijn uitlaat lek.. Kan het daar nie aan liggen??
Marcel GTT
Contacteer:

Ik heb al meerdere keren precies het zelfde gehad als Erik dLC, bij mij was het toen het slangetje van de carburateurvoet naar de ontsteking lek(volgens mij is dat vacuum vervroeger ofzo), heb 't toen dicht gemaakt en het onregelmatig lopen was voorbij, het is later nog 2 keer gebeurd nu zit er een stuk remleiding tussen (die smelt tenminste niet zomaar)

Aan de uitlaat ligt het bij mij niet, ik rij al tijden met een losse eind demper
Meneer....... verkoopt u ook grasmaaiers?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het kan dus ook goed met je DV te maken hebben, Erik!
Marcel GTT
Contacteer:

Ik heb geen dumpvalve dus daar kon het niet aan liggen :)
Meneer....... verkoopt u ook grasmaaiers?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Nee, maar in het geval van Erik wel. Die vacuum-slang die op je carb zit wordt onderbroken om je DV aan te sluiten. Dus wellicht dat het probleem daar ergens ligt.
Erik dLC
Contacteer:

Ik heb net een nieuwe man :P Maar zal idd die aansluitingen eens ff nakijken
Marc01
Contacteer:

Ik had hetzelfde probleem toen ik laatst een nieuwe turbo heb ingebouwd. Bij mij was het valse lucht, ik was vergeten de vacuumslang die van je spruitstuk naar de ontstekingscomputer loopt vaswt te zetten, was door de vorige eigenaar onderaan nl een dikker stukje slang overheen gezet en het leek daardoor net een overloopje...

dus ik ga echt voor valse lucht, ik had nl precies dezelfde symptomen,

succes (Y)
5gt8vturbo

Het probleem is opgelost!!!!!!!!!!!!!!!!! ben vandaag naar een garage geweest en die heeft de buitenste sproeiers doorgeblazen en een veil door heen gehaald. en het probllem is weg!!!!!!!!!!!!!!
Riël
Über-Spammer

een vijl.
Plaats reactie