ACT: Banden
Ik heb momenteel Pirelli Drago 195-50-r15, is wel aardig, maar slijten hard. Onder de andere clio zitten tyfoon, in dezelfde maat, qua grip bij nat weer valt het niet tegen, maar ze maken zo'n ontzettende herrie...Worden binnenkort vervangen door Toyo's Proxxes t1-s.
Ik heb ook nog een set 16 inch met continentals in de maat 195-45-16 en geloof het of niet, deze banden zijn echt goed in de regen, supergrip ook in de bochten! dit zijn de rain-sports
Ik heb ook nog een set 16 inch met continentals in de maat 195-45-16 en geloof het of niet, deze banden zijn echt goed in de regen, supergrip ook in de bochten! dit zijn de rain-sports
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Is het niet de Continental SportContact (2) en de Uniroyal Rain-sport?Gideon B schreef:Ik heb momenteel Pirelli Drago 195-50-r15, is wel aardig, maar slijten hard. Onder de andere clio zitten tyfoon, in dezelfde maat, qua grip bij nat weer valt het niet tegen, maar ze maken zo'n ontzettende herrie...Worden binnenkort vervangen door Toyo's Proxxes t1-s.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Potenza RE720 

Laatst gewijzigd door Anonymous op zo 27 jun 2004 17:34, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Continental SportContact 2
195/40/16

195/40/16

195/45/15 met Toyo Proxis
Heel tevreden van. Kilometertellerafwijking op 100km/u en 120km/u is nihil
[img]http://members.lycos.nl/h8bal/gtt/gtt2.JPG[/img]
Heel tevreden van. Kilometertellerafwijking op 100km/u en 120km/u is nihil

[img]http://members.lycos.nl/h8bal/gtt/gtt2.JPG[/img]
Martijn *Baccara* schreef:Is het niet de Continental SportContact (2) en de Uniroyal Rain-sport?Gideon B schreef:Ik heb momenteel Pirelli Drago 195-50-r15, is wel aardig, maar slijten hard. Onder de andere clio zitten tyfoon, in dezelfde maat, qua grip bij nat weer valt het niet tegen, maar ze maken zo'n ontzettende herrie...Worden binnenkort vervangen door Toyo's Proxxes t1-s.

Ik rij nu 175/65/r14 Sava Effecta's. Belachelijke maat, maar gek genoeg bijna geen km-afwijking nu.
bandjes rijden opzich helemaal niet verkeerd alleen moet ik nodig een setje nieuwe. Wielspin in de 5 op de snelweg met regen lijkt me niet echt de bedoeling
.
bandjes rijden opzich helemaal niet verkeerd alleen moet ik nodig een setje nieuwe. Wielspin in de 5 op de snelweg met regen lijkt me niet echt de bedoeling

-
Rijdt nu op Bridgestone Potenza R920 195/45x15, Rijdt perfect en plakt goed op droog en nat wegdek.
Voorheen 2 setjes Fulda Extremo versleten, perfecte plakkers op droog, niet super bij nat en slijt als de tering.
Voorheen 2 setjes Fulda Extremo versleten, perfecte plakkers op droog, niet super bij nat en slijt als de tering.
Ben ook nog altijd voor de potenza's.
toyo
-
- Contacteer:
welke maat heb jij eronder steef?Steven schreef:Jah die Rainsportjes zijn erg lekker, die heb ik nu ook en dat heeft echt flinke grip tov. de semperits op me 13"
Kep nu ook nauwelijks wheelspin meer.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Er komt binnenkort een opvolger van de Toyo Proxes T1-S aan, die gaat de Proxes T1-R heten en zou vooral in het nat beter moeten presteren.
Het design hebben ze wel een beetje van Dunlop afgekeken, nu maar hopen dat de Toyo's net zo goed blijven op een droog wegdek.
[img]http://www.toyo.co.uk/graphics/t1r_hi.jpg[/img]
Het design hebben ze wel een beetje van Dunlop afgekeken, nu maar hopen dat de Toyo's net zo goed blijven op een droog wegdek.
[img]http://www.toyo.co.uk/graphics/t1r_hi.jpg[/img]
195-45-15Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:welke maat heb jij eronder steef?Steven schreef:Jah die Rainsportjes zijn erg lekker, die heb ik nu ook en dat heeft echt flinke grip tov. de semperits op me 13"
Kep nu ook nauwelijks wheelspin meer.
Kep laatst nog es door de hoosbuien heengereje, maar dan is het helemaal een verademing zeg

Wat mij betreft is de Rainsport DE nederland-band

-
Dunlop sp2000 185-50-14 rondom
waarom?
Omdat ik het gewoon lekker vind
waarom?
Omdat ik het gewoon lekker vind

Potenza's. Nog altijd niets beters gevonden.
Onder watvoor auto liggen die banden ?plieshout schreef:Bij mij liggen er Michelin Pilot premacy's maat 225/45/17 94V onder...veel grip op droog, iets minder op nat vind ik zelf..(of teveel vermogen)
Niet onder een 5je neem ik aan

[edit] lamaar ik zie dat ze onder een Laguna II GT liggen[/edit]
Goh, de mitsibishi Evo wordt er ook mee uitgerust zie ikRiël schreef:Potenza's. Nog altijd niets beters gevonden.

Nee, ik rij alleen maar de potenza's. Bevallen me beter dan de uniroyals. Overigens waren die toen ik ze reed niet nieuw meer, maargoed.pierre schreef:ik dacht dat jij op uniroyal rainsport reed, nu dus niet meer ?Riël schreef:Goh, de mitsibishi Evo wordt er ook mee uitgerust zie ikRiël schreef:Potenza's. Nog altijd niets beters gevonden.
-
- Contacteer:
Meestal: Michelin Pilot nogwat 195/50/15 op 15" TMC (of zoiets?) 8-spaaks 6,5J breed
Winter (pekel op de weg dus): Michelin Energy 165/65/14 op de originele stalen velgen
Dit alles op een Clio 2 phase 1 1.9d
De brede banden waar ik meestal mee rij rijden echt fantastisch, wel effe wennen als je een tijdje 165 hebt gereden (meer last van spoorvorming, harder rijden, zwaarder sturen, meer aquaplanning, maar bij droog weer kleeft ie aan de weg)
Winter (pekel op de weg dus): Michelin Energy 165/65/14 op de originele stalen velgen
Dit alles op een Clio 2 phase 1 1.9d
De brede banden waar ik meestal mee rij rijden echt fantastisch, wel effe wennen als je een tijdje 165 hebt gereden (meer last van spoorvorming, harder rijden, zwaarder sturen, meer aquaplanning, maar bij droog weer kleeft ie aan de weg)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gewoon lekker hollands houden, Vredestein Sportrac. Ik droog, regen en sneew de beste keus.
Toyo's heb ik ook gehad. Is wel een band met veel grip maar slijt wel erg snel (7500km met een setje voorbanden) en bij de Toyo's vond ik de grip in de regen ronduit slecht.
Toyo's heb ik ook gehad. Is wel een band met veel grip maar slijt wel erg snel (7500km met een setje voorbanden) en bij de Toyo's vond ik de grip in de regen ronduit slecht.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
Lex schreef:Gewoon lekker hollands houden, Vredestein Sportrac. Ik droog, regen en sneew de beste keus.