Accu leeg/dood - oorzaak?
Behulpzaam zijn ? Is toch leuk, stiekeme toch renault-leuk-vindende vw rijders?
Ik heb dit zelfde probleem nu met mijn clio16v , mijn accu wordt ook ergens vandaan constant leeg getrokken telkens als ik mijn auto wil starten is ie echt helemaal leeg , er blijkt ergens een storing te zijn in de bedrading en me dynamo is naar de kloten (door de storing) begint te roken als ik er mee rijd , hij staat bij de renault dealer (Zeeuw) te Delft die hebben mij verteld dat er een nieuwe dynamo in moet voor dat de storing op gelost kan worden en dat dat ff 1000 gaat kosten , mazzel ik ga m dalijk f wegslepen daar want die prijzen slaan natuurlijk nergens op!!!
Hij staat er al twee weken bij de Dealer en sinds gister zijn ze er pas achter gekomen wat het probleem is en al die tijd heeft ie onder een kut boom gestaan en ziet er nu echt niet meer uit (helemaal onder de vogele schijt en van dat plakkerige spul dat er vanaf komt
), zo ga je toch niet met ander mans spullen om????????
Ik ben er echt kwaad over en breng me auto echt nooit meer daar!!!!!
Hij staat er al twee weken bij de Dealer en sinds gister zijn ze er pas achter gekomen wat het probleem is en al die tijd heeft ie onder een kut boom gestaan en ziet er nu echt niet meer uit (helemaal onder de vogele schijt en van dat plakkerige spul dat er vanaf komt

ik heb de indruk van niet, hij vind renault shit, dat is toch duidelijk.Riël schreef:Behulpzaam zijn ? Is toch leuk, stiekeme toch renault-leuk-vindende vw rijders?
trouwens g60 laders van vw zijn ook zeer storingsgevoelig, worden daarom ook niet meer toegepast.
wees slim, ga naar de sloop en neem daar een dynamo eruit met bedrading zodat je weet waar welke draad zit.Tri$16v schreef:Ik heb dit zelfde probleem nu met mijn clio16v , mijn accu wordt ook ergens vandaan constant leeg getrokken telkens als ik mijn auto wil starten is ie echt helemaal leeg , er blijkt ergens een storing te zijn in de bedrading en me dynamo is naar de kloten (door de storing) begint te roken als ik er mee rijd , hij staat bij de renault dealer (Zeeuw) te Delft die hebben mij verteld dat er een nieuwe dynamo in moet voor dat de storing op gelost kan worden en dat dat ff 1000 gaat kosten , mazzel ik ga m dalijk f wegslepen daar want die prijzen slaan natuurlijk nergens op!!!
Hij staat er al twee weken bij de Dealer en sinds gister zijn ze er pas achter gekomen wat het probleem is en al die tijd heeft ie onder een k#t boom gestaan en ziet er nu echt niet meer uit (helemaal onder de vogele schijt en van dat plakkerige spul dat er vanaf komt![]()
bespaart erg veel geld.
kzie de jongen elke dag, valt wel mee. Interessante blokjes hoor. Maar glader wordt in heel veel tuninggebeuren zeer zeker nog toegepast!! Maar da's een andere discussie en hier niet mogelijkpierre schreef:ik heb de indruk van niet, hij vind renault shit, dat is toch duidelijk.Riël schreef:Behulpzaam zijn ? Is toch leuk, stiekeme toch renault-leuk-vindende vw rijders?
trouwens g60 laders van vw zijn ook zeer storingsgevoelig, worden daarom ook niet meer toegepast.

Waarom zweer je zo bij sloopdynamo's? Een revisie lijkt me de beste keus, bedoel, het is me toch wel eens gebeurd dat ik voor 25 euro een dynamo heb gekocht die het ook niet zo gek lang uit hield.
je hebt gelijk, mijn laatste sloopdynamo was trouwens splinternieuw, soms heb je geluk.Riël schreef:kzie de jongen elke dag, valt wel mee. Interessante blokjes hoor. Maar glader wordt in heel veel tuninggebeuren zeer zeker nog toegepast!! Maar da's een andere discussie en hier niet mogelijkpierre schreef:ik heb de indruk van niet, hij vind renault shit, dat is toch duidelijk.Riël schreef:Behulpzaam zijn ? Is toch leuk, stiekeme toch renault-leuk-vindende vw rijders?
Waarom zweer je zo bij sloopdynamo's? Een revisie lijkt me de beste keus, bedoel, het is me toch wel eens gebeurd dat ik voor 25 euro een dynamo heb gekocht die het ook niet zo gek lang uit hield.
Nou ja er zit zeker goed spul tussen. Maar zo gek duur is het zekere spul niet, daarom.
Wilde ik vandaag me auto dus daar weg halen kom ik aan bij me auto en kijk ff naar de klerenzooi die op me auto zit (vogele stront en die andere klerezooi!!!) en zit me een beetje kwaad te maken over hoe ze hem achter hebben gelatenTri$16v schreef:Ik heb dit zelfde probleem nu met mijn clio16v , mijn accu wordt ook ergens vandaan constant leeg getrokken telkens als ik mijn auto wil starten is ie echt helemaal leeg , er blijkt ergens een storing te zijn in de bedrading en me dynamo is naar de kloten (door de storing) begint te roken als ik er mee rijd , hij staat bij de renault dealer (Zeeuw) te Delft die hebben mij verteld dat er een nieuwe dynamo in moet voor dat de storing op gelost kan worden en dat dat ff 1000 gaat kosten , mazzel ik ga m dalijk f wegslepen daar want die prijzen slaan natuurlijk nergens op!!!
Hij staat er al twee weken bij de Dealer en sinds gister zijn ze er pas achter gekomen wat het probleem is en al die tijd heeft ie onder een k#t boom gestaan en ziet er nu echt niet meer uit (helemaal onder de vogele schijt en van dat plakkerige spul dat er vanaf komt![]()

Ik dus meteen naar binnen bij de Dealer en vertel hoe me auto erbij staat en dat ie helemaal leeg is in de hoop dat hun het er misschien uit hebben gehaald en ergens anders ligt omdat ze ergens misschien niet bij konden in de auto?
Nee dus

Beginnen hun meteen van ja de auto staat buiten ons hek dus wij zijn niet aansprakelijk voor wat er buiten het hek gebeurt , kom op zeg

Komen ze met allemaal mooie praatjes van ja het was te druk binnen het hek dus hebben we hem buiten gezet , gvd je gaat toch geen auto buiten het hek zetten zonder toestemming van de eigenaar en met de informatie in je achterhoofd dat ie stampens vol met audio zooi zat en dat het alarm niet meer werkte door de storing waar ik hem in de eerste instatie voor bij hun gebracht heb!!

En het vage is er is totaal geen inbraak schade te zien en waarschijnlijk is ie gewoon met de sleutels open gemaakt, 1 ding weet ik zeker er is een heel smerig spelletje gespeeld!!!!!!!!!!!!!!!

De rest van de dag heb ik op politie bureau doorgebracht en heb heel uitgebreid aangifte gedaan en ze zijn gelukkig ook van mening dat dit echt een hele vuile streek geweest moet zijn , volgens de verzekering van de dealer hebben hun buiten het hek totaal niks meer met de auto te maken , dat wil dus zeggen wij hebben wel je sleutels (dus totale controle over de auto)en kunnen er alles uit halen wat we willen maar als je het terug wilt hebben moet je niet bij ons wezen

Misschien zit ik er wel helemaal naast , maar dan nog zet je een auto in die toestand niet zonder toestemmig van de eigenaar buiten het bedrijf en laat je hem niet twee weken lang onder een boom wegrotten , en dan bedoel ik ook echt wegrotten want ik heb hem net geprobeert schoon te krijgen maar de vogele schijt is er echt helemaal ingetrokken en overal zitten nu lelijke ingevrete vlekken in het lak wat er echt niet meer uit gaat.

Ik denk dat dit allemaal weer heel lang gaat duren allemaal en uiteindelijk overal zelf voor moet opdraaien (WA-verzekerd), maar tot dit nog niet duidelijk is zal ik er alles echt alles aan doen om dit te winnen!!!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
En weer een reden om wel naar de dealer te gaan!!!!!! 

Project: GTT Blue Sport
't is werkelijk waar niet te geloven.
dealer heeft de sleutels van jouw gekregen en is verantwoordelijk voor jouw eigendom, heeft een zorgplicht.Tri$16v schreef:Wilde ik vandaag me auto dus daar weg halen kom ik aan bij me auto en kijk ff naar de klerenzooi die op me auto zit (vogele stront en die andere klerezooi!!!) en zit me een beetje kwaad te maken over hoe ze hem achter hebben gelatenTri$16v schreef:Ik heb dit zelfde probleem nu met mijn clio16v , mijn accu wordt ook ergens vandaan constant leeg getrokken telkens als ik mijn auto wil starten is ie echt helemaal leeg , er blijkt ergens een storing te zijn in de bedrading en me dynamo is naar de kloten (door de storing) begint te roken als ik er mee rijd , hij staat bij de renault dealer (Zeeuw) te Delft die hebben mij verteld dat er een nieuwe dynamo in moet voor dat de storing op gelost kan worden en dat dat ff 1000 gaat kosten , mazzel ik ga m dalijk f wegslepen daar want die prijzen slaan natuurlijk nergens op!!!
Ik ben er echt kwaad over en breng me auto echt nooit meer daar!!!!!, trek ik onopgemerkt aan me portier en wat blijkt me portier staat nog open
![]()
Ik meteen kijken of al me audio apratuur er nog in zit ( dikke audio install waar ik net mee klaar was van POLK en HiFonics) ALLES WEG
Ik dus meteen naar binnen bij de Dealer en vertel hoe me auto erbij staat en dat ie helemaal leeg is in de hoop dat hun het er misschien uit hebben gehaald en ergens anders ligt omdat ze ergens misschien niet bij konden in de auto?
Nee dus...
Beginnen hun meteen van ja de auto staat buiten ons hek dus wij zijn niet aansprakelijk voor wat er buiten het hek gebeurt , kom op zegdit is toch niet normaal ik geef hun op goed vertrouwen mijn sleutels van de auto kom ik hem zo tegen buiten het bedrijf HELEMAAL LEEG EN HELEMAAL ONDER DE ROTZOOI! EN ME DEUR GEWOON OPEN!! Nee nemen ze allemaal een houding daar binnen aan alsof ik nooit klant ben geweest daar en dat ze helemaal niks met de auto te maken hebben en dat het bedrijf eigenlijk dicht was toen ik hem kwam brengen
![]()
![]()
GVD!! het was zaterdag om half 4 dat ik hem gebracht heb en iedereen liep daar gewoon vrolijk rond en heb meerdere malen contact gehad met verschillende monteurs.
Komen ze met allemaal mooie praatjes van ja het was te druk binnen het hek dus hebben we hem buiten gezet , gvd je gaat toch geen auto buiten het hek zetten zonder toestemming van de eigenaar en met de informatie in je achterhoofd dat ie stampens vol met audio zooi zat en dat het alarm niet meer werkte door de storing waar ik hem in de eerste instatie voor bij hun gebracht heb!!
En het vage is er is totaal geen inbraak schade te zien en waarschijnlijk is ie gewoon met de sleutels open gemaakt, 1 ding weet ik zeker er is een heel smerig spelletje gespeeld!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
De rest van de dag heb ik op politie bureau doorgebracht en heb heel uitgebreid aangifte gedaan en ze zijn gelukkig ook van mening dat dit echt een hele vuile streek geweest moet zijn , volgens de verzekering van de dealer hebben hun buiten het hek totaal niks meer met de auto te maken , dat wil dus zeggen wij hebben wel je sleutels (dus totale controle over de auto)en kunnen er alles uit halen wat we willen maar als je het terug wilt hebben moet je niet bij ons wezen
Misschien zit ik er wel helemaal naast , maar dan nog zet je een auto in die toestand niet zonder toestemmig van de eigenaar buiten het bedrijf en laat je hem niet twee weken lang onder een boom wegrotten , en dan bedoel ik ook echt wegrotten want ik heb hem net geprobeert schoon te krijgen maar de vogele schijt is er echt helemaal ingetrokken en overal zitten nu lelijke ingevrete vlekken in het lak wat er echt niet meer uit gaat.
Ik denk dat dit allemaal weer heel lang gaat duren allemaal en uiteindelijk overal zelf voor moet opdraaien (WA-verzekerd), maar tot dit nog niet duidelijk is zal ik er alles echt alles aan doen om dit te winnen!!!
advocaat in de arm nemen via buro rechtshulp.
Zet ze onder druk.
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Aanklagen die zooi en ze alles laten vergoeden. Ze zijn verplicht jou auto goed te behandelen en die niet onbeveiligd te laten staan.
Ik zou er veel werk van maken in ieder geval en niet zomaar genoegen nemen met een te klein bedragje!
Ik zou er veel werk van maken in ieder geval en niet zomaar genoegen nemen met een te klein bedragje!
Dit is ook precies wat ik vermoed!!!Ollie schreef:Je mag het misschien niet zeggen, maar dit riekt naar oplichting! Straks loopt een van die monteurs met een dikke audio-install rond

K'heb er GVD 30 uur aan gewerkt en het was net zo'n beetje af.
Totale kosten van de install rond de 2000
-
- Contacteer:
Dit is echt een klote-streek.
En misschien hebben hun het niet gedaan, maar is dan wel heel erg verdacht dat er geen braakschade is.
veel succes met het afhandelen.
En hopelijk krijg je het nog vergoed, ik zou er niet aan moeten denken als mijn hele install weg is.
En misschien hebben hun het niet gedaan, maar is dan wel heel erg verdacht dat er geen braakschade is.
veel succes met het afhandelen.
En hopelijk krijg je het nog vergoed, ik zou er niet aan moeten denken als mijn hele install weg is.
-
- Contacteer:
Ja was ik weer!
Na de dynamo omzetting werkte de auto prima, ik ben naar automaxx geweest, toen heeft hij een week stil gestaan, en wat blijkt nu weer: de accu is leeg
Eerst was het de startmotor die meehielp met leegtrekken van de accu (want startmotor was kapot), toen was het de dynamo (die niet genoeg oplaadde, want na een rit kon ik niet meer opnieuw starten), en nu dus wéér iets anders. Ik wordt er ziek van!
Hoe vind ik het probleem? Het enige elektrische systeem dat ik niet vernieuwd heb is de kabelboom en het dashboard... Maar dat betekent dat de halve auto uit elkaar moet
Iemand tips met standaard problemen die de accu leegtrekken? Ik neem aan dat het klokje in de auto niet voor een lege accu zorgt, tenminste niet na een week.
Owja ik het de lekstroom gemeten, was iets van 120 mA, en één voor één de zekeringen er uit testen wat het probleem zou zijn werkte niet, de 120 mA bleef namelijk op het schermpje staan.
Na de dynamo omzetting werkte de auto prima, ik ben naar automaxx geweest, toen heeft hij een week stil gestaan, en wat blijkt nu weer: de accu is leeg

Eerst was het de startmotor die meehielp met leegtrekken van de accu (want startmotor was kapot), toen was het de dynamo (die niet genoeg oplaadde, want na een rit kon ik niet meer opnieuw starten), en nu dus wéér iets anders. Ik wordt er ziek van!
Hoe vind ik het probleem? Het enige elektrische systeem dat ik niet vernieuwd heb is de kabelboom en het dashboard... Maar dat betekent dat de halve auto uit elkaar moet

Owja ik het de lekstroom gemeten, was iets van 120 mA, en één voor één de zekeringen er uit testen wat het probleem zou zijn werkte niet, de 120 mA bleef namelijk op het schermpje staan.
Het is altijd al dat probleem geweest. 120mA is toch wel veel. Is het je radio niet? Zou me niets verbazen als ie al niet op een zekering zat.
-
- Contacteer:
Ik zal er eens naar kijken. Moet wel eerst de accu weer vol want anders valt er zo weinig te meten. Nu heb ik dus geen 2e auto die aan kan zwengelen.
het is niet de dynamo of accu, niet een klokje of wat dan ook, want dat trekt niet zoveel stroom.
ook geen sluiting in de bedrading want dan loopt het leeg in een mum van tijd en smelt de bedrading tevens.
Het is een van de draden (4 of 5) die is aangesloten op de onder spanning staande pool van de dynamo, ook als de motor uit is.
De dynamo is vervangen en de draden zijn natuurlijk weer keurig aangesloten zoals het was, en dat was wellicht niet goed.
haal een voor een deze draden los en meet wanneer de mA lekstroom stopt, daar moet je zijn.
ook geen sluiting in de bedrading want dan loopt het leeg in een mum van tijd en smelt de bedrading tevens.
Het is een van de draden (4 of 5) die is aangesloten op de onder spanning staande pool van de dynamo, ook als de motor uit is.
De dynamo is vervangen en de draden zijn natuurlijk weer keurig aangesloten zoals het was, en dat was wellicht niet goed.
haal een voor een deze draden los en meet wanneer de mA lekstroom stopt, daar moet je zijn.
-
- Contacteer:
Op zich toch raar, sinds de inbouw heeft hij met die draden en dynamo gereden, en één voor één geeft alles de geest... Zouden de draden verkeerd zitten? Betwijfel het gezien het zojuist gezegde, ik kan wel even controleren natuurlijk.
denk niet dat alles een voor een de geest geeft, het euvel is nog niet bekend en valt je dus nog steeds lastig, systematisch tewerk gaan en koel blijven.Joost (DoubleYou) schreef:Op zich toch raar, sinds de inbouw heeft hij met die draden en dynamo gereden, en één voor één geeft alles de geest... Zouden de draden verkeerd zitten? Betwijfel het gezien het zojuist gezegde, ik kan wel even controleren natuurlijk.
-
heb je niet iets van een versterker of andere audio of rand app. aangesloten op je constant ipv. je schakel draad. hierdoor blijft hij wel altijd aan maar zie je nix tevens kan het zijn dat je dyno niet goed oplaadt omdat je borstels te ver zijn ingesleten. of dat door een net te kort draadje je daar ergens een scheurtje heb in het draad. dit is mij overkomen. reed van papendrecht naar s'nisse en alles viel opeens uit en mijn lampen werden steeds minder werd ik door de "grootste vernedering" van de weg voortgetrokken............... de politie