wie weet hoe ik het makkelijkste mijn kilometerlampje kan vervangen.
dacht eerst dat hij los zat dus het was een keer slaan op mijn dashboard.
heeft 1 x geholpen daarna deed hij het helemaal niet meer.
kilometerlampje kapot
moet je gewoon je tellers eruit halen, dan kan je langs de achterkant bij de fittingen om zo de lampjes te vervangen
tip, vervang dan al de lampjes van je dashboard verlichting in 1 keer, anders blijf je bezig
tip, vervang dan al de lampjes van je dashboard verlichting in 1 keer, anders blijf je bezig
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: zo 11 jan 2004 15:35
- Locatie: rijen
jah dat snap ik maar hoe kom ik bij de tellers
dat is mijn probleem.
mar bedankt voor de reactie
dat is mijn probleem.
mar bedankt voor de reactie

Door dus je tellerpaneel eruit te halen 
ff een beschrijvinkje die ik al eens eerder getypt had voor de R19:
- Verwijder je stuur van je naaf (5x inbus) Moet je ff die dop in het midden er van af trekken dan zie je ze zitten
- Verwijder die zwarte kappen die om je stuurkolom heen zitten, 4x torx schroefjes (franse moek)
- Verwijder die plaat achter je stuurverstel hendel (3x torx)
- Verwijder die zwarte plaat BOVEN je instrumentenpaneel, als je goed kijkt zie je schuin 2 zwarte torx schroefjes zitten. Als ze eruit zijn moet je een schroevendraaier tussen die plaat en je dashboard steken, dan wip je hem zo los.
Als die plaat weg is zie je daar achter boven aan 2 plastic beugels zitten waar o.a het instrumentenpaneel mee vast zit. Daar zitten 2 kleine torx boutjes in, je raad het al die moeten los.
- Nu zit hij het geheel nog met 2 boutje vast. Als je achter je stuurknoppen kijkt (ruitenwisser hendel en richtingaanwijzer) dan zie je daar achter links en rechts in die uitsparing een torx boutje zitten, er zitten er meerdere, maar je moet die zwarte hebben helemaal in de hoeken. je kan het het beste zien als je er van onderaf naar toe kijkt. DIE moeten ook los dus.
Nu is het instrumentenpaneel los, maar zit er nog weinig beweging in omdat je kilometertellerkabel er nog aan zit. Die moet je er dus ff afhalen. Je kan er van onderen bij als je met je hand van onder je dashboard bij die stuurverstel hendel omhoog prutst. Als je in dat gat kijkt zie je die kabel ook zitten. Een beetje prutsen en trekken aan die kabel en hij is zo los.
Nu kan je dat ding los halen, maar zitten nog wel alle stekkers eraan. Je trekt hem naar je toe, en vervolgens kantel je hem 90 graden naar boven. Je kan dan net alle stekkers eraf trekken (zijn er 4, met boordcomputer 6)
Als al die stekkers eraf zijn kan je het geheel eruit halen.
Het lijkt een klote werk, maar stelt echt geen moer voor.
Succes.

ff een beschrijvinkje die ik al eens eerder getypt had voor de R19:
- Verwijder je stuur van je naaf (5x inbus) Moet je ff die dop in het midden er van af trekken dan zie je ze zitten
- Verwijder die zwarte kappen die om je stuurkolom heen zitten, 4x torx schroefjes (franse moek)
- Verwijder die plaat achter je stuurverstel hendel (3x torx)
- Verwijder die zwarte plaat BOVEN je instrumentenpaneel, als je goed kijkt zie je schuin 2 zwarte torx schroefjes zitten. Als ze eruit zijn moet je een schroevendraaier tussen die plaat en je dashboard steken, dan wip je hem zo los.
Als die plaat weg is zie je daar achter boven aan 2 plastic beugels zitten waar o.a het instrumentenpaneel mee vast zit. Daar zitten 2 kleine torx boutjes in, je raad het al die moeten los.
- Nu zit hij het geheel nog met 2 boutje vast. Als je achter je stuurknoppen kijkt (ruitenwisser hendel en richtingaanwijzer) dan zie je daar achter links en rechts in die uitsparing een torx boutje zitten, er zitten er meerdere, maar je moet die zwarte hebben helemaal in de hoeken. je kan het het beste zien als je er van onderaf naar toe kijkt. DIE moeten ook los dus.
Nu is het instrumentenpaneel los, maar zit er nog weinig beweging in omdat je kilometertellerkabel er nog aan zit. Die moet je er dus ff afhalen. Je kan er van onderen bij als je met je hand van onder je dashboard bij die stuurverstel hendel omhoog prutst. Als je in dat gat kijkt zie je die kabel ook zitten. Een beetje prutsen en trekken aan die kabel en hij is zo los.
Nu kan je dat ding los halen, maar zitten nog wel alle stekkers eraan. Je trekt hem naar je toe, en vervolgens kantel je hem 90 graden naar boven. Je kan dan net alle stekkers eraf trekken (zijn er 4, met boordcomputer 6)
Als al die stekkers eraf zijn kan je het geheel eruit halen.
Het lijkt een klote werk, maar stelt echt geen moer voor.
Succes.
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: zo 11 jan 2004 15:35
- Locatie: rijen
bedankt bart voor de uit leg ik zal het eens gaan proberen.



