Ramen blinderen...

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
GTT__Geert

Ik heb zin om het nu te gaan proberen, maar ik moet vanavond nog weg met mijn auto. Als ik het nu doe en tegen de avond zet ik ze er weer in (alleen de achter zijruitjes) zou dat kunnen of moet je ze een dag laten drogen voor de hechting??
don't be a fool, wrap your tool
Ollie

-Ray- schreef:de zijramen hebben ook geen fohn nodig :p
Thanx for your help, zonnebril :wink: (Y)
Bennie

Morgenvroeg gaak beginnen met m'n ramen, ben echt benieuwd hoe het wordt! Nog een paar vraagjes:
1: het nat maken, kan dit steeds met een plantenspuit of telkens de douche erop zetten :)
2: als ik de deurpaneel eraf haal, heb ik dan met de centrale vergrendeling te maken?
3: moet je de folie plat op het natte leggen of stukje voor stukje aan drukken?
4: het snijden als de folie erop zit, precies langs het raam of wat speling geven (krimpen of wat dan ook)
5: als het klaar is, is het dan het beste om m binnen te laten staan?

Nou, dit was het wel zo'n beetje, hoop hier nog antwoord op te krijgen! Alvast bedankt!

Greetz Bennie
GTT__Geert

:D :D :D :D :D

Ik ben de hele middag bezig geweest met het blinderen van alleen de achterste zijruitjes. Het is naar mijn mening wel goed gelukt, tot nu toe geen belletjes onder de folie :) . Er heeft ooit een sticker op 1 van de raampjes gezeten dus als je goed kijkt zie je wel wat verticale streepjes lopen, maar dat geeft niet. Ik vind het erg mooi geworden!

Ik ben niet bezig geweest met het verwarmen van de folie in de juist vorm, want echt nodig voor de achterruitjes is dat niet. Ik heb wel de ruit zelf verwarmd en met warm water en zeep de folie aangebracht... Vervolgens heelllll lang staan strijken met o.a. een kleine raamwisser die ik steeds nat heb gemaakt. Daarna de randjes gladgestreken met het bijgeleverde dingetje :beer:
Bennie

furious_tuning schreef:Morgenvroeg gaak beginnen met m'n ramen, ben echt benieuwd hoe het wordt! Nog een paar vraagjes:
1: het nat maken, kan dit steeds met een plantenspuit of telkens de douche erop zetten :)
2: als ik de deurpaneel eraf haal, heb ik dan met de centrale vergrendeling te maken?
3: moet je de folie plat op het natte leggen of stukje voor stukje aan drukken?
4: het snijden als de folie erop zit, precies langs het raam of wat speling geven (krimpen of wat dan ook)
5: als het klaar is, is het dan het beste om m binnen te laten staan?

Nou, dit was het wel zo'n beetje, hoop hier nog antwoord op te krijgen! Alvast bedankt!

Greetz Bennie
Kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut, ik kreeg de schroefjes nie los!!!
Mrtn
Car: R5GTT

GTT__Geert schreef:Hey maarten, zo te zien heb jij niet 35% blindering rondom? Het lijkt zo donker, wat ik wel erg gaaf vind
Ik heb wel 35% doorlatingsfolie, in de kleur grey.
De achterraampjes zijn alleen iets donkerder omdat dit als getinte ruitjes waren, voor de voorramen heb ik andere gebruikt die nog onder mn bed lagen, die waren alleen niet getint.

Oja... ik had ook het merk autostyle volgens mij :)
Mrtn = Maarten
GTT__Geert

Weer een nieuwe ontwikkeling :(

Heb netjes mijn voorruit eruit kunnen halen, zonder enig probleem.. Maar wat gebeurt er *PATS* toen had ik 1000 stukjes raam :( :( dat blindeert een beetje rottig. Dus nu moet ik zo snel mogelijk een nieuwe raam, het is de bestuurderskant. Nu weet ik nog wel GTT in de buurt op de sloop daar kan ik hem wel uit halen, maar daar zal wel weer geen accu inzitten en waarschijnlijk ook geen sleutels dus hoe krijg ik het raam er dan uit ?? :evil:

Naja hijs weer fijn !
GTT__Geert

Nog ff een vraagje, welke ramen passen allemaal in de GTT.... is dat elk raam uit een willekeurige r5 of moet het echt een GT zijn ?
Mrtn

van elke 5 past natuurlijk :p
Mrtn = Maarten
Tom
Moderator
Car: MB

wel de drie-deurs nemen he :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
GTT__Geert

welja maak er maar een grapje van, maar mijn arme schatje staat nu mooi wel met een stukje plastic onder de carpoort :p das toch zielig ?? :beer:

Maar dan moet ik wel een raam zoeken, waarbij deze ook electrisch zijn aangestuurd of blijft dat hetzelfde systeem? want aan dat rubber met die klem daar kom ik NIET meer aan!
Jordi - Clio 16V

He Geert ik wou nog gaan vragen of jij m'n achter ruid van m'n Clio ook wou doen maar ben nu een beetje huiverig geworden :lol: ik hoop dat je het weer snel gefixt hebt

gr Jordi
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
GTT__Geert

Nee joh daar ligt het niet aan. Zal het ff uitleggen, mijn achterruitjes zijn helemaal toppie in orde. Tenminste ik ben er tevreden mee voor dat geld. De voorruit (bestuurderskant) heb ik er ook netjes zonder problemen uitgehaald, maar omdat ik dacht dat het rubber ook van de ramen moest heb ik daaraan lopen kloten en toen was het PANG. Dit rubber zat bevestigd met een zware klem die had ik gewoon moeten laten zitten. Als ik dat had gedaan dan was ik nu klaar geweest :evil:

(*achterraam heb ik nog niet gedaan*)

Maar een raam uit een gewone volstaat dus, maakt het nog verschil tussen de electrische ramen of niet??
GTT__Geert

GTT__Geert schreef:
Maar een raam uit een gewone volstaat dus, maakt het nog verschil tussen de electrische ramen of niet??
Help me nou :) :) :)
Mrtn

maakt geen verschil, dus van elke 3 deurs R5 ken je 'n raam pakken. Pak een raam van een R5 zonder elek.ramen, anders loop je op de sloop te kloten met een jumpstarter :wink:
Mrtn = Maarten
Jobba
Contacteer:

euhm misschien een domme vraag maar hoe krijg je je voorramen eruit?
ik heb het even bekeken maar het lijkt bij mij aanelkaar gelast te zitten :S
ik moet binnenkort namelijk mn raammechaniek vervangen en kan hier moeilijk bij van binnenuit.. (r5 GTL '86)
Mrtn

Jobba schreef:euhm misschien een domme vraag maar hoe krijg je je voorramen eruit?
het staat al meerdere malen beschreven in dit topic, even terug bladeren dus :)
Mrtn = Maarten
Jobba
Contacteer:

oja! inderdaad een domme vraag dus :P
bedankt voor de info maar weer!
GTT__Geert

Zooooo :D

Alle zijramen zijn geblindeerd. De een wel iets mooier dan de andere maar voor mij is het (Y) ....
Nu nog mijn achterruit, maar ik denk dat dat een zwarte spuitbus wordt want daar heb ik niet zoveel goede hoop voor :)

* 35% blindering rondom dat is toch wettelijk toegestaan?*
Zag laatst bij blik op de weg dat iemand het er ter plekke af moest rukken ????
-Ray-
Contacteer:

GTT__Geert schreef:Zooooo :D

35% is gewoon toegestaan, het zal alleen aan oom agent ze bui liggen. als hij vind dat het te donker is heb je gewoon pech. ik rij zelf al een hele tijd rond met 35% en heb noooooooit probs.
Immer wieder die verdammte Holländer
nic
Contacteer:

ik heb een vraagje voor diegene die die rol had gekocht voor 25 eurie.... waar heb je dat gekocht..?
gewoon een auto zaak..??
ik wil namenlijk de auto van mijn vriend gaan doen!!
groetjes nic
nic
Contacteer:

dat mag gewoon!! het is toegestaan dus had diegene idd gewoon pech..
nic
Contacteer:

uhh je voor raam eruit..?? dat is erg overdreven en erg veel werk dus een tip: laat hem gewoon zitten...
nic
Contacteer:

[quote="GTT__Geert"]

geert wat heb je daar voor moeten betalen als ik vragen mag..??

en vraagje voor iedereen... weet iemand in de buurt (westland) goede blindering te vinden die het voor niet onwijs veel geld doet..??
Bram (vospower)

-Ray- schreef:
GTT__Geert schreef:Zooooo :D

35% is gewoon toegestaan, het zal alleen aan oom agent ze bui liggen. als hij vind dat het te donker is heb je gewoon pech. ik rij zelf al een hele tijd rond met 35% en heb noooooooit probs.
Ik vraag me eigenlijk af hoe je het er zo af kunt krijgen, als het goed erop zit kun je de folie toch niet zomaar weer verwijderen? Hangt ook van de folie af dan waarschijnlijk?
-PAZ-
Über-Spammer

kben ben zelf ook van plan om men ruiten te blinderen, kheb es eens nagevraagd, je mag de ruiten van je voordeuren blinderen voor de apk, alleen volgens de politie mag et alleen gebeuren met folie wat voorzien is van een RDW keurmerk, alle andere folieŽs mogen dus officieel niet, percentage van de folie maakt niet uit. de achter ruit en de achterste zij ruiten mogen zonder meer worden beplakt met folie
-jacco-
Über-Spammer

pazmaniac schreef:kben ben zelf ook van plan om men ruiten te blinderen, kheb es eens nagevraagd, je mag de ruiten van je voordeuren blinderen voor de apk, alleen volgens de politie mag et alleen gebeuren met folie wat voorzien is van een RDW keurmerk, alle andere folieŽs mogen dus officieel niet, percentage van de folie maakt niet uit. de achter ruit en de achterste zij ruiten mogen zonder meer worden beplakt met folie
Als t te donker is, is de politie het er echt niet mee eens hoor...

Een vriend van me had bij zijn vorige auto ook zijn voorruiten geblindeerd... Hij werd aangehouden: "Die ruiten zijn te donker, ik kan u niet zien!!!" Vriend van me trekt de deur dicht en steekt zijn middelvinger op.... Deur wordt opengetrokken: "Dat zag ik!!!"
"Dan ist probleem volgens mij opgelost, meneer" :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

:lol: (Y)
Ferdy
Über-Spammer

:worship: :worship: :worship:
Ollie

Ruig verhaal man :lol:
-PAZ-
Über-Spammer

zo kan je er natuurlijk ook oplossen (Y) (Y)

of elke agent dat kan warderen is ook maar de vraag :smoke: , je kan et natuurlijk altijd eens proberen. kga zelf in elk geval men voorste ramen gewoon blinderen, als ik aangehouden word zie ik et dan wel weer
Martijn van Leeuwen
Car: Dodge RAM
Contacteer:

Jacco Twingi schreef:
pazmaniac schreef:kben ben zelf ook van plan om men ruiten te blinderen, kheb es eens nagevraagd, je mag de ruiten van je voordeuren blinderen voor de apk, alleen volgens de politie mag et alleen gebeuren met folie wat voorzien is van een RDW keurmerk, alle andere folieŽs mogen dus officieel niet, percentage van de folie maakt niet uit. de achter ruit en de achterste zij ruiten mogen zonder meer worden beplakt met folie
Als t te donker is, is de politie het er echt niet mee eens hoor...

Een vriend van me had bij zijn vorige auto ook zijn voorruiten geblindeerd... Hij werd aangehouden: "Die ruiten zijn te donker, ik kan u niet zien!!!" Vriend van me trekt de deur dicht en steekt zijn middelvinger op.... Deur wordt opengetrokken: "Dat zag ik!!!"
"Dan ist probleem volgens mij opgelost, meneer" :D
:worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

Hulde, die is strak (Y)
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
DJ-Jasper

Ben een keer aangehouden voor me achterlichten. Begonnen ze ook te zeiken over me ramen. Gezeur over dat ik ze eraf moest trekken, plaatselijk nog wel. Wat een losers. Voorlopig is er nog steeds geen regel / wet voor! Dus ze moeten echt niet zeiken! Als je een donkere zonnebril opzet heb je precies hetzelfde effect! Bovendien heeft het mij tijdens het ongeluk ook nog eens gered op een flinke bloeding / littekens in mijn gezicht doordat door de folie mijn ruit niet in diggelen naar binnen klapte!
Renault Twingo
Planning september: Ramen blinderen, andere spiegels
Planning oktober/november: Spoilerpakketje van CarTrend
Ferdy
Über-Spammer

vanmiddag folie gekocht, 35%, dus kan binnenkort aan de slag

leuk vakantiewerkje :)
Gideon B
Contacteer:

Volgens de regelgeving Algemene Periodieke Keuring, van de RDW, staat er letterlijk op pagina 36:

artikel 5.2.42

In het geval dat folie is aangebracht wordt door degene die de keuring uitvoert beoordeeld in hoeverre deze folie belemmerend is voor het uitzicht van de bestuurder (Y)

dus uit eigen ervaring, als je auto is goedgekeurd met zwarte ramen, ik heb 20% lichtdoorlatende folie, kan de politie je dus feitelijk niks maken. Ik heb die bladzijde ook gekopieerd en standaard bij mijn papieren zitten. Als je dit laat zien, is voor hun de pret snel voorbij
Plaats reactie