Beste mensen,
Ik heb afgelopen week een Clio II 1.6 16v gekocht uit 2000 (foto's: http://www.bras26.net/clio), hier zit echter een radio Renault in met stuurbediening. De auto wordt pas over 2 weken geleverd, dus ik heb nog even om na te denken over de invulling.
Ik wil deze radio vervangen door een andere radio die ook bediend kan worden met de standaard stuurbediening. Ik zoek namelijk een radio met een RCA-out en AUX-in.
Ik zal vast niet de eerste zijn met dit probleem, maar ik kon verrekt weinig vinden in de searchfunctie of op google.
Ik heb wel een aantal sites in Engeland gevonden, maar er zal in NL toch ook wel meer info te vinden zijn?
Wie heeft de magische oplossing? Ik zoek het liefst een Kenwood (heb ik al een wisselaar van), maar andere opties zijn van harte welkom.
Radio renault stuurbediening aansluiten op een kenwood?
-
een aantal kenwood toestellen zijn met behulp van een speciaal kabeltje geschikt te maken voor de orriginele stuurbediening.
collega van me heeft dit op z`n astra, weet niet zeker of dit ook voor de clio II kan.
collega van me heeft dit op z`n astra, weet niet zeker of dit ook voor de clio II kan.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kan ook voor de clio 2
kabeltje kost alleen een klein vermogen

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Die kabeltjes zijn inderdaad vrij prijzig, je moet er ook rekening mee houden dat je wisselaar niet te oud is anders heb je kans dat hij niet te bedienen is via de radio...
Loop anders eens binnen bij een caraudio winkel bij je in de buurt, die kunnen je zo meer vertellen.
Loop anders eens binnen bij een caraudio winkel bij je in de buurt, die kunnen je zo meer vertellen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Pioneer en kenwood leveren ze beide. je zit alleen even met de Aux in, dat is nog verrekte weinig te krijgen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Ik ben vandaag even gaan opmeten bij de dealer en het blijkt dat er toch ruimte is op het stuur voor een infraroodafstandsbediening.
Mijn huidige Kenwood heeft dat al, dus ik laat lekker de hele boel overzetten van de ene Clio naar de andere.
Om nou ook nog een nieuwe radio te kopen en OOK nog een convertor dat wordt me even te duur
Mijn huidige Kenwood heeft dat al, dus ik laat lekker de hele boel overzetten van de ene Clio naar de andere.
Om nou ook nog een nieuwe radio te kopen en OOK nog een convertor dat wordt me even te duur

Ik zit met een soort van hetzelfde probleem. Wij hebben thuis een andere auto gekocht
[img]http://home.planet.nl/~kool0426/lagunaII.jpg[/img]
en in deze auto zit wel zo'n radio-stuur-bediening voor de radio maar geen radio meer. In onze huidige auto zit een Kenwood radio. Nu ben ik bij de automat langs geweest maar die lui vertelden mij dat deze radio niet compatible is voor die stuur bediening omdat de radio van zichzelf geen afstandbediening heeft.
Kan dit kloppen of is dit pure onzin wat die lui verkondigen, want het lijkt me een beetje sterk....
PS. Ik hoop niet dat dat jullie het erg vinden dat ik mijn vraag in iemand anders zijn topic vraag...
[img]http://home.planet.nl/~kool0426/lagunaII.jpg[/img]
en in deze auto zit wel zo'n radio-stuur-bediening voor de radio maar geen radio meer. In onze huidige auto zit een Kenwood radio. Nu ben ik bij de automat langs geweest maar die lui vertelden mij dat deze radio niet compatible is voor die stuur bediening omdat de radio van zichzelf geen afstandbediening heeft.
Kan dit kloppen of is dit pure onzin wat die lui verkondigen, want het lijkt me een beetje sterk....
PS. Ik hoop niet dat dat jullie het erg vinden dat ik mijn vraag in iemand anders zijn topic vraag...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Klopt idd, er moet wel een voorbereiding op de kenwood zitten, meestal op de wat meer premium modellen.
Het is een KDC-4090R, het zal geen topmodel zijn aangezien mijn pa audio niet zo belangrijk vindrobclio16V schreef:Wat voor een type Kenwood radio is het? Als hij niet voorbereidis op afstandsbediening, kan het inderdaad niet aangesloten worden...

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
heb je een cd-gleuf aan de voorkant? volgens mij wel. En zover ik weet kan het inderdaad niet bij dat model.
Er zit idd een CD gleuf aan de voorkant. Het is dus niet zo'n radio waarbij het frontje omklapt wanneer je de CD er in wel doen.
Jammer dat het niet gaat lukken, nu zal ik me maar 4 jaar moeten ergeren aant het feit dat die sateliet bediening niet werkt
!
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Jammer dat het niet gaat lukken, nu zal ik me maar 4 jaar moeten ergeren aant het feit dat die sateliet bediening niet werkt

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Of gewoon investeren, deze verkopen of inruilen en dan voor luxer model gaan!
tjah, er stond bij de dealer een Laguna II Privilege, even oud, evenveel KM en zo. Kreeg me pa nog 1500,- korting op (stond te lang), maar hij wou die niet. Hij vond hem TE luxeOlijnsma schreef:Of gewoon investeren, deze verkopen of inruilen en dan voor luxer model gaan!

Ik weet het, ik heb een rare pa...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:

-
- Contacteer:
Andere optie is natuurlijk om een officiele Renault radio erin te zetten. ZIjn gok ik +/- 300 euro. Zijn overigens prima radio's.
-
Pioneer toestellen met een P in het typenummer (DEH-Pxxxx) hebben een IP-bus. Dit is de ingang voor de CD-wisselaar, maar voor rond de 50 euro kun je een IP-RCA kabel halen die je hierop aan kan sluiten, waardoor je een aux ingang creeert. Als je alsnog ook een wisselaar aan wil sluiten, moet je de CD-RB20 van pioneer aanschaffen, waardoor je en je wisselaar aan kan sluiten en een aux ingang hebt. Kosten: 79 euro. Pioneer kan de meeste stuurwiel AB's omzetten voor de radio's.
Inmiddels heb ik het als volgt gedaan, via E-bay eenm mooie Renault > Kenwood convertor gekocht en ik ga morgen een nieuwe Kenwood radio halen.
Er zit nu een radio Renault in, en ik moet zeggen dat dat systeem met die stuurbediening echt SUPER werkt.
Er zit nu een radio Renault in, en ik moet zeggen dat dat systeem met die stuurbediening echt SUPER werkt.
-
Hallo,
ik heb ook zo'n Laguna. Die van mij is met de originele Radio CD (Cabasse Auditorium) en stuurbediening. Weergave op het display van navigatiesysteem/boordcomputer.
Ik wil hier dus een CD-wisselaar op aansluiten maar vind de Renault wisselaars ten eerste veel te duur en ten tweede zijn die maximaal voor 6 CD's en ik ben vanuit mijn vorige auot's 12 CD's gewend. Ik heb dus een fantastisch goede wisselaar van Pioneer
, maar die schijnt hier niet op aan te sluiten te zijn. Er zou geen verloop bestaan voor deze kabel naar de radio... Ik vind dat wel een beetje raar, maar goed.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen??
Welk merk (en welk type dan ook graag) past wel rechtstreeks op deze radio (die het overigens erg goed doet hoor, maar zonder wisselaar is wel erg behelpen....)
Thanx 4 your reactions
ik heb ook zo'n Laguna. Die van mij is met de originele Radio CD (Cabasse Auditorium) en stuurbediening. Weergave op het display van navigatiesysteem/boordcomputer.
Ik wil hier dus een CD-wisselaar op aansluiten maar vind de Renault wisselaars ten eerste veel te duur en ten tweede zijn die maximaal voor 6 CD's en ik ben vanuit mijn vorige auot's 12 CD's gewend. Ik heb dus een fantastisch goede wisselaar van Pioneer

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen??
Welk merk (en welk type dan ook graag) past wel rechtstreeks op deze radio (die het overigens erg goed doet hoor, maar zonder wisselaar is wel erg behelpen....)
Thanx 4 your reactions