Even het volledige verhaal.
Nooit problemen gehad totdat de motor overmatig koelvloeistof verloor. De garage zou dit gemaakt hebben: vriesplaatjes waren doorgeroest, door gebruik van water als koelvloeistof bij de vorige gebruiker (zegt ie). Daarna zijn de startproblemen gekomen.
Symptomen:
* Motor draait rond, maar wil niet aanslaan, soms neiging daartoe.
* Als de motor na veel starten (> 10 min) toch aanslaat, dan loopt hij op 2 of 3 cilinders. Dit gaat over naarmate de motor warm wordt.
* Binnen ongeveer 20 uur weer starten geeft GEEN problemen, daarna (> 20 uur) weer hetzelfde als het eerste punt.
Iemand enig idee? De garage komt er kennelijk niet uit (ik ben hem al 3 maanden kwijt geweest)
Alvast bedankt voor de moeite.
Marcel Wagenaar
[R21,Nevada GTS automaat,1991] Motor slaat slecht aan.
vriesplaatjes? Wat zijn dat nou weer?
Heb je geen lekke koppakking, dat hij daardoor koelvloeistof verbruikte? Of is het wel weg sinds hij bij de garage is geweest? Hoeveel kmm staan er op de teller? Hoe ziet je olie eruit?
Bougies/kabels/verdelerkap etc. nog goed?
Heb je geen lekke koppakking, dat hij daardoor koelvloeistof verbruikte? Of is het wel weg sinds hij bij de garage is geweest? Hoeveel kmm staan er op de teller? Hoe ziet je olie eruit?
Bedankt voor je reactie, Matijs.
Vriesplaatje is een soort overloop veiligheid voor koelvloeistof (heb ik mij laten vertellen).
Koelvloeistof verbruik nu: ik zie nog niets onder de wagen, maar ik heb hem ook nog maar net terug. Ik houd het peil in de gaten.
De wagen heeft nu 122.000 km gelopen.
Over olie kan ik nog niets zeggen. Kan ik dat onder de vuldop zien?
Heel het elektrische gedeelte is vernieuwd. Tijdens het starten zijn alle componenten aanwezig: benzine, vonk.
Marcel
Vriesplaatje is een soort overloop veiligheid voor koelvloeistof (heb ik mij laten vertellen).
Koelvloeistof verbruik nu: ik zie nog niets onder de wagen, maar ik heb hem ook nog maar net terug. Ik houd het peil in de gaten.
De wagen heeft nu 122.000 km gelopen.
Over olie kan ik nog niets zeggen. Kan ik dat onder de vuldop zien?
Heel het elektrische gedeelte is vernieuwd. Tijdens het starten zijn alle componenten aanwezig: benzine, vonk.
Marcel
Matijs schreef:vriesplaatjes? Wat zijn dat nou weer?