ACT: F.A.Q. ICE

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Proline Mobile schreef:
dennisvr schreef:ik zoek iets, weet niet of het bestaat (vast wel)

zo'n [img]http://www.121net.nl/inhoud/images/equalizer.jpg[/img]
zo'n geluidsgeactiveerd schermpje wat mee stuiterd

iemand enig idee waar ik op moet zoeken?
wat voor radio heb je?

kenwood heeft ze namelijk geleverd als DIN cd/md wisselaar met op de voorkant je raad het al...
een digitaal beeldscherm met het volledige frequentiebeeld erin... :D

groeten jp
Pioneer :)

maar je weet wel wat ik bedoel dus.
bestaat het uberhaupt?
Stefan S.

evo schreef:
dtune_stefan schreef:@evo, elke lokale audioboer verkoopt bitumen matjes, volgens mij de mediamarkt ook.
Ook voor deze prijs? :wink:
Nee :D
evo
Contacteer:

Dat wordt binnenkort even een stukkie die kant oprijden... :p

Zijn meerdere mensen die dit spul voor een redelijke prijs zoeken, misschien is er korting te regelen bij een flinke voorraad. :p
raydenz

Vraagje:

Waar moet ik op letten bij bekabeling voor puur de speakers (voor + achter?)?
Kan ik daar de standaard bekabeling voor gebruiken als ik ze aansluit op de radio?

En als ik een versterker gebruik met daaraan de boxen VOOR (flinke jongens) en een subwoofertje... Welke kabels moet ik dan nemen? Welke dikte?
Frits Clio 16v

Zonder versterker kan je de standaard bekabeling gewoon gebruiken. Met een versterker zou ik 2,5 mm kabels naar de speakers leggen, voor de sub eventueel iets dikker.

Gr, Frits.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

zo'n condensator is dat een goed idee icm mijn sub?
stond vandaag in een audio shopje voor zo'n scherm zoals ik hier boven vroeg, en die wilden me zo'n buisvormige condensator met zo'n displaytje erop verkopen. Ik denk ik ga eerst es ff op het forum informeren :P
Ollie

Heb daar ook wat naar gezocht Dennis. Condensator schijnt voor vermogens vanaf 500W RMS ongeveer wel te helpen. Je kent de werking verder van zo'n ding neem ik aan?
Dan heb je dus wel zo'n leuk display waarop je boordspanning staat, maar daar verandert niet echt veel :p Staat overigens wel vaak mooi bij een install, als het al niet voor de werking ervan bijzit :D
Maar het is in de verste verten niet datgene wat jij zoekt!
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Ollie schreef:Heb daar ook wat naar gezocht Dennis. Condensator schijnt voor vermogens vanaf 500W RMS ongeveer wel te helpen. Je kent de werking verder van zo'n ding neem ik aan?
Dan heb je dus wel zo'n leuk display waarop je boordspanning staat, maar daar verandert niet echt veel :p Staat overigens wel vaak mooi bij een install, als het al niet voor de werking ervan bijzit :D
ik weet wel hoe een condensator werkt ja ;) maar of het ook nut heeft wil ik altijd liever ff weten
Maar het is in de verste verten niet datgene wat jij zoekt!
nee precies. Maar ik ben bij wat zaakjes geweest maar die wisten het ook niet
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ik wil op mijn radio een versterker aansluiten.Nu is mijn probleem :uit mijn radio komen 3 uitgangen nl rear out,front out en ext out.Welke moet ik nu nemen om de versterker goed aan te sluiten.
Ollie

Kies maar 1 vd drie :D

Wil je een sub erop aansluiten...dan de sub-out. Zo kun je de versterking vd subwoofer apart regelen. Front en rear-uitgangen voor respectievelijk de boxen voor en achter. De fader en eventuele filters op de radio hebben daar namelijk invloed op en niet op de subout.
En dan de combinatie maken die jij wilt gebruiken...
antoine

Ik heb op de versterker wel drie ingangen maar wil in eerste instantie 1 ingang gaan gebruiken.Ik ga nog geen sub installeren.Dit komt tzt wel.Maar wat betekend die ext out eigenlijk?
Ollie

Ho, je hebt het niet over RCA uitgangen maar gewone 'draadjes' ?
Marcel B.

Volgens mij een externe suondprocessor of niet?
Don't walk the grass... smoke it
antoine

Ollie schreef:Ho, je hebt het niet over RCA uitgangen maar gewone 'draadjes' ?
jewel hoor,heb het wel over de rca uitgangen. :p :wink:
Roy
Moderator

Die kan je doorkoppellen naar een 2e versterker :)
5 GT Turbo '88 GT5
Stefan S.

raydenz schreef:Vraagje:

Waar moet ik op letten bij bekabeling voor puur de speakers (voor + achter?)?
Kan ik daar de standaard bekabeling voor gebruiken als ik ze aansluit op de radio?

En als ik een versterker gebruik met daaraan de boxen VOOR (flinke jongens) en een subwoofertje... Welke kabels moet ik dan nemen? Welke dikte?
Voor- en achterspeaker -> 2,5 mm2
Subwoofer -> 4mm2 of 6mm2
Stefan S.

dennisvr schreef:zo'n condensator is dat een goed idee icm mijn sub?
stond vandaag in een audio shopje voor zo'n scherm zoals ik hier boven vroeg, en die wilden me zo'n buisvormige condensator met zo'n displaytje erop verkopen. Ik denk ik ga eerst es ff op het forum informeren :P
Condensator wordt inderdaad aangeraden vanaf 500W rms, maar tis altijd leuk voor de show. Koop geen butt-ding (merk hemelvaart) van een paar tientjes, want deze kan het vermogen ook negatief beïnvloeden :wink:
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

dtune_stefan schreef:
dennisvr schreef:zo'n condensator is dat een goed idee icm mijn sub?
Condensator wordt inderdaad aangeraden vanaf 500W rms, maar tis altijd leuk voor de show. Koop geen butt-ding (merk hemelvaart) van een paar tientjes, want deze kan het vermogen ook negatief beïnvloeden :wink:
noem es wat merken dan? Ground Zero? :lol:
(serieuze vraag btw)
Riël
Über-Spammer

Even ertussen door. Bestaan er subwoofers die spelen in een zeer kleine kast, dwz 10 liter of minder? Geluidsdruk is niet zo heel belangrijk, maar 't moet wel diep hoorbaar zijn en zuiver (sql).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ollie

Dtune heeft meen ik een kist van 18L (10" sub), lijkt me al aardig compact, niet?

Dennis...merken van Powercaps die ik tegengekomen ben:

Boa
Ground Zero
Zealum
Stealth
Helix
Alfatec
RF
Brax

Volgens mij allemaal niet slecht of veel verschil, wel tov no-name natuurlijk. Allemaal 1F of meer en met digitale spanningsweergave.
antoine

Ik heb een vraagje over de voedings kabel naar een versterker.

Ik heb een versterker van ongeveer 360 watt rms.Volgens de tabellen moet ik dan minimaal een 20 mm2(4 awg) kabel trekken vanaf de accu.Maar de max kabeldikte die in mijn versterker kan is 8 awg.Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb een voedingskabel (+) van 5 mtr ,20 mm2.
De ground (-) kabel die is 16 mm2.Is dit alleen op te lossen door een verdeelblokje te monteren (2 maal),of zijn er speciale kabelschoentjes?
Maus

Afhankelijk van je aansluiting op je versterker, kan je een vorkvormig schoentje aan je plus-draad solderen en deze in de versterker steken en vastdraaien. Je kan ook proberen de draader kaal in te steken en vast te draaien.
antoine

Als ik het met 'vorkjes' kon aansluiten dan was het niet zo'n probleem.Maar ik moest weer zonodig een rf versterker hebben en daar heb je weer andere verbindingen.Volgens mij is de enige oplossing een verdeel blokje waar ik met 20 mm2 in kom en 8 a 10 mm2 uit ga?
[img]http://www.superkitcar.net/fotortc/versterker3.JPG[/img]
Riël
Über-Spammer

Lekker nutteloos dan die 20mm2 kabel... kun je beter 10mm2 uit een stuk pakken.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Ollie schreef:Dtune heeft meen ik een kist van 18L (10" sub), lijkt me al aardig compact, niet?

Dennis...merken van Powercaps die ik tegengekomen ben:

Boa
Ground Zero
Zealum
Stealth
Helix
Alfatec
RF
Brax

Volgens mij allemaal niet slecht of veel verschil, wel tov no-name natuurlijk. Allemaal 1F of meer en met digitale spanningsweergave.
jupz, nah, ik zal wel es kijken, als ik er nog es 1 tegen kom zal ik er wel es 1 kopen. Der zijn eerst andere dingen die geld nodig hebben ;)
Riël
Über-Spammer

Riël schreef:Even ertussen door. Bestaan er subwoofers die spelen in een zeer kleine kast, dwz 10 liter of minder? Geluidsdruk is niet zo heel belangrijk, maar 't moet wel diep hoorbaar zijn en zuiver (sql).
Minder dan 18 liter...
antoine

Riël schreef:Lekker nutteloos dan die 20mm2 kabel... kun je beter 10mm2 uit een stuk pakken.

???????

360 watt door 10 mm2 en dat 5 mtr lang
MIJN auto is al voorzien van een kachel.
Riël
Über-Spammer

Als de aansluitingkjes al niet groter zijn gaat het zelfde daar ook doorheen. Als die het houden dan zal de rest va nde kabel het ook wel houden, dat bedoel ik :) RF heeft daar vast wel bij nagedacht. Hoop ik.
Douwe

Riël schreef:Als de aansluitingkjes al niet groter zijn gaat het zelfde daar ook doorheen. Als die het houden dan zal de rest va nde kabel het ook wel houden, dat bedoel ik :) RF heeft daar vast wel bij nagedacht. Hoop ik.
Hmm volgens mij klopt dit niet helemaal het stukje dat je dunner moet maken is maar een heel klein stukje dat kan misschien geen kwaad maar betwijfel of dat gelijk inhoud dat je de hele kabel dunner kunt maken.

Zelf heb ik 25mm om de versterker (450rms) met de accu te verbinden maar dat past ook niet in mijn versterker laatste stukje heb ik dunner gemaakt zodat het erin paste. Heb nog geen versterker gezien waar zonder aanpassen 25mm of 35mm stroom kabel in kan. Lijkt me toch stug dat daarom zo'n kabel ook niet nodig zou zijn!????? :S
antoine

Frits Clio 16v

Volgens mij heeft de dikte van de kabel niet alleen te maken met de versterker, maar ook met de lengte van de kabel. Hoe langer de kabel, hoe dikker. Een klein stukje dunner kabel zodat hij in de versterker past maakt dus niet uit, maar voor de rest wel dik genoeg nemen.

Gr, Frits.
Robke
Car: Lexus IS250

Douwe schreef:Heb nog geen versterker gezien waar zonder aanpassen 25mm of 35mm stroom kabel in kan.
Dan moet je toch maar eens wat naar beter kijken, want er zijn genoeg versterkers met zulke aansluitingen waar dikker dan een 16 kwadraat in gaat.... :lol:
jean-paul

robclio16V schreef:
Douwe schreef:Heb nog geen versterker gezien waar zonder aanpassen 25mm of 35mm stroom kabel in kan.
Dan moet je toch maar eens wat naar beter kijken, want er zijn genoeg versterkers met zulke aansluitingen waar dikker dan een 16 kwadraat in gaat.... :lol:
idd,er bestaan ook nog echte merken....:P :lol:
Riël
Über-Spammer

Douwe schreef:
Riël schreef:Als de aansluitingkjes al niet groter zijn gaat het zelfde daar ook doorheen. Als die het houden dan zal de rest va nde kabel het ook wel houden, dat bedoel ik :) RF heeft daar vast wel bij nagedacht. Hoop ik.
Hmm volgens mij klopt dit niet helemaal het stukje dat je dunner moet maken is maar een heel klein stukje dat kan misschien geen kwaad maar betwijfel of dat gelijk inhoud dat je de hele kabel dunner kunt maken.

Zelf heb ik 25mm om de versterker (450rms) met de accu te verbinden maar dat past ook niet in mijn versterker laatste stukje heb ik dunner gemaakt zodat het erin paste. Heb nog geen versterker gezien waar zonder aanpassen 25mm of 35mm stroom kabel in kan. Lijkt me toch stug dat daarom zo'n kabel ook niet nodig zou zijn!????? :S
Kijk. Er gaat een bepaald aantal ampere door een kabel. Op het punt waar ie het dunste is gaat het een probleem worden. Als dit al op de versterker is heeft het weinig zin er een dikkere kabel aan te hangen hé. Ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Wel eens een zekering bekeken? 2 dikke voetjes, en een dun stukje binnenin, waar ie doorknalt. Dus, waar zou je versterker knellen als je er een 25mm2 aanhangt? In de kabel? Naaaah don't think so. Maarja, ga maar prutsen dan :)
Riël
Über-Spammer

Clio Baccara 16v schreef:Volgens mij heeft de dikte van de kabel niet alleen te maken met de versterker, maar ook met de lengte van de kabel. Hoe langer de kabel, hoe dikker. Een klein stukje dunner kabel zodat hij in de versterker past maakt dus niet uit, maar voor de rest wel dik genoeg nemen.

Gr, Frits.

:S ook zo'n theorie . Net hetzelfde als wanneer je een tuinslang dichtknijpt. Wat heb je dan aan de rest van de dikke kabel?
Plaats reactie