mmm
0.7x1.4=0.98 komt aardig in de buurt bij 0.5x1.8=0.9 ... Die tiende meer kan je wel pakken in de hogere toeren die je draait met je clio en beter vulling die je krijgt bij de 16klapper. En daar heeft de t2 ook nog wel wat over.
F7P & F7R Low Pressure Turbo conversie
lockje?Riël schreef:mmm
0.7x1.4=0.98 komt aardig in de buurt bij 0.5x1.8=0.9 ... Die tiende meer kan je wel pakken in de hogere toeren die je draait met je clio en beter vulling die je krijgt bij de 16klapper. En daar heeft de t2 ook nog wel wat over.
rev it like a rental
Hoezo? beetje wazige reply, maar je snapt wel wat ik bedoel? Waardes slaan nergens op, is ter indicatie.
Ik heb de verschillende kitbeschrijvingen bovenaan deze thread geëdit!
Dit is de kit die Henk Dijkstra van fastchip oorspronkelijk heeft ontwikkeld. Hij heeft in samenwerking met BB de verdere ontwikkeling gedaan. De Clio RS wordt op het moment van een turbokit voorzien.
De low boost (LPT) turbokit voor een F7P en F7R kost GBP 5599,40 excl. VAT bij BB Performance in Engeland.
GBP 5599,40 is 9994,93 inclusief BTW. Deze prijs is voor de losse kit. Dus zonder montage.
Waarom die "hoge" prijzen? Bij BB Performance betaal je meer als 1500,- voor een ouderwetse T3 turbo en meer als 1100,- voor een chargecooler (lucht/water tussenkoeler).
Als ik er zelf aan reken kom je in Nederland met mijn onderdeel en turbokeuze op een prijs vanaf 4000,- inclusief montage voor een low boost LPT kit met lucht/lucht tussenkoeler (intercooler), TiAl Sport dumpvalve en Garrett Performance GT serie turbo. Dit even ter indicatie.
Dit is de kit die Henk Dijkstra van fastchip oorspronkelijk heeft ontwikkeld. Hij heeft in samenwerking met BB de verdere ontwikkeling gedaan. De Clio RS wordt op het moment van een turbokit voorzien.
De low boost (LPT) turbokit voor een F7P en F7R kost GBP 5599,40 excl. VAT bij BB Performance in Engeland.
GBP 5599,40 is 9994,93 inclusief BTW. Deze prijs is voor de losse kit. Dus zonder montage.
Waarom die "hoge" prijzen? Bij BB Performance betaal je meer als 1500,- voor een ouderwetse T3 turbo en meer als 1100,- voor een chargecooler (lucht/water tussenkoeler).
Als ik er zelf aan reken kom je in Nederland met mijn onderdeel en turbokeuze op een prijs vanaf 4000,- inclusief montage voor een low boost LPT kit met lucht/lucht tussenkoeler (intercooler), TiAl Sport dumpvalve en Garrett Performance GT serie turbo. Dit even ter indicatie.
Volgens mij gebruikt fastchip zelfs Full throttle shift en launch control in die 19 16V of niet.
Dus zou echt wel zeggen, de bak kan wat hebben
Dus zou echt wel zeggen, de bak kan wat hebben

M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
is het met deze kit mogelijk om naderhand, lage compressie zuigers in je blok te plaatsen?
of moet je dan gelijk aan een andere turbo te denken.
is het ook mogelijk om de dure delen(turbo,intercooler) later, als je bv een rs koopt deze hier op te zetten?
oja las op een engels forum dat men in de vs een kit heeft ontwikkeld voor de rs.
235whp@3psi , kosten waren iets van $3100 en met de huidige stand van de dollar/euro niet duur en waren nu bezig voor de 1.6
of moet je dan gelijk aan een andere turbo te denken.
is het ook mogelijk om de dure delen(turbo,intercooler) later, als je bv een rs koopt deze hier op te zetten?
oja las op een engels forum dat men in de vs een kit heeft ontwikkeld voor de rs.
235whp@3psi , kosten waren iets van $3100 en met de huidige stand van de dollar/euro niet duur en waren nu bezig voor de 1.6
De bak kan inderdaad wel wat hebben bij een beheerste rijstijl.Michel S. schreef:Volgens mij gebruikt fastchip zelfs Full throttle shift en launch control in die 19 16V of niet.
Dus zou echt wel zeggen, de bak kan wat hebben
En mijn mening en die van Fastchip is dat de bak het overleeft door wielspin in de lage versnellingen. Hierdoor staat er nooit de volledige trekkracht op de bak. Zou dit wel gebeuren in een lage versnelling gaat de bak wel kapot. Zeker als ook de bakolie temperatuur te hoog oploopt.
Maar full throttle upshift en launch control is alleen maar getest en nooit volledig uitgewerkt.
Dit gaat wel gebeuren op korte termijn in samenwerking tussen mij en Fastchip. Dan kan het systeem dus wel geleverd worden voor iedere Renault waar Fastchip chiptuning voor levert.
Waarom niet?michel 16v schreef:is het met deze kit mogelijk om naderhand, lage compressie zuigers in je blok te plaatsen?
Geen dingen door elkaar halen.michel 16v schreef:of moet je dan gelijk aan een andere turbo te denken.
Je kunt best de turbo en intercooler over zetten. Maar profiteren van bijvoorbeeld een moderne turbocompressor is nooit weg.michel 16v schreef:is het ook mogelijk om de dure delen(turbo,intercooler) later, als je bv een rs koopt deze hier op te zetten?
Je zit overigens vast aan een ander en dus nieuw turbo-uitlaatspruitstuk. En andere olie af en aanvoerslangen vanwege de positionering van turbo en aansluitingen.
Ooit afgevraagd hoeveel turbodruk 3psi is? Dat is 0.2Bar. Denk je dat ze daar 65pk mee winnen aan de wielen? Dacht het niet.michel 16v schreef:oja las op een engels forum dat men in de vs een kit heeft ontwikkeld voor de rs.
235whp@3psi , kosten waren iets van $3100 en met de huidige stand van de dollar/euro niet duur en waren nu bezig voor de 1.6
En waarom zou iemand in de VS een turbokit ontwikkelen voor een auto die daar maar met enkele (import) exemplaren rondrijd?
Kuch kuch (bullshit) helaas...
Enneh wat een turbokit voor de 1.6 16v K4M en 1.4 16v K4J betreft moet je de aankomende nieuwe website van JL Tuning maar in de gaten houden...
-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
had me vraag beter anders kunnen stellen, ik had in gedachte of het veel nut heeft om lage compressie zuigers te gebruiken bij deze kit.speedline schreef:Waarom niet?michel 16v schreef:is het met deze kit mogelijk om naderhand, lage compressie zuigers in je blok te plaatsen?
en dan doel ik meer of je er meer winst eruit kan halen en of je de turbo bv. dan op 1bar kan zetten.
ik hoop dat ik niet te veel onzin uitkraam,kan nog veel leren.
lekker een middagje clio turbo's gezocht op het net, veel info gelezen.
bij bbperformance tuning hebben ze zelf de prijs van hun kit verlaagd, denk dat ze die rare nederlanders in de gaten houden met hun evel

Uiteraard heeft dat nut. Meer vermogen en koppel komt er dan uit met meer turbodruk. Maar erg ver hoeft de compressieverhouding niet omlaag. Een punt op 9.0:1 biedt de mogelijkheden om met een goede intercooler (chargecooler dus) richting 1Bar te gaan.michel 16v schreef:Had me vraag beter anders kunnen stellen, ik had in gedachte of het veel nut heeft om lage compressie zuigers te gebruiken bij deze kit. En dan doel ik meer of je er meer winst eruit kan halen en of je de turbo bv. dan op 1bar kan zetten.
Maar het grootste nadeel zit hem in de noodzaak om de bak en koppeling aan te passen. JC5 bak (sterkte), zeer sterke koppeling (meer als 300Nm op een 200mm koppeling kan een probleem zijn)
De koppeling zal er trouwens in 99% van de gevallen toch aan moeten geloven bij montage van een low boost turbokit.
Tel dat maar eens op bij een complete turbokit met lage compressie zuigers (en bij montage van die zuigers een complete herbouw van je motor). Kostbare zaak.
Vandaar dat ik persoonlijk en ook JL Tuning de nadruk leg op lage druk turbokits. Dus standaard motor zonder modificaties en lage turbodruk.
Dat levert niet zo heel veel topvermogen op maar wel een enorme vracht koppel. Meer als 200Nm aan de wielen over een breed toerenbereik ipv 140Nm als piek zonder turbo...

En geloof mij, daar wordt zo'n auto echt een stuk sneller van...

Nee hoor. Turbokits zijn zeer interessant en bieden altijd de meeste resultaten per geinvesteerde "teuroh".michel 16v schreef:Ik hoop dat ik niet te veel onzin uitkraam,kan nog veel leren. Lekker een middagje clio turbo's gezocht op het net, veel info gelezen.
Ze weten het uit de eerste hand. Ze (Andy en Andrew) zijn zelf bij JL Tuning geweest een aantal weken geleden.michel 16v schreef:Bij bbperformance tuning hebben ze zelf de prijs van hun kit verlaagd, denk dat ze die rare nederlanders in de gaten houden met hun evelplannetjes
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: Renault Grand Espace
- Locatie: Veenendaal
- Contacteer:
Jeroen Lubking schreef:Prijzen zijn afhankelijk hoeveel sets er in 1 keer kunnen worden afgenomen.
Als er een aantal spruitstukken,turbo`s en evt IC met slangen end kunnen worden besteld is de prijs aanzienlijk te drukken.
Ook kunnen er dan meerdere ecu worden gemaakt en de benodigde extra sensors end worden besteld.
Zodra alle prijzen bekend zijn zal er gevraagd worden naar geintreseerden en aan de hand daarvan kunnen we bepalen wat de kosten worden.
Is er al eens rondgevraagd, en kloppen die kosten nog?speedline schreef:Als ik er zelf aan reken kom je in Nederland met mijn onderdeel en turbokeuze op een prijs vanaf € 4000,- inclusief montage voor een low boost LPT kit met lucht/lucht tussenkoeler (intercooler), TiAl Sport dumpvalve en Garrett Performance GT serie turbo. Dit even ter indicatie.
het blijft een leuk onderwerp die turbo`s
ben zelf ook door die ziekte gestoken en ben bezig om mijn blok alvast voor te bereiden op een turbo(kan alvast maar gebeurt zijn)blok wordt gereviseerd en er komen andere zuigers in
het wordt een 2.0 16v turbo
ben zelf ook door die ziekte gestoken en ben bezig om mijn blok alvast voor te bereiden op een turbo(kan alvast maar gebeurt zijn)blok wordt gereviseerd en er komen andere zuigers in
het wordt een 2.0 16v turbo

-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
Met dank aan Veban Rijswijk voor de motor en de revisie en JL-Tuning voor het voorzien van de juiste onderdelen.ramon16V schreef:ben bezig om mijn blok alvast voor te bereiden op een turbo(kan alvast maar gebeurt zijn)blok wordt gereviseerd en er komen andere zuigers in
het wordt een 2.0 16v turbo

-JE Gesmede laag compressie zuigers
-ARP Drijfstangbouten
Veel meer is er niet nodig om dit een betrouwbare setup te maken voor 200+ pk vermogen.

Daarbij wel gezegd dat de revisie zeer zorgvuldig gedaan word door iemand met de benodigde ervaring en kennis.
Word iig een monster
bedankt jeroen



in debasis kan je op ieder blok wel een turbo schroeven (er was er zelfs een voor de 1.2 motor uit de twingo) alleen worden ze ontwikkeld voor de top-motoren omdat het gewoon meer zin heeft. anders kom je alsnog niet aan meer vermogen dan een gechipte williams. en dat kost minder. dus prijs per pk is een beetje de drijfveer bij het ontwikkellen van zo'n motor.
there is no spoon.
Voor de RSi is dit al kant en klaar ontwikkeld, en wel in de vorm van het veelbesproken 1.7 turbo blok wat te vinden is in de Volvo 440. Juist, dat is ongeveer een RSi blok...maar dan met een turboR(ay)Si schreef:Dit is dus niet geschikt voor de RSi?
En waar ligt dat dan aan?
Nieuwschierigheid

Ja daar had ik het vanavond met Sven ook al overBart V schreef:Voor de RSi is dit al kant en klaar ontwikkeld, en wel in de vorm van het veelbesproken 1.7 turbo blok wat te vinden is in de Volvo 440. Juist, dat is ongeveer een RSi blok...maar dan met een turboR(ay)Si schreef:Dit is dus niet geschikt voor de RSi?
En waar ligt dat dan aan?
Nieuwschierigheid

Wist het niet


Evengoed


Alleen nog maar VW!
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Maar als dat ook in een 440 zit, lijkt t me wel erg makkelijk om een goede op sloop te vinden.
Kost ook nog een stuk minder en heb je misschien nog wel meer plezier dan alleen een gechipte Williams.
Wel een leuk projectje Ray!
Kost ook nog een stuk minder en heb je misschien nog wel meer plezier dan alleen een gechipte Williams.

Wel een leuk projectje Ray!

Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Die vergelijking was idd niet zo optimaal vaan een 440;
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1721 cm3
boring x slag 81,0 x 83,5 mm
compressieverh. 8,1:1
max. vermogen 88 kW (120 pk) 5000tpm
max. koppel 175 Nm 2100tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo ja, met intercooler
katalysator geregeld
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1721 cm3
boring x slag 81,0 x 83,5 mm
compressieverh. 8,1:1
max. vermogen 88 kW (120 pk) 5000tpm
max. koppel 175 Nm 2100tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo ja, met intercooler
katalysator geregeld
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Thnx Melvin, Het scheelt 10Pk en 20Nm met een standaard RSi.
Dan beter een 2.0 16V erin
, en daar low pressure turbo op toepassen 
Het blijven iig ideeën
Dan beter een 2.0 16V erin


Het blijven iig ideeën

Laatst gewijzigd door R(ay)Si op za 17 jul 2004 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen nog maar VW!
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Ik weet niet onder hoeveel druk die turbo draait, maar de compressie is wel veel
lager dan als die van jou. Misschien kun je het wel overzetten als een LPT.
Dat levert dan vastwel wat leuks op en is een stuk goedkoper.
lager dan als die van jou. Misschien kun je het wel overzetten als een LPT.
Dat levert dan vastwel wat leuks op en is een stuk goedkoper.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Reacties hier maar even plaatsen ivm ontopic F7P en F7R.R(ay)Si schreef:Dat zou misschien ook een optie zijn...
Mijn verstand gaat nog niet zo ver, dus daar mogen de wel verstand van hebbende maar een uitspraak over doen
Wil de mogelijkheden wel graag weten!
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 57#1453857
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Alleen nog maar VW!