yep,
Ik heb me onlangs een clio williams aangekocht maar ik merk dat als ik 5000 kilometer gereden heb mijn olie weg is . ik vind nergens zichtbare lekken. ik vind dit zeer eigenaardig. ook het feit dat de garagist zegt dat dit normaal is. Ik vind dit niet zo normaal dat hij olie verliest of misschien weet ik er te weinig van. Ook de koelvloeistof zit vol roest (ook normaal volgens de garagist). nu als iemand het zelfde voorheeft of een oplossing weet gelieve te replyen
thx
olie verlies bij clio williams
Op zich zijn het normale kenmerken, als je gas loslaat op hoge toeren zal ie er via de uitlaat wel een pluimpje uit laten, maar het ligt eraan hoeveel olie ie gebruikt, is het na 5000 een litertje bijvullen of veel meer?
Don't walk the grass... smoke it
het is eerder volledig bijvullen het olie wijzerke stond beneden .
das niet zo best dan, zuigerveren versleten misschien (??)
ookal moet je niet echt van het wijzertje binnenin uitgaan, maar van de peilstok... is dit niet zo best
Zorg in ieder geval ALTIJD dat hij geen olie tekort komt, want dan ben je helemaal zuur.
ookal moet je niet echt van het wijzertje binnenin uitgaan, maar van de peilstok... is dit niet zo best
Zorg in ieder geval ALTIJD dat hij geen olie tekort komt, want dan ben je helemaal zuur.
nu dat ik toch een kenner te pakken heb heb ik nog een laatste vraagje is het normaal dat er bij de bougies olie vrijkomt ? onder het kleppendeksel bevind zich tamelijk veel olie .
thx
thx
Williams 2-liter motor was bekende probleembak waar bij bepaalde chassisnummers een modificatie geweest is voor de volgende onderdelen:
- cilinderkop (onder andere te klein olieafvoerkanaal)
zuigerveren
nope, hoort nietMathiashw schreef:nu dat ik toch een kenner te pakken heb heb ik nog een laatste vraagje is het normaal dat er bij de bougies olie vrijkomt ? onder het kleppendeksel bevind zich tamelijk veel olie .
thx
dan is je klepdekselpakking vermoedelijk gaar.
owja, ik ben geen kenner, ik lul gewoon mensen na

Ik keek 3 weken geleden eens naar mn bougies en die stonden ook zeiknat van de olie. Ik heb ze toen schoongemaakt en nieuwe ringetjes gestoken. En toen ik een paar dagen geleden nog eens keek waren ze nog steeds mooi droog, maarja het kan best zijn dat dat over een maand ook niet meer zo is.
Bij mijn Williams heb ik op 9000km nog maar iets van een halve liter olie moeten bijvullen
En komende week of volgende week ga ik de olie en het oliefilter eens vervangen
Ik heb trouwens ook gehoord dat de oliepijlmeter in de auto nooit onder de helft mag staan. Als dat zo is moet je dus meteen je olie bijvullen.
Bij mijn Williams heb ik op 9000km nog maar iets van een halve liter olie moeten bijvullen

En komende week of volgende week ga ik de olie en het oliefilter eens vervangen

Ik heb trouwens ook gehoord dat de oliepijlmeter in de auto nooit onder de helft mag staan. Als dat zo is moet je dus meteen je olie bijvullen.
hij hep weer wat 

Immer wieder die verdammte Holländer
Volgens mij mag een 16v ook nog best veel zuipen voordat t serieus wordt. 1 liter op 1000 was nog net ok dacht ik?
-
bij een 16v die rond de 2 ton gelopen heeft, is 1l per 1000km wel normaal ja. dus als na 5000km het potje olie leeg is, is dat zo slecht nog niet!
Gewoon elke week ff oliepeilen en zorgen dat het peil niet onder de helft van de peilstok komt, voor de zekerheid.
Gewoon elke week ff oliepeilen en zorgen dat het peil niet onder de helft van de peilstok komt, voor de zekerheid.
Dit word vaak veroozaakt door lekkage tussen de nokkenaslagerkappen (vloeibare pakking) Kheb het tot nu toe bij elke 16V gezien die nog nooit uitelkaar geweest is. Je kan eerst een kleppendeksel pakking proberen, maar als het daarna nog steeds is, kan je het beste een keer die nokkenaslager kappen opnieuw monteren met nieuwe vloeibare pakking. (is wel ff werk) Anders ermee leren leven, en eens in de zoveel tijd ff met een doekje de olie wegdeppen bij de bougies.Marcel B. schreef:nope, hoort nietMathiashw schreef:nu dat ik toch een kenner te pakken heb heb ik nog een laatste vraagje is het normaal dat er bij de bougies olie vrijkomt ? onder het kleppendeksel bevind zich tamelijk veel olie .
thx
dan is je klepdekselpakking vermoedelijk gaar.
owja, ik ben geen kenner, ik lul gewoon mensen na
Succes