Trillend stuur

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Ilya

Bij +120km/h trilt mijn stuur, sinds ik nieuwe velgen heb, ontzettend.

Zo ontzettend dat je hem niet met 1 hand vast kan houden. Ik kan zweren dat de wielen goed gebalanceerd zijn. Ik was er namelijk zelf bij :)

Ze zullen het nogmaals voor me nakijken, maar ik ben bang dat ze niets zullen veranderen, aangezien ze weer dezelfde methodiek zullen toepassen en die heeft al geleid tot dit resultaat.

Ik hoor geen klikken als ik rij. Ik trek niet extreem naar rechts of links als ik optrek. Ik kan me dus eigenlijk niet voorstellen dat het aan de aandrijfassen ligt.

Heeft iemand nog tips of ideeen ?
H8bal

Ilya

Thnx bro.

Die link had ik inderdaad ook al gevonden, maar daarmee krijg ik geen goed beeld van wat er mis kan zijn met mijn wagen.

De velgen zijn nieuw, de banden zijn nieuw. De trillingen waren er niet voordat deze nieuwe velgen er onder zaten. Ik heb in de tussentijd geen schade gereden en de wielen zijn gebalanceerd.

Volgens mij moet ik heel kwaad gaan worden bij de garage om ze echt aan het werk te krijgen. Dat wil ik niet, want het zijn beste lui waar ik goed mee kan opschieten. Ik ben echter bang dat ze gewoon nogmaals de wielen gaan balanceren op dezelfde manier als ze een week geleden deden. Dat zal dus het probleem echt niet wegnemen. Dus moet ik eigenlijk meteen al goed kunnen aangeven welke dingen ik wil dat ze checken, dan krijgen we namelijk geen onenigheden.

Als je het bovenstaande leest, wat zou je nog te binnen schieten waar het in godsnaam aan zou kunnen liggen dat mijn stuur trilt. (het lijkt zo ontzettend DUIDELIJK dat de auto gewoon gebalanceerd moet worden, maar de wielen zijn dus al gebalanceerd).
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Zou het niet kunnen dat de plakloodjes er vanaf zijn gevallen of zo? Ik heb dat ook wel eens gehad, namelijk. Het is maar een idee!
John B
Contacteer:

en als de auto uitgelijnd wordt :s ?!?!?!
misschien ??

had het bij mijn vorige auto ook, maar daar heb ik echt alles mee geprobeerd en niks hielp !!!
Ilya

uitlijnen is toch gewoon onzin of zie ik dat verkeerd ?
John B
Contacteer:

Ilya schreef:uitlijnen is toch gewoon onzin of zie ik dat verkeerd ?
Onzin is het natuurlijk nooit denk bijv. niet dat het goed is als je banden zo staan >>>> //---\\
of ze er van gaan trillen weet ik niet
-PAZ-
Über-Spammer

trillingen worden veroorzaakt door onbalans in de band/velg, het kan ook komen door bijv een aandrijf as ofzo. je kan et beste eerst je gewoon je velgen laten balanceren, en als het trillen dan nog niet over is kan je je wielen nog laten balanceren aan je auto.

bij uitlijnen word de sporing, camber enzo afgestelt, dit heeft geen invloed op trillingen, maar op de manier waarop je wielen onder de auto staan. het heeft wel een grote invloed op de stuureigenschappen van je auto
pierre

alles was goed voordat je de nieuwe velgen kocht zeg je, oke dan is er maar een conclusie.

wanprestatie en het niet voldoen van het produkt aan de verwachtingen die je hiervan hebt.
je hoeft zelf niets te checken, het bedrijf moet het in orde maken en hiertoe eenmaal in de gelegenheid worden gesteld.
of mensen aardig zijn of niet doet niet ter zake.
je hebt betaald voor dit produkt en montage.

dus als balanceren niet helpt en er geen andere velgen worden aangeboden, teruggave geld eisen en inleveren van die afschuwelijke velgen die wellicht ook nog krom zijn, als je stuur zo vreselijk vibreert is het gegarandeerd hardstikke krom. weg ermee.
TheFinz

Inderdaad lekker uit laten zoeken, maar mocht je erbij staan bij het demonteren, check ff of er centreer ringen inzitten (als dit noodzakelijk is voor de velg)

het kan namelijk zijn dat de naafdiameter van de velg groter is dan die van je clio, en dan moet er zo'n ring tussen (meestal van kunststof) dit kan net een beetje onbalans geven als je dit niet doet.

En monteurs kunnen dit nog wel eens over het hoofd zien (been there done that :@)

suc6!
Plaats reactie