ACT: Stalling

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Calle

Ik en Matijs hebben een groot PROBLEEM! :( :( :(

Ons gele monster is verbannen uit zijn huidige schuilplaats en de eigenaresse van die schuur heeft ons wel een week gegeven om het ding op te komen halen. Wij hebben deze laatste overgebleven Nederlandse R 15 GTL 'Grand Prix' gekocht met het idee deze weer in zijn volle glorie te herstellen als tijd en geld dat toelaat, anders was ook deze Renault bij het schroot beland.

Weet iemand een plek waar deze toedertijd flitsende coupe naar toe kan? Een stalling of een andere enthousiateling met het zelfde idee wat betreft de toekomst van deze auto? Als hij geen andere plek krijgt voor komende week, zullen we hem noodgedwongen bij de sloop af moeten leveren. (U)

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/HaardBlok15_small.jpg[/img]

Ik neem aan dat er meer mensen zijn met behoefte aan stalling en klusplekken. Kunnen wij als Reno-gekken elkaar daarmee helpen, zodat projecten niet voortijdig en onnodig op de sloop eindigen. (N) Misschien dat dit topic een lijst van contacten en plaatsen kan worden om dit soort problemen makkelijker op te lossen.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik zit met hetzelfde probleem,

Ik kan je niet helpen aan een sleutelplaats,

maar wel aan een stalling, waar ie onbeperkt kan staan Kosten vallen echt mee.

ik heb er momenteel ook een auto nog staan. (mijn Simca) totdat ik een sleutelplaats heb.

hier kan je hem iig eerst even kwijt, totdat je een sleutelplaats hebt gevonden.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Calle

Voorlopig hebben we ook niet meer dan een stalling nodig, een sleutelplaats is iets van later zorg. Een plek ter grootte van de auto zou al voldoen. Alle tips zijn welkom.
Sebastian
Car: Renault 17 Gordini

Hoi Calle en Matijs,

IK weet zeker als je een mailtje stuurt over de situatie naar dit e-mail adres : renault15.17@12move.nl

Dan weet ik zeker dat er een oplossing gevonden word, er is namelijk veel interesse in jullie 15 gtl grandprix heb ik gehoord op het laatste Renault 15&17 evenement.

Groeten Sebastian,
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Calle schreef:Voorlopig hebben we ook niet meer dan een stalling nodig, een sleutelplaats is iets van later zorg. Een plek ter grootte van de auto zou al voldoen. Alle tips zijn welkom.
kosten: 18 euro per maand,

tussen de caravans, mooi veilig, en kan niets mee gebeuren, verwarmd en droog!

pm me voor info
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Calle

Sebastian schreef:Hoi Calle en Matijs,

IK weet zeker als je een mailtje stuurt over de situatie naar dit e-mail adres : renault15.17@12move.nl

Dan weet ik zeker dat er een oplossing gevonden word, er is namelijk veel interesse in jullie 15 gtl grandprix heb ik gehoord op het laatste Renault 15&17 evenement.

Groeten Sebastian,
Net al gedaan... (Y)
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

18 euro!! :worship:

Hier is het al snel zo'n 40 - 50 euro voor een koud slecht geisoleerd misschien wel lekkend hok. De huisbaas die een garage in onze tuin heeft gebouwd zonder onze toestemming (m'n huisgenoten die hier eerder waren zijn ook zulke sukkels) vraagt voor dat ding al 60 euro... Afzetter.

Dus: ik zoek ook wel een hokje, al was het maar stalling, rond Enschede! :)

(aangezien je er ACT van hebt gemaakt :D )
da-goof
Contacteer:

18 euri per maand = 216 per jaar. Vind ik nog fors.
Heb eens gekeken, maar normaal kost een goede caravanstalling tussen 35 en 45 euri per strekkende meter per jaar. Dat komt neer in dit geval op ongeveer 4x40 euro = 160 euro.
Ik heb hier met Matijs ook contact over gehad en hem wat adressen doorgestuurd.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dit is ook niet een caravan stalling,

maar een verwarmde opslagruimte, veel beter voor auto's dan de gemiddelde caravan boer
Roy
Moderator

Bij de meeste caravanboeren kan je niet zomaar langs gaan. Moet je van te voren bellen en dan rijd hij hem naar buiten. (N)
5 GT Turbo '88 GT5
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Heeft Matijs nog gebeld met die mensen uit Oss? Ik heb hem daarover gePM'd.
clio_rally
Contacteer:

Ken in Delft nog een plek, inmiddels wel 60 euro per maand, maar dan mag je onbeperkt sleutelen en gebruikmaken van lasapparatuur, brug, etc... Misschien dat hij nog wat plek heeft in een van de garageboxen die erbij horen, die zijn maar iets van 10 euro per maand...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Matijs
Contacteer:

Merijn schreef:Heeft Matijs nog gebeld met die mensen uit Oss? Ik heb hem daarover gePM'd.
Waarvoor nog dank :worship: Moet ze nog bellen, maar klinkt op zich goed.
We hebben in ieder geval al gemerkt dat een caravan stalling niet de uitkomst biedt, want die zijn of vol of accepteren geen auto's...
Merijn
Über-Spammer

En zeker geen olielekkende, overmatig roestende Renaultjes van 20 jaar oud. ;)
Matijs
Contacteer:

exact :@

oja, en 26 jaar he... :wink:
Calle

Joost (DoubleYou) schreef:18 euro!! :worship:

Hier is het al snel zo'n 40 - 50 euro voor een koud slecht geisoleerd misschien wel lekkend hok. De huisbaas die een garage in onze tuin heeft gebouwd zonder onze toestemming (m'n huisgenoten die hier eerder waren zijn ook zulke sukkels) vraagt voor dat ding al 60 euro... Afzetter.

Het is inderdaad de bedoeling dat in dit topic ervaringen, contacten en vragen over stalling van onze voertuigen komen, zo hebben we er allemaal wat aan. Voor ons is het nu hard nodig, maar het idee is dat iedereen er wat aan heeft.

Zijn er mensen die een goed adres weten om een autotrailer te huren, of heeft iemand van de Club er een staan die tegen een kleine vergoeding gebruikt kan worden? Hoe zit het met mensen die BE rijbewijs hebben? Zijn er nog dingen om op te letten?

:beer: (F)
-PAZ-
Über-Spammer

mijn hobby ruimte is op men werk, werk zelf in garage als monteur. is echt ideaal alles wat je nodig hebt is in de buurt. en maatje van me werkt in de buurt bij een schadebedrijf als spuiter dus nieuw lakje is ook geen probleem :lol: :lol: is zo perfect om te hobbyen
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Calle schreef:
Joost (DoubleYou) schreef:18 euro!! :worship:

Het is inderdaad de bedoeling dat in dit topic ervaringen, contacten en vragen over stalling van onze voertuigen komen, zo hebben we er allemaal wat aan. Voor ons is het nu hard nodig, maar het idee is dat iedereen er wat aan heeft.

Zijn er mensen die een goed adres weten om een autotrailer te huren, of heeft iemand van de Club er een staan die tegen een kleine vergoeding gebruikt kan worden? Hoe zit het met mensen die BE rijbewijs hebben? Zijn er nog dingen om op te letten?

:beer: (F)
euh ja,

goed opletten dat er wielen onder de trailer zitten :P

Maar gewoon een goede tandem asser met lier nemen,

en voor BE maakt het eigenlijk geen ruk uit.
Emma

Hallo allemaal!

Ik heb onlangs een parisienne 2 uit '84 gekocht en ben heel erg enthousiast om die op te gaan knappen. Ik zit echter met het volgende probleem: de auto kan pas over drie weken terecht bij degene die er aan gaat lassen (in Eindhoven) en a.s. vrijdag moet ik de 5 weghalen waar ik em heb gekocht (in Boxtel). Ik woon zelf in Delft en de auto is geschorst. Ik kan dus niet even op en neer rijden. Tot op heden heb ik nog geen plekje gevonden om em neer te zetten. De auto staat al 5 jaar op een grasveld, dus buiten is geen probleem. Wie o wie kan mij helpen?

- als ik het goed begrijp is er bij Eindhoven een plek waar 'ie een maand kan staan voor 18 euro?

groetjes,
Emma
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Emma schreef: - als ik het goed begrijp is er bij Eindhoven een plek waar 'ie een maand kan staan voor 18 euro?
Nee, da's in Friesland waar je voor 18 euro een stalling kan huren.
clio_rally
Contacteer:

Emma schreef:Hallo allemaal!

Ik heb onlangs een parisienne 2 uit '84 gekocht en ben heel erg enthousiast om die op te gaan knappen. Ik zit echter met het volgende probleem: de auto kan pas over drie weken terecht bij degene die er aan gaat lassen (in Eindhoven) en a.s. vrijdag moet ik de 5 weghalen waar ik em heb gekocht (in Boxtel). Ik woon zelf in Delft en de auto is geschorst. Ik kan dus niet even op en neer rijden. Tot op heden heb ik nog geen plekje gevonden om em neer te zetten. De auto staat al 5 jaar op een grasveld, dus buiten is geen probleem. Wie o wie kan mij helpen?

- als ik het goed begrijp is er bij Eindhoven een plek waar 'ie een maand kan staan voor 18 euro?

groetjes,
Emma
In Delft is er een plaats waar je hem voor 10 euro per maand buiten kan laten staan (hek gaat 's nachts dicht) of voor 60 euro per maand binnen, met gebruik van brug en wat apparatuur...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Calle

Emma schreef: - als ik het goed begrijp is er bij Eindhoven een plek waar 'ie een maand kan staan voor 18 euro?
Het enige wat ik zo weet is dat je bij garage de Appel de auto 'op de werf' kan zetten, wat inhoud dat hij achter een hek op een soort binneplaats komt te staan, eventueel onder een afdakje.

Appel BV, De
Verbruggenstr 8-10
5642HD Eindhoven

Tel: 040 2812812
Fax: 040 2818380
URL: http://www.garagedeappel.nl
Matijs
Contacteer:

Voor de geinteresseerden nog even een update van het hele R15 verhaal:

Via Merijn hebben we een stalling gevonden in Oss (F) (Y)
Hier mag de auto staan voor 90 euro per jaar. Niet te duur dus :D
Het transport gaat zaterdag ochtend plaatsvinden met de Range Rover V8 van mijn huisgenoot, bestuurd door iemand van het werk die alle rijbewijzen behalve bus heeft.

Foto's volgen :)
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Calle schreef:
Het enige wat ik zo weet is dat je bij garage de Appel de auto 'op de werf' kan zetten, wat inhoud dat hij achter een hek op een soort binneplaats komt te staan, eventueel onder een afdakje.

Appel BV, De
Verbruggenstr 8-10
5642HD Eindhoven

Dit is nog best intressant! Kan voor weinig een dagje een brug huren en er staat op de site dat ze ook voor een mooi prijsje kunnen spuiten (Y)
* Stefan T-SPORT *
Emma

Helaas! Ik heb de appel opgebeld: Je mag de auto er een paar dagen neerzetten als je er daar aan gaat klussen. Stallen voor een paar weken is GEEN optie. Terug bij af dus. Iemand nog een goed idee? :(
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ik weet binnenkort nog wel een schuur waar je mag sleutelen enz .

Het is in de buurt van woerden/ oudewater ..

Het is onze oude schuur +/- 70 vierkantemeter met hoog schuindak , er staan nu al makkelijk 3 auto's in en dan heb je nog ruimte voor een 4de, en opbergruimte .

Hij komt over een maandje of 2 a 3 te huur .prijs per maand 220 euro das wel wat maar al je het met meerdere doet goed optebrengen .

Je mag er werkelijk doen wat je wil en bent niemand tot last , dus geen gezeik .
Ollie

jochem de haas schreef:...Je mag er werkelijk doen wat je wil en bent niemand tot last , dus geen gezeik .
Laat Merijn het maar niet horen :lol: :p
Merijn
Über-Spammer

hahahah... Pas maar op, Ollie. Voor je het weet zit je daar mannen af te werken en gaat 90% van je toch al lage opbrengst naar mij. ;)
Matijs
Contacteer:

Matijs schreef:Voor de geinteresseerden nog even een update van het hele R15 verhaal:

Via Merijn hebben we een stalling gevonden in Oss (F) (Y)
Hier mag de auto staan voor 90 euro per jaar. Niet te duur dus :D
Het transport gaat zaterdag ochtend plaatsvinden met de Range Rover V8 van mijn huisgenoot, bestuurd door iemand van het werk die alle rijbewijzen behalve bus heeft.

Foto's volgen :)
Vroeg op, maar het was de moeite waard (Y)

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/komtie.jpg[/img]
Even wat werk met de garagekrik om de 15 uit de schuur te krijgen. Past precies.

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/opgeloaie.jpg[/img]
De Range Rover uit 1970 met de R15 uit 1977 :foto:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/droog.jpg[/img]
toch druppels, dus gestopt om het zeil er op te doen, waarna het natuurlijk droog was en bleef :lol:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/vergeten.jpg[/img]
En uiteindelijk nog vergeten een foto te maken van de nieuwe stalling :s :p
Calle

Neobyte schreef:
Calle schreef:

Appel BV, De
Verbruggenstr 8-10
5642HD Eindhoven

Dit is nog best intressant! Kan voor weinig een dagje een brug huren en er staat op de site dat ze ook voor een mooi prijsje kunnen spuiten (Y)
Daar sleutelen is niet vervelend, ze hebben een redelijk uitgebreide voorraad onderdelen, maar ik heb het vertrouwen in hun sleutel kwaliteiten een beetje verloren, nadat ze enkele keren aan de 19 16V van een vriend van me hebben gewerkt. Voor de rest wel aardige lui.
Calle

Als mensen interesse hebben, de schuur in Oss waar onze R 15 nu staat had nog een hoop ruimte over. Het is wel alleen voor stalling voor langere tijd, dus niet sleutelen of de auto ophalen voor het weekend of iets dergelijks, maar wel erg betaalbaar.
Alleycat
Contacteer:

En wat versta je onder betaalbaar? En maakt het ze niet uit als de auto niet helemaal in elkaar zit? Ik zoek iets om mijn GTT te stallen namelijk. Aangezien ik voorlopig toch de middelen niet heb om het project af te maken, kan ik hem gewoon stallen zonder sleutelen. Vanaf Januari wordt Meppel me te duur namelijk. (U)
Merijn
Über-Spammer

90 euro per jaar kost die stalling van Matijs en Calle.
Alleycat
Contacteer:

Ik heb daar wel interesse in, kunnen jullie mij meer info verschaffen? Of het eventueel mogelijk is een kaal chassis met een hele lading onderdelen te stallen voor twee jaar?
frank_williams

Omdat ik een nieuw huis/bouwval ga kopen kan ik de Williams ff minimaal een jaartje niet betalen, tot ik afgestudeerd ben.
Nu wil ik 'm dus verkopen. Mocht 'ie voor november niet verkocht zijn wil ik 'm dus schorsen en ergens stallen.

Nu lijkt het me niet echt bevordelijk om een auto een jaar stil te zetten. Kan iemand me tips geven mbt. het stallen in een onverwardme garage? afdekken? waarmee? vloeistoffen er uit? er in laten zitten? banden? op bokken zetten? accu? af en toe een keer starten? etc.
1000x dank
Plaats reactie