Na 2 dagen sleutelen is de Clio 16V weer bijna klaar voor de APK. Dat houd in dat het project afgelopen is en er te koop op staat. Hoog tijd voor een nieuw project.
Aangezien we graag zoveel mogelijk afwisseling willen met sleutelen, wilde we dus niet wederom een Clio of een R5 GTT pakken. Dit keer weer tijd voor iets aparts. Desnoods een diesel om maar een gek voorbeeld te geven. Dus http://www.marktplaats op en schade autos. Liefst weer 1 met motorschade. Dan kunnen we het blok uit elkaar trekken, alles goed schoonmaken en weer opbouwen naar onze eigen specs.
Hmmm, zoek uitgebreid. Wij willen een uitdaging en liefst wat aparts.. Dus zoekterm "Turbo" zou het al enigzins in de buurt brengen. Na wat turbodiesel busjes viel mij opeens een type aanduiding op. Het gaat hier om een iets oudere auto(13 jaar) wat ik altijd al mooi heb gevonden. Daarbij valt deze auto in het rijtje 1990 Japanse super cars.
De Nissan 300ZX Twin Turbo. Nieuw model dan.
Even de specs erbij halen, Geen specs, alleen 1 ding. motor kapot. Kijk, dat zien we graag. Niet voor de eigenaar, maar wel voor ons.
De gedachte van 286 Pk geproduceerd door een 3.0 V6 op de achterwielen werdt nog net overtroffen door de gedachte van het geluid van 2 fluitende turbos wat de 3.0 V6 Krachtbron hoorbaar laten brullen door het targadak in de hete zon.
De meneer maar eens opgebeld. Bellen bellen bellen, en er pakt een meneer op met een limburgs accent. Verrekt dat klinkt heel bekend. De man komt uit kerkrade wat 20 km van mij vandaan ligt. Geen tijd verspillen met de slechte verbinding en gewoon afspraak maken. Ligt op de weg van en naar mijn werk en langswippen behoort makkelijk tot de mogelijkheig. Afspraak gemaakt en wezen kijken(gisteren). Geheel blind naar de auto gaan kijken. Enige wat bekend was, was dat er leer in zat, airco en een kaduke motor. Wat eraan was, geen idee. Rustig aan maar eens gaan orienteren wat de onderdelen kosten en wat de gemiddelde vraagprijs is van zo een soort auto. Dit vergeleken met de vraagprijs en gekeken of er ook nog wat aan te verdienen zou zijn. Dit was zeker het geval. Ook bij een complete andere motor zou dit moeten gaan. Dus overlegd met Luc, mijn sleutelvriend in nood, en hij zag er ook wel heil in. Ook hij had zin in iets nieuws. Toen ik hem vertelde dat er nergens plaats is onder de motorkap, wist hij zeker dat hij het project leuk zou vinden. Ook de hoeveelheid bijgeleverde paarden spraken hem aan in combinatie met de achterwiel aandrijving.
Daar aangekomen vielen de lampen mij meteen op. Naar binnen gegaan en de sleutel gevraagd. Naar de auto gelopen en aan de garagepipo gevraagd wat er precies mis mee was. De zuigerveren waren kapot. Goede monteur wat dat met 100% kan zeggen zonder de zuigers eruit te halen en alleen de kop eraf te halen.
Maar voor de rest zag alles er nog goed uit op het eerste gezicht.
Eerst even naar binnen kijken. Gelukkig geen automaat. Want dat zou een afknapper eerste klas zijn. Maar dit was niet het geval.
Wat hebben we nog meer in het pakket:
Climate control met display, elektrische ramen en spiegels, elektrische stoelen, Radio CD speler 2x??, cruise control op het stuur, Gemini Alarm, Leer en ABS. Genoeg dingen erop

Kleur zwart. Altijd een voorkeur bij een sportivere auto. Velgen standard met 4 mm profiel bridgestones. Schijven en blokken nog in goede conditie en voor de rest bijna geen beschadigingen te vinden. 1 klein roest plekje gevonden wat nog makkelijk bij te maken is.
Gevraagd aan de garageklerk of nog alles compleet is, en mijn weg vervolgd naar huis in de clio. Thuis aangekomen overlegd met mijn partner in misdaad en de eigenaar een bod gedaan. Naar wat onderhandelen tot een mooie prijs gekomen. Zondag papieren halen en betalen. Maandag overschrijven, schorsen en ophalen. En dan kan het project X 2004 van start gaan.
Fotos volgens