ACT: F.A.Q. ICE
Okay dan.
Magoed, Als ik dus:
- 1 compo set voor erin zet
- 1 Kistje achterin
en later nog
- 2 pioneer coaxiale speakers op de hoedenplank monteer
dan heb ik dus niet genoeg aan mn 4 weg versterker? Of is er een mogelijkheid om het toch allemaal aan te sluiten?
Magoed, Als ik dus:
- 1 compo set voor erin zet
- 1 Kistje achterin
en later nog
- 2 pioneer coaxiale speakers op de hoedenplank monteer
dan heb ik dus niet genoeg aan mn 4 weg versterker? Of is er een mogelijkheid om het toch allemaal aan te sluiten?
De composet en subwoofer op je 4 kanaalsversterker en de evt. achterspeakers rechtstreeks op je radio. Voordat je de pioneer speaker monteer, adviseer ik je eerst te luisteren hoe deze in combinatie met de composet klinkt. Misschien heb je meer volume, maar het gaat zeker ten koste van je geluidsbeeld en geluidskwaliteit. Tis maar wat jezelf wilt.
-
- Contacteer:
ieamand ervaring met caliber rally sub ??
kan er 1tje krijgen voor weinig.
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
SchepjeS schreef:ieamand ervaring met caliber rally sub ??
Heb caliber gehad en meermaals beluisterd persoonlijk vind ik het ook geen paar tienstjes waard ook een paar tientjes weg gooien blijft zonde rally serie is naar mijn meningrobclio16V schreef:Het zijn niet echt super goede woofers, maar als hij hooguit een paar tientjes kost is het het proberen waard natuurlijk.

-
- Contacteer:
Ok lijkt me duidelijk dan. 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
Hey, ik ga zaterdag mijn versterker (Rockfort 200.4) + Bazooka inbouwen, nu moet ik nog een net composetje hebben!! Welke raden jullie me aan? Ik zat te denken aan het volgende:
Focal: 130V2
2-way separate Woofer: 130mm. Voice Coil: 25mm. Motor: 84mm. Tweeter: Tioxyd 5 TN 47. Filter: 2-way 12dB/octave (adjustable tweeter and midrange level). Max. power: 120W. Nom. power: 60W. Sensitivity: (2,83 V/1m): 92dB. Frequency response: 70Hz-20KHz
Is dit een goede keus denken jullie?
Greetz Bennie
2-way separate Woofer: 130mm. Voice Coil: 25mm. Motor: 84mm. Tweeter: Tioxyd 5 TN 47. Filter: 2-way 12dB/octave (adjustable tweeter and midrange level). Max. power: 120W. Nom. power: 60W. Sensitivity: (2,83 V/1m): 92dB. Frequency response: 70Hz-20KHz
Greetz Bennie
[dtune stefan modus aan]furious_tuning schreef:Hey, ik ga zaterdag mijn versterker (Rockfort 200.4) + Bazooka inbouwen, nu moet ik nog een net composetje hebben!! Welke raden jullie me aan? Ik zat te denken aan het volgende:
Greetz Bennie
Ground Zero!!
[/dtune stefan modus uit]
Immer wieder die verdammte Holländer
Okay,
Heb bijna mn keus gemaakt wat ik in mn autootje ga leggen qua sound
ZIt nog te dubben over de prijs vd versterker. paar vragen:
- Wat maakt dat prijsverschil tussen die dingen?
- Waar moet ik op letten?
- Wat zijn de betere merken?
- Als ik een composetje voor wil neerleggen van GZ
(GZRC 16 composet 90W rms)
& een Axton baskistje achterin (1x 10" 100W RMS)
Wat is dan qua versterker aan te raden?
Dtune_stefan had t over een:
GZRA 4100X 4 kanaalsversterker 4x55W rms -> 189 euro.
Maakt dat zoveel verschil qua geluid?
ps. maakt de bedrading veel verschil? Welk merk moek hebben?
Heb bijna mn keus gemaakt wat ik in mn autootje ga leggen qua sound

ZIt nog te dubben over de prijs vd versterker. paar vragen:
- Wat maakt dat prijsverschil tussen die dingen?
- Waar moet ik op letten?
- Wat zijn de betere merken?
- Als ik een composetje voor wil neerleggen van GZ
(GZRC 16 composet 90W rms)
& een Axton baskistje achterin (1x 10" 100W RMS)
Wat is dan qua versterker aan te raden?
Dtune_stefan had t over een:
GZRA 4100X 4 kanaalsversterker 4x55W rms -> 189 euro.
Maakt dat zoveel verschil qua geluid?
ps. maakt de bedrading veel verschil? Welk merk moek hebben?
mja ik vraag gewoon om advies hoordtune_stefan schreef:hmmm, misschien moet ik wel even mijn mond houden en koop allemaal maar lekker Caliber
Rally,Boschmann,Marquant,supertech enz.

Wat OOK goede merken zijn enzo en waar dat verschil dan inzit

Just playin' with you, dogdtune_stefan schreef:hmmm, misschien moet ik wel even mijn mond houden en koop allemaal maar lekker Caliber
Rally,Boschmann,Marquant,supertech enz.

Ieder heeft gewoon zo zijn voorkeur voor een bepaald merk, niks mis mee toch?! En verder is de keuze voor een bepaald merk natuurlijk ook sterk afhankelijk van je budget en wensen.
Ik ben zeer te spreken over Crunch, zowel wat versterkers alsook subwoofers betreft. Maar bv Oxygen schijnt ook da bomb te zijn voor relatief weinig geld. Anderen zweren weer op RF of zijn hoogst tevreden met Magnat.
Laatst gewijzigd door Ollie op do 8 jul 2004 5:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Audio-system [img]http://www.smileytown.com/content/emot/love0002.gif[/img]
Laatst gewijzigd door Douwe op do 8 jul 2004 9:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik zoek iets, weet niet of het bestaat (vast wel)
zo'n [img]http://www.121net.nl/inhoud/images/equalizer.jpg[/img]
zo'n geluidsgeactiveerd schermpje wat mee stuiterd
iemand enig idee waar ik op moet zoeken?
digitale equalizer?
lijkt het stemmetje van KITT wel
lijkt het stemmetje van KITT wel

Immer wieder die verdammte Holländer
Natuurlijk, verschillen zijn uitermate groot. Je mag gerust zeggen dat ieder merk wel een bepaalde klank heeft, natuurlijk liggen veel merken heel dicht bij elkaar.raydenz schreef:IS het qua geluidskwaliteit hoorbaar, de verschillen tussen de merken?
kan iemand mij mischien vertellen,wat zij van het merl Lanzar vinden?? hoor er vaak goeie dingen over.En ligt het merk op de zelfde kwaliteit bv als groundzero????kan namenlijk een lanzar versterker overnemen" Type= Lanzar 431 vibe 4 kanaalsversterker
Lanzar is een goed merk hoor, tis te vergelijken met JBL GTO serie en wat minder met GZ. Een lanzar versterker gebruik je namelijk meer voor SPL.
Een goede prijs/kwaliteitverhouding heeft de Lanzar 431 en momenteel 199 euro bij ron de vries.
Een goede prijs/kwaliteitverhouding heeft de Lanzar 431 en momenteel 199 euro bij ron de vries.
Ook voor deze prijs?dtune_stefan schreef:@evo, elke lokale audioboer verkoopt bitumen matjes, volgens mij de mediamarkt ook.
na uitstel van vorige keer,ga ik denk toch maar binnenkort kijken voor iets leuks.Waarschijnlijk toch voor Groundzero. heb een beetje lopen neuzen,en ik denk dat dit wel een leuk setupje is ( volgens mij al eens langsgeweest)
Composet.- GZRC 16 composet
Versterker- GZRA 4100X 4 kanaalsversterker euro.
subwoofer-GZRW 10S-AL 10" woofer
radio???????? aangezien mijn kenwood mask ook zijn beste tijd gehad heeft(cd willen er niet meer uit
) wil ik daar ook wat leuks voor.Maar weet niet wat goed is kwa prijs /kwaliteit?.
Weet alleen niet wat er in de deur van een clio2 past 13 of 16 cm ?
Composet.- GZRC 16 composet
Versterker- GZRA 4100X 4 kanaalsversterker euro.
subwoofer-GZRW 10S-AL 10" woofer
radio???????? aangezien mijn kenwood mask ook zijn beste tijd gehad heeft(cd willen er niet meer uit

Weet alleen niet wat er in de deur van een clio2 past 13 of 16 cm ?
Zaterdag eff naar Ron de Vries ,op eff te kijken voor de"Kenwood KDC-8024" als die er nog is[img]http://www.automat.nl/assets/images/10168024.jpg[/img]
Conrad levert versterkers die dat ding er apart bij hadden. Kwam nog aardige sound uit toendertijd ook nogdennisvr schreef:ik zoek iets, weet niet of het bestaat (vast wel)

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ah k, gaan we daar ook maar es kijkenRiël schreef:Conrad levert versterkers die dat ding er apart bij hadden. Kwam nog aardige sound uit toendertijd ook nogdennisvr schreef:ik zoek iets, weet niet of het bestaat (vast wel)
zo'n http://www.121net.nl/inhoud/images/equalizer.jpgzo'n geluidsgeactiveerd schermpje wat mee stuiterd

Dennis, er bestaan ook al radio's waarin dat geintegreerd zitdennisvr schreef:ik zoek iets, weet niet of het bestaat (vast wel)
...plaatje...

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja maar daar hoef ik het nietOllie schreef:Dennis, er bestaan ook al radio's waarin dat geintegreerd zitdennisvr schreef:ik zoek iets, weet niet of het bestaat (vast wel)
...plaatje...
iemand enig idee waar ik op moet zoeken?![]()

-
- Contacteer:
wat voor radio heb je?dennisvr schreef:ik zoek iets, weet niet of het bestaat (vast wel)
kenwood heeft ze namelijk geleverd als DIN cd/md wisselaar met op de voorkant je raad het al...
een digitaal beeldscherm met het volledige frequentiebeeld erin...

groeten jp
see you soon @ proline!