Uitleg: Speakerdraden aanleggen naar deuren (oa Clio 2)

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
jhu

Ik heb hier vanaf begin juni een aantal keer om advies gevraagd hoe ik betere speakerdraden naar mijn deuren kon leggen. Er waren wel enige reacties, maar geen duidelijke uitleg. Nu ik zaterdag zelf de hele dag bezig ben geweest om alles aan te leggen leg ik het even uit voor de toekomstige bezoekers.

1) Open de deur
2) Verwijder de handgreep waarmee je de motorkap opent (wip hem met een scroevendraaier los)
3) Trek het plastic scherm wat de dorpel afdekt deels los
4) Schuif de klem die om de stekker naar de deur zit heen zit naar boven en verwijder deze
5) Trek de stekker los en leg deze over de deurvanger zodat hij niet in de weg zit.
6) Neem een Torx bitje (of Torx sleutel) en draai beide schroeven die het stopcontact vasthouden los
7) Druk met duim en wijsvinger de plastic lipjes van het stopcontact in en duw/trek het geheel naar binnen
8) Neem nu een klein boortje en maak voorzichtig een gat ter grootte van je kabel in twee van de ongebruikte "deukjes" in de stekker en stopcontact. Ik heb de onderste rij gebruikt en dan het middelste gaatje (die met een open sleuf) en het rechter gaatje. Bij die rechter moet je nog best wat van het zwarte plastic wegboren om ruimte te maken.
9) Trek nu de rubber slang los van de stekker en stroop deze op, neem nu een trekveer of stevig 220v installatiedraad (buig het in een flauwe bocht) en prop dit langs de stekker door de slang, begeleid het met je hand en vinger door de slang naar je deur. Blijf doorduwen totdat je draad ziet verschijnen door de opening van de speaker.
10) knoop/buig/plak/soldeer je speakerdraden aan je treksnoer en wikkel er wat isolatie tape omheen om scherpe stukjes af te dekken.
11) Maak je speakerdraad vochtig met wat spuug en trek het hele handeltje zo terug door de deur en de slang.
12) Maak de draad weer los van je trekdraad en voer de draden door de achterkant van de stekker naar buiten. Schuif nu te rubberslang weer over de stekker.
13) Bevestig nu weer het stopcontact op de auto door het vast te klikken op het plaatwerk met de twee plastic lipjes en schroef het geheel weer vast met de twee schroeven.
14) Voer nu de twee draden door het stopcontact naar het interieur van de auto (let op dat je ze niet kruist!!)
15) Trek nu met je rechterhand de draden verder de auto in terwijl je met je linkerhand de stekker vlak voor het stopcontact houdt. Schuif nu de klem weer over het stopcontact en zorg dat de twee plastic uitsteeksels op de stekker op één lijn staan met de gaatjes in de klem. Druk nu de stekker vast in het stopcontact en trek de speakerdraden aan. Door nu boven op de klem en tegen de stekker te duwen klikt alles vast.

Ik was met 10 minuten per deur helemaal klaar. Let trouwens goed op dat je geen van de schroeven/bitjes laat vallen zoals ik deed, want dan vallen ze recht tussen twee plaatdelen in bij een Clio.
[img]http://home.wanadoo.nl/bras26/clio/1.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/bras26/clio/2.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/bras26/clio/3.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/bras26/clio/4.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door jhu op ma 5 jul 2004 11:47, 4 keer totaal gewijzigd.
evo
Contacteer:

Geen foto's ervan gemaakt? :)
Ad van Haperen
Contacteer:

evo schreef:Geen foto's ervan gemaakt? :)
tis ook nooit goed he :lol:
Ferdy
Über-Spammer

foto's zouden wel handig zijn ja :)
jhu

Ik maak zo nog wel wat foto's
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Wel leuk dat de deuren normaal al voorbereid zijn voor speakers. :D

GR.Frits
evo
Contacteer:

Zo zitten ze er bij mij ook in... 6mm gat door de stekker :)
Riël
Über-Spammer

Heb je de geboorde gaatjes even behandeld met een likje lak o.i.d. 't blijft een renault hé :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jhu

Riël schreef:Heb je de geboorde gaatjes even behandeld met een likje lak o.i.d. 't blijft een renault hé :)
Roest het plastic van een Renault nou ook al???

Ik heb alleen in het plastic geboord, zowel van de stekker en het stopcontact. :)
Plaats reactie