wiellager Clio

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Steven
Car: M536

mike16v schreef: ja das waar, maar mijn baan staat weer op het spel :-( ik wordt echt geplaagt... kan dus niet teveel uitgeven...
Hmm ze moeten jou wel erg vaak hebben he :s
Matijs
Contacteer:

Steven schreef:Eh nee, achter moet je em uit de schijf persen en als deze schijven al een aantal jaartjes meegegaan zijn dan breken de schijven bij het persen.
Valt wel mee hoor, die schijven breken niet zo snel als je ze goed vlak ondersteunt. Het is echter natuurlijk wel de overweging waard of de schijven nog een lang genoege levensduur hebben om nieuwe lagers te verdienen. Lagers gaan bij het eruit persen namelijk wel stuk! Dus schijven vervangen = lagers vervangen... Het verdient dus daarom wel aanbeveling om toch met de lagers ook de schijven (en dus ook de blokken) te vervangen.
Is inderdaad diep in de buidel (pas nog gedaan voor de R19 16v van een vriend), maar zoals Steven zegt, dan ben je wel in 1 keer klaar, en dat is uiteindelijk toch goedkoper.
evo
Contacteer:

Rick D. schreef:
evo schreef:
Clio Baccara 16v schreef:Mijn wiellager (clio 16v, rechts-achter) moet ook nog een keer vervangen worden. Maar ik had begrepen dat het niet uitmaakt als je er nog effe mee doorrijd. Alleen die zoemmmm is irritant, maar ik rij er al 1500 km mee.
Hmm nu ik dit lees. Mijn Clio doet dit sinds 2 weken, een heel irritant zoemend geluid. Ook rechtsachter, begint vaak rond 80 kmh.

Waarschijnlijk dus de wiellager?
Yep :smoke:
Het wordt erger en erger dus maar een wiellager besteld... dik 50 euro ex btw :(
~thijs~
Contacteer:

dan nog het monteren (persen) in de fusee en als je het niet zelf doet arbeidsloon
evo
Contacteer:

Wat is er trouwens versleten als dat ding zo'n herrie maakt?

Iemand een uitleg van zo'n lager? :)
~thijs~
Contacteer:

volgens mij is ie dan te ver uitgesleten waardaar er speling op je lager komt
evo
Contacteer:

Had beter eerst ff kunnen Google'en...

http://www.google.com/search?hl=nl&ie=U ... llager&lr= :lol:

Dit topic vind ie trouwens ook :p
Plaats reactie