Hallo,
Ik heb informatie getracht te vinden om mijn auto te chip tunnen. Ik heb een bedrijf gevonden gespecialiseerd hierin, en ondanks hun claim dat er voor elke auto minimaal 15% meer PK,s bijkomen, werd er aangegeven dan voor deze auto (bijna) géén verbetering zal optreden met chip tunnen. Mischien een PK of 8, en nu heb ik 245. Dus dat is niet bepaald 15%.... Ik dacht dat elke auto aanzienlijk verbeterd kon worden. Ik ben nieuw in dit soort dingen. Nu is mijn vraag, zijn er andere zaken die de prestaties van deze motor (3.5 V6 24V) kunnen verbeteren?
Groeten,
Paul
Tuning mogelijkheden voor de motor van een Espace 4, 3.5 V6
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
een minder grote/zware auto eromheen bouwen.
Ik zou t verder ook niet weten.
Volgens mij gewoon wat je met elke auto kan doen...
-chippen(zou toch moeten kunnen? met meer als 8pk erbij als resultaat?)
-Uitlaatlijn
-blok aanpassen (kop flowen, andere nokkenas, weet ik veel wat allemaal)
-etc.
ofeeehhh......Turbootje? of twee.
En volgens mij mag je al niet klagen met 245pk!
groet, krijn.
Ik zou t verder ook niet weten.
Volgens mij gewoon wat je met elke auto kan doen...
-chippen(zou toch moeten kunnen? met meer als 8pk erbij als resultaat?)
-Uitlaatlijn
-blok aanpassen (kop flowen, andere nokkenas, weet ik veel wat allemaal)
-etc.
ofeeehhh......Turbootje? of twee.

En volgens mij mag je al niet klagen met 245pk!

groet, krijn.
Turbokit, superchargerkit, upgrade naar Nissan 350Z VQ35 specificatie...
Mogelijkheden genoeg. Maar qua kostprijs zit je toch al gauw op 4000,- tot 5000,- voor tuning met resultaat...
Want een Espace heeft gewoon een berg koppel extra nodig. Extra topvermogen heb je niet echt veel aan. Ding moet in het lage en middentoerengebied meer trekkracht leveren.
Dus turbo of supercharger kit.
Een probleem is echter de standaard (Aisin geloof ik!?) automaat die maar een beperkte vermogens en koppelstijging toelaat. Het ingaande koppel mag volgens mij de 400-450Nm niet overschrijden.
De lijn oliedruk moet dan ook omhoog om de automatische bak tegen het hogere koppel geschikt te maken.
Mogelijkheden genoeg. Maar qua kostprijs zit je toch al gauw op 4000,- tot 5000,- voor tuning met resultaat...
Want een Espace heeft gewoon een berg koppel extra nodig. Extra topvermogen heb je niet echt veel aan. Ding moet in het lage en middentoerengebied meer trekkracht leveren.
Dus turbo of supercharger kit.
Een probleem is echter de standaard (Aisin geloof ik!?) automaat die maar een beperkte vermogens en koppelstijging toelaat. Het ingaande koppel mag volgens mij de 400-450Nm niet overschrijden.
De lijn oliedruk moet dan ook omhoog om de automatische bak tegen het hogere koppel geschikt te maken.