[Clio]Project Ilya.Te behalen resultaat binnen +/- 6 maanden

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ilya

Binnen ongeveer een half jaar wil ik foto's kunnen plaatsen van mijn getunede auto. Ik ga voor een cassual look. Duidelijk moet zijn dat er aan gesleuteld is, maar het mag niet te overdreven worden want dat vind ik niet meer mooi.

Binnen enkele dagen wordt mijn clio uitgerust met nieuw sportstuurtje, chromen pook en pedalen. Eveneens zal ik mistlampen (van de renaultdealer) plaatsen, gekoppeld aan het groot licht.

Verder in de loop der maanden in deze volgorde:

-Het verlagen van de auto
-Het plaatsen van een nieuwe uitlaat (ik weet alleen nog niet of ik er 1 of 2 wil. Misschien dat ik 2 al wat te veel vind.)
-Het meespuiten van de bumpers (donkerpaars)
-15 inch wielen
(-misschien nog het plaatsen van sideskirts, maar ook daarvan weet ik niet zeker of ik dat niet al te ver vind gaan.)

Waarom niet eerst de wielen ? Ik bewaar het mooiste voor het laatst. :p
~thijs~
Contacteer:

effe je topic naam aangepast! Suc6 met je project (Y)
Blue Flash

Duidelijk planning. Succes, zal benieuwd zijn naar de :foto: ervan
Ilya

Ik heb vanmiddag mistlampen geinstalleerd, maar ze werken niet.
Onderstaand schema geeft weer hoe ik het gedaan heb.

Ik heb een gat achter het dashboard geboord, de moter in (niet letterlijk). De bedrading er doorheen gehaald en de schakelaar laten zitten op het dashboard. 1 lijn gaat naar de plus van de accu, 1 lijn meteen naar het metaal en 1 lijn naar het relais.

Van het relais gaat er 1 lijn, gesplitst, naar beide lampen. Ook gaat middenin weer een lijn naar het metaal.

Eveneens gaat vanaf het relais zelf nog een lijn naar het metaal.

Er zit een lampje in de schakelaar en die gaat soms heel eventjes aan als ik maar vaak genoeg druk (hij blijft niet aan). Verder hoor ik altijd de accu schokken zodra ik de schakelaar indruk.

Wat kan het probleem nog zijn ? Ik heb momenteel de punten aan het metaal vastgemaakt met tape (gewoon eventjes voor nood. Een vriend van me, elektricien van beroep, vertelde me dat dat het probleem niet kon zijn, maar ik zeg het er even bij.

[img]http://kjrw-groningen.nl/naamloos.bmp[/img]
H8bal

Je zou je foto's eens moeten omzetten in jpg formaat voor je ze post. Bmp's zijn altijd belachelijk groot...
Douwe

Waarom een relais?

Ik heb gewoon een plus van de accu naar de schakelaar met een zekering er tussen en dan die plus naar de lampen. En de min van de lampen op de accu. Dit werkt al iets van een half jaar perfect :beer:
Ilya

Ik vond een relais iets veiliger.
Het werkt trouwens al. Het relais was namelijk kaduuk.

Maar nu zit ik wel met 2 lelijke openingen op de punten waar ik de lampen heb vastgeschroefd. (Ik heb niets geboord, de openingen zaten al in de bumper).
Op de plekken waar je echter de schroeven indraait, zit nu dus geen kapje ofzo, en dus kijk je er recht tegenaan.

Zijn daar kapjes voor ?
Dan ga ik namelijk ff naar de sloop om te zoeken (ze liggen er vast wel).
Ilya

Hoe noemen ze die plastic platen die lopen onder de zijkanten de voorbumper.

Ze beginnen vooraan de voorbumper en lopen door tot halverwege het wiel omhoog.
Als je ze er af haalt, dan kan je makkelijk bij de bedrading voor mistlampen, zonder ze rechtstreeks uit de bumper te halen. 1 van de platen bevat namelijk een gat en ik wil hem dus vervangen, maar ik heb geen idee hoe die dingen heten en wil het eigenlijk even telefonisch regelen.

Weet iemand de officiele benaming ?

(ik moet nog ff een vraagbaak kopen eigenlijk)
Remco_Rs
Contacteer:

wielkuip kap :D oftewel spatlap kappen
Ilya

REMCO-X schreef:wielkuip kap :D oftewel spatlap kappen
lach me niet uit :smoke:
thnx :worship:
Ilya

morgen komen onderstaande velgen onder mijn auto en zijn we alweer ietsje dichterbij het uiteindelijke doel.

[img]http://www.millemiglia.co.uk/wheels/front/action.jpg[/img]

Verder viel mij vandaag op dat ik hele lichte roestvorming (ter grote van een dubbeltje) heb aan de binnenkant van het portier. Precies op de plek waar de deur het knopje raakt dat in het chassis vast zit en waarmee het licht aanspringt, als je de deur opent.
Dat zal dus wel met elkaar te maken hebben, want toeval kan het niet zijn.
Ik ben er nu vroeg bij en wil voorkomen dat het zich uitbreidt.

In hoeverre is dit gevoelig voor uitbreiding ?
Kan ik het zelf herstellen of moet ik nu de hele deur over laten spuiten voor zo'n klein stipje ?
Stefan S.

Mooie velgen, hoeveel inch gaat erop. Hoe meer inch, des de mooier de velg wordt vind ik (Y)
Ilya

Ben ik met je eens. Ik heb het bij 15 inch gehouden. Qua cash trok ik het ff niet verder, aangezien er nogal een groot verschil in banden zit als je naar 16 inch gaat. (zo'n 400 euro).

Ik had constant het idee 15 inch, dus heb het daar ook gewoon bij gehouden, ondanks het feit dat groter toch echt mooier is.
Ilya

Ik hoorde van een vriend van me dat hij heel veel problemen had gehad met het verlagen van de achterkant van de auto. De torsie-as een tandje lager zetten, ging hem HEEL moeilijk af.

Daarnaast kreeg ik bij de shop waar ik onderdelen haal, ook al te horen dat zij het niet voor me zouden doen, omdat ze het te ingewikkeld vinden. Ik moest maar naar de Renault-dealer en zelfs die zou er nog wel 3 a 4 uur mee bezig zijn.

Vandaag vertelde iemand me echter dat het een piece of cake is.

Tegenstrijdige verhalen. Wat vinden jullie ?
edwin19
Contacteer:

bij de ene renault zit ie nog heel soepel, en bij de andere zit ie vastgeroest.

gewoon een paar weken lang elke dag wd-40 o.i.d. erin spuiten en dan gaat ie vanzelf makkelijk eruit :D
Riël
Über-Spammer

Ilya schreef:Ik hoorde van een vriend van me dat hij heel veel problemen had gehad met het verlagen van de achterkant van de auto. De torsie-as een tandje lager zetten, ging hem HEEL moeilijk af.

Daarnaast kreeg ik bij de shop waar ik onderdelen haal, ook al te horen dat zij het niet voor me zouden doen, omdat ze het te ingewikkeld vinden. Ik moest maar naar de Renault-dealer en zelfs die zou er nog wel 3 a 4 uur mee bezig zijn.

Vandaag vertelde iemand me echter dat het een piece of cake is.

Tegenstrijdige verhalen. Wat vinden jullie ?
Piece of cake. Maar 't kan inderdaad goed vastgeroest zitten. Met goed materiaal zou het moeten lukken, je komt er vanzelf achter. De ene keer is 't zo gepiept, de andere keer lukt 't voor geen meter.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie