
Automaxx foto topic
ja, grappig. van dat plaatje ? moet ff wat info over drukregelaars hebben enzo denk ik ? 

there is no spoon.
Lang verhaal, maar een koudere intercooler heeft niet veel vermogens winst, de intercooler is een buffer, het metaal slaat de warmte op, en draagt 't daarna af aan de buitenlucht. Je zou 30 seconden volgas moeten rijden om de intercooler te verzadigen. Echt harder koelen gaat ie niet als ie koud is. Je moet op een of andere manier van tevoren koelen, maar ik heb daar eens een stuk van gelezen van echt veel tekst, toen was 't me duidelijk (MET testresultaten etc) over die intercoolerkoeling. Ik ga 't eens zoeken.Maarten GTT schreef:vertel ons dan waarom dan niet????Riël schreef:Gaat niet zomaar werken
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
bij deze site belovenRiël schreef:Lang verhaal, maar een koudere intercooler heeft niet veel vermogens winst, de intercooler is een buffer, het metaal slaat de warmte op, en draagt 't daarna af aan de buitenlucht. Je zou 30 seconden volgas moeten rijden om de intercooler te verzadigen. Echt harder koelen gaat ie niet als ie koud is. Je moet op een of andere manier van tevoren koelen, maar ik heb daar eens een stuk van gelezen van echt veel tekst, toen was 't me duidelijk (MET testresultaten etc) over die intercoolerkoeling. Ik ga 't eens zoeken.Maarten GTT schreef:vertel ons dan waarom dan niet????Riël schreef:Gaat niet zomaar werken

ze een vermogens winst van 50 + pk
http://www.car-plus.nl/nx/nx.htm
Heb ik gelezen. 50 pk is wel erg veel, ik geloof het daarom ook niet. Je kan er ongeveer van uitgaan dat 10 graden temperatuurdaling 3% vermogenswinst levert. is ongeveer de extra hoeveelheid lucht (koud is compacter) minus wat verlies hier en daar.
Zoek eens op Intercooler koeling, er is ergens een topic waar Robert wat verduidelijkende reply's gegeven heeft, met mijn verhaal wat gemakkelijker
Resultaat boeken kan je zeker met een koude intercooler, maar niet door op vollast water erop te spuiten, dat maakt 0,0000% uit. BIj deellast koelen werkt al beter (omdat de buffer dan groter word, en de intercooler al koud is bij vollast) en dan is t nog lang niet optimaal. Die site wat ik bedoel had er een ingenieus computersysteempje ophangen die op gepaste momenten koelde, zodat op vollast vrijwel altijd max. vermogen te halen was. het was trouwens DIY dus ollie, weet jij nog waar dat stond?
Zoek eens op Intercooler koeling, er is ergens een topic waar Robert wat verduidelijkende reply's gegeven heeft, met mijn verhaal wat gemakkelijker

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
ik heb ff het linkje gezocht: http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0527
http://www.autospeed.com/cms/A_0527/art ... larArticle
hahah
ik had deze. ik stel voor naar het andere topic verder te gaan, loopt hier wat uit. Zie de latest
hahah
ik had deze. ik stel voor naar het andere topic verder te gaan, loopt hier wat uit. Zie de latest

-
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
- Locatie: Waskemeer Friesland
krom as een hoepel
w8 maar tot het je eigen auto is die daar zo staat, dan hebben we ineens allemaal medelijden....
Immer wieder die verdammte Holländer
hoe de fak kan dat gebeuren...in zo'n veld 

zijn er niet meer foto's gemaakt van automaxx?????
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Er zijn genoeg foto's gemaakt. kijk ook maar eens op http://www.automaxx.nl en dan forum en fototopic. kan je ook foto's van andere zien.edwin19 schreef:zijn er niet meer foto's gemaakt van automaxx?????
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
[img]http://members.lycos.nl/nismojoe/PICT0778.JPG[/img]
Het verhaal achter de Nissan:
Leoni en ik kwamen aan bij automaxx summer edition. Het was hartstikke druk. Dus iemand van de organisatie wist wel een oplossing. Ze gingen 2 rijen maken voor de ingang. Mijn auto was niet verlaagd, dus mocht over het gras rijden. Ik mocht zo om alle auto's heen rijden, en aan de andere kant aansluiten in de rij.
Maar die slimme vent had even niet verteld dat er een sloot in het midden zat...
Je zag die sloot echt niet aankomen. Ik zag wel een kuil dacht ik, dus remde wat. Toen ik zag dat het een sloot was, ging ik vol in de ankers. Hij gleed door. En stond bijna stil. Maar niet genoeg.
Gelukkig ken ik de organisatie goed. En heb wel wat kunnen regellen. Ze hebben de verantwoordelijkheid genomen. En het is afgehandeld.
Het verhaal achter de Nissan:
Leoni en ik kwamen aan bij automaxx summer edition. Het was hartstikke druk. Dus iemand van de organisatie wist wel een oplossing. Ze gingen 2 rijen maken voor de ingang. Mijn auto was niet verlaagd, dus mocht over het gras rijden. Ik mocht zo om alle auto's heen rijden, en aan de andere kant aansluiten in de rij.
Maar die slimme vent had even niet verteld dat er een sloot in het midden zat...
Je zag die sloot echt niet aankomen. Ik zag wel een kuil dacht ik, dus remde wat. Toen ik zag dat het een sloot was, ging ik vol in de ankers. Hij gleed door. En stond bijna stil. Maar niet genoeg.
Gelukkig ken ik de organisatie goed. En heb wel wat kunnen regellen. Ze hebben de verantwoordelijkheid genomen. En het is afgehandeld.
@Jeroen, deze stond al op de vorige pagina.
Dat weet ik, maar het verhaaltje erbij ook??
Plus een foto uit een andere hoek.
Plus een foto uit een andere hoek.