[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Ollie

End of commercial break :D
Matijs
Contacteer:

Ja ik weet niet wat Speedline hiermee verdient, maar ik wil ook wel zo'n bijbaantje als STER commercial :lol: :lol: :wink:

En nog ff ontopic, die 300mm remmen gaan natuurlijk niet in 15", of wel?
Steven
Car: M536

Nee, 285 weer wel...
Daniël W.
Car: 5TL-T

weet iemand waarom ik geen normale prijzen voor TarOx schijven kan krijgen? Ik wil G88 Clio16V schijven namelijk...DBM vraagt er 486,60 voor, en BBPT vraagt er dan weer 150 pond voor (duh?). Van JL heb ik nog geen prijzen ontvangen...maar het is allemaal wat onduidelijk voor mij. hier is nog ff een foto voor de liefhebbers:

[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/78_tarox%20g88.bmp[/img]

Tar-Ox G88 voor Clio16V, maat 259/20/41

Nog Clio16V remzadels aan mn klauwen, kunnen ze eronder...moet ik ze eerst wel kopen natuurlijk :p

En nog wat...Ferodo DS3000 slijt toch veel harder dan bijv. de DS2000?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
-PAZ-
Über-Spammer

waarom niet gewoon ebc schijven met greenstuff blokken, remt ook perfect en ook nog redelijk betaalbaar., is maar een suggestie. ze zijn bij veel leveranciers te krijgen, zou je eens moeten informeren voor de voordeligste
Steven
Car: M536

EBC brrrrr... doe voor de gein eens een search op de diverse autofora.

En Ferrodo heeft ook de DS2500 een hele mooie gulden middenweg tussen de 2000 en 3000 :)
-PAZ-
Über-Spammer

hoezo slechte ervaringen mee dan, ik heb zelf op men vorige auto omp schijven en blokken gehad, von ik nie echt super, maar waren ook nie echt duur, iets van 130 euro ofzo geloof ik. kheb zelf nog geen ebc gehad was et wel van plan, khad er wel al wat goede reacties over gehoort, maar als et nix is hoor ik et graag, dan kijk ik voor men eigen auto ook voor wat anders
Daniël W.

ja kan ik proberen, maar dit is een van de weinige plekken waar iemand mss iets weet over Clio16V schijven 8)

enneh...ik zou nog liever trommels hebben voor, dan dat ik EBC schijven+blokken er voor gooi. Achter is een ander verhaal; dat hoeft alleen maar mooi te zijn (net als je ho die in de passagiers stoel zit op een meeting :lol: ). Maar voor prestaties kijk ik niet naar ebc...om maar ff een mening te geven :p
speedline

G88 259mm € 234,24
Ferodo DS2500 € 90,58
Ferodo DS3000 € 167,55
Goodridge remslangen € 101,- (compleet!)

(inclusief btw...)

RTC'ers krijgen op vertoon van de clubpas of doormailen van hun lidmaatschapsnummer 20% op Ferodo remblokken.

Die kosten dan:

€ 134,04
€ 72,46

Inclusief btw...

Dit alles bij JL Tuning. En nee ik krijg geen commissie... :)
chendy
Contacteer:

Tar-Ox is machtig spul. Heb er al meerdere x-en mee getest onder een Suub. Maar als je toch tegen die prijs aan zit te hikken, kan je toch liever voor de 285mm-kit gaan? Of mis ik 'm weer...neen ook hier geen commissie. :)

mvg, Chendy.
speedline

285mm big brake kit is idd maar een paar tientjes meer...

Zelfs met Tar-ox schijven is de meerprijs niet echt je van het...
Daniël W.

ja die KTR 285mm is ook maar paar tientjes duurder, maar remt die ook beter dan de 260mm Tarox? Tenzij je het over Tarox 285mm hebt...dat is dan weer een ander, beter verhaal :worship:

het gaat mij er voornamelijk om dat ik naar uprated remmen ga, en daar vond ik Tarox clio schijven wel een goede oplossing voor...maar als ik voor een paar tientjes meer een betere, grotere kit heb, dan leun ik daar toch wel naartoe...
-PAZ-
Über-Spammer

heb hier al een en ander zitten lezen over grotere remmen voor op de gt turbo, maar ik heb toch nog een vraagje, de remzadels en klauwen van een 19 of clio 16v past dit gewoon zonder problemen op de fussee van een gt turbo, of moet je dan ook de fussee van de 16v overzetten.
-Ray-
Contacteer:

kort antwoord: past :)
Immer wieder die verdammte Holländer
-PAZ-
Über-Spammer

ah mooi, remslangen moeten die dan ook vervangen worden evt door rvs omvlochten, of gaat dat nog met de origenele van de 5, en ik neem aan dat je dan gewoon gegroefde en/of geboorde schijven voor een 16v kan monteren
-Ray-
Contacteer:

als het niet nodig is hoef je je remslangen niet te vervangen, al lopen er hier wel lui rond die zweren bij rvs omvlochten slangen. het is natuurlijk wel beter en mooier, maar niet noodzakelijk. je hoeft natuurlijk niet perse geboord of gegroefd te nemen.
Anonymous

-Ray- schreef:al lopen er hier wel lui rond die zweren bij rvs omvlochten slangen. het is natuurlijk wel beter en mooier, maar niet noodzakelijk.
Zeker nog nooit echt hard op de ankers gegaan 10 KM achter elkaar in verschillende bochten ? Tis zeker wel merkbaar.
-Ray-
Contacteer:

ook hier geld: het ligt er maar net aan welke eisen je er aan stelt en aan je rijgedrag.
Anonymous

-Ray- schreef:ook hier geld: het ligt er maar net aan welke eisen je er aan stelt en aan je rijgedrag.
Mag aannemen dat als je grotere remmen wil je ook harder wil.... pas de rest tot stilstaan dan ook enigzins aan zou ik zeggen..... zijn niet direct de kosten meer.
-PAZ-
Über-Spammer

als je dan toch je remmen aan het upgraden bent, kan je beter gelijk je slangen mee vervangen, ben zelf wel van plan omdat te doen, wat zijn verder de ervaringen met de schijven en blokken die k-tec levert voor de standaart, dus niet de grotere schijven 19 en clio 16v, en dus strax ook voor mijn turbo
-Ray-
Contacteer:

k-tec big brakes in combi met Ferodo DS2500 = :worship:
Anonymous

pazmaniac schreef:als je dan toch je remmen aan het upgraden bent, kan je beter gelijk je slangen mee vervangen, ben zelf wel van plan omdat te doen, wat zijn verder de ervaringen met de schijven en blokken die k-tec levert voor de standaart, dus niet de grotere schijven 19 en clio 16v, en dus strax ook voor mijn turbo
Gewoon brembo's pakken van een clio-cup met RVS leidingen en klauwen van een 16V :)

Klaar is klara :)
-PAZ-
Über-Spammer

Gewoon brembo's pakken van een clio-cup met RVS leidingen en klauwen van een 16V :)

Klaar is klara :)[/quote]

bedoel je dan de bremdo max schijvene of andere, en zit er veel prijs verschil tussen brembo en schijven en die van k-tec
-Ray-
Contacteer:

ktec naast brembo clio cup:

[img]http://home.wxs.nl/~emmel049/121-2193_IMG.jpg[/img]
Maus

Denk dat er nog wel meer merken zijn welke evengoed danwel niet beter presteren dan Brembo.
-PAZ-
Über-Spammer

ah verschil is duidelijk zichtbaar, wat ik wel heb, op de auto waar ik nu nog in rijd heb ik omp gegroefd en geboord, en nu na ongeveer 15.000 km beginnen de gaatjes in de schijf uit te scheuren naar buiten toe, doen de k-tec schijven dit ook
-Ray-
Contacteer:

geen idee, moet de ktec schijven nog monteren. ik rij nu een jaar met die brembo's (al dik 20000km) en nog gewoon probleemloos zonder scheurtjes :)
Daniël W.

Maus schreef:Denk dat er nog wel meer merken zijn welke evengoed danwel niet beter presteren dan Brembo.
Tar ox bijv...ik wil graag 260 of 285mm g88 :kwijl:
-PAZ-
Über-Spammer

ah oke dan, de k-tec schijven zien er wel goed uit eigenlijk, dit lijkt met wel wat voor onder mijn 5,
ik neem aan dat je zo gewoon bij jl hebt gehaalt, zit er eigenlijk lange levertijd op de schijven en blokken, en wat waren de kosten als ik vragen mag
Maus

Heb er een tijdje geleden ook naar zitten kijken, maar voor de V6 hadden ze nix in de aanbieding.
Maar 't is idd mooi spul. :)
Daniël W.

ja cker...en groeven zijn nog altijd beter dan gaten...
-Ray-
Contacteer:

325 voor de hele set, 2 x schijven, 2 x spacers en een ktec set blokken. ik heb die ktec blokken ingeruild en DS2500 blokken genomen. moest wel wat bij, ik d8 50 euro ofzo. levertijd was lang, ik heb 4 maanden gewacht, het schijnt nu sneller leverbaar te zijn.
-PAZ-
Über-Spammer

maatje van me werkt bij de peugeot/renault dealer hier in de buurt, zen baas heeft ook een clio v6, maar hij gebruikt em hoofdzakelijk voor cicuit dagen, hij heeft zen remmen, en onderstel laten upgraden door de jongens van blekemolen, die racen ook met de v6, heb tijdje terug eens meegereden met da ding, da heeft echt een super wegliging, en hij remde echt snoeihard, ging wel lekker over het industie terrein op 17 inch slicks
Maus

Met die man heb ik nog staan praten tijdens de recordpoging op Zolder.
-PAZ-
Über-Spammer

-Ray- schreef:325 voor de hele set, 2 x schijven, 2 x spacers en een ktec set blokken. ik heb die ktec blokken ingeruild en DS2500 blokken genomen. moest wel wat bij, ik d8 50 euro ofzo. levertijd was lang, ik heb 4 maanden gewacht, het schijnt nu sneller leverbaar te zijn.
scheelt dat veel dan ferodo blokken of die van k-tec, de schijven die jij hebt nu zijn dan nog groter dan de origenele 16v schijven, dan moet het op den duur wel goed gaan remmen denk ik 8)

en hoofdrem cilinders en bekrachtigers is daar nog wat mee te winnen of is dat niet over te zetten van andere renault modellen
Plaats reactie