Hallo,
ik heb een clio II en heb in anderhalf jaar tijd al zes bobine's moeten vervangen.
Op automaxx ging de zesde kapot.
weet iemand hoe t kan dat die dingen zo snel kapot zijn, kan dat liggen aan mijn green openlucht filter die erin ligt???
Of heeft iemand er een andere oplossing voor...
Bobine's
-
- Car: Dodge RAM
- Contacteer:
Geez, das veel, heb zelf ook een Clio 2, maar nog nooit problemen mee gehad.
Wat voor garage bezoek je ?
Wat voor garage bezoek je ?
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
hier ook clio 2, en al drie en een half jaar probleemloos!
-
Wij hebben onze auto gewoon in
onderhoud bij een Renault garage.
-
- Contacteer:
Zou toch eens verhaal gaan halen bij die jongens.ronaldsandy schreef:Wij hebben onze auto gewoon in
6 keer in zo'n kort tijd is niet goed.
Laat het repareren op hun eigen kosten, kijken of het dan beter gaat.
-
hoe bedoel je??Ollie schreef:Je klinkt af en toe als een split-personality![]()
-
O sorry, zo is het niet bedoeld.Ollie schreef:Omdat 'jullie' altijd 'wij' zeggen in de posts
Zal het voortaan in de ik-vorm houden
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Zijn ook 2 personenOllie schreef:Omdat 'jullie' altijd 'wij' zeggen in de posts

Project: GTT Blue Sport
-
He frits bedankt voor je steun!!Frits schreef:Zijn ook 2 personenOllie schreef:Omdat 'jullie' altijd 'wij' zeggen in de postsRonald en sandy
-
Zondag zijn we met Team Toxic mee naar huis gereden,dennisvr schreef:nog een beetje heelhuids thuis gekomen eigenlijk?
maandag zijn we opnieuw afgereisd naar Dronten.
Er was dus een bobine kapot,en ze hebben de kabel naar die bobine vervangen. koste even 102 euro.
Maar hij doet t weer, alleen niemand kan antwoord geven op onze vraag of dat door de open lucht filter kan komen..
-
- Contacteer:
Bedoel je dat je een K&N filter onder de motorkap hebt?
Rij zelf al een paar maanden met z'n filter. Nog nooit problemen gehad, alleen zijn nu sinds een paar dagen scheurtjes ontstaan in het spruitstuk.
Denk dat er teveel invoer van lucht is en de afvoer nog te klein.
Open luchtfilter en mobine hebben niks met elkaar te maken zover ik weet.
Het is heel vreemd, zoals ik reeds zei, ga naar de garage en eis uitleg en laat je niet afschepen met een stom smoesje, je hebt de rekeningen nog van de vorige 5 dus je kan aannemen dat er iets anders loos is.
Desnoods schrijf je een klachtbrief naar Renault met kopietjes van de rekeningen.
Rij zelf al een paar maanden met z'n filter. Nog nooit problemen gehad, alleen zijn nu sinds een paar dagen scheurtjes ontstaan in het spruitstuk.
Denk dat er teveel invoer van lucht is en de afvoer nog te klein.
Open luchtfilter en mobine hebben niks met elkaar te maken zover ik weet.
Het is heel vreemd, zoals ik reeds zei, ga naar de garage en eis uitleg en laat je niet afschepen met een stom smoesje, je hebt de rekeningen nog van de vorige 5 dus je kan aannemen dat er iets anders loos is.
Desnoods schrijf je een klachtbrief naar Renault met kopietjes van de rekeningen.
-
luchtfilter en bobine hebben geen invloed op elkaar.
het is bekend dat de originele bobines (coils) vaak stuk gaan bij de 1.4 16v en 1.616v motoren, er zijn 2 types, met grijs kapje en zwart kapje, een van de twee gaat snel stuk, denso`s zijn dacht ik de goeie. Als je nou de bonnen hebt bewaard, kun je ze mischien onder fabrieksgarantie/coulance regeling weer vergoed krijgen.
het is bekend dat de originele bobines (coils) vaak stuk gaan bij de 1.4 16v en 1.616v motoren, er zijn 2 types, met grijs kapje en zwart kapje, een van de twee gaat snel stuk, denso`s zijn dacht ik de goeie. Als je nou de bonnen hebt bewaard, kun je ze mischien onder fabrieksgarantie/coulance regeling weer vergoed krijgen.
-
Hoi Ronaldsandy,
Ik heb dat probleem ook gehad bij mijn vorige clioII
, dat lag toen schijnbaar aan een Sagem bobine, die hebben ze toen vervangen door een japans merk, die worden nu ook standaard ingebouwd. Ik weet alleen even het merk niet. Tegen je garage zeggen dat je geen sagem bobine meer wilt!
Even over de zoek functie zoeken naar dat andere merk
Ik heb dat probleem ook gehad bij mijn vorige clioII

Even over de zoek functie zoeken naar dat andere merk

One clio to rule them all
-
Gevonden, de andere is denso 

-
Ha, die post is in de tijd gekomen dat ik aan het typen en zoeken wasOllie schreef:Zoals Patrick L dus ook al zei...lezen jij Duitser

Maar goed, nu weet hij het echt helemaal zeker!
Trouwens ollie, jij dan, jij bent pas een echte ....M

-
Heey,
Afgelopen maandag is de derde bobine kaduk gegaan.
Ze gaan nu van Renault de boel onderzoeken en dat gratis en voor niets!!
En mag als schadevergoeding zelfs een paar dagen een auto uitzoeken. Zo doe je dat.
Iedereen thanks voor de reacties en tips.
Afgelopen maandag is de derde bobine kaduk gegaan.
Ze gaan nu van Renault de boel onderzoeken en dat gratis en voor niets!!
En mag als schadevergoeding zelfs een paar dagen een auto uitzoeken. Zo doe je dat.
Iedereen thanks voor de reacties en tips.
Ik heb het 1 keer gehad in mijn Megane Coupe 2.0 16v IDE. Was tijdens een rit naar italie in Duitsland, ineens ging de boordcomputer over de zeik. Eenmaal terug in Nederland bij Renault, bleek dat bij alle nieuwe auto's de bobines er al uit waren, om de kapotte bij de klanten te vervangen, dit zegt naar mijn idee al genoeg. Volgens mij zouden het om bobines van siemens gaan. Gelukkig is het mij maar 1 keer overkomen. Moet wel zeggen dat met die kapotte bobine, de auto een stuk zuiniger was.
(Wel wat minder motor vermogen
)

(Wel wat minder motor vermogen

dat zuinige komt door de lange rit Italie-Duitsland, hier rijd ik zelfs met mijn 5 gt lange stukken 160 en het verbruik is....1op15.Sander2 schreef:Ik heb het 1 keer gehad in mijn Megane Coupe 2.0 16v IDE. Was tijdens een rit naar italie in Duitsland, ineens ging de boordcomputer over de zeik. Eenmaal terug in Nederland bij Renault, bleek dat bij alle nieuwe auto's de bobines er al uit waren, om de kapotte bij de klanten te vervangen, dit zegt naar mijn idee al genoeg. Volgens mij zouden het om bobines van siemens gaan. Gelukkig is het mij maar 1 keer overkomen. Moet wel zeggen dat met die kapotte bobine, de auto een stuk zuiniger was.![]()
(Wel wat minder motor vermogen)
bobine is een transformator welke een hoogspanning afgeeft, doet het of niet, bij niet rijd je dus niet.
Da's neit helemaal waar, een kapotte bobine doet 't ook maar half bij die dingen. Probeer maar eens de kapotte eruit te halen, stationair loopt ie nog altijd op 4 poten.