Een schadewagen kopen

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
H8bal

Ik heb al een beetje informatie kunnen krijgen in het ACT, hier volgt de rest.

Misschien dat het voor nog personen interessant kan zijn....
Negotiator schreef:
H8bal schreef:Wat betekent dit :

een deel van kenteken is ingetrokken

Ben even aan het mailen voor een gtt met schade, maar dit is een Nederlandse uitdrukking vrees ik.

Help ?
Dat kan wel, dan is deel I ingenomen door
de politie bij een ogeval met schade waarvan de
desbetreffende agent zeker is of het vermoede heeft dat de auto Total-Loss is, hij is dan verplicht het deel I in te nemen.
het terug krijgen hiervan is mogelijk door de auto RDW te laten keuren a €50,-
bij goedkeuring krijg je je deel I terug.
Wat houdt die RDW keuring ( ik denk dat het de Nederlandse vorm van een ongevalkeuring is) juist in, wat is het verschil met jullie APK ?

Stel nu dat ik die wagen wil gaan halen in Nederland. Kan hij de gtt gewoon uitschrijven, en kan ik die eventueel later hier inschrijven ? Ik ben er namelijk niet goed uit of de wagen opnieuw opgelapt wordt, of dat ie als donor gaat gebruikt worden.
Of moet hij hem uberhaupt wel uitschrijven ? Kan ik hem ook gewoon zo overnemen en op het moment dat hij terug in orde is laten keuren in Nederland ?
~thijs~
Contacteer:

Het verschil tussen de APK en de RDW is dat de APK (algemene periodieke keuring) elk jaar moet gebeuren om je auto veilig op de weg te houden! De RDW (rijks dienst wegverkeer) bepaald of een auto aan de mileueisen voldoet of de auto zeg maar aan de nederlandse regeltjes voldoet om hier te mogen rijden, dus ook met ongevallen of er geen gevaarlijke situaties zijn onstaan aan de auto.

hoop dat je hier effe genoeg aan hebt :)
H8bal

~thijs~ schreef:Het verschil tussen de APK en de RDW is dat de APK (algemene periodieke keuring) elk jaar moet gebeuren om je auto veilig op de weg te houden! De RDW (rijks dienst wegverkeer) bepaald of een auto aan de mileueisen voldoet of de auto zeg maar aan de nederlandse regeltjes voldoet om hier te mogen rijden, dus ook met ongevallen of er geen gevaarlijke situaties zijn onstaan aan de auto.

hoop dat je hier effe genoeg aan hebt :)

Dus die RDW gaat heel andere controles doen dan de APK.
Dus wanneer de wagen gemaakt zou worden, zou ik erna die in Nederland RDW moeten laten keuren.
Iemand wat ervaring met dergelijke keuring ? Zijn ze daar vrij streng ?
~thijs~
Contacteer:

Bij de RDW gaan ze uit van de toen goedgekeurde fabriekswaarden, maar jij kan de auto toch gewoon importeren in Belgie als schade auto dan heb je nix te maken met de RDW
H8bal

Straks eens even naar wat Belgische keuringcentrales bellen.

Dit houdt een keuring na ongeval in :
Belgische keuringdinges schreef:KEURING na ONGEVAL
Voertuigen die vanaf 01.07.99 in een ongeval betrokken werden, zullen na herstelling van de beschadigde onderdelen onderworpen worden aan een specifieke keuring na ongeval.

Onder beschadigde onderdelen verstaan wij het chassis, de stuurinrichting, de ophanging of reminrichting, kortom onderdelen die primair zijn als we het over de verkeersveilige voertuigen hebben.

Bij een keuring na ongeval ondergaat het voertuig enerzijds de volledige keuring en anderzijds de specifieke keuring.

De keuring omvat twee luiken :
1. De wielgeometrie opmeten op een wieluitlijningsbank, men gaat de correcte afstelling van de stand van de wielen na.
2. De chassis opmeten met een drie-dimensionele meetbank. Men kijkt na of de herstelde onderdelen op hun ( door de constructeur) voorgeschreven plaats in het chassis bevestigd werden.

De opmeetresultaten m.b.t. de wielgeometrie en het chassis zullen samen met het keuringsbewijs aan de klant overgemaakt worden.
H8bal

Ne enkele telefoontjes met de lokale instanties blijkt dat ik via het kenteken te weten zou moeten komen hoe de wagen bij de verzekering geseind staat. Het zou in het ergste geval kunnen zijn dat het voertuig geseind staat als een wagen di e niet meer in het verkeer mag gesteld worden. Of in het beste geval enkel nationaal geseind staat, wat inhoudt dat ik zelfs geen keuring na ongeval moet laten doen.

Dus waar kan ik terecht om via het kenteken het dossier van de verzekering op te vragen ?

Het gaat over kenteken :jg-ds-85
corona

amai Jo, wa een soep... :p
H8bal

corona schreef:amai Jo, wa een soep... :p
Het soepje komt er uiteindelijk op neer dat ik nog eens naar boven in Holland kan crossen één van dees.

Papierwerk is ginder toch iets heel anders dan in ons Belgenlandje blijkbaar.
Pieter_1416v

hallo, bij deze http://groups.msn.com/clios/overigefoto ... hotoID=546
blauwe opgezette clio met belgisch nummerplaat, info: bohetske@hotmail.com
corona

uhu, wat is de bedoeling hiervan? Te koop ofzow? :~
Plaats reactie