Clio 2.0 op LPG?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Skik

Hello all,

Eindelijk een forum gevonden met renault kenners en liefhebbers..
k zit dus met een vraagje.
Al jaren kwijl ik over de clio sport's en nu begint het uiteindelijk in zicht tekomen (allez het kapitaal toch.)
Maar ik moet nog al veel kilometers op autosnelwegen afleggen om aan mijn werk te geraken. Dus ik dacht misschien dat LPG(i) een goeie oplossing kan zijn.
Zijn er soms die er ervaring bij hebben, kan de 2.0 er tegen? Of zijn ze allergisch voor gas? Ik weet dat het vermogen zal dalen maar als ik dan wat fun wil hebben zet ik hem gewoon effe op benzine..

Ben benieuwd ..

Groeten .
Skik
H8bal

Skik schreef:Hello all,
Ik weet dat het vermogen zal dalen

Skik
Euhm, vrij vaak gehoord misverstand. Het rendement van LPI ligt misschien iets minder, maar meestal wordt de afstelling zo gedaan dat je evenveel of meer vermogen hebt.
Droes

welkom hier :wink:
stel je ff voor in dit topic aub:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 11#1444811

kan je verder niet helpen, niet echt een clio-kenner :wink:
ben er zeker van dat andere dit wel gaan kunnen.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

hoi skik,

Heb zelf een tijdje mogen rond knallen in een 1.6 16V op gas (leasebakkie) nou dat je minder zal rijden op gas. Dat is te verwaarlozen, super zo'n bakkie ken me voorstellen dat een 2.0 nog vetter is.

(Y)
.:: TurboPowerr ::.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik dacht niet dat een Clio RS op gas kan. Als het wel kan, hoor ik het graag, want dan wordt dat de volgende lease-auto :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Menno

Technisch gezien kan die motor zowiezo probleemloos op gas. Gister trouwens nog gezien dat de voorbereiding voor LPG van het inlaatspruitstuk er af fabriek nog steeds op zit!

Of je in Nederland ook een leverancier kunt vinden die 't gehomologeerd kan leveren is een andere vraag. In belgie zou je DEBI eens kunnen vragen, die heeft zo'n ding wel eens gedaan!

Vermogensverlies is verwaarloosbaar, daar wordt jij niet zuur van!

Bij een clio II kan er probleemloos een tank in de bandenbak, dus 't kost je ook geen kofferruimte.
rev it like a rental
Calle

Menno schreef:Bij een clio II kan er probleemloos een tank in de bandenbak, dus 't kost je ook geen kofferruimte.
Was die bandenbak niet opgeofferd voor de dubbele uitlaat pijpjes achter, of was dat voor de Megane RS?
Maus

Das bij de Clio II phase III.
speedline

Potentieel zeer goede combi, RS + LPG De F4R motor heeft een hoge compressieverhouding van 10.99:1 !!! Ideaal voor gas.

Alleen minder ideaal is dat de originele ECU volgas wel spot on afgesteld staat (voor Euro95) maar dat het potentieel op gas met een piggy back LPG ECU er niet uit zal komen door de rare regelingen en mappings.

Wat wel zeer goed is dat de motor een beperkt vermogen heeft om de ontsteking zeer scherp af te regelen tegen de pingelgrens. Er is een kleine positieve afwijking mogelijk. Maar voor LPG kun je verder mijns inziens.

(Als mensen mij nog kunnen volgen :D )

Het zou mij niet verbazen dat de LPG boer een RS LPG ombouw vanwege de elektronica laat liggen. Al zijn er natuurlijk altijd die-hards ( :wink: ) die het wel aan de praat kunnen krijgen.

Maar ik dwaal af en ben benieuwd. LPG op een RS. Interessante combinatie. LPG op een Megane RS de volgende stap. Want turbo + LPG rox... :worship: (He Menno :wink: )
Menno

In Frankrijk rijden ze wel rond, RS'en op LPG. Qua electronica is 't nix spannends hoor, zo'n RS, maar in nederland is er gewoon geen markt voor zulke auto's, dus wordt 't ook niet aangeboden.

@speedy: ik had je nog ff wat aan moeten wijzen donderdag, in dit kader...
rev it like a rental
Skik

Merci voor denk reply..
speedline schreef:turbo + LPG rox... :worship:
Ik wist niet dat dat ging Turbo en LPG... mm.. interessant :)

Dus als ik het goe begrijp is het mogelijk als je een goede installateur vind die weet wat em afstellen moet?
Riël
Über-Spammer

Groot voordeel van Gas is de hoge pingelgrens. Compressie, onsteking en turbodruk kunnen allemaal wat verder opgevoerd worden, zo haal je vrijwel altijd het vermogensverlies weer in, als 't moet. En je kan nog een stapje verder. LPI is daarbij ook nog eens lekker fris als het ingespoten is (normaal is er droge gastoevoer), wat ook weer wat extra vermogen oplevert. LPI is ook beter te doseren. Veel auto's met LPI leveren fabrieksaf ook al meer vermogen dan met benzine (Citroen bijv.).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie