schokken bij 3000 tpm
het vreemde is als ik gewoon in de vrij mijn auto tot 4000 toeren laat draaien dan is het goed maar als ik rij dan krijg ik dat schokken...pazmaniac schreef:wat is de staat van je onsteking, bougies bougie kabels, rotor, verdeel kap snokken komt vaak door problemen met de ontsteking
Belastingsprobleem dus........ idd ontsteking testen enzo..... eerst dat even uitsluiten.
Deze week ook nog gezien bij een 406 GTI...... ding op de remmenbank NP, liep wat zenuwachtig en in zijn vrij kwam ie redelijk goed op toeren, als je hem ging belasten trok ie het niet meer..... water in de bougieschachten en de kabels dus ook direct defect als gevolg hiervan.
Even een morgen testen..... wordt weer heerlijk weer morgen
Deze week ook nog gezien bij een 406 GTI...... ding op de remmenbank NP, liep wat zenuwachtig en in zijn vrij kwam ie redelijk goed op toeren, als je hem ging belasten trok ie het niet meer..... water in de bougieschachten en de kabels dus ook direct defect als gevolg hiervan.
Even een morgen testen..... wordt weer heerlijk weer morgen

heb je de verdeler kap der al afgehad ???, staat van rotor en verdeler kap heeft ook grote invloed op de kracht van de vonk. toevoeging aan benzine zal niet zo veel uithalen dat maakt alleen je injectors een beetje schoon. maar daar zal de oorzaak van et schokken zeer waarschijnlijk niet zitten
in elk geval succes
in elk geval succes
-
- Contacteer:
Ik heb ook weer een probleempje met mijn GTE (heb het vorig jaar ook gehad en toen was het ineens weg) als ik hem start valt hij eigenlijk gelijk weer uit en dat wel een keer of 5, daarna start hij en loop hij echt op hangen en wurgen. (500 toeren)Als hij dan niet uitvalt loopt hij naar een halve minuut naar de 950 toeren.
Als ik dan ga rijden en doe abrupt mijn gas los valt hij uit.
Dit alles doet zich ALLEEN voor als d motor steenkoud is.
Nu heb ik mij laten vertellen dat dat komt omdat ik 98 tank ipv. 95. Dit zou niet mogen omdat ik een Kat heb
ik geloof er eigenlijk niets van maar denk vraag het toch even na.
Als ik dan ga rijden en doe abrupt mijn gas los valt hij uit.
Dit alles doet zich ALLEEN voor als d motor steenkoud is.
Nu heb ik mij laten vertellen dat dat komt omdat ik 98 tank ipv. 95. Dit zou niet mogen omdat ik een Kat heb

Je kan gewoon 95 tanken. Heeft nu eens echt helemaal niets met je kat te maken 
Verder verdenk ik je stappenmotor, valse lucht of temperatuursensor weer.

Verder verdenk ik je stappenmotor, valse lucht of temperatuursensor weer.
-
- Contacteer:
Ik denk het ook, heb ookal watervaste nummertjes om mijn pluggen en sensoren op mijn blok te nummeren en dan gaat ook eens de hele kabelboom los en na gemeten worden.
-
- Contacteer:
Ik heb (volgens mij) eindelijk na 1,5 zoeken het probleem gevonden (en ben er ook achter waarom het ene tijdje weg is geweest).
Het waren/zijn mijn contactpuntjes. Die waren enorm ingebrand. heb ze vene opgeschuurd en nu starte hij vanmorgen perfect in 1 keer.
Vorige ker was het over omdat ik toen kei veel heb vervangen (waaronder de verdelerkap).
Nu is mijn vraag hoe komt het dat ze zo extreem waren ingebrand? over je ontsteking zit toch een condensator als ik het goed heb. Volgens mij moet het hier door komen.
Alleen die condensator is dat kleine zwarte blokje wat met een draadje op je onsteking zit en op de carroserie is geschroefd?
Het waren/zijn mijn contactpuntjes. Die waren enorm ingebrand. heb ze vene opgeschuurd en nu starte hij vanmorgen perfect in 1 keer.
Vorige ker was het over omdat ik toen kei veel heb vervangen (waaronder de verdelerkap).
Nu is mijn vraag hoe komt het dat ze zo extreem waren ingebrand? over je ontsteking zit toch een condensator als ik het goed heb. Volgens mij moet het hier door komen.
Alleen die condensator is dat kleine zwarte blokje wat met een draadje op je onsteking zit en op de carroserie is geschroefd?
-
- Contacteer:
weet iemand toevallig wat de waard emoet zijn van deze condensator?
-
- Car: GTT
dat had ik laatst ook toen was een bougie kabel door gesletendjtheo schreef:hallo mijn gte schokt en hapert bij 3000 toeren wie weet wat dit is?