furius schreef:weet iemand wat de tankinhoud is van een gtt. liters???
Ik zou zeggen...... rijden tot dat je stil staat, af laten slepen naar een tankstation en dan voltanken tot het randje. Je kijkt de meter en klaar is klara !
Als je dit nu herhaalt en je maakt een leuke rekensom met je gereden KM's en je getankte liters, dan weet je ook je gemiddelde verbruik
daar gaat het niet echt om. gaat meer om gewichtsverdeling omdat het meeste gewicht al lings is wil je ook wat naar rechts zien te krijgen, en omdat de uitlaat normaal over de tank loopt
furius schreef:daar gaat het niet echt om. gaat meer om gewichtsverdeling omdat het meeste gewicht al lings is wil je ook wat naar rechts zien te krijgen, en omdat de uitlaat normaal over de tank loopt
das waar idd Ik heb de oplossing voor mijn toekomstige racer ook al bedacht....
furius schreef:daar gaat het niet echt om. gaat meer om gewichtsverdeling omdat het meeste gewicht al lings is wil je ook wat naar rechts zien te krijgen, en omdat de uitlaat normaal over de tank loopt
ehm... die loopt naast de tank hoor.... niet over de tank.
denk voor een racer met een kleinere tank wel even aan het drooglopen van de brandstofpomp in de bochten. want als je minder bij je hebt ben je ook eerder leeg en bijna leeg in een bocht is soms geheel leeg voor je pomp.
jaja ik weet het daarom komen er schotten is en tankkschuim.
ken alle trucjes wel zo'n beetje me vader rijdt al meer als 15 jaar en is drie keer nederlands rallykampioen geweest duss
furius schreef:
ken alle trucjes wel zo'n beetje me vader rijdt al meer als 15 jaar en is drie keer nederlands rallykampioen geweest dus
wilde alleen maar helpen....
anyway, rallykampioen zegt trouwens niets over technische kennis... wel over rijden maar ik kanje een aantal rijders noemen die niet aan mijn auto mogen zitten hoor....
furius schreef:de groot me vader heet ron ken je de lotus van arie van esch die is nog door me vader gebouwd en is hi toen voor de eerste keer kampioen mee geworden
hij is nog een concurent geweest van nico biesheuvel (eigenaar van biesheuvel autosport) waar we nog wel vaak komen
1984
even mijn rallygeschiedenis opgepoetst. navi was Richard Keve ?
Hij heeft meerdere auto's gereden, o.a. een samba en een manta nog ?
Martijn *Baccara* schreef:Ik hoop het ooit nog eens op mijn 5 te kunnen bouwen. Dat zal me waarschijnlijk wel een reisje Zuid-Europa kosten
Er zijn toch van die gespecialiseerde bedrijven die van die airco-kits hebben? En die schijnen pasklaar gemaakt te worden voor het betreffende autotype.
furius schreef:de groot me vader heet ron ken je de lotus van arie van esch die is nog door me vader gebouwd en is hi toen voor de eerste keer kampioen mee geworden
hij is nog een concurent geweest van nico biesheuvel (eigenaar van biesheuvel autosport) waar we nog wel vaak komen
1984
even mijn rallygeschiedenis opgepoetst. navi was Richard Keve ?
Hij heeft meerdere auto's gereden, o.a. een samba en een manta nog ?
Die talbot lotus
ja klopt precies vanaf die tijd rijdt ie al en heeft alle auto's zelf gebouwd en de meesten rijden nog steeds zo ook de manta.
Airco op een carburateur auto? Dan zat er ook een zwaardere startmotor bij zeker...
Maar ff serieus naar mijn idee is airco nooit leverbaar geweest op een gt turbo. Wel op andere Super 5's. Maar dan Diesels of modellen met injectie.
Ook de gtt. Rob heeft een instructieboekje in het frans waar de airco in beschreven staat. Wat heeft dat met de startmotor van doen? Die pomp draait toch niet altijd mee?
neej, airco pomp werkt met een magneet koppeling, zet je de airco aan dan komt er stroom op de spoel te staan, de koppeling grijpt aan de de airco pomp word dan aangedreven