Opties van een GTT

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Als jullie heel goed kijken ......


Is dit wel een super luxe R5, maar dan met raamslingers :lol: :lol: :lol: :lol:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Anonymous

Olijnsma schreef:Als jullie heel goed kijken ......


Is dit wel een super luxe R5, maar dan met raamslingers :lol: :lol: :lol: :lol:
Het luxe hier van is is dat ze niet makkelijk kapot gaan :lol:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

:smoke:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
furius
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 16 jun 2004 17:33
Locatie: hoofddorp

weet iemand wat de tankinhoud is van een gtt. liters???
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

50
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

43 gewoon en 7 reserve. Als je het niet gelooft vraag je het maar aan Chris :wink: :lol:
5 GT Turbo '88 GT5
Anonymous

furius schreef:weet iemand wat de tankinhoud is van een gtt. liters???
Ik zou zeggen...... rijden tot dat je stil staat, af laten slepen naar een tankstation en dan voltanken tot het randje. Je kijkt de meter en klaar is klara !

Als je dit nu herhaalt en je maakt een leuke rekensom met je gereden KM's en je getankte liters, dan weet je ook je gemiddelde verbruik :lol:
furius
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 16 jun 2004 17:33
Locatie: hoofddorp

okey bedankt moest dit eff weten omdat ik voor de race auto de tank kleiner laat maken >-)
Anonymous

furius schreef:okey bedankt moest dit eff weten omdat ik voor de race auto de tank kleiner laat maken >-)
Je kunt er ook gewoon minder in doen :)
furius
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 16 jun 2004 17:33
Locatie: hoofddorp

daar gaat het niet echt om. gaat meer om gewichtsverdeling omdat het meeste gewicht al lings is wil je ook wat naar rechts zien te krijgen, en omdat de uitlaat normaal over de tank loopt (Y)
Anonymous

furius schreef:daar gaat het niet echt om. gaat meer om gewichtsverdeling omdat het meeste gewicht al lings is wil je ook wat naar rechts zien te krijgen, (Y) en omdat de uitlaat normaal over de tank loopt
das waar idd :) Ik heb de oplossing voor mijn toekomstige racer ook al bedacht....
furius
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 16 jun 2004 17:33
Locatie: hoofddorp

jaja ik ben dan wel 15 maar heb afentoe best goede ideen :D

en wat is jou idee???
Anonymous

furius schreef:jaja ik ben dan wel 15 maar heb afentoe best goede ideen :D

en wat is jou idee???
Sja ik heb er ook zoveel :D maar ik beslis dan pas wat te doen...... kwam namelijk even een T1 tussendoor :D
furius
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 16 jun 2004 17:33
Locatie: hoofddorp

als ik verder ben met mijnes en de maxi kit erop zit kan je wel een keer komen kijke kunnen we eff ideen uitwisselen :wink:
Anonymous

furius schreef:als ik verder ben met mijnes en de maxi kit erop zit kan je wel een keer komen kijke kunnen we eff ideen uitwisselen :wink:
wellicht :)
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

furius schreef:daar gaat het niet echt om. gaat meer om gewichtsverdeling omdat het meeste gewicht al lings is wil je ook wat naar rechts zien te krijgen, en omdat de uitlaat normaal over de tank loopt (Y)
ehm... die loopt naast de tank hoor.... niet over de tank.

denk voor een racer met een kleinere tank wel even aan het drooglopen van de brandstofpomp in de bochten. want als je minder bij je hebt ben je ook eerder leeg en bijna leeg in een bocht is soms geheel leeg voor je pomp.
there is no spoon.
furius
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 16 jun 2004 17:33
Locatie: hoofddorp

jaja ik weet het daarom komen er schotten is en tankkschuim.
ken alle trucjes wel zo'n beetje me vader rijdt al meer als 15 jaar en is drie keer nederlands rallykampioen geweest duss
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Mijn vader is piloot, maar ik heb al hoogtevrees als ik op badslippers sta....
Anonymous

Rudo schreef:Mijn vader is piloot, maar ik heb al hoogtevrees als ik op badslippers sta....
:lol:
furius
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 16 jun 2004 17:33
Locatie: hoofddorp

:lol: :lol: :lol: :lol:
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

furius schreef: ken alle trucjes wel zo'n beetje me vader rijdt al meer als 15 jaar en is drie keer nederlands rallykampioen geweest dus
wilde alleen maar helpen.... :smoke:

anyway, rallykampioen zegt trouwens niets over technische kennis... wel over rijden (Y) maar ik kanje een aantal rijders noemen die niet aan mijn auto mogen zitten hoor.... :wink:

p.s. wat is je achternaam ?
there is no spoon.
furius
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 16 jun 2004 17:33
Locatie: hoofddorp

de groot me vader heet ron ken je de lotus van arie van esch die is nog door me vader gebouwd en is hi toen voor de eerste keer kampioen mee geworden

hij is nog een concurent geweest van nico biesheuvel (eigenaar van biesheuvel autosport) waar we nog wel vaak komen
Anonymous

De grootste optie in mijn GT ben ik zelf :p
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

furius schreef:de groot me vader heet ron ken je de lotus van arie van esch die is nog door me vader gebouwd en is hi toen voor de eerste keer kampioen mee geworden

hij is nog een concurent geweest van nico biesheuvel (eigenaar van biesheuvel autosport) waar we nog wel vaak komen
1984 :)

even mijn rallygeschiedenis opgepoetst. navi was Richard Keve ?

Hij heeft meerdere auto's gereden, o.a. een samba en een manta nog ?

Die talbot lotus :worship:
there is no spoon.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

pierre schreef:In frankrijk was airco een optie.
Airco op een carburateur auto? Dan zat er ook een zwaardere startmotor bij zeker... :wink:

Maar ff serieus naar mijn idee is airco nooit leverbaar geweest op een gt turbo. Wel op andere Super 5's. Maar dan Diesels of modellen met injectie.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

speedline schreef:
pierre schreef:In frankrijk was airco een optie.
Airco op een carburateur auto? Dan zat er ook een zwaardere startmotor bij zeker... :wink:

Maar ff serieus naar mijn idee is airco nooit leverbaar geweest op een gt turbo. Wel op andere Super 5's. Maar dan Diesels of modellen met injectie.
Ik heb wel foto's gezien van een japanse Baccara met airco, en een carburateur.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

speedline schreef:
pierre schreef:In frankrijk was airco een optie.
Airco op een carburateur auto? Dan zat er ook een zwaardere startmotor bij zeker... :wink:

Maar ff serieus naar mijn idee is airco nooit leverbaar geweest op een gt turbo. Wel op andere Super 5's. Maar dan Diesels of modellen met injectie.
Er zijn Baccara's geweest met Airco :) Maar die zijn volgens mij op 1 hand te tellen
Mrtn = Maarten
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ik hoop het ooit nog eens op mijn 5 te kunnen bouwen. Dat zal me waarschijnlijk wel een reisje Zuid-Europa kosten :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Gideon B
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 3 mar 2004 10:49
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef:Ik hoop het ooit nog eens op mijn 5 te kunnen bouwen. Dat zal me waarschijnlijk wel een reisje Zuid-Europa kosten :)
Er zijn toch van die gespecialiseerde bedrijven die van die airco-kits hebben? En die schijnen pasklaar gemaakt te worden voor het betreffende autotype.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Dat is een optie, maar ik heb de afwijking dat ik alles origineel wil houden :p er hoort nl. ook een afwijkende middenconcole bij.

Iets meer on-topic, hier de specificaties van de Baccara (geen opties mogelijk?):

[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... chngeg.jpg[/img]
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
furius
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 16 jun 2004 17:33
Locatie: hoofddorp

Tijn schreef:
furius schreef:de groot me vader heet ron ken je de lotus van arie van esch die is nog door me vader gebouwd en is hi toen voor de eerste keer kampioen mee geworden

hij is nog een concurent geweest van nico biesheuvel (eigenaar van biesheuvel autosport) waar we nog wel vaak komen
1984 :)

even mijn rallygeschiedenis opgepoetst. navi was Richard Keve ?

Hij heeft meerdere auto's gereden, o.a. een samba en een manta nog ?

Die talbot lotus :worship:
ja klopt precies vanaf die tijd rijdt ie al en heeft alle auto's zelf gebouwd en de meesten rijden nog steeds zo ook de manta.

(nu maar weer ontopic)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Uit de R5-folder van 1989 (ivm leesbaarheid en grootte als link):

http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... leding.jpg
http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... sting1.jpg
http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... sting2.jpg

Let bij het eerste plaatje eens op de opmerking over de kleur vloerbedekking bij de GTT. Er wordt toch altijd gezegd dat deze rood is!?

Mocht iemand het leuk vinden, dan kan ik wel meer foto's van de brochure maken. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Martijn *Baccara* schreef:Uit de R5-folder van 1989 (ivm leesbaarheid en grootte als link):

http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... leding.jpg
http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... sting1.jpg
http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... sting2.jpg

Let bij het eerste plaatje eens op de opmerking over de kleur vloerbedekking bij de GTT. Er wordt toch altijd gezegd dat deze rood is!?

Mocht iemand het leuk vinden, dan kan ik wel meer foto's van de brochure maken. :)
ik ben blij dat ik dus donkergrijs tapijt heb, is makkelijker schoon te houden en doet me niet elke dag denken aan die verkeerde buurt in amsterdam.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

speedline schreef:
pierre schreef:In frankrijk was airco een optie.
Airco op een carburateur auto? Dan zat er ook een zwaardere startmotor bij zeker... :wink:

Maar ff serieus naar mijn idee is airco nooit leverbaar geweest op een gt turbo. Wel op andere Super 5's. Maar dan Diesels of modellen met injectie.
Ook de gtt. Rob heeft een instructieboekje in het frans waar de airco in beschreven staat. Wat heeft dat met de startmotor van doen? Die pomp draait toch niet altijd mee?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

neej, airco pomp werkt met een magneet koppeling, zet je de airco aan dan komt er stroom op de spoel te staan, de koppeling grijpt aan de de airco pomp word dan aangedreven
Plaats reactie