Of stukMatijs schreef:Ik zal de pomp en het filter wel even vervangen. De originele pomp die er nu onder zit maakt gewoon werkelijk geen geluid. Lijkt wel of dat ding nieuw is.
Matijs' GT Turbo Coupe Project _ Velgen!
-
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
-
P.s. heb je die andere pomp niet gemonteerd?
Wil je jezelf ervan verzekeren dat de carb voldoende brandstof krijgt, lijkt het me toch verstandig de originele pomp te vervangen.
@ Calle: dat is inderdaad een manier om te zien of er brandstof binnenkomt, al kun je het beste wel zorgen dat de aansluitthules ruim voldoende groot zijn (dus delen voor 6mm brandstofslang eraf snijden)
Grt. Robin
Wil je jezelf ervan verzekeren dat de carb voldoende brandstof krijgt, lijkt het me toch verstandig de originele pomp te vervangen.
@ Calle: dat is inderdaad een manier om te zien of er brandstof binnenkomt, al kun je het beste wel zorgen dat de aansluitthules ruim voldoende groot zijn (dus delen voor 6mm brandstofslang eraf snijden)
Grt. Robin
In principe is het wel denkbaar dat ie erg rijk is, zo rijk dat ie op een gegeven moment afslaat, en met een zeiknat inlaatspruitstuk, en wederom erg rijk mengsel tijdens het starten never nooit meer aan wil slaan. Soort van verzopen zegmaar.
rev it like a rental
Die pomp die snorde als een poesje toen, die deed 't gewoon, lijkt me een sterk verhaal. Klopt de benzinedruk voor die dellorto? Of heb je een andere regelaar erbij?
Ik heb een instelbare progressieve drukregelaar erbij, en ik verdenk deze momenteel wel een beetje. Misschien dat deze wat ruig staat afgesteld (De Kever waar hij af komt was een 2 liter blok met Garrett T3), en dat de carburateur te vol wordt gepompt.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Project: GTT Blue Sport
-
Vrees niet, het missende puzzel-stukje is onderweg...Matijs schreef:Ik heb een instelbare progressieve drukregelaar erbij, en ik verdenk deze momenteel wel een beetje. Misschien dat deze wat ruig staat afgesteld (De Kever waar hij af komt was een 2 liter blok met Garrett T3), en dat de carburateur te vol wordt gepompt.
Ik hoop het voor het weekend af te hebben, dan breng ik em waarschijnlijk even langs.....
Grt. Robin
Super. Zou echt cool zijn als hij het echt doet 

Heej bedankt

Nieuws van het front, in aanloop naar de meeting van vrijdag:
De Carbmaster is vandaag langs gekomen. Thanx Robin voor je kostbare tijd
Het was weer gezellig 
Als goed begin van de dag eerst maar eens de dumpvalve gemonteerd
Goeie shit 
Vervolgens tussen de buien door een tijdje staan klooien om het beest weer aan de praat te krijgen, wat wonder slecht lukte. Maargoed, op een gegeven moment liep hij goed, dus wij rijden... Met uiteindelijk als resultaat dat hij weer gruwelijk afsloeg en niet meer wilde starten. Bleek weer de hele carburateur overgelopen. Toch iets met de benzinedruk dus. De druk loopt te hoog op, waardoor de vlotter de toevoer niet meer dicht gedrukt krijgt en de vlotterkamer over stroomt. De oorzaak moet waarschijnlijk gezocht worden in een te kleine diameter van de retourleiding, waardoor er in de benzinedruk regelaar teveel druk opbouwt.
Uiteindelijk zijn we naar huis gereden met een manueel-elektronisch afgeregelde benzinedruk, oftewel door het benzinepomprelais er af en toe uit te trekken
Ach het werkt 
Dus deze week nieuwe benzineleidingen leggen, en meteen de nieuwe benzinepomp en -filter monteren. Hopelijk daalt de benzinedruk dan weer tot de normale waarde, en moet er fatsoenlijk gereden kunnen worden.
Oja, en hij deed al psssscht!

De Carbmaster is vandaag langs gekomen. Thanx Robin voor je kostbare tijd

Als goed begin van de dag eerst maar eens de dumpvalve gemonteerd

Vervolgens tussen de buien door een tijdje staan klooien om het beest weer aan de praat te krijgen, wat wonder slecht lukte. Maargoed, op een gegeven moment liep hij goed, dus wij rijden... Met uiteindelijk als resultaat dat hij weer gruwelijk afsloeg en niet meer wilde starten. Bleek weer de hele carburateur overgelopen. Toch iets met de benzinedruk dus. De druk loopt te hoog op, waardoor de vlotter de toevoer niet meer dicht gedrukt krijgt en de vlotterkamer over stroomt. De oorzaak moet waarschijnlijk gezocht worden in een te kleine diameter van de retourleiding, waardoor er in de benzinedruk regelaar teveel druk opbouwt.
Uiteindelijk zijn we naar huis gereden met een manueel-elektronisch afgeregelde benzinedruk, oftewel door het benzinepomprelais er af en toe uit te trekken

Dus deze week nieuwe benzineleidingen leggen, en meteen de nieuwe benzinepomp en -filter monteren. Hopelijk daalt de benzinedruk dan weer tot de normale waarde, en moet er fatsoenlijk gereden kunnen worden.
Oja, en hij deed al psssscht!

er zit toch een overloopje op de vlotterkamer ? of heeft die dellorto dat niet ?
there is no spoon.
Matijs schreef:Oja, en ik heb nog steeds kortsluiting als ik de achterruit wis/was knop indrukDwz, ik druk de knop in, ik hoor het pompje gaan (zit nog geen vloeistof in), en als ik de knop los laat knalt de zekering er met een mooie blauwe vonk uit.
Verdere info: ruitenwissermotor zit er al niet meer in, en de achterruitverwarming is ook niet aangesloten.
Wie heeft een idee hoe dit zit?
Nee, hij dumpt het gewoon binnenin eruit.Tijn schreef:er zit toch een overloopje op de vlotterkamer ? of heeft die dellorto dat niet ?
KIjk eens of er geen verkeerde stekker op het knopje zit, even logisch denken wat 't knopje doet met de draden, en of dat dan wel kan.Matijs schreef:Matijs schreef:Oja, en ik heb nog steeds kortsluiting als ik de achterruit wis/was knop indrukDwz, ik druk de knop in, ik hoor het pompje gaan (zit nog geen vloeistof in), en als ik de knop los laat knalt de zekering er met een mooie blauwe vonk uit.
Verdere info: ruitenwissermotor zit er al niet meer in, en de achterruitverwarming is ook niet aangesloten.
Dat heb ik al eens gedaan en dat klopt niet. In het midden van knopje zit een een lipje wat je van de trommel afduwt als je de knop indrukt en weer er terug tegenaan veert als je deze loslaat. Dit lipje schakelt het pompje, maar waar het nou niet klopt is dat als je hem loslaat en het lipje dus terug tegen de trommel veert, je daarmee de 12V+ aan de aarde legt...Riël schreef:KIjk eens of er geen verkeerde stekker op het knopje zit, even logisch denken wat 't knopje doet met de draden, en of dat dan wel kan.Matijs schreef:Matijs schreef:Oja, en ik heb nog steeds kortsluiting als ik de achterruit wis/was knop indrukDwz, ik druk de knop in, ik hoor het pompje gaan (zit nog geen vloeistof in), en als ik de knop los laat knalt de zekering er met een mooie blauwe vonk uit.
Voor mijn gevoel staat er op de verkeerde polen stroom of klopt het binnenwerkje niet bij de desbetreffende stekker. Mijn vermoeden was dat het iets met ph 1/2 verschil is aangezien deze een ander manier van het bedienen van de achterwisser hebben, nl. met 2 knoppen ipv. 1.
Zit er al een nieuwe wissermotor in het circuit en is de achterruit verwarming al aangesloten? Dat zou het probleem wel eens helemaal kunnen verhelpen, al zou het goed ook in de kabelboom naar achteren kunnen zitten. Degene in de achterklep is in ieder geval in orde.
Nee nog geen wissermotor, en nog geen achterruitverwarming. De auto staat nu weer voor de deur, dus dan kan er weer wat werk gedaan worden.
Heb mijn website maar weer eens geupdate. Enjoy 

Leuk verhaal, tenminste chronlogisch en duidelijk.
Das nog es wat anders dan die 1000-en zeverende projecttopics
Alleen zou ik nooit de downpipe intapen, zeker als je op cupstand rijd is dat ding echt een bottleneck (de 2e na de carb
) en maak je daar serieus verlies op. Maja de toekomst zal vast wel iets anders brengen...
Oja de standaard carb geeft bij 1 bar al 0.3 bar verlies. De groep A's hebben 0.2
Ik ben toch wel benieuwd naar de resultaten, ook hoe het zit met verbruik etc. misschien dat ik dit ook maar als tussenstapje probeer ipv de injectie.
Das nog es wat anders dan die 1000-en zeverende projecttopics

Alleen zou ik nooit de downpipe intapen, zeker als je op cupstand rijd is dat ding echt een bottleneck (de 2e na de carb

Oja de standaard carb geeft bij 1 bar al 0.3 bar verlies. De groep A's hebben 0.2
Ik ben toch wel benieuwd naar de resultaten, ook hoe het zit met verbruik etc. misschien dat ik dit ook maar als tussenstapje probeer ipv de injectie.
Downpipe intapen zou juist winst op moeten leveren. Ik heb me laten vertellen dat er bij afkoelende uitlaatgassen turbulentie ontstaat waardoor de stroming negatief wordt beinvloed. Warm houden zou dus beter zijn, hoe onlogisch dat ook lijkt. Bovendien had ik nog tape over 
Ondertussen is het probleem met de benzinedruk trouwens opgelost, en heb ik een sproeierbezetting gevonden die bijna goed is. De hoofdsproeier is nog iets te groot, dus ik ga nog 1 maatje kleiner bestellen. Dan nog fijnafstellen met de wide band lambda en APK.
Helaas allemaal net te laat voor de meetings van dit weekend, maar er zullen nog genoeg meetings volgen...
Voor de geinteresseerden heeft Robin (Blue Thunder) nog een volledig geprepareerde Dellorto in de aanbieding. En de sproeierbezetting die ik heb gevonden wil ik misschien ook nog wel delen

Ondertussen is het probleem met de benzinedruk trouwens opgelost, en heb ik een sproeierbezetting gevonden die bijna goed is. De hoofdsproeier is nog iets te groot, dus ik ga nog 1 maatje kleiner bestellen. Dan nog fijnafstellen met de wide band lambda en APK.
Helaas allemaal net te laat voor de meetings van dit weekend, maar er zullen nog genoeg meetings volgen...
Voor de geinteresseerden heeft Robin (Blue Thunder) nog een volledig geprepareerde Dellorto in de aanbieding. En de sproeierbezetting die ik heb gevonden wil ik misschien ook nog wel delen

Mooi zo op je website.
Erg duidelijk, is een flinke klus geweest.
Dank je. Er zitten inderdaad een hoop uurtjes in. En een hoop frustratie...Jeroen schreef:Mooi zo op je website.
leuke foto:
Mijn zelfgemaakte bezinedrukmeter

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/benzinedrukmeter.jpg[/img]
Mijn zelfgemaakte bezinedrukmeter

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/benzinedrukmeter.jpg[/img]
Is dat serieus? 

-
- Über-Spammer
Whahahahaha 

Ja werkt perfect
Je moet wat als je geen vloeistofdrukmeter hebt...

Het bewijs: JUN (het Japanse Tuner) doet het ook, dan kan het nooit slecht zijnSteven schreef:Alleen zou ik nooit de downpipe intapen, zeker als je op cupstand rijd is dat ding echt een bottleneck (de 2e na de carb) en maak je daar serieus verlies op.

[img]http://www.exvitermini.com/pics/j3j4g63.jpg[/img]
Mitsubishi
Lange tijd stil geweest, weinig tijd gehad maar wel wat vorderingen gemaakt. De lijm van inlaatspruitstuk begaf het bij de eerste serieuze test, en nu zit er uiteindelijk toch een netjes gelast spruitstuk op.
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Turboweb/images/107.jpg[/img]
Doet het allemaal goed, hij moet alleen nog een laatste keer met de wide band lambda afgesteld worden.
Maar zojuist heb ik mijn schatje afgeleverd bij de garage voor de gevreesde APK
Fingers crossed... Wish me luck
Morgen hopelijk geen enge telefoontjes. Ik laat nog wel weten wat er allemaal mis mee was. Hoeveel weken heb ik nog tot de meeting?
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Turboweb/images/107.jpg[/img]
Doet het allemaal goed, hij moet alleen nog een laatste keer met de wide band lambda afgesteld worden.
Maar zojuist heb ik mijn schatje afgeleverd bij de garage voor de gevreesde APK

Fingers crossed... Wish me luck

Morgen hopelijk geen enge telefoontjes. Ik laat nog wel weten wat er allemaal mis mee was. Hoeveel weken heb ik nog tot de meeting?

Mooi man, ik hoop hem dan eens echt te zien. suc6
gr s
nder
gr s

I keep my fingers crossed 

Brr.. ik zou lekker naar een klaar-terwijl-u-wacht garage gaan.
Kep hier een goed adressie, tis niet de goedkoopste, maar krijg altijd tips als er dingen vervangen moeten worden die weinig met apk te maken hebben bijv. en ze knijpen hun ogen ook wel es dicht voor bepaalde dingen
Maargoed zal wel loslopen... denk dat het wel gaat meevallen toch, misschien wat kogeltjes en rubbertjes. Neem aan dat je de rest toch wel redelijk gecheckt hebt.
Kep hier een goed adressie, tis niet de goedkoopste, maar krijg altijd tips als er dingen vervangen moeten worden die weinig met apk te maken hebben bijv. en ze knijpen hun ogen ook wel es dicht voor bepaalde dingen

Maargoed zal wel loslopen... denk dat het wel gaat meevallen toch, misschien wat kogeltjes en rubbertjes. Neem aan dat je de rest toch wel redelijk gecheckt hebt.
Helaas geen tijd voor klaar terwijl u wacht, moet gewoon werken. Maar wel schappelijke lui. En ze zijn altijd tot 9 uur open, dus ik kon hem na mijn werk brengen en dan vanmiddag weer ophalen.
En tot nu toe nog geen telefoontjes
Verwacht ook niet heel veel nee. Uitlaat lekte nog een beetje bij de aansluiting van de downpipe, dus dat ff dicht gemaakt, en meteen ff een roestige benzineleiding opgeschuurd en getectyleerd. En kleinere stationair sproeiers in de carburateur gedaan, rijdt voor geen meter, maar hopelijk arm genoeg om door de CO meting te komen. Verder verwacht ik wel een spoorkogeltje en een fuseekogeltje o.i.d., maar ik heb er al bij gezegd dat ze dat in ieder geval ongevraagd mogen vervangen. En verder... tsja. Met dat ding van mij kan je echt alles verwachten, dat is het probleem
En tot nu toe nog geen telefoontjes

Verwacht ook niet heel veel nee. Uitlaat lekte nog een beetje bij de aansluiting van de downpipe, dus dat ff dicht gemaakt, en meteen ff een roestige benzineleiding opgeschuurd en getectyleerd. En kleinere stationair sproeiers in de carburateur gedaan, rijdt voor geen meter, maar hopelijk arm genoeg om door de CO meting te komen. Verder verwacht ik wel een spoorkogeltje en een fuseekogeltje o.i.d., maar ik heb er al bij gezegd dat ze dat in ieder geval ongevraagd mogen vervangen. En verder... tsja. Met dat ding van mij kan je echt alles verwachten, dat is het probleem