Ik heb een RSI uit 1995. De versnellingsbak wil nog wel eens haperen in sommige versnellingen.
Nu kun je speciale olie toevoegen aan je versnellingsbakolie om het schakelen te vergemakkelijken. Weet iemand of dit echt helpt? En zo ja, welk merk is dan aan te raden?
Ook schijnt het mogelijk te zijn dat je bak afgesteld kan worden. Een precisiewerkje lijkt me. Klopt dit?
Wie o wie heeft raad?
Toevoeging versnellingsbakolie CLio RSI?
-
- Contacteer:
dopes in je bak helpen wel, die van forté
in ieder geval wel maar reken er wel op dat
je zeker meer dan 1000 km moet rijden voordat
je uberhaupt er iets van merkt.
Op zich wel goede ervaringen mee met klanten...
in ieder geval wel maar reken er wel op dat
je zeker meer dan 1000 km moet rijden voordat
je uberhaupt er iets van merkt.
Op zich wel goede ervaringen mee met klanten...
Wynns toevoegingen zijn redelijk goedkoop en werken altijd wel redelijk. Kep zelf die tube toevoeging in me bak zitten. Je merkt het wel dattie wat soepeler schakelt.
De toevoeging van Slick 50 is nog beter, betaal je wel alleen iets van 35 euro voor... maar die werkt echt. Daarmee maak je de bak naast soepeler ook minder luidruchtig.
De toevoeging van Slick 50 is nog beter, betaal je wel alleen iets van 35 euro voor... maar die werkt echt. Daarmee maak je de bak naast soepeler ook minder luidruchtig.
Altijd leuk te horen dat mensen die het echt gebruiken er ook echte goede verhalen over hebbenSteven schreef:Wynns toevoegingen zijn redelijk goedkoop en werken altijd wel redelijk. Kep zelf die tube toevoeging in me bak zitten. Je merkt het wel dattie wat soepeler schakelt.

Nou bijna elke toevoeging heeft wle enig effect, uiteraard werkt het nooit 100% tegen een probleem, maar tis toch altijd wel merkbaar. Kep er nu toch al meerdere geprobeert en ik ben er positief over iig.
Ook van die olietoevoegingen die beweren je olieverbruik te verminderen werken echt, alleen dat het de zuigerveren soepeler zou maken is uiteraard bullshit
Maakt gewoon de olie wat dikker waardoor het minder snel verdwijnt.
Je moet alleen niet meerdere toevoegingen door elkaar gaan gebruiken.
Ook van die olietoevoegingen die beweren je olieverbruik te verminderen werken echt, alleen dat het de zuigerveren soepeler zou maken is uiteraard bullshit

Je moet alleen niet meerdere toevoegingen door elkaar gaan gebruiken.
Kijk eens op:
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productadvies.php
Vul je auto in en je krijgt alle beschikbare producten. De bakolie schijnt wel een van de beste te zijn.
Cheers
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productadvies.php
Vul je auto in en je krijgt alle beschikbare producten. De bakolie schijnt wel een van de beste te zijn.
Cheers
Geen idee wat er aan de bak valt af te stellen. Maar er schijnt iets mogelijk te zijn. Heb namelijk het idee dat de versnellingen iets "opgeschoven" zijn. Als ik hem bijv. in 1 wil zetten moet ik de pook toch iets verder verzetten dan helemaal links. De pook moet eerder recht naar boven...pierre schreef:synthetische olie wil wel eens helpen, toevoegingen helpen meestal niet erg.
hoeveel km zit er op ?
revisie is duur volgens mij, of bedoel je afstellen van de schakelstangen ?
je kan proberen de schakelvork te vervangen,dit is buiten de bak, maar in het algemeen levert het niet zoveel op.EddyBibi schreef:Geen idee wat er aan de bak valt af te stellen. Maar er schijnt iets mogelijk te zijn. Heb namelijk het idee dat de versnellingen iets "opgeschoven" zijn. Als ik hem bijv. in 1 wil zetten moet ik de pook toch iets verder verzetten dan helemaal links. De pook moet eerder recht naar boven...pierre schreef:synthetische olie wil wel eens helpen, toevoegingen helpen meestal niet erg.
hoeveel km zit er op ?
revisie is duur volgens mij, of bedoel je afstellen van de schakelstangen ?
Heeft de auto veel km gelopen ?
Links en dan naar boven lijkt mij normaal, als het moeilijk gaat is het normale slijtage in de bak aan synchronisatieringen.
versnellingsbak openen betekent revisie, geen afstellen.
Is je schakelstang niet een beetje verdraaid? het gebeurt nogal eens bij die clio's, heb er van de week ook weer eentje vast mogen draaien.
Schakelstang verdraaid? Waar kan ik dat dan aan zien? En hoe draai ik dat dan vast? Klinkt simpel maar dat zal het vast niet zijn...Riël schreef:Is je schakelstang niet een beetje verdraaid? het gebeurt nogal eens bij die clio's, heb er van de week ook weer eentje vast mogen draaien.