bestaat Achterberg nog?
Hoi,
Ik probeer tevergeefs al meer dan een week Achterberg motorsport per mail en telefoon te bereiken. Op de mail komt geen antwoord en het telefoonnummer en faxnummer geven een "niet aangesloten" toon.
Weet iemand wat er aan de hand is en of Achterberg motorsport nog bestaat?
Bedankt.
Groeten,
Erik
Ik probeer tevergeefs al meer dan een week Achterberg motorsport per mail en telefoon te bereiken. Op de mail komt geen antwoord en het telefoonnummer en faxnummer geven een "niet aangesloten" toon.
Weet iemand wat er aan de hand is en of Achterberg motorsport nog bestaat?
Bedankt.
Groeten,
Erik
Turbodruk op schroeven en de sproeiers veranderen.slash schreef:wat doen ze voor 775 aan je GTT..... voor 30 pk winst?
chippen kan niet
gr s

-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Dat doe je voor 25 zelfSander schreef:Turbodruk op schroeven en de sproeiers veranderen.slash schreef:wat doen ze voor 775 aan je GTT..... voor 30 pk winst?
chippen kan niet
gr snder

.:: TurboPowerr ::.
knappe vent die er voor dat geld 210 Nm uit haalt ...
there is no spoon.
-
Volgens de lijst van Achterberg heeft een standaard Renault 19 16v ineens 172pk en als zij hem tunen maar liefst 190pk.
Door dit soort bullshit vertrouw ik zo'n bedrijf al gelijk niet meer
Door dit soort bullshit vertrouw ik zo'n bedrijf al gelijk niet meer

is volgens mij geen kwestie van vertrouwen, maar kwestie van slecht kopieren van anderen, want Achterberg weet ook wel dat een 19 16v geen 172 pk heeft...
tenminste, mag ik toch hopen???
tenminste, mag ik toch hopen???

Pk belovers vertrouw ik sowieso niet 

Bedankt voor de reacties, maar wel graag bij het topic blijven. Mijn vraag is toch erg eenvoudig: weet iemand of de firma Achterberg nog bestaat? De website ken ik wel maar ze zijn niet te bereiken. Noch per mail, noch telefonisch. Wie weet er meer over?
Bedankt.
Groeten,
Erik
Bedankt.
Groeten,
Erik
Jaejk schreef:Bedankt voor de reacties, maar wel graag bij het topic blijven. Mijn vraag is toch erg eenvoudig: weet iemand of de firma Achterberg nog bestaat?
Ga anders maar even langs.
Achterberg Motorsport
Mercuriusstraat 62
3133 EN Vlaardingen
Opgelost, slotje, doei.
Jongens, Jongens, Jongens toch.
De site die achterberg erop heeft staan is een standaard site van een of ander Engels Tunings/Chip bedrijf ofzo (jullie zouden nu al happy moeten zijn dus
) Hij zal wel provisie krijgen en ik geef hem geen ongelijk.
Verder kloppen de verhalen hier ook niet altijd helemaal over Mr Achterberg. Tijn heeft geen goede ervaringen met hem omdat het altijd anders was dan Tijn gedacht had..... ik weet ook de andere kant van dit/deze verhalen (niet van achterberg overigens) maar die zal ik maar niet neerzetten
Verder kun je je autootje zelf best voor 25 euro omhoog zetten, leuk als je niet weet hoe dat te doen want dan gaat het je meer kosten dan dat. Tuurlijk kan het goedkoper maar ik denk dat er weinig zijn die dat doen, komt ook een rollenbank bij kijken
Simpel.... een chippie kost eigenlijk als je hem kopieert ook maar 1 euro max. De tijd die er mee gemoeid gaat en de ontwikkelingskosten die je 1x moest maken reken ik dan niet mee.
Als je slim bent vraag je mensen die echte ervaringen hebben met Achterberg om advies. Je belt een paar mensen uit de Yaris Cup, de Megacup of de ClioCup. Ik praat dan over mensen al Stokvis, van den Hoek-Oostende, enz.
Kijk dit zijn de mensen die betalen zonder zeuren omdat ze het zich kunnen veroorloven en geen ******* zijn die op iedere cent moeten letten en toch alles willen hebben.
Voor de rest weet ik niet waarom achterberg niet bereikbaar is, gewoon even langs rijden anders.
AMEN
De site die achterberg erop heeft staan is een standaard site van een of ander Engels Tunings/Chip bedrijf ofzo (jullie zouden nu al happy moeten zijn dus

Verder kloppen de verhalen hier ook niet altijd helemaal over Mr Achterberg. Tijn heeft geen goede ervaringen met hem omdat het altijd anders was dan Tijn gedacht had..... ik weet ook de andere kant van dit/deze verhalen (niet van achterberg overigens) maar die zal ik maar niet neerzetten

Verder kun je je autootje zelf best voor 25 euro omhoog zetten, leuk als je niet weet hoe dat te doen want dan gaat het je meer kosten dan dat. Tuurlijk kan het goedkoper maar ik denk dat er weinig zijn die dat doen, komt ook een rollenbank bij kijken

Simpel.... een chippie kost eigenlijk als je hem kopieert ook maar 1 euro max. De tijd die er mee gemoeid gaat en de ontwikkelingskosten die je 1x moest maken reken ik dan niet mee.
Als je slim bent vraag je mensen die echte ervaringen hebben met Achterberg om advies. Je belt een paar mensen uit de Yaris Cup, de Megacup of de ClioCup. Ik praat dan over mensen al Stokvis, van den Hoek-Oostende, enz.
Kijk dit zijn de mensen die betalen zonder zeuren omdat ze het zich kunnen veroorloven en geen ******* zijn die op iedere cent moeten letten en toch alles willen hebben.
Voor de rest weet ik niet waarom achterberg niet bereikbaar is, gewoon even langs rijden anders.
AMEN

Knap ... heel knap ....Matthijs schreef: Tijn heeft geen goede ervaringen met hem omdat het altijd anders was dan Tijn gedacht had..... ik weet ook de andere kant van dit/deze verhalen (niet van achterberg overigens) maar die zal ik maar niet neerzetten
AMEN
maaruh... zou ik dan niet eerst klant bij achterberg geweest moeten zijn voordat ik goede of slechte ervaringen met hem zou moeten hebben ?
Mijn GT is daar simpelweg nooit geweest.
there is no spoon.
Ik heb het ook niet over de GTTijn schreef:Knap ... heel knap ....Matthijs schreef: Tijn heeft geen goede ervaringen met hem omdat het altijd anders was dan Tijn gedacht had..... ik weet ook de andere kant van dit/deze verhalen (niet van achterberg overigens) maar die zal ik maar niet neerzetten
AMEN
maaruh... zou ik dan niet eerst klant bij achterberg geweest moeten zijn voordat ik goede of slechte ervaringen met hem zou moeten hebben ?

Oh ? en waarmee zou ik er dan wel geweest moeten zijn ? volgens mij lul jij een beetje uit je nek hoor...Matthijs schreef:Ik heb het ook niet over de GTTijn schreef:Knap ... heel knap ....Matthijs schreef: Tijn heeft geen goede ervaringen met hem omdat het altijd anders was dan Tijn gedacht had..... ik weet ook de andere kant van dit/deze verhalen (niet van achterberg overigens) maar die zal ik maar niet neerzetten
AMEN
there is no spoon.
Nee hoorTijn schreef:Oh ? en waarmee zou ik er dan wel geweest moeten zijn ? volgens mij lul jij een beetje uit je nek hoor...Matthijs schreef:Ik heb het ook niet over de GTTijn schreef:Knap ... heel knap ....Matthijs schreef: Tijn heeft geen goede ervaringen met hem omdat het altijd anders was dan Tijn gedacht had..... ik weet ook de andere kant van dit/deze verhalen (niet van achterberg overigens) maar die zal ik maar niet neerzetten
AMEN

Het ging uiteraard over geld en over toerenaantallen...... 2 verhalen dus
Genoeg gezegd.
Laatst gewijzigd door Anonymous op di 22 jun 2004 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, nix genoeg gezegd. Als jij een verhaal over iemand gehoord hebt prima, maar laat mij daar alsjeblieft buiten want ik heb nog nooit 1 auto naar achterberg gebracht, nog nooit 1 cent naar hem overgemaakt, helemaal niets van dat. Dus als je wat te zeuren hebt, zoek er dan ff de goeie namen bij als je wilt, voordat je mij zwart gaat maken hier.Matthijs schreef:Nee hoorTijn schreef:Oh ? en waarmee zou ik er dan wel geweest moeten zijn ? volgens mij lul jij een beetje uit je nek hoor...Matthijs schreef:Ik heb het ook niet over de GTTijn schreef:Knap ... heel knap ....Matthijs schreef: Tijn heeft geen goede ervaringen met hem omdat het altijd anders was dan Tijn gedacht had..... ik weet ook de andere kant van dit/deze verhalen (niet van achterberg overigens) maar die zal ik maar niet neerzetten
AMEN
Genoeg gezegd.
Persoonlijk vind ik achterberg een briljant vakman op het gebied van motoren bouwen voor de racerij en ik geloof niet dat ik ooit iets anders beweerd heb dan dat.
there is no spoon.
Ik wil jou absoluut niet direct zwart maken ! Ik weet dat je goede verhalen hebt verteld over achterberg. Maar ik ken een verhaal van een Megane (of willi, iig 2L blok) en een willi blok voor de rally..... dat williblok voor de rally was een communicatiefout heb ik begrepen.... jullie gingen rally-en met een blok dat voor race aangepast was.Tijn schreef:Nee, nix genoeg gezegd. Als jij een verhaal over iemand gehoord hebt prima, maar laat mij daar alsjeblieft buiten want ik heb nog nooit 1 auto naar achterberg gebracht, nog nooit 1 cent naar hem overgemaakt, helemaal niets van dat. Dus als je wat te zeuren hebt, zoek er dan ff de goeie namen bij als je wilt, voordat je mij zwart gaat maken hier.Matthijs schreef:Nee hoorTijn schreef:Oh ? en waarmee zou ik er dan wel geweest moeten zijn ? volgens mij lul jij een beetje uit je nek hoor...Matthijs schreef:Ik heb het ook niet over de GTTijn schreef:Knap ... heel knap ....Matthijs schreef: Tijn heeft geen goede ervaringen met hem omdat het altijd anders was dan Tijn gedacht had..... ik weet ook de andere kant van dit/deze verhalen (niet van achterberg overigens) maar die zal ik maar niet neerzetten
AMEN
Genoeg gezegd.
Persoonlijk vind ik achterberg een briljant vakman op het gebied van motoren bouwen voor de racerij en ik geloof niet dat ik ooit iets anders beweerd heb dan dat.
Verder praat je volgens mij niet op deze manier over mensen waar je een goed gevoel bij hebt ?
"knappe vent die er voor dat geld 210 Nm uit haalt ..."
Maar is verkeerd overgekomen denk ik

Ik heb 2 jaar rally gereden met een williams met een motor van achterberg, klopt. die motor was niet bepaald geschikt voor rally maar wel voor racerij , klopt ook. Dat heeft te maken met dat dat betreffende blok pas bij een veel te hoog toerengebied ging werken, iets wat in de rally alleen kan als je een korte bak hebt, dat was niet het geval. De motor was fantastisch en ik heb daarna nooit meer zo'n fijne williams motor ontmoet, hulde aan de bouwer, alleen hij was ongeschikt voor onze doeleinden. Dat zegt niets over Achterberg zijn kwaliteiten.Matthijs schreef:Ik wil jou absoluut niet direct zwart maken ! Ik weet dat je goede verhalen hebt verteld over achterberg. Maar ik ken een verhaal van een Megane (of willi, iig 2L blok) en een willi blok voor de rally..... dat williblok voor de rally was een communicatiefout heb ik begrepen.... jullie gingen rally-en met een blok dat voor race aangepast was.Tijn schreef:Nee, nix genoeg gezegd. Als jij een verhaal over iemand gehoord hebt prima, maar laat mij daar alsjeblieft buiten want ik heb nog nooit 1 auto naar achterberg gebracht, nog nooit 1 cent naar hem overgemaakt, helemaal niets van dat. Dus als je wat te zeuren hebt, zoek er dan ff de goeie namen bij als je wilt, voordat je mij zwart gaat maken hier.Matthijs schreef:Nee hoorTijn schreef:Oh ? en waarmee zou ik er dan wel geweest moeten zijn ? volgens mij lul jij een beetje uit je nek hoor...Matthijs schreef:Ik heb het ook niet over de GTTijn schreef:Knap ... heel knap ....Matthijs schreef: Tijn heeft geen goede ervaringen met hem omdat het altijd anders was dan Tijn gedacht had..... ik weet ook de andere kant van dit/deze verhalen (niet van achterberg overigens) maar die zal ik maar niet neerzetten
AMEN
Genoeg gezegd.
Verder praat je volgens mij niet op deze manier over mensen waar je een goed gevoel bij hebt ?
Maar is verkeerd overgekomen denk ikNP !
En nou de clou waarom dit verhaal niet klopt: die motor is er door de vorige eigenaar van die williams in gezet (door achterberg dan denk ik.) dus alle vormen van communicatiefouten en weet ik veel zijn niet door, met of van mij afkomstig.
Over die 210 Nm: Als je alle resultaten van de rollenbank meeting van freddy cane vorig jaar even nakijkt zie je dat geen enkele GT met de aanpassingen die je voor 775 euro gedaan krijgt boven de 200 Nm uit komt. Ray met een hybride turbo en een hele berg andere aanpassingen kwam meen ik tot de 199 toen destijds. Dat het verhaal op die site een chiptuning copy-paste verhaal is lijkt me duidelijk, denk inderdaad dat jij mij verkeerd begrijpt maar jij trekt wel vaker conclusies zonder na te denken dus dat zij je vergeven. Je ziet dat soort lijstjes met chips wel vaker staan en we kunnen gewoon niet anders dan hard lachen om zulke lijstjes lijkt mij.
Achterberg krijgt er heus wel 210+ Nm uit , dat weet jij ook wel, alleen simpelweg niet voor 775 euro. (1 dag uurloon excl. onderdelen.) Niemand niet die het niet zelf doet trouwens en dan nog mag je flink op zoek naar 2ehands onderdelen met dat budget. Heeft ook niets met mijn mening over achterberg te maken trouwens.
there is no spoon.
Yeps...... zitten we toch op 1 lijn.... we moeten eens wat vaker bijklessenTijn schreef:Ik heb 2 jaar rally gereden met een williams met een motor van achterberg, klopt. die motor was niet bepaald geschikt voor rally maar wel voor racerij , klopt ook. Dat heeft te maken met dat dat betreffende blok pas bij een veel te hoog toerengebied ging werken, iets wat in de rally alleen kan als je een korte bak hebt, dat was niet het geval. De motor was fantastisch en ik heb daarna nooit meer zo'n fijne williams motor ontmoet, hulde aan de bouwer, alleen hij was ongeschikt voor onze doeleinden. Dat zegt niets over Achterberg zijn kwaliteiten.Matthijs schreef:Ik wil jou absoluut niet direct zwart maken ! Ik weet dat je goede verhalen hebt verteld over achterberg. Maar ik ken een verhaal van een Megane (of willi, iig 2L blok) en een willi blok voor de rally..... dat williblok voor de rally was een communicatiefout heb ik begrepen.... jullie gingen rally-en met een blok dat voor race aangepast was.Tijn schreef:Nee, nix genoeg gezegd. Als jij een verhaal over iemand gehoord hebt prima, maar laat mij daar alsjeblieft buiten want ik heb nog nooit 1 auto naar achterberg gebracht, nog nooit 1 cent naar hem overgemaakt, helemaal niets van dat. Dus als je wat te zeuren hebt, zoek er dan ff de goeie namen bij als je wilt, voordat je mij zwart gaat maken hier.Matthijs schreef:Nee hoorTijn schreef:Oh ? en waarmee zou ik er dan wel geweest moeten zijn ? volgens mij lul jij een beetje uit je nek hoor...Matthijs schreef:Ik heb het ook niet over de GTTijn schreef:Knap ... heel knap ....Matthijs schreef: Tijn heeft geen goede ervaringen met hem omdat het altijd anders was dan Tijn gedacht had..... ik weet ook de andere kant van dit/deze verhalen (niet van achterberg overigens) maar die zal ik maar niet neerzetten
AMEN
Genoeg gezegd.
Maar is verkeerd overgekomen denk ikNP !
En nou de clou waarom dit verhaal niet klopt: die motor is er door de vorige eigenaar van die williams in gezet (door achterberg dan denk ik.) dus alle vormen van communicatiefouten en weet ik veel zijn niet door, met of van mij afkomstig.
Over die 210 Nm: Als je alle resultaten van de rollenbank meeting van freddy cane vorig jaar even nakijkt zie je dat geen enkele GT met de aanpassingen die je voor 775 euro gedaan krijgt boven de 200 Nm uit komt. Ray met een hybride turbo en een hele berg andere aanpassingen kwam meen ik tot de 199 toen destijds. Dat het verhaal op die site een chiptuning copy-paste verhaal is lijkt me duidelijk, denk inderdaad dat jij mij verkeerd begrijpt maar jij trekt wel vaker conclusies zonder na te denken dus dat zij je vergeven. Je ziet dat soort lijstjes met chips wel vaker staan en we kunnen gewoon niet anders dan hard lachen om zulke lijstjes lijkt mij.
Achterberg krijgt er heus wel 210+ Nm uit , dat weet jij ook wel, alleen simpelweg niet voor 775 euro. (1 dag uurloon excl. onderdelen.) Niemand niet die het niet zelf doet trouwens en dan nog mag je flink op zoek naar 2ehands onderdelen met dat budget. Heeft ook niets met mijn mening over achterberg te maken trouwens.

Ik trek verder niet altijd directe conclusies hoor, maar het gezeur dat de ene tuner de ander niet is op fora vind ik zo zwak..... komt gelukkig niet van jouw kant igg !
nee [img]http://images.fok.nl/s/static.gif[/img]
-
- Contacteer:
rasit.. schreef:leuk die quote's

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
Peter Achterberg zit ergens rond Arnhem en verzorgt daar de techniek voor een raceteam. De toko in Vlaardingen is dicht. En dat is al een tijdje. Hij is bezig met 2 cupclio's te prepareren met F4Rt motoren. Voor wie laat ik in het midden.
Wat die motoren betreft en de gang van zaken bij Peter. Daar zijn mensen die daar beter over kunnen oordelen Matthijs...
Maar wat het bouwen van motoren betreft; dat is een ander verhaal. Hij is uitermate precies en kan goed motoren bouwen. Hij is alleen nogal dwars en denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft op dit gebied. Dat is ook mede de oorzaak van de teloorgang van zijn bedrijf. Grote verhalen maar niet kunnen leveren.
Wat die motoren betreft en de gang van zaken bij Peter. Daar zijn mensen die daar beter over kunnen oordelen Matthijs...
Maar wat het bouwen van motoren betreft; dat is een ander verhaal. Hij is uitermate precies en kan goed motoren bouwen. Hij is alleen nogal dwars en denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft op dit gebied. Dat is ook mede de oorzaak van de teloorgang van zijn bedrijf. Grote verhalen maar niet kunnen leveren.
Zoals gezegd heb ik er een aantal gesproken...... wil niet zeggen dat jij alles weetspeedline schreef:Daar zijn mensen die daar beter over kunnen oordelen Matthijs...

Hoera voor quotes ! (en een beetje digitale vervuiling)Wie schreef:Wie schreef:Wie schreef:Wie schreef:Wie schreef:Wie schreef:Wie schreef:Wie schreef:Wie schreef:Wie schreef:Wie schreef:Wie schreef:Wie schreef:Wie schreef:Wie schreef:
![]()
![]()
![]()
Hm, ik geloof dat ik nogal wat gevoelens losgemaakt heb door de naam Achterberg te noemen. Misschien een idee voor een afzonderlijk topic? Er zijn schijnbaar nogal wat mensen die heeeeel graag hun verhaal kwijt willen.
Bedankt voor jullie antwoorden Speedline en RO 16V. Daar kan ik tenminste iets mee.
Of Achterberg mij kan helpen zoek ik verder zelf wel uit.
Groeten,
Erik
Bedankt voor jullie antwoorden Speedline en RO 16V. Daar kan ik tenminste iets mee.
Groeten,
Erik
Die topics zijn niet toegestaan hier....... Lijkt me ook niet nodig, kwaliteit levert hij namelijk wel en dat is uiteindelijk het produktejk schreef:Hm, ik geloof dat ik nogal wat gevoelens losgemaakt heb door de naam Achterberg te noemen. Misschien een idee voor een afzonderlijk topic? Er zijn schijnbaar nogal wat mensen die heeeeel graag hun verhaal kwijt willen.
Groeten,
Erik

-
- Car: Renault Clio III RS
Laat mij het antwoord via pm ff weten aubejk schreef:Hm, ik geloof dat ik nogal wat gevoelens losgemaakt heb door de naam Achterberg te noemen. Misschien een idee voor een afzonderlijk topic? Er zijn schijnbaar nogal wat mensen die heeeeel graag hun verhaal kwijt willen.
Groeten,
Erik
Hangt er van af wat voor "zooi" hij aan de man brengt...Matthijs schreef:Jongens, Jongens, Jongens toch.
De site die achterberg erop heeft staan is een standaard site van een of ander Engels Tunings/Chip bedrijf ofzo (jullie zouden nu al happy moeten zijn dus) Hij zal wel provisie krijgen en ik geef hem geen ongelijk.
Hmmm, ik ken toch wel de meeste mensen c.q klanten van de discussiedeelnemers zonder overdrijven. Dus ik kan hier wel een duidelijk oordeel over vellen. Een significant groot gedeelte van de klanten is bij hem weg gelopen of was ontevreden.Matthijs schreef:Verder kloppen de verhalen hier ook niet altijd helemaal over Mr Achterberg. Tijn heeft geen goede ervaringen met hem omdat het altijd anders was dan Tijn gedacht had..... ik weet ook de andere kant van dit/deze verhalen (niet van achterberg overigens) maar die zal ik maar niet neerzetten
Matthijs schreef:Verder kun je je autootje zelf best voor 25 euro omhoog zetten, leuk als je niet weet hoe dat te doen want dan gaat het je meer kosten dan dat. Tuurlijk kan het goedkoper maar ik denk dat er weinig zijn die dat doen, komt ook een rollenbank bij kijken
Tuurlijk zijn eprom's c.q. IC's goedkoop. Maar als je de ontwikkelingstijd bij sommige tuners tegenover de prijs zet is de prijs/kwaliteit verhouding helemaal zoek. Mensen die het echt tot op de bodem uitzoeken zijn er maar weinig. En die zijn ook nog niet zo duur ook...Matthijs schreef:Simpel.... een chippie kost eigenlijk als je hem kopieert ook maar 1 euro max. De tijd die er mee gemoeid gaat en de ontwikkelingskosten die je 1x moest maken reken ik dan niet mee.
Nou dat worden dan een heleboel telefoontjes met kwade mensen aan de andere kant van de lijn en waarvan het grootste gedeelte zal zeggen geen zaken meer te doen met bovenstaande man.Matthijs schreef:Als je slim bent vraag je mensen die echte ervaringen hebben met Achterberg om advies. Je belt een paar mensen uit de Yaris Cup, de Megacup of de ClioCup. Ik praat dan over mensen al Stokvis, van den Hoek-Oostende, enz.
Mensen die betalen zonder zeuren in de racerij?Matthijs schreef:Kijk dit zijn de mensen die betalen zonder zeuren omdat ze het zich kunnen veroorloven en geen ******* zijn die op iedere cent moeten letten en toch alles willen hebben.

In de klassieker racerij waar mannen met echt geld zitten. Daar worden de rekeningen zonder morren betaald. Maar binnen de Nederlandse prof racerij is de deurwaarder een bekende verschijning. Net zoals vooruitbetalen voor dat er ook maar iets gebeurd of voordat een auto mee gaat met de klant.
Regelmatig maar toko is potdicht en al lang. Opgeruimd staat netjes.Matthijs schreef:Voor de rest weet ik niet waarom achterberg niet bereikbaar is, gewoon even langs rijden anders.
Als je nou een fatsoenlijke motorenbouwer c.q. "tuner" zoekt. Iemand die wel weet waar hij het over heeft wat motoren, raceauto's en specifieke delen daarvan betreft dan zijn er maar enkele adressen in Nederland. Een daarvan zit in Oud-Beijerland. Huizer Motorsport...Matthijs schreef:AMEN