Maik's 5GT Turbo phase1 Project. (gaat maar verder)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Ja je bedoelt dat je koppelarm tegen die bouten aan kan komen.
Maar dat hebben we juist omgedraait zodat hij daar niet meer tegenaankomt.
aan de binnenkant zit nu het grote gedeelte en die komt ook nergens tegenaan, dus dat zou ook goed moeten zitten.
Maar de drukgroep blijft volgens mij vast zitten tussen die drukveren.
Maar dat hebben we juist omgedraait zodat hij daar niet meer tegenaankomt.
aan de binnenkant zit nu het grote gedeelte en die komt ook nergens tegenaan, dus dat zou ook goed moeten zitten.
Maar de drukgroep blijft volgens mij vast zitten tussen die drukveren.
eeuuhh...nee ik denk niet dat ik dat bedoel...
moest ff goed nadenken, das voor mij soms moeilijk
Ik heb je foto's uit het topic bekeken, en ik zag dat op de eerste foto een moer op de buitenkant zat met daar nog een sutkje draad uit, op de volgende foto (na omdraaien) zie ik een hele smalle kop...
op de foto van goodridge staat de moer en stukje draad aan de buitenkant, dus hoe je het eerst had...
de moer en het stukje draard is ongeveer (gokje) 2 tot 3 keer zo lang, waardoor je denk ik in de problemen komt met je koppelingsplaat of iets dergelijks...
niet bij gekopelde motor, maar juist bij ontkoppelde motor, want als je het plaatje goed bekijkt en je je voorstelt dat de kopling "ingetrapt" wordt, dan gaat er volgens mij iets niet goed...
anyway...het zal er toch onderuit moeten, of om de boutejs om te draaien (wat ik sowieso zou doen) of om iets anders te fixxen, alleen wat???
ik hoop voor je dat het allemaal wel meevalt, zo'n dikke kopeling nu al in de soep zou zonde zijn...
moest ff goed nadenken, das voor mij soms moeilijk
Ik heb je foto's uit het topic bekeken, en ik zag dat op de eerste foto een moer op de buitenkant zat met daar nog een sutkje draad uit, op de volgende foto (na omdraaien) zie ik een hele smalle kop...
op de foto van goodridge staat de moer en stukje draad aan de buitenkant, dus hoe je het eerst had...
de moer en het stukje draard is ongeveer (gokje) 2 tot 3 keer zo lang, waardoor je denk ik in de problemen komt met je koppelingsplaat of iets dergelijks...
niet bij gekopelde motor, maar juist bij ontkoppelde motor, want als je het plaatje goed bekijkt en je je voorstelt dat de kopling "ingetrapt" wordt, dan gaat er volgens mij iets niet goed...
anyway...het zal er toch onderuit moeten, of om de boutejs om te draaien (wat ik sowieso zou doen) of om iets anders te fixxen, alleen wat???
ik hoop voor je dat het allemaal wel meevalt, zo'n dikke kopeling nu al in de soep zou zonde zijn...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
ja precies, ik moet dus ook uitzoeken of die boutje nou wel of niet omgedraaid mogen worden.
als dit niet mag dan heb ik niets aan de koppeling want dan heb ik te weinig ruimte
maarja eerst ff genieten van dit weekend.

als dit niet mag dan heb ik niets aan de koppeling want dan heb ik te weinig ruimte

maarja eerst ff genieten van dit weekend.

In principe draait de veer niet tov de boutjes, het kan alleen te maken hebben met hoever je de koppeling KAN bedienen, en dat lijkt me nog stug, aangezien het draaipunt van de drukgroepveren NA de aan de binnenkant uitstekende boutjes ligt.
Maargoed, kun je in het koppelingshuis niet wat wegslijpen, en ze dan weer andersom erin zetten?
Maargoed, kun je in het koppelingshuis niet wat wegslijpen, en ze dan weer andersom erin zetten?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Ik zou het niet weten
.
Deze week ga ik er zo nu en dan aan werken.
Eerst weer alles aftappen en opvangen, want alles wat erin zit is nieuw
Daarna weer alle slangen loshalen en de motor eruit liften. Dan kijken we wel weer verder, ik ga er nu geen haastwerk van maken. Alles moet goed uitgezocht worden.

Deze week ga ik er zo nu en dan aan werken.
Eerst weer alles aftappen en opvangen, want alles wat erin zit is nieuw

Daarna weer alle slangen loshalen en de motor eruit liften. Dan kijken we wel weer verder, ik ga er nu geen haastwerk van maken. Alles moet goed uitgezocht worden.
Doe je goedMaik (WOOFER) schreef:Daarna weer alle slangen loshalen en de motor eruit liften. Dan kijken we wel weer verder, ik ga er nu geen haastwerk van maken. Alles moet goed uitgezocht worden.


Alleen nog maar VW!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Gaat er steeds meer uitzien als een volmaakte gtt,echt leuk gedaan.
maak je straks nog een algeheel verslag?
keep up the good work
en natuurlijk suc6
maak je straks nog een algeheel verslag?
keep up the good work

en natuurlijk suc6

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Nare toestand Maik. Ik weet hoe lullig het voelt als je denkt dat je alles goed hebt gedaan, en het dan toch niet werkt en je de boel weer uitelkaar kan gaan trekken
Succes ermee, ik hoop dat het een kleinigheidje is.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Ja precies het is naar, maarja.
Het blok eruit zal het probleem niet zijn.
Het heeft wat tijd gekost, maar we hebben meer gedaan
dan alleen het blok, dus dat viel dus ook wel weer mee
Eerst goed uitzoeken hoe alles in elkaar moet en hoe het te verbeteren of te veranderen
Gaat vandaag koelvloeistof en olie aftappen.
Verder mijn auto uit de weg halen, want ze hebben de heftruck nodig.
Het blok eruit zal het probleem niet zijn.
Het heeft wat tijd gekost, maar we hebben meer gedaan
dan alleen het blok, dus dat viel dus ook wel weer mee

Eerst goed uitzoeken hoe alles in elkaar moet en hoe het te verbeteren of te veranderen

Gaat vandaag koelvloeistof en olie aftappen.
Verder mijn auto uit de weg halen, want ze hebben de heftruck nodig.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Vandaag contact gehad met GT Tuning en mijn onderdelen komen pas over minimaal 1 week en max 3 weken binnen 
naja i.i.g alle tijd om de koppeling problemen goed uit te zoeken.

naja i.i.g alle tijd om de koppeling problemen goed uit te zoeken.
echt erg vervelend ja! denk je dat je alles hebt gehad en weer voor elkaar hebt. krijg je dit!
GTT
Niet om het een of ander, maar zou het niet zo zijn dat als de koppelling compacter kon dat tilton dat zelf al een beetje gedaan had ? Die mannen weten meestal wel hoe ze een zo compact mogelijke koppelling moeten bouwen....Maik (WOOFER) schreef:ja precies, ik moet dus ook uitzoeken of die boutje nou wel of niet omgedraaid mogen worden.
als dit niet mag dan heb ik niets aan de koppeling want dan heb ik te weinig ruimte
maarja eerst ff genieten van dit weekend.
there is no spoon.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
dat kan best zo zijn tijn 
Verder moet ik kijken naar druklager en drukveren, want hier gaat het ook niet goed

Verder moet ik kijken naar druklager en drukveren, want hier gaat het ook niet goed

Welke bak gebruik je momenteel trouwens ? Uit ervaring kan ik je namenlijk zeggen dat een JB3 het op een gegeven moment niet leuk meer vind als je een HELE dikke koppelling er op zet (heb nog ergens een "resultaat" zwerven of liever gezegd de brokstukken van een bak) en daar een berg koppel op loslaat (232Nm had jij he?)
Wellicht wordt het leven een stuk eenvoudiger met een versterkte bak (JC5 dan dus) en een daarvoor bestemde koppelling... ik weet dat voor de williams hele fijne goed passende koppellingen te krijgen zijn....
Wellicht wordt het leven een stuk eenvoudiger met een versterkte bak (JC5 dan dus) en een daarvoor bestemde koppelling... ik weet dat voor de williams hele fijne goed passende koppellingen te krijgen zijn....
there is no spoon.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Als dit niet werkt zal ik daar zeker aan moeten gaan denk jah.
I.i.g heel erg bedankt voor de informatie Tijn
I.i.g heel erg bedankt voor de informatie Tijn

Je heb mijn nummer he 

there is no spoon.
Ik heb ook een aangepaste drukgroep. Bij mij ontkoppelde het hele zaakje niet
Maar dit was gelukkig simpel te verhelpen door een kleine aanpassing aan de koppelingskabel.

FOTO's !
iemand een goed adres om een versleten plaat (ster) van nieuw materiaal te laten voorzien toevallig ?

iemand een goed adres om een versleten plaat (ster) van nieuw materiaal te laten voorzien toevallig ?
there is no spoon.
Van mijn drukgroep ??? Hij zit er al in
Geen foto's gemaakt. 


Job-turbo schreef:Van mijn drukgroep ??? Hij zit er al inGeen foto's gemaakt.

specs + aanpassingen dan maar opschrijven ...

there is no spoon.
Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat de specs en aanpassingen zijn
(schaam
)
Freddy Cane heeft de drukgroep voor mij geregeld. Deze heeft hij laten maken. Waar weet ik niet. Weet alleen dat het net een aan en uit knop is.. is wel even wennen


Freddy Cane heeft de drukgroep voor mij geregeld. Deze heeft hij laten maken. Waar weet ik niet. Weet alleen dat het net een aan en uit knop is.. is wel even wennen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Is goed tijn 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
laten maken???Job-turbo schreef:Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat de specs en aanpassingen zijn(schaam
)
Freddy Cane heeft de drukgroep voor mij geregeld. Deze heeft hij laten maken. Waar weet ik niet. Weet alleen dat het net een aan en uit knop is.. is wel even wennen
misschien is dit wel een oplossing voor mij

Zonde Maik (iig eerst even bekijken als het uit elkaar ligt), ik weer wat zo'n koppeling kostMaik (WOOFER) schreef:laten maken???Job-turbo schreef:Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat de specs en aanpassingen zijn(schaam
)
Freddy Cane heeft de drukgroep voor mij geregeld. Deze heeft hij laten maken. Waar weet ik niet. Weet alleen dat het net een aan en uit knop is.. is wel even wennen
misschien is dit wel een oplossing voor mij

Heb jij echt wel zo'n vreselijkdik nodig ? De oplossing van Job lijkt me een goede optie eigenlijk (voor veel minder geld)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Misschien heb ik het niet nodig, maar de koppeling die er nu in zat was ook goed voor 300NM en die is eruit geknald.
Ik hoop dat ik ook een drukgroep kan laten maken.
Dit moet dan wel het probleem zijn natuurlijk.
Helaas kan ik deze week er niet echt aan werken, hopelijk volgende week het blok eruit.
Ondertussen kan ik mooi andere dingen aanpakken en lekker bijbeunen om wat geld te verdienen.
Wat het kost voorlopig nog maar geld, maar daar is het ook een hobby voor
later meer.
i.i.g bedankt voor het meedenken.
Ik hoop dat ik ook een drukgroep kan laten maken.
Dit moet dan wel het probleem zijn natuurlijk.
Helaas kan ik deze week er niet echt aan werken, hopelijk volgende week het blok eruit.
Ondertussen kan ik mooi andere dingen aanpakken en lekker bijbeunen om wat geld te verdienen.

Wat het kost voorlopig nog maar geld, maar daar is het ook een hobby voor

later meer.

i.i.g bedankt voor het meedenken.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: di 28 jan 2003 18:37
- Locatie: Linne
- Contacteer:
Hoi Maik,
Koppeling is altijd een probleem bij de vijfjes, een goede oplossing is Sachs race engineering met een z.g. soft pedal conversion. Er zijn verschillende koppelings platen met een hele sterke drukgroep. Voor eventuele vragen kun je bellen:
MB Car Performance
Maandag - vrijdag: 18.00 - 21.00
zaterdag : 10.00 - 17.00
tel. : 06-28884925
Exclusief distributeur BB performance tuning voor de Benelux en Duitsland.
Koppeling is altijd een probleem bij de vijfjes, een goede oplossing is Sachs race engineering met een z.g. soft pedal conversion. Er zijn verschillende koppelings platen met een hele sterke drukgroep. Voor eventuele vragen kun je bellen:
MB Car Performance
Maandag - vrijdag: 18.00 - 21.00
zaterdag : 10.00 - 17.00
tel. : 06-28884925
Exclusief distributeur BB performance tuning voor de Benelux en Duitsland.
http://WWW.MBCARPERFORMANCE.COM
exclusive distributor BB Performance Tuning in the Benelux and Germany
exclusive distributor BB Performance Tuning in the Benelux and Germany
M.Paulssen schreef:Hoi Maik,
Koppeling is altijd een probleem bij de vijfjes, een goede oplossing is Sachs race engineering met een z.g. soft pedal conversion. Er zijn verschillende koppelings platen met een hele sterke drukgroep. Voor eventuele vragen kun je bellen:
MB Car Performance
Maandag - vrijdag: 18.00 - 21.00
zaterdag : 10.00 - 17.00
tel. : 06-28884925
Exclusief distributeur BB performance tuning voor de Benelux en Duitsland.


Ik heb een power clutch van Sachs in de 5GTT en die werkt voor normaal gebruik tot 250 Nm goed (de oude standaard Valeo ging erdoor bij 1 bar). Ik zou het al heel wat vinden als ik die 250 Nm met m'n 5je zou halen
[img]http://members.home.nl/tyberium/sachs_pak1.jpg[/img]

[img]http://members.home.nl/tyberium/sachs_pak1.jpg[/img]
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: di 28 jan 2003 18:37
- Locatie: Linne
- Contacteer:
Daar heb je gelijk in Matthijs. En 250 nm met een vijfje is heel erg veel, maar wel haalbaar. Sachs race engineering haalt dan misschien niet die gigantische koppels van een "tilton clutch" maar voor een vijfje meer dan sterk genoeg, en de prijs zal ook wel een stuk lager liggen. Het is maar net wat je wil.
Groetjes Maurice

Groetjes Maurice
http://WWW.MBCARPERFORMANCE.COM
exclusive distributor BB Performance Tuning in the Benelux and Germany
exclusive distributor BB Performance Tuning in the Benelux and Germany
Dat zei ik bewust nietM.Paulssen schreef:Daar heb je gelijk in Matthijs. En 250 nm met een vijfje is heel erg veel, maar wel haalbaar. Sachs race engineering haalt dan misschien niet die gigantische koppels van een "tilton clutch" maar voor een vijfje meer dan sterk genoeg, en de prijs zal ook wel een stuk lager liggen. Het is maar net wat je wil.![]()
Groetjes Maurice

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Daar zit wat in maar met 160pk en 232NM en met 200PK 333NMM.Paulssen schreef:Daar heb je gelijk in Matthijs. En 250 nm met een vijfje is heel erg veel, maar wel haalbaar. Sachs race engineering haalt dan misschien niet die gigantische koppels van een "tilton clutch" maar voor een vijfje meer dan sterk genoeg, en de prijs zal ook wel een stuk lager liggen. Het is maar net wat je wil.![]()
Groetjes Maurice

wat dalijk met 250pk (niet dat ik dit heb,maar dit is wel het streven

[img]http://www.kempower.be/images/sachsraceclutch.jpg[/img]
Sachs kan zeker concurrenten leveren voor alles wat Tilton levert Maik.
Van 3-4 plaats koppelingen in carbon-carbon systeem (vanaf 2400,-
) tot een simpel enkelvoudig plaatje met organisch frictiemateriaal. Je kunt er ook "leuk" spul op maat laten maken.
Enneh soft pedal conversions (langere koppelingshevels) heeft JL Tuning binnen 2 werkdagen liggen indien iemand interesse zou hebben.
Sachs kan zeker concurrenten leveren voor alles wat Tilton levert Maik.
Van 3-4 plaats koppelingen in carbon-carbon systeem (vanaf 2400,-

Enneh soft pedal conversions (langere koppelingshevels) heeft JL Tuning binnen 2 werkdagen liggen indien iemand interesse zou hebben.
250 nm veel? Ik heb de rollenbankuitdraai gezien van een 5je met alleen wat extra druk, die perste al 220 nm (zij het een piek bij 3750 welke weer meteen afzakte maar toch).
da's wel een beetje de clou, als je koppel bij 4000 rpm al weer instort ben je nog steeds niet echt zo snel als je zou moeten...Riël schreef:250 nm veel? Ik heb de rollenbankuitdraai gezien van een 5je met alleen wat extra druk, die perste al 220 nm (zij het een piek bij 3750 welke weer meteen afzakte maar toch).
there is no spoon.
De cilinderkop is het grootste probleem om veel vermogen te draaien met een C1J.
Als je de restrictie van het originele spruitstuk en de carburateur verwijderd is de cilinderkop het volgende obstakel voor een hoge luchtflow en dus veel vermogen en koppel. In de kleine kanalen wordt de geluidssnelheid heel snel gehaald waarna de flow stagneert.
Huizer motorsport is daarom bezig met de ontwikkeling van een passend geflowde cilinderkop voor ons (ik en JL Tuning) injectie systeem. Hier komt een bijbehorende nokkenas bij.
Dit om het koppel niet in te laten storten boven 3000min-1 (met std. turbo). Als we met 1Bar turbodruk ongeveer 250Nm kunnen genereren en we dit koppel vast kunnen houden tot 5400min-1! Dan beschikken we bij 5400min-1 over ongeveer 140kW. En dat is 190pk!!!
Als je nu 1.5Bar laaddruk gebruikt is de potentiele vermogensstijging extreem te noemen.
Dus als je echte power wilt -> JLT high flow inlaatspruitstuk + geflowde kop + nokkenas + goede uitlaat -> echt snelle en duurzame auto.
Dan bereik je dus met 1.5Bar turbodruk een resultaat waar sommige Engelse tuners meer dan de dubbele laaddruk voor nodig hebben.
En wat denk je wat langer mee gaat? Een turbo die 1.5Bar moet leveren of een zeer kostbare turbo die gedurende korte tijd 3Bar of meer turbodruk moet leveren? Injectie is the way 2 go... Meer vermogen en koppel bij een lagere vuldruk.
Als je de restrictie van het originele spruitstuk en de carburateur verwijderd is de cilinderkop het volgende obstakel voor een hoge luchtflow en dus veel vermogen en koppel. In de kleine kanalen wordt de geluidssnelheid heel snel gehaald waarna de flow stagneert.
Huizer motorsport is daarom bezig met de ontwikkeling van een passend geflowde cilinderkop voor ons (ik en JL Tuning) injectie systeem. Hier komt een bijbehorende nokkenas bij.
Dit om het koppel niet in te laten storten boven 3000min-1 (met std. turbo). Als we met 1Bar turbodruk ongeveer 250Nm kunnen genereren en we dit koppel vast kunnen houden tot 5400min-1! Dan beschikken we bij 5400min-1 over ongeveer 140kW. En dat is 190pk!!!
Als je nu 1.5Bar laaddruk gebruikt is de potentiele vermogensstijging extreem te noemen.
Dus als je echte power wilt -> JLT high flow inlaatspruitstuk + geflowde kop + nokkenas + goede uitlaat -> echt snelle en duurzame auto.
Dan bereik je dus met 1.5Bar turbodruk een resultaat waar sommige Engelse tuners meer dan de dubbele laaddruk voor nodig hebben.
En wat denk je wat langer mee gaat? Een turbo die 1.5Bar moet leveren of een zeer kostbare turbo die gedurende korte tijd 3Bar of meer turbodruk moet leveren? Injectie is the way 2 go... Meer vermogen en koppel bij een lagere vuldruk.