[r5gttp2] Rijd 1op3 en met turbo 1op1 wat kan er mis zijn?:)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

[ben]
Yo mijn gtt zuipt nogal. opzich niet erg maar 1op3 is wel wat te veel. Sinds ik elke dag heen en weer moet naar utrech voor ziekenhuis bezoek wordt het wel een duur grapje. van uit hilversum richting utrecht heen en terug ben ik een kwart tank lichter. Ik ruik bezine in me vacuum vervroeger (die is lek) en in de auto zelf. Ik kan helaas geen lekkage vinden. Iemand tips? Ik zat zelf te denken dat me carbu het eruit spuit of dat de flotter blijft hangen...

Greetz Ben
[/ben]
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ik heb ook nogsteeds t id dat die van mij ook errrug onzuinig is!

Ik ben benieuwd wat voor een id'tjes er komen.


-Lekkende benzinetank??........ :D

Ik kan je verder nie helpen geloof ik.


mzzl.
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

hoort er als je gas geeft in de vermoedelijk sproeiertje benzine te spuiten onder in de vlotterkamer? ik heb 2 carbu's bij de 1 zuigt die en de ander spuit ie.
zuig spuit :)

Me pa zei dat het niet hoorde dat spuiten... :) Hij moet zuigen zegt ie :)

[img]http://people.a2000.nl/gjansen/carb.jpg[/img]
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

probeer eens een andere sproeier.
Gast

Ben schreef:hoort er als je gas geeft in de vermoedelijk sproeiertje benzine te spuiten onder in de vlotterkamer? ik heb 2 carbu's bij de 1 zuigt die en de ander spuit ie.
zuig spuit :)
Moet wel, is accelaratiepompje die zorgt voor verrijking bij gasgeven.
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

Dat was ik, ik stond niet ingelogd.....
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ben schreef:hoort er als je gas geeft in de vermoedelijk sproeiertje benzine te spuiten onder in de vlotterkamer? ik heb 2 carbu's bij de 1 zuigt die en de ander spuit ie.
zuig spuit :)

Me pa zei dat het niet hoorde dat spuiten... :) Hij moet zuigen zegt ie :)

[img]http://people.a2000.nl/gjansen/carb.jpg[/img]
[offtopic]
Hehe wat zien we daar, juist een ginarelli NRniX.

Nog steeds je amicootje niet verkocht? :)
[/offtopic]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zit die antiluchtbeltemperatuursensor in het spruitstuk nog goed? Mijne is eruit en zit een schroef en die lekt --> extra zuip. Mijne zuipt ook 1 op 7,5 erg veel dus, ben immers nog aan't inrijden. Kijk es of je benzine ruikt aan de slang naar de actuator, ruik ik bij mij ook. Nieuwe pakkingen in de carborateur misschien??
Anonymous

ik heb een 1.4 zonder turbo maar ook die van mij is niet echt zuinig terwijl ik best netjes rij. 1:12 had ik de laatste keer.
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Ik zou je membraampjes eens gaan checken die in je carb zitten. Bij mij was die bij de acceleratie pomp lek en spoot onder druk net zoveel benzine naar buiten als naar binnen. Nu rijd hij 1 :8 ook niet zuinig maar wel beter.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Ik had ook een iets zweetende carb op mijn oude GTT.
Kheb toen een revisie setje gekocht bij de dealer.
Wel tering duur.iets van +-80 euro geloof ik :@ .
Maar dan zat er ook alles bij.

Carb uitmekaar halen.
Wel opletten dat je dat kleine veertje op de sproeier niet kwijtraakt.

goed schoon maken met je tandborstel.(Is die ook weer schoon :p ) en carb reiniger of remreiniger
Met een kleine zachte staalborstel de aanslag op de buitenkant afpoetsen.

Dan alles weer inmekaar met nieuwe onderdelen en pakkingen en membraam.
En dat gaf bij mij een heel groot verschil. >-)
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Dr.Turbostein
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
Locatie: Belgenland

ik had een scheurtje in de aanzuigleiding (toevoerleiding),juist waar ze in de buis gaat naar beneden. ik heb toen de hele leiding vervangen.
chendy
Berichten: 207
Lid geworden op: za 13 sep 2003 20:53
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Nog steeds 1 op 8 Ben? Ik ben benieuwd.
Mijne zuipt iets van 1 op 7. 8)

Mvg, Chendy.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Heb gisteren te horen gekregen hoe zuinig de blauwe Phase I is van Luc en mij.
Hij had op weg naar de meern een gemiddeld verbruik van.....

1:15.6

En dan hebben we niet de hele weg 80 gereden. Ook af en toe flink op het gas.
Maar hij ging er nu eens goed op letten. Want hij had het ding eigenlijk zowiezo niet eens onder de 1:12 gezien.
Mag ook wel. Motortje is zo goed als nieuw.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

chendy schreef:Nog steeds 1 op 8 Ben? Ik ben benieuwd.
Mijne zuipt iets van 1 op 7. 8)

Mvg, Chendy.
Ben rijdt clio tegenwoordig, verstandige jongen :~
Don't walk the grass... smoke it
chendy
Berichten: 207
Lid geworden op: za 13 sep 2003 20:53
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Ik kan niet zuinig rijden... Zelfs niet met me dieseltje. :p

Mvg, Chendy.
p.s: een 16V is ook leuk, voor erbij :wink:
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ik heb wel het idee dat ik zuinig rij. Maar als ik normaal doe en echt niet gek kom ik niet onder het feit uit dat ik 1:8.5 rij.
Maar ja, heb het wel ervoor over. Maar als ik iets gekker doe drinkt die niet veel meer, dus dan laat ik de impreza voor bijna hetzelfde geld liever iets harder uit.

Bij de rally GTT zit ik gewoon op 1:10. Maar ding is behoorlijk rijk afgesteld. Bougies zijn zwart. Terwijl bij die van Luc en mij, daar zijn ze heel mooi bruin. Maar ja, worden net voor andere doeleindes gebruikt he.

BIj de gewone GTT haal ik toch ook een 1:12 met een normaal tot pittige rijstijl. 1:7 is het maximum en dan is het eigenlijk alleen maar stampen.

als het ding gewoon 1:7-8 loopt zonder dat je gek doet, is een carburateur revisie misschien geen gek idee.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

1 op 13,5 naar de meern. Valt me dan ook weer reuze mee voor die van mij ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

1:9 en doe ik geen gekke dingen :( dus normaal en af en toe snel rijden afgewisseld

Het is niet dat ik het er niet voor over heb ofzo, maar echt blij word ik er niet van.

Voor woon-werkverkeer pak ik dan ook eerder de witte, die rijdt 1:13/14 met euro95 :D das leuker voor mij zijnde als student :wink:
Mrtn = Maarten
SimonBalk
Berichten: 732
Lid geworden op: ma 24 feb 2003 8:32
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

ik rij meestal 1:8 en als ik heel zuinig rij bijna 1:9. Maarja, dat is 1 van de lasten die ik maar heb voor het rijden in zo'n wagen :D
chendy
Berichten: 207
Lid geworden op: za 13 sep 2003 20:53
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Michel S. schreef:...
als het ding gewoon 1:7-8 loopt zonder dat je gek doet, is een carburateur revisie misschien geen gek idee.
Hi Michel!

Da's het eerstvolgende wat ik ga aanpakken. Ik vind 'm dus ook teveel zuipen. Zelfs als ik niet aan het racen ben, gebruikt ie veel benzine... Super met lvv.

Mvg, Chendy.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

1 op 1 of 1 op 3 is echt krankzinnig, dan zit er een lek in de tank.

trek je een motorhome of ligt er achterin 250 kg lood ?

Ik rijd 1 op 14, soms 1 op 15 lange stukken en mijn 5 gt is al 17 jaar oud.
Anonymous

pierre schreef:1 op 1 of 1 op 3 is echt krankzinnig, dan zit er een lek in de tank.

trek je een motorhome of ligt er achterin 250 kg lood ?

Ik rijd 1 op 14, soms 1 op 15 lange stukken en mijn 5 gt is al 17 jaar oud.
Beetje oud topic........ Ben rijdt inmiddels al tijden een Clio 16V........ als die al niet plat is intussen :p :lol:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

was een stukke ontsteking en andere probleempjes. :)
Bolkestein
Berichten: 12
Lid geworden op: do 27 jan 2005 15:59

Ja, goede vraag .... Ik heb ook een tijdje dat soort problemen gehad met mijn clio. Dat je 's ochtends je auto in wil stappen en denkt:"wat raar, het lijkt wel of het geregent heeft (heel plaatselijk)! Gewoon een lekje ergens in de tank ......
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

topic weggooien aub
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Waarom dit topic sticky is...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Omdat jij met je vieze plakvingertjes aan gezeten hebt :p
Plaats reactie