[ben]
Yo mijn gtt zuipt nogal. opzich niet erg maar 1op3 is wel wat te veel. Sinds ik elke dag heen en weer moet naar utrech voor ziekenhuis bezoek wordt het wel een duur grapje. van uit hilversum richting utrecht heen en terug ben ik een kwart tank lichter. Ik ruik bezine in me vacuum vervroeger (die is lek) en in de auto zelf. Ik kan helaas geen lekkage vinden. Iemand tips? Ik zat zelf te denken dat me carbu het eruit spuit of dat de flotter blijft hangen...
Greetz Ben
[/ben]
[r5gttp2] Rijd 1op3 en met turbo 1op1 wat kan er mis zijn?:)
hoort er als je gas geeft in de vermoedelijk sproeiertje benzine te spuiten onder in de vlotterkamer? ik heb 2 carbu's bij de 1 zuigt die en de ander spuit ie.
zuig spuit
Me pa zei dat het niet hoorde dat spuiten...
Hij moet zuigen zegt ie 
[img]http://people.a2000.nl/gjansen/carb.jpg[/img]
zuig spuit

Me pa zei dat het niet hoorde dat spuiten...


[img]http://people.a2000.nl/gjansen/carb.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
probeer eens een andere sproeier.
Moet wel, is accelaratiepompje die zorgt voor verrijking bij gasgeven.Ben schreef:hoort er als je gas geeft in de vermoedelijk sproeiertje benzine te spuiten onder in de vlotterkamer? ik heb 2 carbu's bij de 1 zuigt die en de ander spuit ie.
zuig spuit
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
[img]http://www.theunholytrinity.org/cracks_ ... tflmao.gif[/img]of diesel [img]http://www.theunholytrinity.org/cracks_ ... tflmao.gif[/img]
[offtopic]Ben schreef:hoort er als je gas geeft in de vermoedelijk sproeiertje benzine te spuiten onder in de vlotterkamer? ik heb 2 carbu's bij de 1 zuigt die en de ander spuit ie.
zuig spuit
Me pa zei dat het niet hoorde dat spuiten...Hij moet zuigen zegt ie
[img]http://people.a2000.nl/gjansen/carb.jpg[/img]
Hehe wat zien we daar, juist een ginarelli NRniX.
Nog steeds je amicootje niet verkocht?

[/offtopic]
Zit die antiluchtbeltemperatuursensor in het spruitstuk nog goed? Mijne is eruit en zit een schroef en die lekt --> extra zuip. Mijne zuipt ook 1 op 7,5 erg veel dus, ben immers nog aan't inrijden. Kijk es of je benzine ruikt aan de slang naar de actuator, ruik ik bij mij ook. Nieuwe pakkingen in de carborateur misschien??
ik heb een 1.4 zonder turbo maar ook die van mij is niet echt zuinig terwijl ik best netjes rij. 1:12 had ik de laatste keer.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Ik had ook een iets zweetende carb op mijn oude GTT.
Kheb toen een revisie setje gekocht bij de dealer.
Wel tering duur.iets van +-80 euro geloof ik
.
Maar dan zat er ook alles bij.
Carb uitmekaar halen.
Wel opletten dat je dat kleine veertje op de sproeier niet kwijtraakt.
goed schoon maken met je tandborstel.(Is die ook weer schoon
) en carb reiniger of remreiniger
Met een kleine zachte staalborstel de aanslag op de buitenkant afpoetsen.
Dan alles weer inmekaar met nieuwe onderdelen en pakkingen en membraam.
En dat gaf bij mij een heel groot verschil.
Kheb toen een revisie setje gekocht bij de dealer.
Wel tering duur.iets van +-80 euro geloof ik

Maar dan zat er ook alles bij.
Carb uitmekaar halen.
Wel opletten dat je dat kleine veertje op de sproeier niet kwijtraakt.
goed schoon maken met je tandborstel.(Is die ook weer schoon

Met een kleine zachte staalborstel de aanslag op de buitenkant afpoetsen.
Dan alles weer inmekaar met nieuwe onderdelen en pakkingen en membraam.
En dat gaf bij mij een heel groot verschil.

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
- Locatie: Belgenland
ik had een scheurtje in de aanzuigleiding (toevoerleiding),juist waar ze in de buis gaat naar beneden. ik heb toen de hele leiding vervangen.
Nog steeds 1 op 8 Ben? Ik ben benieuwd.
Mijne zuipt iets van 1 op 7.
Mvg, Chendy.
Mijne zuipt iets van 1 op 7.

Mvg, Chendy.
Heb gisteren te horen gekregen hoe zuinig de blauwe Phase I is van Luc en mij.
Hij had op weg naar de meern een gemiddeld verbruik van.....
1:15.6
En dan hebben we niet de hele weg 80 gereden. Ook af en toe flink op het gas.
Maar hij ging er nu eens goed op letten. Want hij had het ding eigenlijk zowiezo niet eens onder de 1:12 gezien.
Mag ook wel. Motortje is zo goed als nieuw.
Hij had op weg naar de meern een gemiddeld verbruik van.....
1:15.6
En dan hebben we niet de hele weg 80 gereden. Ook af en toe flink op het gas.
Maar hij ging er nu eens goed op letten. Want hij had het ding eigenlijk zowiezo niet eens onder de 1:12 gezien.
Mag ook wel. Motortje is zo goed als nieuw.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Ik kan niet zuinig rijden... Zelfs niet met me dieseltje.
Mvg, Chendy.
p.s: een 16V is ook leuk, voor erbij

Mvg, Chendy.
p.s: een 16V is ook leuk, voor erbij
Ik heb wel het idee dat ik zuinig rij. Maar als ik normaal doe en echt niet gek kom ik niet onder het feit uit dat ik 1:8.5 rij.
Maar ja, heb het wel ervoor over. Maar als ik iets gekker doe drinkt die niet veel meer, dus dan laat ik de impreza voor bijna hetzelfde geld liever iets harder uit.
Bij de rally GTT zit ik gewoon op 1:10. Maar ding is behoorlijk rijk afgesteld. Bougies zijn zwart. Terwijl bij die van Luc en mij, daar zijn ze heel mooi bruin. Maar ja, worden net voor andere doeleindes gebruikt he.
BIj de gewone GTT haal ik toch ook een 1:12 met een normaal tot pittige rijstijl. 1:7 is het maximum en dan is het eigenlijk alleen maar stampen.
als het ding gewoon 1:7-8 loopt zonder dat je gek doet, is een carburateur revisie misschien geen gek idee.
Maar ja, heb het wel ervoor over. Maar als ik iets gekker doe drinkt die niet veel meer, dus dan laat ik de impreza voor bijna hetzelfde geld liever iets harder uit.
Bij de rally GTT zit ik gewoon op 1:10. Maar ding is behoorlijk rijk afgesteld. Bougies zijn zwart. Terwijl bij die van Luc en mij, daar zijn ze heel mooi bruin. Maar ja, worden net voor andere doeleindes gebruikt he.
BIj de gewone GTT haal ik toch ook een 1:12 met een normaal tot pittige rijstijl. 1:7 is het maximum en dan is het eigenlijk alleen maar stampen.
als het ding gewoon 1:7-8 loopt zonder dat je gek doet, is een carburateur revisie misschien geen gek idee.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
1 op 13,5 naar de meern. Valt me dan ook weer reuze mee voor die van mij 

1:9 en doe ik geen gekke dingen
dus normaal en af en toe snel rijden afgewisseld
Het is niet dat ik het er niet voor over heb ofzo, maar echt blij word ik er niet van.
Voor woon-werkverkeer pak ik dan ook eerder de witte, die rijdt 1:13/14 met euro95
das leuker voor mij zijnde als student 

Het is niet dat ik het er niet voor over heb ofzo, maar echt blij word ik er niet van.
Voor woon-werkverkeer pak ik dan ook eerder de witte, die rijdt 1:13/14 met euro95

Mrtn = Maarten
ik rij meestal 1:8 en als ik heel zuinig rij bijna 1:9. Maarja, dat is 1 van de lasten die ik maar heb voor het rijden in zo'n wagen 

Hi Michel!Michel S. schreef:...
als het ding gewoon 1:7-8 loopt zonder dat je gek doet, is een carburateur revisie misschien geen gek idee.
Da's het eerstvolgende wat ik ga aanpakken. Ik vind 'm dus ook teveel zuipen. Zelfs als ik niet aan het racen ben, gebruikt ie veel benzine... Super met lvv.
Mvg, Chendy.
Beetje oud topic........ Ben rijdt inmiddels al tijden een Clio 16V........ als die al niet plat is intussenpierre schreef:1 op 1 of 1 op 3 is echt krankzinnig, dan zit er een lek in de tank.
trek je een motorhome of ligt er achterin 250 kg lood ?
Ik rijd 1 op 14, soms 1 op 15 lange stukken en mijn 5 gt is al 17 jaar oud.


-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do 27 jan 2005 15:59
Ja, goede vraag .... Ik heb ook een tijdje dat soort problemen gehad met mijn clio. Dat je 's ochtends je auto in wil stappen en denkt:"wat raar, het lijkt wel of het geregent heeft (heel plaatselijk)! Gewoon een lekje ergens in de tank ......
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Waarom dit topic sticky is...