[5GTT] [29-7-04]andere motor: Alleen nog afstellen :D
Psies. Likje locktite erop en jé
Exact



Ik zit nog even te twijfelen of ik een gereviseerd blok zal nemen, of van iemand een blok overnemen en met mijn blok een blok op te bouwen.
Het eerste kost een stuk meer geld, maar het 2e geeft me in principe geen garantie dat een week later de auto niet stil zal staan.
Vierdagen voordat de motor kapot ging kreeg ik bij de keuring nog te horen dat hij zo mooi liep (niet skeptisch).
Deze zomer ga ik niet op vakantie omdat ik de auto wilde opkappen qua buitenkant en nu komt er dus dit meer tussen. Ik wil dit dus in 1x goed doen. Ik wil dus ook even gaan kijken wat de staat van de turbo is. Op de turbo heb ik nooit wat kunnen aanmerken, maar toch voor de zekerheid even nakijken wat de speling van de as is en of er scheurtjes te zien zijn.
Ik hoop volgend weekend mijn blok eruit te takelen en dan het onderblok eraf te halen om te kijken wat de beschadegingen zijn. Verder wil ik ook kijken wat de staat is van de kop.
Ik hoop op basis van de uitkomsten hiervan mijn beslissing te kunnen nemen. Ik moet nu weer met de bus en trein (heb nog tot september een OV, dus dat scheelt) en rij af en toe in de 1.4 Fiat Tipo van mijn moeder. Dit is toch erg afzien als je 5GTT gewend bent(mag ik niet zeggen van mijn moeder want dan mag ik haar auto ook niet meer lenen
)
Het eerste kost een stuk meer geld, maar het 2e geeft me in principe geen garantie dat een week later de auto niet stil zal staan.
Vierdagen voordat de motor kapot ging kreeg ik bij de keuring nog te horen dat hij zo mooi liep (niet skeptisch).
Deze zomer ga ik niet op vakantie omdat ik de auto wilde opkappen qua buitenkant en nu komt er dus dit meer tussen. Ik wil dit dus in 1x goed doen. Ik wil dus ook even gaan kijken wat de staat van de turbo is. Op de turbo heb ik nooit wat kunnen aanmerken, maar toch voor de zekerheid even nakijken wat de speling van de as is en of er scheurtjes te zien zijn.
Ik hoop volgend weekend mijn blok eruit te takelen en dan het onderblok eraf te halen om te kijken wat de beschadegingen zijn. Verder wil ik ook kijken wat de staat is van de kop.
Ik hoop op basis van de uitkomsten hiervan mijn beslissing te kunnen nemen. Ik moet nu weer met de bus en trein (heb nog tot september een OV, dus dat scheelt) en rij af en toe in de 1.4 Fiat Tipo van mijn moeder. Dit is toch erg afzien als je 5GTT gewend bent(mag ik niet zeggen van mijn moeder want dan mag ik haar auto ook niet meer lenen

Het was ook een Japanner....... troep dusMatijs schreef:Draad tappen in vliegwiel bouten? No way, die dingen zijn harder dan welke boor of tap dan ook. Als je er in kon boren waren het gewoon de verkeerde bouten.
Als de Haynes niet zegt dat er nieuwe bouten in moeten dan hoeven er bij mij geen nieuwe bouten in...

Aangezien jij ook al aan het zeuren was over je remschijf-boutjes zal het me niets verbazen als jji die vliegwielbouten ook vervangt


Ik heb vandaag een blok bekeken met MartijnBerk en gekocht! Ik ga morgen beginnen het blok schoonmaken en dan wil ik in het weekend beginnen met het uittakelen van mijn kapotte blok.
Nog 2 dagen werken en dan is het vakantie, dus ik hoop snel na het weekend al te kunnen rijden.
Het gaat weer de rijdende kant op gelukkig
Nog 2 dagen werken en dan is het vakantie, dus ik hoop snel na het weekend al te kunnen rijden.
Het gaat weer de rijdende kant op gelukkig

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Dat klinkt goed, suc6 gozer
.

Ik ben vandaag begonnen met het andere blok vrij te maken van roest. Eerst natuurlijk alle benodigde spullen halen.
Het is al aardig gelukt. Misschien dat ik vanavond nog verder ga. Hopelijk is het morgen klaar en kan er begonnen worden met spuiten.
Ik heb de slangen van beide blokken bekeken, en de slangen van mijn blok die nu nog in de auto ligt zijn een stuk beter. Deze komen dan ook op.
Morgen middag kan ik ook even een takel ophalen. Hopelijk kan ik hem(de takel) maandag al gebruiken
Verder heb ik een nieuwe waterpomp aangeschaft. Voor de zekerheid.
Hieronder foto's. De 1e voordat ik er ook maar iets aan gedaan heb en de 2e zover ik nu ben.
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok01.jpg[/img]
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok02.jpg[/img]
Het is wel een hele klus om dat blok ook vetvrij te krijgen, maar het gaat me lukken. Ik hou jullie op de hoogte.
Gr,
Sander
Het is al aardig gelukt. Misschien dat ik vanavond nog verder ga. Hopelijk is het morgen klaar en kan er begonnen worden met spuiten.
Ik heb de slangen van beide blokken bekeken, en de slangen van mijn blok die nu nog in de auto ligt zijn een stuk beter. Deze komen dan ook op.
Morgen middag kan ik ook even een takel ophalen. Hopelijk kan ik hem(de takel) maandag al gebruiken

Verder heb ik een nieuwe waterpomp aangeschaft. Voor de zekerheid.
Hieronder foto's. De 1e voordat ik er ook maar iets aan gedaan heb en de 2e zover ik nu ben.
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok01.jpg[/img]
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok02.jpg[/img]
Het is wel een hele klus om dat blok ook vetvrij te krijgen, maar het gaat me lukken. Ik hou jullie op de hoogte.
Gr,
Sander
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
goed gedaan sander, is dat echt hetzelfde blok? lukte het met de remreiniger?
Ziet er niet best uit nee..... maar wie weetRoy schreef:En je weet zeker dat dit een aardig blok is?
Zo te zien staat ie al een paar jaar weg te rotten.


Roy schreef:En je weet zeker dat dit een aardig blok is?
Zo te zien staat ie al een paar jaar weg te rotten.
Zeker weten doe ik niet, maar ik heb er vertrouwen in. Wacht maar tot hij af isMatthijs schreef:Ziet er niet best uit nee..... maar wie weet![]()

@MartijnBerk: De ontvetter werkt perfect!
-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
je kan je blok het beste met loodvrije benzine of thinner schoonmaken op den duur vervliegt dit toch. doe je dit met remreiniger slaat hij helemaal wit uit, en wordt hij echt super lelijk van. [/quote]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
zorg ook dat je water kanalen in je blok mooi roest vrij zijn .
mijn eigen blok heeft 4 jaar stil gestaan ( binnen)en liep voor demontage perfect .
nu merk ik nu ie weer in de auto zit dat ie het wel gewoon goed doet maar dat ie iets warmer word en blijft .
het schijnt zo te zijn dat waar ooit water heeft gelopen binnen in het blok dat er roest afzetting ontstaat en dat dus de kanalen verstopt raaken en das niet best .
kijk dit dus ff na ,kop eraf en kijken .
veel suc6
mijn eigen blok heeft 4 jaar stil gestaan ( binnen)en liep voor demontage perfect .
nu merk ik nu ie weer in de auto zit dat ie het wel gewoon goed doet maar dat ie iets warmer word en blijft .
het schijnt zo te zijn dat waar ooit water heeft gelopen binnen in het blok dat er roest afzetting ontstaat en dat dus de kanalen verstopt raaken en das niet best .
kijk dit dus ff na ,kop eraf en kijken .
veel suc6
de motor heeft een tijd stil gestaan, maar wel nogsteeds ingebouwd in een auto. Alles was dus gevuld. De roest zit(zat
) dus ook alleen maar aan de buitenkant. Ik heb de waterpomp eraf gehaald (omdat er een nieuwe voor de zekerheid op gaat) en de kanalen zagen er nog perfect uit zover ik kon zien.

Vandaag het oude blok er helemaal uitgehaald. Was toch nog even meer werk als verwacht. Morgen alle onderdelen die overgezet worden, schoonmaken en monteren. Hopelijk kan ik dan donderdag/vrijdag weer beginnen met het erin takelen. Hieronder nog een paar foto's.
Arjen, die na het demonteren van de schakelstang, de stang op de hoofd kreeg (zie vlek voorhoofd)
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok03.jpg[/img]
Eindelijk het blok eruit
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok04.jpg[/img]
Arjen, die na het demonteren van de schakelstang, de stang op de hoofd kreeg (zie vlek voorhoofd)
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok03.jpg[/img]
Eindelijk het blok eruit
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok04.jpg[/img]
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Schiet al aardig op
trouwens woon jij vlak bij het clusius college?
want daar zag ik je auto wel eens staan.


trouwens woon jij vlak bij het clusius college?
want daar zag ik je auto wel eens staan.

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
ik woon daar niet in de buurt, maar parkeerde mijn auto daar wel eens wanneer ik met de trein naar school ging
Ik zit eraan te denken om de drijfstang lagers te vervangen nu ik toch bezig ben. Dat is waar het tenslotte mee mis ging en het kost niet zoveel(kleine 60).
Maar nu mijn vraag, is dit moeilijk en hoe lang doe je er over wanneer het blok uit de auto ligt? Als het wel mee valt, wil ik namelijk dat morgen ochtend (maandag) gelijk doen.
Maar nu mijn vraag, is dit moeilijk en hoe lang doe je er over wanneer het blok uit de auto ligt? Als het wel mee valt, wil ik namelijk dat morgen ochtend (maandag) gelijk doen.
Het is niet moeilijk en het is ook zó gebeurd
Succes!

pakking materiaal en nieuwe olie keerringen moet je niet vergeten.. en als je dan toch bezig bent de ole pomp ook maar gelijk want die willen ook wel verslijten.. helemaal boven op de aandrijfas van de olie pomp waar de haakse tandwiel (wormwiel) zit..
die kost een 20 euro ofzo.
Maaar geloof me 99% van de tijd zijn die lager echt niet fout. die gaan pas stuk als je gaat scheuren met te weinig olie of een probleem met je olie pomp dus ik zou het er ondertussen wel op wagen.. je bent anders zo weer een dikke 100 euro kwijt
die kost een 20 euro ofzo.
Maaar geloof me 99% van de tijd zijn die lager echt niet fout. die gaan pas stuk als je gaat scheuren met te weinig olie of een probleem met je olie pomp dus ik zou het er ondertussen wel op wagen.. je bent anders zo weer een dikke 100 euro kwijt
Ik zit nu toch weer erg te twijfelen. Met mijn vorige blok heb ik alleen hard gereden wanneer hij warm was, maar je weet natuurlijk nooit wat er voor mij allemaal gebeurd is. En dat geld natuurlijk ook weer voor dit blok.
Als je je er beter bij voelt, zet ze erin
't is waar wat abel zegt, maar voor 100 euro heb je wel een behaaglijker gevoel bij je autotje.

Ik heb er over na zitten denken en ik denk dat ik het wel over sla.Riël schreef:Als je je er beter bij voelt, zet ze erin't is waar wat abel zegt, maar voor 100 euro heb je wel een behaaglijker gevoel bij je autotje.
Vandaag ga ik weer beginnen met het erin takelen van het blok. Het ziet er weer netjes uit al zeg ik 't zelf

Ik woon in de schilderswijk. In een dood lopend straatje. Daar komen alleen de mensen die er wonen. Ik hoop dat de auto morgen weer rijdt, dus misschien komen we elkaar dan tegenR(ay)Si schreef:Waar in HHW ben je eigenlijk altijd bezig ??
Rijd wel vaak een rondje maar zie je nergens

Foto danSimonBalk schreef:Ik heb er over na zitten denken en ik denk dat ik het wel over sla.Riël schreef:Als je je er beter bij voelt, zet ze erin't is waar wat abel zegt, maar voor 100 euro heb je wel een behaaglijker gevoel bij je autotje.
Vandaag ga ik weer beginnen met het erin takelen van het blok. Het ziet er weer netjes uit al zeg ik 't zelf

ok, 2 foto's:
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok05.jpg[/img]
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok06.jpg[/img]
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok05.jpg[/img]
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok06.jpg[/img]
Ik ben bezig met het inbouwne van de motor en kwam wat tegen. Waar hoord dit ding thuis?????:
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok07.jpg[/img]
Ik dacht hier(motorsteun):
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok08.jpg[/img]
Maar waar moet hij dan hier?
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok09.jpg[/img]
Wie o wie heeft voor mij het antwoord
. Dan kan ik weer verder namelijk 
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok07.jpg[/img]
Ik dacht hier(motorsteun):
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok08.jpg[/img]
Maar waar moet hij dan hier?
[img]http://www.5gtt.com/foto's/blok09.jpg[/img]
Wie o wie heeft voor mij het antwoord


Hahahahahaha. Inderdaad. dan heb ik er 2Roy schreef:Dat is de beugel om de dynamo mee vast te zetten

Wij maar zoeken! De dynamo zit al vast gelukkig

Bedankt voor de snelle reactie.
zorg dat die stang die onder aan het uitlaat spruitstuk (zit onder een schroef die de uitlaatspruitstuk tegen de kop trekt) zit die naar dat 3 hoekig stuk ijzer gaat waar de downpipe aan vast zit niet vergeten word. anders komen er te grote krachten op je uitlaat spruitstuk!
Zou eens tijd wordenSimonBalk schreef: Ik woon in de schilderswijk. In een dood lopend straatje. Daar komen alleen de mensen die er wonen. Ik hoop dat de auto morgen weer rijdt, dus misschien komen we elkaar dan tegen


Alleen nog maar VW!
Ik heb helemaal niet zo'n stang. Zat niet op mijn oude en ook niet op het nieuwe blok. Iemand misschien een fotootje? Het 3-hoekig stuk ijzer/plaat heb ik wel en zit er al op.Abel schreef:zorg dat die stang die onder aan het uitlaat spruitstuk (zit onder een schroef die de uitlaatspruitstuk tegen de kop trekt) zit die naar dat 3 hoekig stuk ijzer gaat waar de downpipe aan vast zit niet vergeten word. anders komen er te grote krachten op je uitlaat spruitstuk!
De hele motor ligt er trouwens al in en ik heb bijna alles aangesloten. Ga zo ff wat eten en misschien dat ik vanavond de eerste start poging kan doen

gaat lekker zo te zien,volgens mij heb ik je al 3 keer gezien in 1 week tijd op mijn werk
,beetje ons magazijn leeg plunderen zeker 

