safrane kop vervangen met een heel verhaal

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Antoon

Hoi,
even in het kort mijn concrete vraag: Ik ga de kop van mijn safrane 2.2 vi uit bouwen laten reviseren en inbouwen. Ik kan geen handboeken vinden. zijn deze er? anders graag de aanhaal momenten en volgorde van aanhalen voor de cilinderkop bouten. Verder hoe moet de distibitieriem kap er af? zit een pulley voor zonder draad verbinding?

Ik heb mijn safrane nu al een jaar en heb er nog niet fijn in kunnen rijden al direct na de koop (geen garantie) rook na 50 km uit de uitlaat en inhouden. renault dealer kon niets vinden. koppakking vervangen door dealer, probleem niet verholpen. compressie test is 100% okay (koude motor) van dealer gewijzigd, zij zeiden dat het 99% zeker een scheur in de kop of blok zou zijn. Het laten verhelpen werd door de daeler afgeraden (kosten). ben ik op de goede weg als ik de kop uitbouw en laat persen? en laat reviseren als dit iets op leverd?
p.s. ik heb zelf pas 1 maal eerder kop vervangen bij een 86 golf. Is dit te vergelijken?
Thadarkraven
Contacteer:

Ik vind het wel een vaag verhaal dat
ze dan zeggen dat de kop gescheurd is,
klinkt meer zo van dan zijn we er vanaf
eerlijk gezegt. Er vanuitgaande dat de pakking
is vervangen en ie daar dicht is, zou ie of in
een oliekanaal moeten lekken of in een koelvloei-
stof kanaal. Dan zou je koelsysteem dus druk op
moeten bouwen en gaat spuiten bij warme motor
of je carterdruk zou heel hoog worden waardoor
bij je pijlstok omhoog zou komen lijkt mij!!
Tevens zou je dan in 4 v/d 5 gevallen toch ook geen
goede compressie meten denk ik...

Zeker dat het niet wat anders is ???
Antoon

Nee ben er niet zeker van, heb zelf eigenlijk vaak gedacht aan een probleem met de computer.

Ik kan ook de complete motor vervangen heb er namelijk een gevonden voor 450 eur met garantie (149.000 km) maar is het probleem dan opgelost????
Riël
Über-Spammer

Eerder verleten randapparatuur, sensoren e.d. Dat goed nagekeken?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
*Ray

Voor aanhaalmomenten effe aan de dealer vragen anders staat het wel op een papiertje bij de koppakkingset en ook de aanhaalvolgorde.

De as waar de poelie opzit zal wel conisch zijn denk ik.

Een compressiemeting zegt ook niks over een lekke koppaking, heb gisteren nog compressie gemeten van een ouwe Volvo 340 en was allemaal perfect en onderling ook geen verschil maar toch was de pakking lek en stond er een cilinder vol met kvs.
Plaats reactie