Aandrijfas rechts

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Sleepwalker

sinds korte tijd maakt mijn twingotje een raar geluid vanaf 25 KM klinkt alsof het van rechtsvoor komt, bocht naar links geluid blijft, bocht naar rechts en geluid is weg, ik twijfel tussen de aandrijfas en het wiellager, iemand dit al eens meegemaakt ??
en indien nodig, is het redelijk te doen om de as zelf te vervangen ?

alle tips zijn welkom
(Y)

Sleepwalker
Menno

Het klinkt heel erg als een versleten aandrijfas. Als je 'm vastpakt, en overmatig rond kan draaien, bij stilstaand wiel, en motor in z'n versnelling, duidt dit op slijtage. Vervangen is aardig goed zelf te doen.
rev it like a rental
twingo from hell

als het geluid is alsof je een lekke band hebt of het een gezoem is dan denk ik dat het je wiellager is
maar als het tikt bij gas geven in een bocht dan denk ik dat het je cardankoppeling is
greetzz
pierre

twingo from hell schreef:als het geluid is alsof je een lekke band hebt of het een gezoem is dan denk ik dat het je wiellager is
maar als het tikt bij gas geven in een bocht dan denk ik dat het je cardankoppeling is
greetzz
wiellagers gaan eerst kapot, kun je controleren door wagen op te krikken en wiel rond te draaien.
wiellagers maken brommend geluid.

assen maken een kloppend geluid zoals een mixer, assen gaan trouwens 200.000 km mee, zonder probleem.
Marko

Het kan ook je naaf zijn. Is bij mij ook een keer los gegaan. Maakt een piepend krakend geluid. Dus ff wiel eraf en kijken of die wat kan hebben. Succes er mee...
renaultje
Contacteer:

is het een tikkent geluid zo ja as er onder uit op de bak en op je schijf kneed hoes eraf nieuw vet ertussen tussen de kogels en het is over 8)
Plaats reactie