Geschillen met de garage.
Ow wat een verhaal... niet te geloven wat een schofterige hufters die zo met andermans spullen omgaan!
Tri$ veel succes met de afhandeling, het zou wel eens heeel lang kunnen gaan duren voordat je geld ziet. Het is een zaak van wie heeft de langste adem, en dan heb je uiteindelijk nog maar een kleine genoegdoening voor alle woede, ergernis en verdriet die ze je hebben aangedaan.
Ik kan me vaak ook niet aan de indruk ontrekken dat de dealers alleen nog geinteresseerd zijn in Lease Laguna's... Nou moet ik wel zeggen dat het per dealer anders is natuurlijk, er zijn nog wel dealers die ook liefhebbers zijn. Maar als ik alleen al kijk naar het verschil tussen de dealers hier in Eindhoven en Veldhoven, wat een verschil. In Veldhoven heb ik heel wat exclusieve sportievelingen uit Dieppe gezien, en in Eindhoven zijn het alleen maar burgerbakken. Niet vreemd dat ze mij bij naam kennen als ik regelmatig onderdelen voor de R5 GTT en R19 16v kom halen.

Ik kan me vaak ook niet aan de indruk ontrekken dat de dealers alleen nog geinteresseerd zijn in Lease Laguna's... Nou moet ik wel zeggen dat het per dealer anders is natuurlijk, er zijn nog wel dealers die ook liefhebbers zijn. Maar als ik alleen al kijk naar het verschil tussen de dealers hier in Eindhoven en Veldhoven, wat een verschil. In Veldhoven heb ik heel wat exclusieve sportievelingen uit Dieppe gezien, en in Eindhoven zijn het alleen maar burgerbakken. Niet vreemd dat ze mij bij naam kennen als ik regelmatig onderdelen voor de R5 GTT en R19 16v kom halen.
God zeg, dit is een zaak die je bijna niet kunt winnen. Jij zegt dat je audio had in de auto, zij weten van niets...geen inbraaksporen nix! Aantonen dat het apparatuur eventueel door een werknemer is meegenomen is onaandoenlijk.
Wat betreft aansprakelijkheid, Renault is wel degelijk verantwoordelijk voor de auto die zij onder beheer heeft, of ze deze nu binnen of buiten het hek parkeert.
Ik zou achterhalen waarbij de dealer is verzekerd en deze op de hoogte stellen van de gebeurtenissen bij haar client, duidelijk omschrijven welk feit is gepleegd volgens jou, getuige noemen die willen en kunnen aantonen hoe je de auto hebt achtergelaten, de naam bij wie je de sleutels hebt afgegeven etc.
In deze brief stel je gelijk de verkeraar aansprakelijk voor de onrechtmatige daad die jou is aangedaan door haar client en dat je binnen 3 weken te woord wil worden gestaan, dan wel schriftelijk. Nu kan je ze indien nodig in gebreke stellen welke het jou het makkelijker maken in een eventuele volgende zaak, namelijk laksheid. Geef een gelijk een opsomming van de kosten die je hebt, dus de waarde van het apparatuur dat ontbreekt.
succes
Wat betreft aansprakelijkheid, Renault is wel degelijk verantwoordelijk voor de auto die zij onder beheer heeft, of ze deze nu binnen of buiten het hek parkeert.
Ik zou achterhalen waarbij de dealer is verzekerd en deze op de hoogte stellen van de gebeurtenissen bij haar client, duidelijk omschrijven welk feit is gepleegd volgens jou, getuige noemen die willen en kunnen aantonen hoe je de auto hebt achtergelaten, de naam bij wie je de sleutels hebt afgegeven etc.
In deze brief stel je gelijk de verkeraar aansprakelijk voor de onrechtmatige daad die jou is aangedaan door haar client en dat je binnen 3 weken te woord wil worden gestaan, dan wel schriftelijk. Nu kan je ze indien nodig in gebreke stellen welke het jou het makkelijker maken in een eventuele volgende zaak, namelijk laksheid. Geef een gelijk een opsomming van de kosten die je hebt, dus de waarde van het apparatuur dat ontbreekt.
succes
Mrtn = Maarten
De meeste garages hebben een bord aan de zaak hangen waarop staat dat zei niet verantwoordelijk zijn voor diefstal uit auto's van klanten.
Kijk daar eens naar, hebben ze zo'n bord niet hangen, dan kun je proberen wat te verhalen, anders is het zonde van je moeite.
Succes!
Kijk daar eens naar, hebben ze zo'n bord niet hangen, dan kun je proberen wat te verhalen, anders is het zonde van je moeite.
Succes!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Je kan wel meer dingen ophangen
Restaurants hebben dat ook voor de garderobe, en reken maar dat ze aansprakelijk zijn
Veel (onwetende) mensen schrikken hiervan af of accepteren als dit gezegd wordt en naar het bordje verwezen wordt. Dat is het hele eieren eten van dit soort bordjes.
Ansprakelijkheid ken je niet afkopen doordat je een bordje koopt/ophangt

Ansprakelijkheid ken je niet afkopen doordat je een bordje koopt/ophangt
Mrtn = Maarten
JuistMrtn schreef:Je kan wel meer dingen ophangenRestaurants hebben dat ook voor de garderobe, en reken maar dat ze aansprakelijk zijn
Veel (onwetende) mensen schrikken hiervan af of accepteren als dit gezegd wordt en naar het bordje verwezen wordt. Dat is het hele eieren eten van dit soort bordjes.
Ansprakelijkheid ken je niet afkopen doordat je een bordje koopt/ophangt

Don't walk the grass... smoke it
jeez wat is dat klote zeg,
't lijkt mij gewoon dat de dealer aansprakelijk is voor dit, en dat moet niet uitmaken of de auto op of naast het terrein staat geparkeerd, je brengt je auto naar de garage, levert de sleutel in, waarna hun toch verantwoordelijk zijn voor de auto???
was t bij De Zeeuw Delft toevallig? hier in De Lier is ook van De Zeeuw en die hebben geeneens een eigen afgesloten parkeerplaats. ze zetten je auto gewoon op de parkeerplaats aan de overkant! dus ben nu wel benieuwd wat hier uit gaat komen.
sterke ermee
gr, Arnoud
't lijkt mij gewoon dat de dealer aansprakelijk is voor dit, en dat moet niet uitmaken of de auto op of naast het terrein staat geparkeerd, je brengt je auto naar de garage, levert de sleutel in, waarna hun toch verantwoordelijk zijn voor de auto???
was t bij De Zeeuw Delft toevallig? hier in De Lier is ook van De Zeeuw en die hebben geeneens een eigen afgesloten parkeerplaats. ze zetten je auto gewoon op de parkeerplaats aan de overkant! dus ben nu wel benieuwd wat hier uit gaat komen.
sterke ermee


gr, Arnoud
Nog wat informatie over de Geschillencommissie:Roy schreef:Mijn ervaring is heel anders. En dat is niet bij een Renault dealer.
De bovag zegt dat ze onpartijdig zijn maar is dat echt niet
Wie zitten er in de commissie?
De Geschillencommissie bestaat uit drie leden: een voorzitter aangezocht door de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC), een lid voorgedragen door de Consumentenbond of de ANWB en een lid voorgedragen door de BOVAG. Hoewel de Consumentenbond/ANWB en de BOVAG een lid van de Commissie voordragen, betekent dit niet dat deze leden tot taak hebben het belang van de consument respectievelijk de ondernemer te behartigen. Met andere woorden: alle leden zijn volstrekt onafhankelijk en onpartijdig
-
En even belangrijk voor het aanmelden van een geschil:
Altijd eerst zelf proberen, let daarbij op de termijnen.
Als u het geschil aan de Commissie wilt voorleggen, moet u altijd - zo snel mogelijk - eerst zelf proberen met de ondernemer tot een oplossing te komen. Helpt een eerste telefoontje niet, stuur hem dan een brief met uw klacht.
Wordt de klacht niet opgelost, dan moet u het geschil aan de Commissie voorleggen binnen 3 maanden nadat u met de ondernemer contact heeft opgenomen over de klacht.
Als u de genoemde termijn(en) heeft overschreden, kan de Commissie - wanneer de ondernemer daarom verzoekt - besluiten geen inhoudelijke uitspraak over uw klacht te doen. De Commissie zal op dat verzoek niet ingaan, als zij van mening is dat het niet naleven van de termijn(en) u niet te verwijten is.
In de gevallen dat de Commissie geen inhoudelijke uitspraak kan doen, ontvangt u het klachtengeld - minus een bedrag van 25,- terug. U kunt het geschil dan nog wel aan de gewone rechter voorleggen.
Voordat u zich tot de Geschillencommissie wendt, kunt u desgewenst eerst nog een van de bemiddelingsbureaus van de BOVAG inschakelen. Als klant van een automerkdealer kunt u zich wenden tot de Auto Ombudslijn 0900-2886662 ( 0,20/min.), in alle overige gevallen belt u het ANWB/BOVAG bemiddelingsbureau 0900-2692268 ( 0,20/min.). Hier kan men u ook vertellen welke kosten aan deze bemiddeling verbonden zijn.
Wordt uw klacht via de bemiddeling niet opgelost dan heeft u daarna nog 6 weken de tijd om de Geschillencommissie in te schakelen
-
Ik heb bijna dagelijks met de Geschillencommissie te maken (niet voor voertuigen, dan had ik wel meer info kunnen geven ) En daaruit kan ik de conclusie trekken dat er wel degelijk onpartijdig word geoordeelt. Je moet echter wel zelf je spullen goed op orde hebben.
O, ja nog even voor de duidelijkheid: de Geschillencommissie is dus niet de BOVAG of iets dergelijks, maar een aparte organisatie die een bindend advies geeft aan beide partijen.
Misschien is het makkelijk om even te kijken op: http://www.geschillencommissie.nl/
Misschien is het makkelijk om even te kijken op: http://www.geschillencommissie.nl/
Ja wat wil je nu zeggen piwi?
Ik zeg toch dat ik hele andere ervaringen heb met de bovag en hun geschillencommisie.
En als jij vind dat ik daar ongelijk ik heb.... heb ik een goede tip voor je.
Go find a tree and sit in it.
Ik zeg toch dat ik hele andere ervaringen heb met de bovag en hun geschillencommisie.
En als jij vind dat ik daar ongelijk ik heb.... heb ik een goede tip voor je.
Go find a tree and sit in it.
5 GT Turbo '88 GT5
Wie begint er over lezen? Ik zeg toch dat ik andere ervaringen heb? Jij begint gelijk van : Ik werk er dagelijks mee en ik weet precies hoe het werkt.
Maargoed beetje kritiek kan je niet hebben dus laten we maar ophouden hiermee.
Maargoed beetje kritiek kan je niet hebben dus laten we maar ophouden hiermee.
5 GT Turbo '88 GT5
Ho ho
Iwi, wat jij zegt zal zeker kloppen en is de normale gang van zaken.
Roy zegt, dat hij anders heeft meegemaakt en doelt daarmee erop dat Tri$ daar rekening mee kan houden.
Er is hier niets om over te discussieren
En nu,
Iwi, wat jij zegt zal zeker kloppen en is de normale gang van zaken.
Roy zegt, dat hij anders heeft meegemaakt en doelt daarmee erop dat Tri$ daar rekening mee kan houden.
Er is hier niets om over te discussieren

En nu,

Bedankt voor de informatie aan dit soort dingen heb ik wat... hoop ik!iwi schreef:Nog wat informatie over de Geschillencommissie:Roy schreef:Mijn ervaring is heel anders. En dat is niet bij een Renault dealer.
De bovag zegt dat ze onpartijdig zijn maar is dat echt niet
Wie zitten er in de commissie?
De Geschillencommissie bestaat uit drie leden: een voorzitter aangezocht door de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC), een lid voorgedragen door de Consumentenbond of de ANWB en een lid voorgedragen door de BOVAG. Hoewel de Consumentenbond/ANWB en de BOVAG een lid van de Commissie voordragen, betekent dit niet dat deze leden tot taak hebben het belang van de consument respectievelijk de ondernemer te behartigen. Met andere woorden: alle leden zijn volstrekt onafhankelijk en onpartijdig
-
En even belangrijk voor het aanmelden van een geschil:
Altijd eerst zelf proberen, let daarbij op de termijnen.
Als u het geschil aan de Commissie wilt voorleggen, moet u altijd - zo snel mogelijk - eerst zelf proberen met de ondernemer tot een oplossing te komen. Helpt een eerste telefoontje niet, stuur hem dan een brief met uw klacht.
Wordt de klacht niet opgelost, dan moet u het geschil aan de Commissie voorleggen binnen 3 maanden nadat u met de ondernemer contact heeft opgenomen over de klacht.
Als u de genoemde termijn(en) heeft overschreden, kan de Commissie - wanneer de ondernemer daarom verzoekt - besluiten geen inhoudelijke uitspraak over uw klacht te doen. De Commissie zal op dat verzoek niet ingaan, als zij van mening is dat het niet naleven van de termijn(en) u niet te verwijten is.
In de gevallen dat de Commissie geen inhoudelijke uitspraak kan doen, ontvangt u het klachtengeld - minus een bedrag van 25,- terug. U kunt het geschil dan nog wel aan de gewone rechter voorleggen.
Voordat u zich tot de Geschillencommissie wendt, kunt u desgewenst eerst nog een van de bemiddelingsbureaus van de BOVAG inschakelen. Als klant van een automerkdealer kunt u zich wenden tot de Auto Ombudslijn 0900-2886662 ( 0,20/min.), in alle overige gevallen belt u het ANWB/BOVAG bemiddelingsbureau 0900-2692268 ( 0,20/min.). Hier kan men u ook vertellen welke kosten aan deze bemiddeling verbonden zijn.
Wordt uw klacht via de bemiddeling niet opgelost dan heeft u daarna nog 6 weken de tijd om de Geschillencommissie in te schakelen
-
Ik heb bijna dagelijks met de Geschillencommissie te maken (niet voor voertuigen, dan had ik wel meer info kunnen geven ) En daaruit kan ik de conclusie trekken dat er wel degelijk onpartijdig word geoordeelt. Je moet echter wel zelf je spullen goed op orde hebben.
De waarde van de install was ongeveer 2000 en heb er zo'n 30 uur aangewerkt
De lak van me auto is ook helemaal naar de klote door dat ie twee weken lang onder die boom heeft gestaan , vandaag nog ff geprobeert met commandant (cleaner) maar zelfs dat werkte niet op sommige plekken.
-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
Nou, ik heb problemen gehad met mijn dealer, maar dit slaat echt alles
Als ik jou was zou ik iig een klacht indienen bij Renault Nederland, dat ze er daar vanaf weten, en daar ook de telefoon warm houden, dan gaan zij namelijk overleg plegen met de dealer. Parallel daar aan zou ik idd ook naar de bovag gaan, en daarmee aan de dealer laten zien dat je het echt serieus meent.
Ik kan me gewoon NIET voorstellen dat, als jij je auto ter goeder trouw afgeeft, dat zij hun verantwoordelijkheid niet nemen omdat ZIJ een stallings probleem hebben!!!
Dat zou mooi zijn, word de auto binnen het hek leeg geroofd, rollen ze de auto snel buiten het hek, en zeggen dan: tja buiten het hek is niet onze verantwoordelijkheid...
Veel succes ermee

Als ik jou was zou ik iig een klacht indienen bij Renault Nederland, dat ze er daar vanaf weten, en daar ook de telefoon warm houden, dan gaan zij namelijk overleg plegen met de dealer. Parallel daar aan zou ik idd ook naar de bovag gaan, en daarmee aan de dealer laten zien dat je het echt serieus meent.
Ik kan me gewoon NIET voorstellen dat, als jij je auto ter goeder trouw afgeeft, dat zij hun verantwoordelijkheid niet nemen omdat ZIJ een stallings probleem hebben!!!
Dat zou mooi zijn, word de auto binnen het hek leeg geroofd, rollen ze de auto snel buiten het hek, en zeggen dan: tja buiten het hek is niet onze verantwoordelijkheid...
Veel succes ermee
One clio to rule them all
TS,
Je moet zo snel mogelijk de dealer aansprakelijk stellen.
Je moet een brief opstellen waarin je aangeeft dat je je auto op <datum> aan de zorg van de dealer hebt overgelaten. Je hebt de auto toen afgesloten achtergelaten en de sleutels bij het bedrijf afgegeven.
Het verweer dat de auto buiten het terrein stond kun je verwerpen omdat het niet jouw schuld, maar van de dealer was dat deze buiten het terrein stond.
Daarbij kun je ook nog aangeven dat het sterke vermoeden bestaat dat vanwege het ontbreken van braakschade de dealer na aan de auto gewerkt te hebben de auto niet afgesloten aan de openbare weg heeft geparkeerd.
Je moet zo snel mogelijk de dealer aansprakelijk stellen.
Je moet een brief opstellen waarin je aangeeft dat je je auto op <datum> aan de zorg van de dealer hebt overgelaten. Je hebt de auto toen afgesloten achtergelaten en de sleutels bij het bedrijf afgegeven.
Het verweer dat de auto buiten het terrein stond kun je verwerpen omdat het niet jouw schuld, maar van de dealer was dat deze buiten het terrein stond.
Daarbij kun je ook nog aangeven dat het sterke vermoeden bestaat dat vanwege het ontbreken van braakschade de dealer na aan de auto gewerkt te hebben de auto niet afgesloten aan de openbare weg heeft geparkeerd.