[GTT] Nieuw subframe paste niet, NU PERFECT !!! :)
Ik heb een nieuw subframe besteld bij Renault, netjes binnen gekregen en het blok erop geplaatst.
Bij het monteren kwam ik 2 zaken tegen. De achterste bout-gaten waren iets te klein, rattestaartje er doorheen en het is geregeld.
Bij plaatsen van het subframe onder de auto (met blok uiteraard) gebeurde er iets geks.
Het subframe past op alle punten behale rechtsvoor. Het gat van het subframe waar de rechter-voor-bout doorgeen moet komt niet bij de moet die in de carros zit.
Het lijkt alsof de afstand tussen de 2 plaatsen op het subframe (aangegeven met een rode streep) te groot is.
Ik heb bij het oude subframe gekeken er zijn de ogen links en rechtsvoor beide hetzelfde qua vormgeving (dit colgens linksvoor). De dealer heeft een ander besteld omdat deze ook denkt dat dit niet klopt maar dit lijkt mij dus niet nodig omdat ik op de foto van maik hetzelfde subframe zie.
De auto heeft geen erstige schade gehad, dit is te zien.
Iemand dit eerder meegemaakt ? Ik denk dat ik er anders een stukje vanaf moet flexen...... ?
[img]http://www.pcanywhere.nl/subframe.jpg[/img]
Bij het monteren kwam ik 2 zaken tegen. De achterste bout-gaten waren iets te klein, rattestaartje er doorheen en het is geregeld.
Bij plaatsen van het subframe onder de auto (met blok uiteraard) gebeurde er iets geks.
Het subframe past op alle punten behale rechtsvoor. Het gat van het subframe waar de rechter-voor-bout doorgeen moet komt niet bij de moet die in de carros zit.
Het lijkt alsof de afstand tussen de 2 plaatsen op het subframe (aangegeven met een rode streep) te groot is.
Ik heb bij het oude subframe gekeken er zijn de ogen links en rechtsvoor beide hetzelfde qua vormgeving (dit colgens linksvoor). De dealer heeft een ander besteld omdat deze ook denkt dat dit niet klopt maar dit lijkt mij dus niet nodig omdat ik op de foto van maik hetzelfde subframe zie.
De auto heeft geen erstige schade gehad, dit is te zien.
Iemand dit eerder meegemaakt ? Ik denk dat ik er anders een stukje vanaf moet flexen...... ?
[img]http://www.pcanywhere.nl/subframe.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr 18 jun 2004 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor zover ik me kan herinneren horen die beide poten naar voren inderdaad aan elkaar gelijk te zijn...
Ff een foto uit het knutsel archief halen w8 ff...
Ff een foto uit het knutsel archief halen w8 ff...
De voorkant is recht. Het probleem is dat het ene oog dus te lang is als het ware en daarom op de naar beneden-staande rand rust van het voorfront.Donleben schreef:Even opmeten of je voorkant nog wel geheel recht is...
Het heeft dus niets te maken met een kromme auto ofzo.
Overigens is dit het enige subframe dat voor de GT nog verkrijgbaar is. Er waren 5 typen geloof ik en ze hebben allemaal hetzelfde vervangings-nummer gekregen.
@ Mathijs: Hetzelfde als het subframe zoals ik hier hier heb..... Het feit Copa kan er niets mee te maken hebben lijkt me. Het is al een mengelmoes van Phase 1 Phase 2 omdat ze in Spanje erg creatief geweest zijn met die onderdelen door elkaar te gebuiken, maar dat zou toch ook niets kunnen betekenen ?
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 17 jun 2004 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij past die dus niet idd. Ik zou aan beide kanten het oog moeten hebben dat je rechts ziet. Een zogenaamde "korte".MartijnG schreef:Dus die hierboven van Maik zou ook niet goed zijn?? Maar die zit er nu wel onder...Misschien is hij wel iets tegengekomen ??
Kwanta kosta dat subframepje bij de dealer als ik vragen mag?
200 euro excl. Ik heb hem laten scouperen en laten coaten. Dit kost uiteraard wat meer.tyberium schreef:Kwanta kosta dat subframepje bij de dealer als ik vragen mag?
Owja....... ik herinner mij iets van de formaten van een TL.... klinkt raar wellicht maar die hebben volgens mij aan beide zijden van die "korte" ogen.
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 17 jun 2004 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Laten scou-wattes?
Nice...Hoe zit dat met die vaste olie leidingen op het blok..kunnen die ook gecoat wordne..zien er op die pic wel errug glimmend uit.
Dit is mijn blok niet, mijn subframe glimt als een nieuw gespoten autotyberium schreef:Nice...Hoe zit dat met die vaste olie leidingen op het blok..kunnen die ook gecoat wordne..zien er op die pic wel errug glimmend uit.

De leidingen van Maik zijn nieuw, je kunt ze ook nieuw laten vergelen maar dat is very expensive. Het blijft even mooi als je het nieuw koopt, de laag die daar overheen zit is namelijk niet zo dik dan als je het laat doen.
Helaas geen foto's gemaakt, ik vind dit nooit zo nodig namelijk.
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 17 jun 2004 20:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Weet je hoe maik dat heeft gedaan toevallig..staat wel mooier dan die roestige vaste leidingen.
Yeps ! maar die was mij te rot. Plaat in gelast door Renault een keer.Steven schreef:PM Maik dan, jeez
Die pijp is nieuw trouwens...
Macare, past je ouwe subframe nog wel?
Het subframe was niet doorgerot ofzo maar teveel losse roest en rommel en dat zinde mij niet. Vandaar de nieuwe

Hoezo ? die laten stralen en coaten en eronder bedoel je ?
Dan kan ik net zogoed die ene arm iets korter flexen want dan is het probleem opgelost

Haha..... nou zoals ik vertelde in mijn verhaal (of niet ??) is mijn oude subframe aan beide kanten voor "kort" qua versie arm.Steven schreef:Nee banaan, gewoon ff vergelijken
Thnx voor advise iig !

Ik begin nu te twijfelen of ik op mijn onscherpe foto niet ook twee verschillende poten zien 
Reverse angle:
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/subframe2.jpg[/img]
Toch ook bij deze ph.2 een grotere "lip" aan de rechter poot...

Reverse angle:
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/subframe2.jpg[/img]
Toch ook bij deze ph.2 een grotere "lip" aan de rechter poot...
Laatst gewijzigd door Matijs op do 17 jun 2004 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie op jouw foto 2 verschillende iig. Zoals jij zegt lange/korte poten zou niet meer uit moeten maken want alle versies van voor en na '87 zijn bij renault onder gebracht onder 1 nummer. Vervangend nummer geworden namelijk.
Flexen ?
Flexen ?
Heel vreemd... Toch eerst nog maar eens het oude subframe erbij pakken voor je de flex er in zet?
Ja ik voegde nog even een foto toe en zag toen dat er toch ook twee verschillende poten aan zaten.Matthijs schreef:Ej dat doe je snel
Lang dus.
Dit lepel is korter waar de lepel op de nieuwe langer is.Matijs schreef:Heel vreemd... Toch eerst nog maar eens het oude subframe erbij pakken voor je de flex er in zet?
Ik flex er gewoon een stukje af, verder past hij namelijk perfect en zit het ook dan wel op de juiste plaats !
We hebben hem nu op de rand die naar beneden gebogen is laten rusten en vast gebout zodat ie even blijft hangen..... flex er langs en het moet goed zitten.
Weinig andere opties denk ik. Een van een TL bestellen maar die is ook lichte qua constructie...... lijkt me niet slim

Dit is dus wel een PHASE 1 subframe, in ieder geval, de auto was dat.Matijs schreef:Ik begin nu te twijfelen of ik op mijn onscherpe foto niet ook twee verschillende poten zien
Reverse angle:
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/subframe2.jpg[/img]
Toch ook bij deze ph.2 een grotere "lip" aan de rechter poot...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
gewoon productiefout joh..
stukkie afslijpen en klaar
had ik ook.
stukkie afslijpen en klaar

had ik ook.

van mijn mieuwe auto kwam dit subframe onder uit ook met zoon lange lip zie ik nu en dit is een ph1 cliotje
[img]http://82.74.166.122/clio/Dsc01475.jpg[/img]
[img]http://82.74.166.122/clio/Dsc01475.jpg[/img]
Maik (WOOFER) schreef:gewoon productiefout joh..
stukkie afslijpen en klaar
had ik ook.
Aha



Bitumen is steeds binnen handbereikMrtn schreef:wel weer even lekker in de rommel zetten daarna tegen roest

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Precies
...


Slijpen ?? Das voor boeren zullen we maar zeggen...... ik loste het zo op...... net origineel 
[img]http://www.pcanywhere.nl/subframe_past.jpg[/img]

[img]http://www.pcanywhere.nl/subframe_past.jpg[/img]