Matijs' GT Turbo Coupe Project _ Velgen!
Ik rijd morgenochtend wel even bij Lasaulec langs, mogen ze daar een lambda sonde uit het rek pakken en daar een passende moer bij zoeken uit het hydrauliek assortiment, en daar dan weer een passende bout bij 

Anders tap je toch draad in je downpipe 

Ja als het geen metrische draad is betaal je meteen een fortuin voor zo'n tap.
Da's heus wel metrisch
En we hebben veeeeel tappen
Anders draaien we 'm op de bank. Dan kun je zelfs nog driedubbelgekruiste spoed draaien zou 't zijn 
En we hebben veeeeel tappen

OkeejRiël schreef:Da's heus wel metrisch
En we hebben veeeeel tappenAnders draaien we 'm op de bank. Dan kun je zelfs nog driedubbelgekruiste spoed draaien zou 't zijn

Ik rijd morgen toch nog even bij Lasaulec langs, en dan schroef ik daarna die pijp er wel even onderuit

De standaard draad voor een sonde is M18*1.5
Neem een halfhoge moer, dan zit de sonde lekker met z'n neus in de wind.
Vaak krijg je van die matzwarte moeren, neem die niet: je sonde gaat daar enorm vast in zitten.
Neem een halfhoge moer, dan zit de sonde lekker met z'n neus in de wind.
Vaak krijg je van die matzwarte moeren, neem die niet: je sonde gaat daar enorm vast in zitten.
rev it like a rental
Ik ben al blij als ik een moer krijg, maar bedankt voor de tip

De sonde hoeft er maar even in voor het afstellen, en daarna gaat hij er weer uit, dus van dat vastzitten zal ik niet zo heel snel last hebben denk ik. En we kunnen er altijd nog wat kopervet tussen doen.

De sonde hoeft er maar even in voor het afstellen, en daarna gaat hij er weer uit, dus van dat vastzitten zal ik niet zo heel snel last hebben denk ik. En we kunnen er altijd nog wat kopervet tussen doen.
Nou het heeft even moeite gekost, maar het is weer gelukt. Ben nu in het bezit van een moer M18 x 1,5 + bijpassende prop om het weer dicht te maken + koperen ringetje. Is helaas geen halfhoge moer, dus ik moet er nog even wat af slijpen wil de sonde echt lekker met zijn neus in de wind zitten, zoals Menno dat zo mooi zei
Heb er trouwens meteen twee meegenomen, ook alvast 1 voor mijn toekomstige dikke downpipe

En vanmiddag komt er ook nog eens een nieuwe voorruit in de auto, en krijg ik grotere hoofdsproeiers geleverd waarmee hij hopelijk niet meer afslaat als ik wat meer gas geef.
Oja en ik moet dit weekend toch even de achterkant een paar cm verhogen, want ik heb al een heel aantal krassen op mijn mooie RVS middenpijp staan
Eindhoven drempelcity
Heb er trouwens meteen twee meegenomen, ook alvast 1 voor mijn toekomstige dikke downpipe

En vanmiddag komt er ook nog eens een nieuwe voorruit in de auto, en krijg ik grotere hoofdsproeiers geleverd waarmee hij hopelijk niet meer afslaat als ik wat meer gas geef.
Oja en ik moet dit weekend toch even de achterkant een paar cm verhogen, want ik heb al een heel aantal krassen op mijn mooie RVS middenpijp staan

Eindhoven drempelcity

Nou werd net gebeld dat de ruit erin zit
Kost een fortuin, maar we zijn weer waterdicht 

Kun je niet eff op de luchthavenweg langs scheuren sta ik de komende 10 minuten op de bus te wachten
Heb al lang geen complete GTT meer gezien, vergeet bijna hoe ze er uit zien. Het gevoel van in de dingen te rijden ken ik al helemaal niet meer echt!
Tijd dat daar verandering in komt! 

Dan kom je as. donderdag toch ff bij de Geusselt langs?Benny_R schreef:Kun je niet eff op de luchthavenweg langs scheuren sta ik de komende 10 minuten op de bus te wachtenHeb al lang geen complete GTT meer gezien, vergeet bijna hoe ze er uit zien. Het gevoel van in de dingen te rijden ken ik al helemaal niet meer echt!
Tijd dat daar verandering in komt!

-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Matijs schreef:spir@l schreef:Mijn god man.
Ik werd er zelf van het lezen al bijna hopeloos van.
Maar goed.
Je signature zegt het al.
Succes nog even man!
YOU CAN DO THIS SHIIIT!
![]()
bedankt voor de morele ondersteuning
Als 'ie echt af is kom ik een keer een bakkie koffie bij je drinken
Geen probleem man.
Ik (her)ken de situatie gewoon een beetje.
en een beetje "I-Support" heeft mij er ook doorheen geloodst.
hahahaha, zorg nou eerst maar dat dat ding lekker loopt.
dan komt die koffie vanzelf...

groet, krijn
Ruitje zit er strak in. Nu nog een keer getinte zijruiten van de sloop halen, en dan ziet het er echt goed uit.
En de grotere hoofdsproeiers voor de Dellorto lagen ook in de brievenbus toen ik uit m'n werk kwam, dus we kunnen weer verder knutselen morgen
En de grotere hoofdsproeiers voor de Dellorto lagen ook in de brievenbus toen ik uit m'n werk kwam, dus we kunnen weer verder knutselen morgen

En hoe is het er mee heb je hem al rijdend?
gr s
nder
gr s

Het gaat allemaal wat langzaam de laatste tijd, niet in de laatste plaats omdat ik helemaal blut ben door de vele uitgaven deze maand 
Maar vandaag was weer een goede dag. Nadat een eerder experiment met andere sproeiers in de carburateur tot averechtse effecten had geleid, had ik vandaag geluk. Ik was op de sloop op zoek naar wat extra Dellorto stationair sproeiers om op te boren naar verschillende maten, en vond een Alfa 75 met Dellorto carburateurs. Dus hupsakee ff met de schroevendraaier, en rap alle sproeiers eruit. Blijken dit gewoon de perfecte sproeiers te zijn voor mijn auto!
Toen ik ze er uit haalde en de cijfertjes las die er op stonden werd ik al heel blij, maar toen ik ze vanavond had gemonteerd werd ik in 1 klap blij verrast door een goed lopend motortje
Nog even de acceleratie pomp iets bijgesteld, en toen tijd voor een proefritje. Reed prima, tot hij bij het vierde stoplicht afsloeg en niet meer wilde starten
Nog even een beetje staan kijken, maar niks kunnen doen. Hij vonkt perfect, maar slaat niet aan. Ik hoop maar dat gewoon de benzine op is (zou kunnen, want de meter doet het niet), want ik heb geen zin om weer een speurtocht te beginnen naar wat er nu weer niet goed is
De auto daar maar even op een parkeer terrein laten staan, want een sleepoog zit er niet meer op sinds dit met de laatste sleepactie behoorlijk krom was getrokken. Moet morgen helaas de hele dag werken, maar ik kan misschien wel even iemand anders een werkend sleepoog van de sloop laten halen, om dan 's avonds de auto weer naar huis te kunnen slepen. En dan maar eens even van mijn laatste euro's een paar liter peut halen, en kijken of hij het dan weer gaat doen...

Maar vandaag was weer een goede dag. Nadat een eerder experiment met andere sproeiers in de carburateur tot averechtse effecten had geleid, had ik vandaag geluk. Ik was op de sloop op zoek naar wat extra Dellorto stationair sproeiers om op te boren naar verschillende maten, en vond een Alfa 75 met Dellorto carburateurs. Dus hupsakee ff met de schroevendraaier, en rap alle sproeiers eruit. Blijken dit gewoon de perfecte sproeiers te zijn voor mijn auto!

Matijs schreef:Het gaat allemaal wat langzaam de laatste tijd, niet in de laatste plaats omdat ik helemaal blut ben door de vele uitgaven deze maand
Maar vandaag was weer een goede dag. Nadat een eerder experiment met andere sproeiers in de carburateur tot averechtse effecten had geleid, had ik vandaag geluk. Ik was op de sloop op zoek naar wat extra Dellorto stationair sproeiers om op te boren naar verschillende maten, en vond een Alfa 75 met Dellorto carburateurs. Dus hupsakee ff met de schroevendraaier, en rap alle sproeiers eruit. Blijken dit gewoon de perfecte sproeiers te zijn voor mijn auto!![]()
Toen ik ze er uit haalde en de cijfertjes las die er op stonden werd ik al heel blij, maar toen ik ze vanavond had gemonteerd werd ik in 1 klap blij verrast door een goed lopend motortje
Nog even de acceleratie pomp iets bijgesteld, en toen tijd voor een proefritje. Reed prima, tot hij bij het vierde stoplicht afsloeg en niet meer wilde starten
Nog even een beetje staan kijken, maar niks kunnen doen. Hij vonkt perfect, maar slaat niet aan. Ik hoop maar dat gewoon de benzine op is (zou kunnen, want de meter doet het niet), want ik heb geen zin om weer een speurtocht te beginnen naar wat er nu weer niet goed is
De auto daar maar even op een parkeer terrein laten staan, want een sleepoog zit er niet meer op sinds dit met de laatste sleepactie behoorlijk krom was getrokken. Moet morgen helaas de hele dag werken, maar ik kan misschien wel even iemand anders een werkend sleepoog van de sloop laten halen om dan 's avonds de auto weer naar huis te kunnen slepen. En dan maar eens even van mijn laatste euro's een paar liter peut halen, en kijken of hij het dan weer gaat doen...
Ik heb er nog een liggen...... vandaag van mijn oude subframe gesloopt

Woon jij in de buurt dan? 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Post is een wonderlijke uitvindingMatijs schreef:Woon jij in de buurt dan?

Project: GTT Blue Sport
Aangezien ik 40.000 in een jaar rij minimaal is alles in de buurtMatijs schreef:Woon jij in de buurt dan?

Onder Utrecht..... bij Tiel. Als ik hard gooi komt ie vast tot de A15

Eventueel kan je zo ook dicht solderen, en weer naar de gewenste maat boren. Redelijk gangbaar truukje.Matijs schreef: Ik was op de sloop op zoek naar wat extra Dellorto stationair sproeiers om op te boren naar verschillende maten
rev it like a rental
Ja maar ik wilde hoe dan ook een paar extra sproeiers hebben om mee te experimenteren. Wel handig als je een paar maten voor handen hebt, zodat je snel wat combinaties kan testen. Bovendien zitten er op alfa's altijd meteen twee carburateurs, en dus het dubbele aantal sproeiersMenno schreef:Eventueel kan je zo ook dicht solderen, en weer naar de gewenste maat boren. Redelijk gangbaar truukje.Matijs schreef: Ik was op de sloop op zoek naar wat extra Dellorto stationair sproeiers om op te boren naar verschillende maten

Nou vanochtend ben ik nog even bij mijn auto gaan kijken of ze hem niet vannacht hadden opengebroken, maar alles zag er goed uit. Heb er echt slecht van geslapen, mijn beessie helemaal alleen op een verlaten parkeerterrein aan het spoor 
Maar bij wijze van experiment nog even geprobeert te starten, en ik kreeg hem zowaar aan de praat! Ik moet wel het stationair toerental weer iets omhoog schroeven of de choke kabel aansluiten, want het kostte wat moeite om hem met het rechter voetje aan de praat te houden...
Maar hoe dan ook, hij doet het nu weer, dus de benzine was niet op. Maar waarom hield hij er dan gisteren ineens mee op en wilde hij niet meer starten?
Het puzzelen kan weer beginnen...
Helaas moet ik vandaag dus de hele dag werken, maar vanavond moet ik de auto wel weer naar huis kunnen rijden, en dan moet ik daar toch maar weer eens op onderzoek gaan.
Iemand nog een idee wat het kan zijn? Het lijkt er op dat hij warm dus niet start, maar koud wel. Hij vonkte echter wel goed toen hij niet wilde starten, dus de BDP sensor (altijd eerste verdachte) kan het naar mijn mening niet zijn. Misschien toch iets met de benzinetoevoer?

Maar bij wijze van experiment nog even geprobeert te starten, en ik kreeg hem zowaar aan de praat! Ik moet wel het stationair toerental weer iets omhoog schroeven of de choke kabel aansluiten, want het kostte wat moeite om hem met het rechter voetje aan de praat te houden...
Maar hoe dan ook, hij doet het nu weer, dus de benzine was niet op. Maar waarom hield hij er dan gisteren ineens mee op en wilde hij niet meer starten?
Het puzzelen kan weer beginnen...
Helaas moet ik vandaag dus de hele dag werken, maar vanavond moet ik de auto wel weer naar huis kunnen rijden, en dan moet ik daar toch maar weer eens op onderzoek gaan.
Iemand nog een idee wat het kan zijn? Het lijkt er op dat hij warm dus niet start, maar koud wel. Hij vonkte echter wel goed toen hij niet wilde starten, dus de BDP sensor (altijd eerste verdachte) kan het naar mijn mening niet zijn. Misschien toch iets met de benzinetoevoer?
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Die anti-perc fan is juist om dat te voorkomen. Die koelt de benzineslangen richting de carb.MartijnG schreef:Is dat nietr een bekend kwaaltje van een 5GTT?? Dattie slecht start alsie warm is...
Kwam dat niet door de anti-perculatie (??) fan ofzoiets
Dus als die niet werkt, heb je gelijk

Nou die zit er niet op, want die past niet met de Dellorto carb. Maar vapour lock krijg je volgens mij pas als de benzine langere tijd stilstaat in de leidingen, niet van het ene op het andere moment... Ik stond bij het stoplicht, hij slaat af, ik draai de sleutel om, hij gaat rond maar slaat niet aan. Lijkt mij toch dat er iets anders aan de hand is.
Lijkt me eerder een elektrisch probleem, bijvoorbeeld de benzinepomp. Heb je het relais of de doorgesoldeerde aansluitplaat terug gestoken, als je het relais hebt gebruikt zou het goed dat kunnen zijn.Matijs schreef:Nou die zit er niet op, want die past niet met de Dellorto carb. Maar vapour lock krijg je volgens mij pas als de benzine langere tijd stilstaat in de leidingen, niet van het ene op het andere moment... Ik stond bij het stoplicht, hij slaat af, ik draai de sleutel om, hij gaat rond maar slaat niet aan. Lijkt mij toch dat er iets anders aan de hand is.
Als het niet de electrische kant van de motor is (onsteking dus) dus moet het bijna de brandstof zijn, te veel of te weinig. Zou het ook kunnen zijn dat hij veel te rijk staat, waardoor er benzine in je inlaat spruitstuk blijft staan en hij op den duur verzuipt en daardoor ermee ophoudt. Beetje aan het brainstormen hier...
Om je brandstof toevoer te controleren zou je een extra stukje brandstofslang kunnen nemen en zo'n cheap-ass benzinefilter, of een stukje doorzichtige buis, en dat vlak voor je carb monteren.
Tsja, het lijkt me sterk dat het relais dat ergens achter in de auto hangt het ineens niet meer doet, en dan 's ochtends weer wel. Maar ik moet zeggen dat ik toch ook wel weer bang ben voor een electrisch probleem... Toch maar weer eens er onder kruipen en de bedrading bij de benzinepomp doormeten.
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
VOlgens mijn beperkte kennis klopt datMatijs schreef:Nou die zit er niet op, want die past niet met de Dellorto carb. Maar vapour lock krijg je volgens mij pas als de benzine langere tijd stilstaat in de leidingen, niet van het ene op het andere moment...

-
Check iig de brandstofpomp (moet je horen lopen als je het contact schakelt) en luister of de pomp benzine verpompt:
Dit kun je controleren door te luisteren of de pomp netjes regelmatig rondloopt en niet varieert in toerental. Varieert het toerental, dan heb je luchtbellen in de aanvoerleiding en dit kan leiden tot de bovengenoemde problemen. Check in dit geval eerst het brandstofniveau en als dat in orde is, check dan het filter: Als het filter niet voldoende doorstroomcapaciteit heeft, zullen er dampbellen in de aanzuigleiding ontstaan en een tekort aan brandstof. Gebruik in ieder geval een zo groot mogelijk filter voor de pomp en dus GEEN cheap-ass weggooi filter! De capaciteit van de pomp is daar even iets te groot voor.
Succes met de oplossing en ik bel je vanavond nog wel ff....
Grt. Robin
Dit kun je controleren door te luisteren of de pomp netjes regelmatig rondloopt en niet varieert in toerental. Varieert het toerental, dan heb je luchtbellen in de aanvoerleiding en dit kan leiden tot de bovengenoemde problemen. Check in dit geval eerst het brandstofniveau en als dat in orde is, check dan het filter: Als het filter niet voldoende doorstroomcapaciteit heeft, zullen er dampbellen in de aanzuigleiding ontstaan en een tekort aan brandstof. Gebruik in ieder geval een zo groot mogelijk filter voor de pomp en dus GEEN cheap-ass weggooi filter! De capaciteit van de pomp is daar even iets te groot voor.
Grt. Robin
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Ik bedoelde eigenlijk een leeg filter voor de carb zodat je kan zien dat er benzine door de leiding stroomt, er zit een groot metalen filter onder de auto bij de pomp.Blue Thunder schreef:Check iig de brandstofpomp (moet je horen lopen als je het contact schakelt) en luister of de pomp benzine verpompt:
Grt. Robin
Ik zal de pomp en het filter wel even vervangen. De originele pomp die er nu onder zit maakt gewoon werkelijk geen geluid. Lijkt wel of dat ding nieuw is.