wegligging gtt
Jah dat klopt, Speedline omschrijft het ietwat verwarrend, maar hij heeft wel gelijk...
Verder kan meneer lui ook wel es wat zelf opzoeken.
Die as is breder en hoeveel breder zoek je maar lekker op op dit forum.
Verder kan meneer lui ook wel es wat zelf opzoeken.
[quote=Verder kan meneer lui ook wel es wat zelf opzoeken.
Die as is breder en hoeveel breder zoek je maar lekker op op dit forum.[/quote]
Hallo, wie ben jij dan
Die as is breder en hoeveel breder zoek je maar lekker op op dit forum.[/quote]
Hallo, wie ben jij dan

Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
Hallo, wie ben jij danTURBODJ schreef:[quote=Verder kan meneer lui ook wel es wat zelf opzoeken.

Dat is Steven, en wie ben jij ?

Jah stil es 
Goed goed ok ok, ik heb even zitten zoeken, maar kon het ook niet precies vinden. Wel een hoop topics die erover gaan, maar gene concrete cijfers, die hebben schijnbaar op het oude r-t.nl gestaan ofzo.
Maar neem van mij aan dat het achter rond de 3cm totaal breder is.
Verder passen 16v draagarmen ook voor, samen met de stuurstangen. Evenals de williams/19-16v draagarmen die dan weer 34mm extra spoorbreedte geven bovenop 16v draagarmen.

Goed goed ok ok, ik heb even zitten zoeken, maar kon het ook niet precies vinden. Wel een hoop topics die erover gaan, maar gene concrete cijfers, die hebben schijnbaar op het oude r-t.nl gestaan ofzo.
Maar neem van mij aan dat het achter rond de 3cm totaal breder is.
Verder passen 16v draagarmen ook voor, samen met de stuurstangen. Evenals de williams/19-16v draagarmen die dan weer 34mm extra spoorbreedte geven bovenop 16v draagarmen.
Om maar ff een einde te maken aan het gezeik.
De exacte spoorbreedte vergroting van de vooras is niet vast te stellen uit de maatvoering van een Clio. Dit omdat de montagepunten van de draagarmen op het gtt subframe op een andere plek zitten. Al scheelt het niet veel.
Het maakt ook niets uit. Breder is beter.
Wat wel uit maakt is dat je de verbreding compleet doorvoert. Als je de spoorbreedte wilt vergroten moet je de volgende punten meenemen voor de vooras:
Als je slim bent monteer je draagarmen en stabilisatorstang in poly-urethaan bussen. Kleine meerprijs, veel plezier.
Voor mensen die dit willen laten doen -> jl-tuning@zonnet.nl In combinatie met ons injectie systeem is het dan zelfs mogelijk om stuurbekrachtiging te monteren. Met daarbij een bekrachtigd "snel" stuurhuis of course.
De exacte spoorbreedte vergroting van de vooras is niet vast te stellen uit de maatvoering van een Clio. Dit omdat de montagepunten van de draagarmen op het gtt subframe op een andere plek zitten. Al scheelt het niet veel.
Het maakt ook niets uit. Breder is beter.
Wat wel uit maakt is dat je de verbreding compleet doorvoert. Als je de spoorbreedte wilt vergroten moet je de volgende punten meenemen voor de vooras:
- aandrijfassen
spoorstangen (binnenste en buitenste exemplaar <-> hangt af van hoe breed je gaat)
draagarmen
Als je slim bent monteer je draagarmen en stabilisatorstang in poly-urethaan bussen. Kleine meerprijs, veel plezier.
Voor mensen die dit willen laten doen -> jl-tuning@zonnet.nl In combinatie met ons injectie systeem is het dan zelfs mogelijk om stuurbekrachtiging te monteren. Met daarbij een bekrachtigd "snel" stuurhuis of course.
De 16v/ Williams achteras is plug and play.
Wat overigens niet wil zeggen dat de vergroting van je spoorbreedte niet voor problemen zorgt. De bodykit en carrosserie moet op bepaalde punten "gemodificeerd" worden om ruimte te bieden aan de spoorbreedte vergroting.
Wat overigens niet wil zeggen dat de vergroting van je spoorbreedte niet voor problemen zorgt. De bodykit en carrosserie moet op bepaalde punten "gemodificeerd" worden om ruimte te bieden aan de spoorbreedte vergroting.
om even terug te komen op 2-tune-2 de achteras van eer renault 19 is volgens dit topic http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... chterasnog breder en past ook onder een clio dus moet ook met enkele aanpassingen aan je boddy op de gtt passen.
of heb ik het fout?
zou wel mooi zijna aangezien ik met de maxi kit wil gaan rijden die nogal breed is
of heb ik het fout?
zou wel mooi zijna aangezien ik met de maxi kit wil gaan rijden die nogal breed is

Nou omdat de bevestigingspunten totaal anders zitten, en dat ga je niet zomaar ff omlassen in je chassis.
De 19-as is qua bevestiging veel breder, dus kom je naast je chassisbalken uit. Tenzij je hele chassis gaat omlassen, maja...
De 19-as is qua bevestiging veel breder, dus kom je naast je chassisbalken uit. Tenzij je hele chassis gaat omlassen, maja...