Wiellager is goed mogelijk.Victor schreef:Ik heb met mn 19 16V dat als ik afrem op de motor dat er een hoop herrie is. Soort schurend geluid. Vooral bij afremmen in zn 2 of 3. Als ik koppeling in heb hoor ik nix en als ik gas geef ook niet. Dus gisteren onder de auto gelegen en als ik aan een wiel draai terwijl die in de versnelling zit hoor ik wat gerammel in de homokineet (?) die aan de berijderskant zit net naast de bak. Hier zit een metalen kapje op. Ziet er wat blikkerig uit. Als ik een beetje aan dat kapje beweeg hoor ik t ook wat rammelen. Dus idee dat hier allemaal wat speling op zit. Ik was van plan om dat kapje es voorzichtig open te schuiven en er een hoop vet in te spuiten.
Goed idee? Iemand dit ook vaker gehad?
ACT: Renault 19
-
Ziet er goed uit Visscher.
Zet hem op.
Zet hem op.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
-
- Contacteer:
weet iemand of er een verschil in het luchtfilter zit,
tussen de E7J en de C3J motor.
Het is allebei een 1.4 motor.
Alleen is de E7J een 1.4e motor.
Wil graag weten of het luchtfilter van allebei hetzelfde is, anders kan ik misschien met iemand luchtfilter ruilen. (open lucht filter)
tussen de E7J en de C3J motor.
Het is allebei een 1.4 motor.
Alleen is de E7J een 1.4e motor.
Wil graag weten of het luchtfilter van allebei hetzelfde is, anders kan ik misschien met iemand luchtfilter ruilen. (open lucht filter)
Is anders. Van E op C zou kunnen passen, andersom niet.
-
- Contacteer:
Ik heb een C en hij heeft een E, dus zijn open lucht filter zou wel op de mijne kunnen passen?Riël schreef:Is anders. Van E op C zou kunnen passen, andersom niet.
Zou ik dus alleen een ander luchtfilter voor hem zien te krijgen.
Grote kans. Als ik me niet vergis, heeft hij een vrij plat championnetje recht boven op zijn motor zitten. Deze filtertjes komen vrij nauw, op zo'n e blokje krijg je niet gauw wat universeels. Het filter kan daarom wel makkelijk op de inlaat van de C gezet worden, want daar kun je nog wel wat sjoemelen met de aansluiting. Of het meteen past, dat weet ik niet.
-
Is het dashboard van een 19 een beetje makkelijk te demonteren ?
En moet je nog op passen op bepaalde punten ivm schuren ofzo ?
-
- Contacteer:
Is best makkelijk.MacMouse schreef:Is het dashboard van een 19 een beetje makkelijk te demonteren ?
2 grote bouten aan elke kant van het dash.
Zitten achter een klepje
En bij het stuur zit het nog op een paar punten goed vast.
Voor zover ik me kan herrineren voor de rest niet.
-
Deze heb ik nu allemaal al lossen, maar het zit verder nog zo vast als een huis.bartuitlauwe schreef:Is best makkelijk.MacMouse schreef:Is het dashboard van een 19 een beetje makkelijk te demonteren ?
2 grote bouten aan elke kant van het dash.
Zitten achter een klepje
En bij het stuur zit het nog op een paar punten goed vast.
Voor zover ik me kan herrineren voor de rest niet.
Ben bang dat ik anders me dash kapot trek.
Dus zitten er mischien toch nog verborgen schroefjes?
Voelde al achter me verlichting in me dashboardkastje,en daar zat een schroefje die ik zo nooit los zou kunnen krijgen, dan moet het eerst gedemonteerd zijn.
-
Ok, het scherm hangt er nu half in
[img]http://www.dghostingworld.com/~sander/g ... IM0664.jpg[/img]
en
[img]http://www.dghostingworld.com/~sander/g ... IM0666.jpg[/img]
Dashboard hangt nu dus nog eigenlijk helemaal vast,
[img]http://www.dghostingworld.com/~sander/g ... IM0673.jpg[/img]
Mijn probleem is, dat ik en de bovenkant van het dashboard niet los krijg, en de onderkant.. wie weet hoe het verder zit ?
Heb ook maar gelijk een alarm gekocht die ik in wil gaan bouwen, daar heb ik ook een paar vraagjes over:
1) Voor de aansturing van de CV heb ik 3 opties, namelijk:
1.1) The Vehicle is equipped Central Lock with a motor inside the driver' door.
1.2) The vehicle is equipped Central Lock with only a lock/unlock switch instead of a motor inside the driver's door.
1.3) The Vehicle equipped Central Lock with not only a lock/unlock switch but also a motor inside the driver's door.
Welke van de drie moet ik hebben ?
2) Wie kan mij vertellen welke kleuren van de draden van het contact slot waar voor zijn, ik zoek:
2.1) 12v
2.2) ACC
2.3) key On
2.4) Power suply wire for starte motor.
3) Met dit alarm is het mogelijk om je kofferbak op te laten springen (ala mercedes dus)
Maar, mijn cv laat mijn kofferbak niet unlocken, hij lockt hem wel. Moet hem dus altijd met de sleutel openen, is dit op telossen, zo ja, met welke draden ?
Nou, wie kan me hier een beetje mee helpen ?
Dan heb ik vanavond nog wat te doen met dit lekkere weer
[img]http://www.dghostingworld.com/~sander/g ... IM0664.jpg[/img]
en
[img]http://www.dghostingworld.com/~sander/g ... IM0666.jpg[/img]
Dashboard hangt nu dus nog eigenlijk helemaal vast,
[img]http://www.dghostingworld.com/~sander/g ... IM0673.jpg[/img]
Mijn probleem is, dat ik en de bovenkant van het dashboard niet los krijg, en de onderkant.. wie weet hoe het verder zit ?
Heb ook maar gelijk een alarm gekocht die ik in wil gaan bouwen, daar heb ik ook een paar vraagjes over:
1) Voor de aansturing van de CV heb ik 3 opties, namelijk:
1.1) The Vehicle is equipped Central Lock with a motor inside the driver' door.
1.2) The vehicle is equipped Central Lock with only a lock/unlock switch instead of a motor inside the driver's door.
1.3) The Vehicle equipped Central Lock with not only a lock/unlock switch but also a motor inside the driver's door.
Welke van de drie moet ik hebben ?
2) Wie kan mij vertellen welke kleuren van de draden van het contact slot waar voor zijn, ik zoek:
2.1) 12v
2.2) ACC
2.3) key On
2.4) Power suply wire for starte motor.
3) Met dit alarm is het mogelijk om je kofferbak op te laten springen (ala mercedes dus)
Maar, mijn cv laat mijn kofferbak niet unlocken, hij lockt hem wel. Moet hem dus altijd met de sleutel openen, is dit op telossen, zo ja, met welke draden ?
Nou, wie kan me hier een beetje mee helpen ?
Dan heb ik vanavond nog wat te doen met dit lekkere weer

waarom moet het dashbord eruit?
ik zou 1.1 doen
het motortje van de centrale vergrendeling van de kofferklep kan je verbouwen zodat je hem met een druk op de knop van binnenuit de auto open kan doen
ik zou 1.1 doen
het motortje van de centrale vergrendeling van de kofferklep kan je verbouwen zodat je hem met een druk op de knop van binnenuit de auto open kan doen
-
Ok, dank je.edwin19 schreef:waarom moet het dashbord eruit?
ik zou 1.1 doen
En waarom dashboard eruit ?
Nou er lopen ondertussen tig kabels door het dashboard heen, en ben bang dat niet echt lekker gaat op den duur, dus vandaar dat ik dacht, van als ik het dashboard eruit haal , kan ik en de kabels beter wegwerken, en het alarm beter wegwerken.
Ohw ja, gelijk nog maar een vraag.
De cv aansturing van het alarm, kan ik aanluiten op de schakelaar van de cv, of is er nog ergens een andere plek waar ik dit op kan aansluiten ?
ik heb de kabels allemaal netjes door het dashbord heen geleid, want om het hele dashbord eruit te gaan halen voor een paar kabels vind ik iets teveel van het goede.
die besturing van je alarm wordt aangesloten om de bestaande ontvanger van je cv ( denk ik
)
die besturing van je alarm wordt aangesloten om de bestaande ontvanger van je cv ( denk ik

-
i agree, maar waar zit die ?edwin19 schreef:die besturing van je alarm wordt aangesloten om de bestaande ontvanger van je cv ( denk ik)

geen idee, ik heb in de mijne het alarm niet zelf geinstaleerd. de ontvanger zit bij de leeslampjes, moet je ff kijken waar de kabels heen gaanMacMouse schreef:i agree, maar waar zit die ?edwin19 schreef:die besturing van je alarm wordt aangesloten om de bestaande ontvanger van je cv ( denk ik)
-
Ok, nou ja, in ieder geval bedankt voor je hulp + tipsedwin19 schreef:geen idee, ik heb in de mijne het alarm niet zelf geinstaleerd.MacMouse schreef:i agree, maar waar zit die ?edwin19 schreef:die besturing van je alarm wordt aangesloten om de bestaande ontvanger van je cv ( denk ik)

Weet iemand anders waar dat kastje of wat het ook mag zijn zit ?
-
- Contacteer:
Je kan ook je deurpaneel eraf halen van de bestuurderskantMacMouse schreef:Ok, nou ja, in ieder geval bedankt voor je hulp + tipsedwin19 schreef:geen idee, ik heb in de mijne het alarm niet zelf geinstaleerd.MacMouse schreef:i agree, maar waar zit die ?edwin19 schreef:die besturing van je alarm wordt aangesloten om de bestaande ontvanger van je cv ( denk ik)
![]()
![]()
![]()
Weet iemand anders waar dat kastje of wat het ook mag zijn zit ?
vanaf daar lopen ik dacht 4 of 5 draden naar de rest.
Als je op 2 van deze draden een stroompje zet gaat hij open of dicht.
bijv. + naar - = open
en - naar + = dicht
kan ook andersom zijn.
-
Nou weet je wat het probleem is, het lijkt wel alsof mijn deurpaneel vast gelijmd zit.bartuitlauwe schreef:Je kan ook je deurpaneel eraf halen van de bestuurderskant
vanaf daar lopen ik dacht 4 of 5 draden naar de rest.
Als je op 2 van deze draden een stroompje zet gaat hij open of dicht.
bijv. + naar - = open
en - naar + = dicht
kan ook andersom zijn.
Want ik heb alles losgehaald (qua schroefjes) wat er maar los te halen viel, en hij zit op elk punt nog hartstikke vast.
ben bang dat als te hard eraan trek dat hij dan gaat scheuren.
zit een soort kit tussen, ff voorzichtig met een schroevendraaier lospulken
-
Euhm, ok.edwin19 schreef:zit een soort kit tussen, ff voorzichtig met een schroevendraaier lospulken
Moet ik dan daarna zelf ook weer die kit (welke dan?) aanbrengen of droogt dat spul niet op ?
Btw, wel super relaxed hoe jullie me helpen hoor, heb ik nog wat te doen zometeen

-
- Contacteer:
nope, die kit blijft zitten en kun je daarna gewoon weer gebruiken. Heb mijn deurpaneel al zeker 3 keer los gehad. (nog steeds dezelfde kleefkit, pas op dat die niet in je kleren komt gaat er dus nooit meer uit)
p.s. ik zou onderaan beginnen. Je kan dan met een schroevedraaier alle kit "weghalen" zodat hij een stuk makkelijker los komt
En het deurpaneel zit op sommige stukken GOED vastgeklikt. Dus op sommige punten moet je echt hard trekken.
p.s. ik zou onderaan beginnen. Je kan dan met een schroevedraaier alle kit "weghalen" zodat hij een stuk makkelijker los komt
En het deurpaneel zit op sommige stukken GOED vastgeklikt. Dus op sommige punten moet je echt hard trekken.
-
OK, ga het proberen !
Is de cv eigenlijk positief, of negatief geschakeld?
Kan er straks zelf ook wel achter komen, maar als iemand het weet is het natuurlijk mooi meegenomen...
Nu nog de draden van me contact
Kan er straks zelf ook wel achter komen, maar als iemand het weet is het natuurlijk mooi meegenomen...

-
- Contacteer:
de mijne in idd geval positiefMacMouse schreef:OK, ga het proberen !
Maar ik heb de mijne wel zelf aangelegd/aangesloten
Draden van contact wil ik ook wel eens weten

-
Nou, wie maakt ons los ?bartuitlauwe schreef: Draden van contact wil ik ook wel eens weten
de continu en geschakelde spanning kan je wel meten
-
Ja ik kom er ook wel achter, maar dacht eigenlijk van als iemand weet hoef ik het niet meer uit te zoeken.edwin19 schreef:de continu en geschakelde spanning kan je wel meten
Heb ook al zo'n werkhandboek van de 19 besteld, komt morgen binnen, maar ja, heb dan maandag pas weer tijd, en wil vanavond nog zoveel mogelijk afkrijgen ...
vandaar dat ik het hier even vraag
welk boek heb je besteld? de Haynes of de normale werkplaatshandboek?
-
Euhm geen idee eigenlijk..edwin19 schreef:welk boek heb je besteld? de Haynes of de normale werkplaatshandboek?
Zie het morgen wel en dan zal ik het ff posten ?
Welk van de 2 heb je het meest aan ? of wat is het verschil ?
Volgens dat 'figuur' bij de Brezan was er maar 1 uitvoering van.
-
De rede dat ik trouwens mijn dashboardkastje eruit wil hebben is dat ik zoals een hoop post hierboven had gepost dat ik onder mijn scherm mijn radio wou bouwen, maar nou zat ik net nog even goed te kijken, en zag dat dat niet mogelijk was omdat er een verwarmingsbuis in de weg zit.
Dus dan maar de radio in het dashboard kastje proppen.
Op zich niet zo heel erg, op 1 dvd'tje passen ongeveer 1500 nr's, en heb er een goeie AB. bij, dus de radio zelf hoef ik niet echt bij te kunnen, alleen moet het kastje dan wel open staan.
Maar is die onafhankelijk van de rest los te schroeven ? eventueel met de hele onderkant erbij ?
Dus dan maar de radio in het dashboard kastje proppen.
Op zich niet zo heel erg, op 1 dvd'tje passen ongeveer 1500 nr's, en heb er een goeie AB. bij, dus de radio zelf hoef ik niet echt bij te kunnen, alleen moet het kastje dan wel open staan.
Maar is die onafhankelijk van de rest los te schroeven ? eventueel met de hele onderkant erbij ?
MacMouse schreef:Euhm geen idee eigenlijk..edwin19 schreef:welk boek heb je besteld? de Haynes of de normale werkplaatshandboek?
Zie het morgen wel en dan zal ik het ff posten ?
Welk van de 2 heb je het meest aan ? of wat is het verschil ?
Volgens dat 'figuur' bij de Brezan was er maar 1 uitvoering van.
dat is dan de gewone werkplaatshandboek.
het Haynes manual is veel uitgebreider en tevens in het engels
-
Whoei! Heb me net toch wat leuks zien staan! 

wat????????Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Whoei! Heb me net toch wat leuks zien staan!
-
Moet ik eerst nog ff bij kijken of het wat is. 
-
Nah ja, dat zien we morgen wel. als er maar in staat waar ik hem voor nodig heb. anders ga ik nog wel op zog naar die Haynesedwin19 schreef: dat is dan de gewone werkplaatshandboek.
het Haynes manual is veel uitgebreider en tevens in het engels
[edit] Het was de gewone vraagbaak idd.
Maar met de juiste info die ik nodig heb, dus dat gaat goedkomen...
Heeft iemand ervaring met het stellen van de zijruiten van een cabrio???
ik heb namelijk een ander dak gekocht, en mij is vertelt dat alle ruiten naar het dak moeten worden gesteld.
is dit een beetje makkelijk te doen of kan ik hem beter naar de garage brengen???
ik heb namelijk een ander dak gekocht, en mij is vertelt dat alle ruiten naar het dak moeten worden gesteld.
is dit een beetje makkelijk te doen of kan ik hem beter naar de garage brengen???