Olie en water temperatuur meters

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

@Lotti -> weet ik niet uit het hoofd... Zal van de week ff kijken. Maar die sensors komen weer binnenkort...

[img]http://www.merlinmotorsport.co.uk/catal ... h_b25l.jpg[/img]

-> te bezichtigen bij JL Tuning in wit en zwart

@Ray -> Zal prijs opvragen...

[img]http://hp.autometer.com/products/produc ... 03404j.jpg[/img]
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

kwijjjjjjjjjjjjjl

turbodruk en olietemp, liefst in wit met blauwe verlichting :p:p
Immer wieder die verdammte Holländer
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Effe tussendoor:
Enig idee wanneer http://www.jltuning.nl meer wordt dan "De nieuwe site is in opbouw" ?

Gr, Frits.
Lotti
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 12:26

Riël schreef:x1,5 is de spoed van de draad, niet de lengte...
Ja dat weet ik, dat was ook niet de vraag :wink:
Lotti
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 12:26

Een plaatje van de 2 verschillende lengtes is te vinden op :

http://www.sandtler.de/inhalt_index.htm
dan instrumente, en dan bovenin: geber für elektrische Anzeigeinstrumente kiezen. Dan zie je 2 verschillende lengtes voor de olietemperatuursensor.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Kwam laatst 1tje tegen met 3bar erop :D
Lotti
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 12:26

niemand die weet hoe zo'n sensor eruit ziet ?
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Lotti schreef:Is er hier nu niemand met een olietemperatuursensor in het blok??
jawel, en JL heeft die dingen liggen.
Lotti
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 12:26

Maik (WOOFER) schreef:
Lotti schreef:Is er hier nu niemand met een olietemperatuursensor in het blok??
jawel, en JL heeft die dingen liggen.
Afgelopen vrijdag iig niet, hij kon me vertellen dat hij ze wel weer binnen kreeg, zoals speedline al zei in het topic, maar wanneer weet ik niet. Ik wil graag de olietemperatuurmeter werkend hebben voor ik op de vermogensbank ga.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Je gaat toch in juli op de bank?

Waarschijnlijk heeft hij hem dan al binnen. (hoop ik voor jou dan. :) )
Is wel fijn om te weten wat je olie doet namelijk.
Lotti
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 12:26

Maik (WOOFER) schreef:Je gaat toch in juli op de bank?
Klopt!

Waarschijnlijk heeft hij hem dan al binnen. (hoop ik voor jou dan. :) )
Is wel fijn om te weten wat je olie doet namelijk.
Kep em al besteld bij sandtler, dan is ie zeker op tijd :) [/quote]
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

wat zijn nu de acceptable waardes van die turbodrukmeters tijdens het rijden?

De mijne geeft tussen -0.5 en maximaal 0.4 bar aan.....nochal belachelijk of niet soms?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

-o,5 is prima onderdruk, heb ik ook ongeveer. 0.4 is de druk gemeten onder de gasklep, dat scheelt ongeveer 2 tiende met de druk boven de gasklep. je rijdt dus ws nog op standaard druk?
Immer wieder die verdammte Holländer
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

-Ray- schreef:-o,5 is prima onderdruk, heb ik ook ongeveer. 0.4 is de druk gemeten onder de gasklep, dat scheelt ongeveer 2 tiende met de druk boven de gasklep. je rijdt dus ws nog op standaard druk?
ja dan neem ik aan dat ik op standaarddruk rij. Dit heb ik nooit nagemeten. De turbodrukmeter op het dashbord komt overigens niet in het rode, dus lijkt me standaard.

Kan je me die onderdruk uitleggen of zal ik effe searchen?

Alvast bedankt,
Dennis

En nog iets :D :
Mijn olietemperatuur haalt slechts de 80 graden, na een uur rijden wel te verstaan. Is dat ok? Ik zal ook hier eens op gaan searchen.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Lotti schreef:Is er iemand die een olietemperatuursensor in zn hoofdoliekanaal (van gtt blok) heeft zitten? Ik zou graag willen weten of dit een korte of lange sensor is, daar zijn nl verschillende maten in...
korte
Immer wieder die verdammte Holländer
Lotti
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 12:26

-Ray- schreef:
Lotti schreef:Is er iemand die een olietemperatuursensor in zn hoofdoliekanaal (van gtt blok) heeft zitten? Ik zou graag willen weten of dit een korte of lange sensor is, daar zijn nl verschillende maten in...
korte
dankje ray!
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

-Ray- schreef:
Lotti schreef:Is er iemand die een olietemperatuursensor in zn hoofdoliekanaal (van gtt blok) heeft zitten? Ik zou graag willen weten of dit een korte of lange sensor is, daar zijn nl verschillende maten in...
korte
slijt vanzelf :D
there is no spoon.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

-Ray- schreef:wat een ontzettend verhelderende post maik....

een olietemperatuurmeter kan je aansluiten dmv een peilstoksensor, die vervangt je normale peilstok. draad naar binnen en klaar ben je. andere optie is om een extra sensor in je oliekanaal te draaien onder je dynamo (dit geld voor een GTT, weet niet of dit ook voor een normale R5 geldt). dit is een enkelpolige sensor, draad naar binnen naar je meter en klaar.

watertemp kan je aansluiten op de standaard aansluitingen op je waterpomp of een sensor plaatsen in 1 van je waterslangen.

denk alleen niet dat het erg interxant is voor een normale R5, ik heb zelf een 1.1 en die krijg je met de beste wil niet heet :)
Zit er een aansluiting hiervoor op de waterpomp van een GTT?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Ja die zit er :)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Er zit geen aparte aansluiting. En als je een extra meter op die standaard aansluitng maakt gaat je originele watertemp. meter flippen.
5 GT Turbo '88 GT5
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Roy schreef:Er zit geen aparte aansluiting. En als je een extra meter op die standaard aansluitng maakt gaat je originele watertemp. meter flippen.
Oh dit wist ik niet, bedankt voor de verbetering Roy.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:
Roy schreef:Er zit geen aparte aansluiting. En als je een extra meter op die standaard aansluitng maakt gaat je originele watertemp. meter flippen.
Oh dit wist ik niet, bedankt voor de verbetering Roy.
Dus op een slang aansluiten van het koelsysteem?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ja. Ik heb een sensor in de warmtewisselaar gedaan en die gevuld met koelvloeistof. De radiateur warmt de koelvloeistof op en voila :)
5 GT Turbo '88 GT5
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Roy schreef:Ja. Ik heb een sensor in de warmtewisselaar gedaan en die gevuld met koelvloeistof. De radiateur warmt de koelvloeistof op en voila :)
Hoe bedoel je? ligt m aan mij, maar weet zo niet waar de warmte wisselaar zit
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

De warmtewisselaar zit in je radiateur. Er zitten 2 olieleidingen op. Ik heb een externe oliekoeler dus de warmtewisselaar is vervallen bij mij.

In de onderste aansluiting heb een temp. sensor gedraaid. :)
5 GT Turbo '88 GT5
djtheo
Berichten: 58
Lid geworden op: di 1 jun 2004 18:08

ik heb in mijn 5 gte een voltmeter van ecuus en een olietemp meter van ecuus. makkelijk om aan te sluiten en zijn betrouwbaar. olie meter moet onder op je blok worden aan gesloten d m v soort plug. is betrouwbaar en niet echt duur
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

in je carter? dan mag je wel niet gaan verlagen, anders rij je m er zo af ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
djtheo
Berichten: 58
Lid geworden op: di 1 jun 2004 18:08

-Ray- schreef:in je carter? dan mag je wel niet gaan verlagen, anders rij je m er zo af ;)
valt wel mee zoveel scheelt het niet.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Roy schreef:De warmtewisselaar zit in je radiateur. Er zitten 2 olieleidingen op. Ik heb een externe oliekoeler dus de warmtewisselaar is vervallen bij mij.

In de onderste aansluiting heb een temp. sensor gedraaid. :)

Ik heb nog wel voorlopig de warmte wisselaar in gebruik voor de olie. Andere suggesties?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

iemand?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:
Maik (WOOFER) schreef:
Roy schreef:Er zit geen aparte aansluiting. En als je een extra meter op die standaard aansluitng maakt gaat je originele watertemp. meter flippen.
Oh dit wist ik niet, bedankt voor de verbetering Roy.
Dus op een slang aansluiten van het koelsysteem?
ja, met een t-stukkie, fraai is anders...
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie