Olie en water temperatuur meters

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Mrtn
Car: R5GTT

twiedeltwiedeltwiedeltwiet

hierin komen de klokjes,

maar klaar is het nog niet :beer:

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_vol ... 20inet.JPG[/img]
Mrtn = Maarten
Daniël W.
Car: 5TL-T

iwi schreef:Waarom koop je niet gewoon een GTT als je en de moter en het dash over ga zetten? Ik heb een paar keer een dashboard over gezet, maar da's nou niet bepaald een klusje wat je elk weekend wil gaan doen.

De laatste keer was ik een dag bezig om alles een beetje van en op z'n plek te krijgen :(

En als je toch al de kosten van een moter, bak, koppeling en interieur ga maken, waarom dan niet gewoon het chassis erbij, heb je achter schijven en hij is ff breder door de spatbord verbreders enzo :smoke:
Dude! hij heeft gelijk he!

Maar tog ook weer niet!

Ik heb namelijk een 5 met hele goede chassis. voor een goede GTT heb ik laat maar zeggen 2000 euro nodig? Als ik hier 2000 euro tegenaan gooi heb ik een R5 met een GTT blok en alles erin wat ik erin wil hebben...vandaar dat ik dat ga doen. Trouwens ga zelf een blok kopen,reviseren en monteren. 2e hands onderdelen (kunnen) veel goedkoper zijn dan je denkt...kheb net een GTT achteras gekocht voor 50 euro met goede schijven, klauwen, remblokken en remdrukverdeler. Als ik die motor erin zet wil ik tog alles vernieuwen. En ik denk dat iedereen hier die een gereviseerd blok erin wil hangen datzelfde wil... (Y)

Ik wil ook geen GTT, maar een 5 met een GTT blok. klinkt niet echt logisch mja, wie doet me na??
iwi

tja wat moet ik zeggen? ik heb zelf een 5TL (1,1) waar nu een opgeboorde 1700 in zit en waar nog veel meer mee gaat gebeuren...

Maar volgens mij is het toch goedkoper om in een keer een goeie te kopen. Tijdens het opbouwen kom je steeds wat tegen wat je er ook maar even bij doe.. Ik kocht m'n 5 voor een kratje bier, maar ik denk dat als ik klaar ben, dat ik dan wel twee strakke GTT's had kunnen kopen. Vooral de tijd die je erin steek en bijvoorbeeld huur van een schuur.
Mrtn

AREXSTYLE schreef:wie doet me na??
ik denk ook dat je de eerste bent :p :lol:
Mrtn = Maarten
Daniël W.
Car: 5TL-T

iwi schreef:tja wat moet ik zeggen? ik heb zelf een 5TL (1,1) waar nu een opgeboorde 1700 in zit en waar nog veel meer mee gaat gebeuren...

Maar volgens mij is het toch goedkoper om in een keer een goeie te kopen. Tijdens het opbouwen kom je steeds wat tegen wat je er ook maar even bij doe.. Ik kocht m'n 5 voor een kratje bier, maar ik denk dat als ik klaar ben, dat ik dan wel twee strakke GTT's had kunnen kopen. Vooral de tijd die je erin steek en bijvoorbeeld huur van een schuur.
Ok ok ok...

Maar je zal t vast met me eens zijn dat je (ik dus ook) dat leuk vindt om te doen. anders zou ik gwoon een GT kopen natuurlijk :wink: ennywee...

Project R5 GTR...the saga continues
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Mrtn schreef:twiedeltwiedeltwiedeltwiet

hierin komen de klokjes,

maar klaar is het nog niet :beer:

Waar komt dit exact? En je doet er volvo klokken in?? :)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Mrtn

olijnsma schreef:
Waar komt dit exact? En je doet er volvo klokken in?? :)
volgende week meer info, maar je bent warm :wink:

samen met dit ding :p

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/11_boo ... 20inet.JPG[/img]

de pest met dit ding alleen weer is dat ie alleen werkt icm met de printplaat van het instr.paneel, waarop een 2e printplaatje wordt geklikt waar deze op wordt aangesloten :) dus dat wordt ergens een plekje zoeken onder het dash om de printplaten te verstoppen (250 bij 100mm :( ) maar kben druk bezig
Mrtn = Maarten
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

suc6, ik ben errug benieuwd!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
iwi

Mrtn schreef:de pest met dit ding alleen weer is dat ie alleen werkt icm met de printplaat van het instr.paneel, waarop een 2e printplaatje wordt geklikt waar deze op wordt aangesloten :) dus dat wordt ergens een plekje zoeken onder het dash om de printplaten te verstoppen (250 bij 100mm :( ) maar kben druk bezig
Hoever kunnen die plaatjes van die klok af?
Mrtn

hij zit geklikt op de printplaat, welke weer zit geklikt op de masterprintplaat en dat is een groot ding, groter als het instr.paneel vd GTT...

maar kheb al een ideetje :)
Mrtn = Maarten
Mrtn

Updatetje van vanmiddag, zit ook al gemonteerd en aangesloten. Maar tis te donker om een foto te kunnen maken in de auto :)

Mrtn = Maarten
iwi

(Y)

Hiermee kom je ook naar Assen?
Mrtn

als ik kom, kom ik met deze ja waar dit inzit.

maar mn mams is jarig zondag, dus even kijken of ik wel kan/MAG :lol:
Mrtn = Maarten
tyberium
Contacteer:

Even over die meters. Ik heb zo'n autostyle temperatuurdisplaytje (koste vroegâh: 2001) zo'n 80 euri. Nu veel minder. Olie temperatuur meet ik met pijlstokmeter (18 euri). Ze blijven niet altijd goed zitten (stokkie en afdichting is metaal met aan de bovenkant van de stok een soort kussentje die de boel afsluit), dus heb ik m altijd aangesnoerd met een trekbandje. Werkt perfect (Y) . Het enige nadeel is dat je ook de oliedampen mee meet. Olie temperatuur kan dus 120ºC aangeven op de snelweg. Even ca. 20º voor de dampen er af halen en je weet de olietemp.
Mrtn

oliedampen??
Mrtn = Maarten
-Ray-
Contacteer:

doe mij ook eens even uitleggen?
Immer wieder die verdammte Holländer
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

tyberium schreef:Even over die meters. Ik heb zo'n autostyle temperatuurdisplaytje (koste vroegâh: 2001) zo'n 80 euri. Nu veel minder. Olie temperatuur meet ik met pijlstokmeter (18 euri). Ze blijven niet altijd goed zitten (stokkie en afdichting is metaal met aan de bovenkant van de stok een soort kussentje die de boel afsluit), dus heb ik m altijd aangesnoerd met een trekbandje. Werkt perfect (Y) . Het enige nadeel is dat je ook de oliedampen mee meet. Olie temperatuur kan dus 120ºC aangeven op de snelweg. Even ca. 20º voor de dampen er af halen en je weet de olietemp.
HUH???? :s
tyberium
Contacteer:

Euh ja..Pijlstok meet niet alleen aan de punt, maar ook iets hoger op de stok. Dus als de punt in de olie zit, en de rest steekt er boven uit, meet hij ook deels de warmte er omheen toch. Vandaar dat hij dan ca. 120 graden kan aangeven op snelweg.
speedline

Zoals Ray al melde -> JL Tuning heeft voor enkele euro's een olietemperatuursensor die je in je hoofdoliekanaal van je motor draait.

Dan meet je de temperatuur die er toe doet en qua montage zit ie nergens in de weg.

Veruit de beste oplossing.
Dennis VK

Nu zat ik net bij Conrad te kijken, maar hoe weet ik nou welke adapters ik moet hebben? En heb ik dan alles, of moet er nog een sensor bij(Edit: staat gewoon bij specs zie ik nu :wink: )

Het gaat om de oliedruk en olietemperatuurmeter (gaat overigens maar tot 160 graden???? haalt deze de 200 niet????)

Waarom zetten ze niet gewoon erbij wat ik allemaal nodig heb?
Laatst gewijzigd door Dennis VK op do 25 mar 2004 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Contacteer:

dacht jij dat je olie de 200 graden ging halen?? :lol:

is niet te hopen voor je....

prijzen zijn volgens mij alleen voor de meters, er staat vast wel een tel nr bij, kan je bellen.

ik heb ook Equus meters, olietemp en Turbodruk.
Robert dB.

Maik (WOOFER) schreef:
tyberium schreef:Even over die meters. Ik heb zo'n autostyle temperatuurdisplaytje (koste vroegâh: 2001) zo'n 80 euri. Nu veel minder. Olie temperatuur meet ik met pijlstokmeter (18 euri). Ze blijven niet altijd goed zitten (stokkie en afdichting is metaal met aan de bovenkant van de stok een soort kussentje die de boel afsluit), dus heb ik m altijd aangesnoerd met een trekbandje. Werkt perfect (Y) . Het enige nadeel is dat je ook de oliedampen mee meet. Olie temperatuur kan dus 120ºC aangeven op de snelweg. Even ca. 20º voor de dampen er af halen en je weet de olietemp.
HUH???? :s
ghehe, perfect systeem zou ik zeggen! :S
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

doe je zelf een plezier en koop geen autostyle TROEP!!!. staat leuk op de 3 wieler van je broertje .....meten is weten maar dat gaat niet op met auto style.
Steven
Car: M536

-Ray- schreef:dacht jij dat je olie de 200 graden ging halen?? :lol:
Frituurbak op wielen :lol:
mark 5t
Contacteer:

KOOP NU GEWOON METERS VAN VDO!!!!!!!!!!!
ZIJN DE BESTE!!!!!!!!!! (Y) (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Allartino

ik heb ook meters van VDO gekocht, simpel en strak. hou niet zo van de autostyle uitstraling, met lampjes en ringen e.d. in allerlei kleuren, betaal liever voor kwaliteit :wink: . ben nu bezig met een mal voor een houder waarmee je 3 meters op de plek van je middelste ventilatie rrosters kwijt kunt. wordt waarschijnlijk een diepgetrokken zwart produkt met dashboard-achtig relief. ben benieuwd 8) als hier meer interesse voor is, kan ik er meer laten trekken....
5GTT & clio II 1.6 16v
mark 5t
Contacteer:

kijk die allartino is nu een man naar mijn hart.
VDO rules (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Lotti

Is er iemand die een olietemperatuursensor in zn hoofdoliekanaal (van gtt blok) heeft zitten? Ik zou graag willen weten of dit een korte of lange sensor is, daar zijn nl verschillende maten in...
Dennis VK

ik heb nu dus een olietemperatuurmeter en een turbodrukmeter van Equus gekocht.

En het is echt goedkope shit prul...die lampjes zijn gesoldeerd en waren in mijn geval bij beide stuk (nieuw gekocht ook nog!!)...konden meteen vervangen worden. Nadeel van dat gesoldeerde lampje is dat het in zijn geheel met draad en al er uit moet (N) ...alleen het lampje zou dus makkelijker zijn om te vervangen.

De temperatuursensor heeft konische draad..dit zie je totaal niet...opmeten geeft 0.01 mm verschil, te belachelijk gewoon. Bij het indraaien in de adapter brak deze dus af omdat ik er van uitging dat ie verder gedraaid kon worden. Dit staat ook echt nergens in de handleiding overigens.

En bij de Turbodrukmeter zit een slangetje dat nog wel eens wil knakken...waardoor je hetgeen weer moet afknippen en verkorten voor een nauwkeurige meting.

Mijn ervaring met Equus is dan behoorlijk waardeloos en ik raad het dan ook niemand aan! Maar ach, het zit er in nu en het werkt. Wel leuk om te zien overigens.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

tyberium schreef:Euh ja..Pijlstok meet niet alleen aan de punt, maar ook iets hoger op de stok. Dus als de punt in de olie zit, en de rest steekt er boven uit, meet hij ook deels de warmte er omheen toch. Vandaar dat hij dan ca. 120 graden kan aangeven op snelweg.
Ah, dat verklaart veel. Ik heb eens de 140 graden gehaald...
Ik heb mijn Equus olietemperatuurmeter (peilstoksensor) geijkt door in de signaaldraad een regelbare weerstand op te nemen. Sensor in kokend water (waterkoker) hangen en de meter op 100 graden afstellen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Lotti

Is er hier nu niemand met een olietemperatuursensor in het blok??
speedline

Lotti

speedline schreef:Racetech
[img]http://www.merlinmotorsport.co.uk/catal ... h_t14b.jpg[/img](Mechanisch)
[img]http://www.merlinmotorsport.co.uk/catal ... iltemp.jpg[/img](Elektrisch)

Autometer
[img]http://hp.autometer.com/products/produc ... 03341m.jpg[/img]

-> JL Tuning

Met sensor in je blok... :wink:
Ehm ja, heb afgelopen vrijdag jl gebeld. Toen had ie niet de juiste sensoren liggen, hij vertelde me iig dat ik een m14x1,5 sensor moest hebben. Nu keek ik op de website van sandtler, want ik heb ook een sandtler olietempmeter, en daar staan korte(gok 0,5 cm) en iets langere sensoren op. Speedline jij weet vast wel welke jl had liggen, lange of korte?
-Ray-
Contacteer:

dus autometer heeft wel temp gauges met graden celsius aanduiding? kost die? hebben ze ook drukmeters in bar ipv psi?
Riël
Über-Spammer

x1,5 is de spoed van de draad, niet de lengte...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie