Als je helemaal klaar bent zal tie wel willen denk ik

ik zou graag de 250 willen halen, maarja wie wil dat nietMartinGTT schreef:Hoeveel power schat je??
Of ga je een testbankie doen??
Die vind je niet zo makkelijk.Sander schreef:Heb je nog de originele versnellingsbak er op zitten of een JC5, wat dat word aardig wat vermogen.
gr sander
Origineel dusMaik (WOOFER) schreef:wat is eigenlijk het grote verschil??
Kun je beter nu achter komen dan als het blok er al weer onder hangt. Soms zit het mee en soms/meestal niet. Suc6 vandaag.We probeerde de nokkenas op tijd te zetten maar kregen er geen beweging in . Wij alles nagekeken.
Kwamen we erachter dat de moertjes van de koppeling te ver uitstaken.
Het was dus bijna het geval dat ik de nokkenas er niet in wilde doen, dus dan zou ik het blok verder afmaken en onder de auto monteren.Sander schreef:Kun je beter nu achter komen dan als het blok er al weer onder hangt. Soms zit het mee en soms/meestal niet. Suc6 vandaag.We probeerde de nokkenas op tijd te zetten maar kregen er geen beweging in . Wij alles nagekeken.
gr sander
Als je nu naar de foto's kijkt is het logies natuurlijk want de koppen van de bouten zijn niet voor niet zo dun, maar dat is altijd achteraf. Gelukig zat hij er nog niet in en heb je niet gekoppelt met een draaiende motor.Maik (WOOFER) schreef:Het was dus bijna het geval dat ik de nokkenas er niet in wilde doen, dus dan zou ik het blok verder afmaken en onder de auto monteren.Sander schreef:Kun je beter nu achter komen dan als het blok er al weer onder hangt. Soms zit het mee en soms/meestal niet. Suc6 vandaag.We probeerde de nokkenas op tijd te zetten maar kregen er geen beweging in . Wij alles nagekeken.
gr sander
Wil niet weten wat er dan gebeurd was.
Gelukkig hebben we toch doorgezet en de nokkenas erin gedaan. Nu hopen dat dit wel een positief effect heeft op de rest van de pk's en NM's. Natuurlijk ook de overige rijeigenschappen.
Zonder turbo druk zul je wel iets inleveren, maar als de turbo in komt zal de trap in je rug wel groter wordenNu hopen dat dit wel een positief effect heeft op de rest van de pk's en NM's.
Ja wat is positiefNu hopen dat dit wel een positief effect ....... natuurlijk ook de overige rijeigenschappen.
Het was al laat heFrits schreef:maik, is het nu de linker of de rechter klauw?? in je verhaal noem je ze allebei.
en verdermaar dat mag duidelijk zijn.
Dit is nog niet zeker, want het ligt aan de omstandigheden. Zoals het er nu naar uit ziet misschien welchris-mc schreef:lijkt net een strip tekening,met een zeer happy ending![]()
leuk verslag met leuke foto's,isie te bewonderen op automaxx?sure hope so![]()
Helaas is het niet zo'n simpel optel sommetje. Door het verhogen van de druk zul je het ontstekingstijdstip moeten aanpassen (ik dacht vervroegen). Op een gegeven moment zul je op een punt komen dat het verhogen van de druk geen vermogen meer opleverd. Tevens moet je gaan kijken naar de efficiency van de turbo.Maik (WOOFER) schreef: ik zou graag de 250 willen halen, maarja wie wil dat niet
200pk is mogelijk op ongeveer 1,7 à 1,9 bar
dus ga zelf maar na wat je op 2,5 bar kan halen.
en idd ik hoop ook op de bank te kunnen, tijdens rollerbank meeting.
denk wel dat die MaikFrankB schreef:Helaas is het niet zo'n simpel optel sommetje. Door het verhogen van de druk zul je het ontstekingstijdstip moeten aanpassen (ik dacht vervroegen). Op een gegeven moment zul je op een punt komen dat het verhogen van de druk geen vermogen meer opleverd. Tevens moet je gaan kijken naar de efficiency van de turbo.Maik (WOOFER) schreef: ik zou graag de 250 willen halen, maarja wie wil dat niet
200pk is mogelijk op ongeveer 1,7 à 1,9 bar
dus ga zelf maar na wat je op 2,5 bar kan halen.
en idd ik hoop ook op de bank te kunnen, tijdens rollerbank meeting.
Bij een bepaalde druk zal de turbo het efficients werken, verhoog je de de druk verder zal de efficiency afnemen. Je kan dat aflezen van een compressor map die de producent van de turbo zou moeten hebben.
Desalniettemin verwacht ik wel een behoorlijk vemogen uit jouw karretje.
Dat is wel de bedoeling, moet morgen nog maar hard werken dangille schreef: p.s hij is toch klaar tegen Zolder Maik?????
ik zal voor je duimenDit is nog niet zeker, want het ligt aan de omstandigheden. Zoals het er nu naar uit ziet misschien wel