ACT : Formule 1 Deel I
Fernando Alonso zou graag zien dat Ralf Schumacher een schorsing opgelegd krijgt. Alonso is nog altijd enorm kwaad over de actie die de Duitser in Monte Carlo maakte. De coureur van Renault werd daarbij in de vangrail gedwongen en verspeelde daarmee zijn waarschijnlijke podiumfinish.
"Misschien is Ralf kleurenblind of zo", denkt Alonso hardop. Volgens de Spanjaard hield Ralf hem veel te lang op terwijl duidelijk meermalen de blauwe vlag werd getoond. "Uiteindelijk kon ik hem inhalen in de tunnel maar toen ik naast hem zat gaf hij ineens weer vol gas en duwde hij me tegen de vangrails. Ik hoop dat ze zijn racelicentie afpakken en hem voor minimaal drie races schorsen."
Ralf vindt het echter allemaal grote onzin: "Ach, Fernando is nu eenmaal onervaren. Ik snap dat hij boos is en ik snap ook dat hij een zondebok zoekt. Hij moet alleen niet mij nu ineens de schuld gaan geven."
pff, tijd dat RS maar es even opsodemietert met ze gelul, hij is iedere keer betrokken bij dit soort dingen, nog ff en de bom barst...
"Misschien is Ralf kleurenblind of zo", denkt Alonso hardop. Volgens de Spanjaard hield Ralf hem veel te lang op terwijl duidelijk meermalen de blauwe vlag werd getoond. "Uiteindelijk kon ik hem inhalen in de tunnel maar toen ik naast hem zat gaf hij ineens weer vol gas en duwde hij me tegen de vangrails. Ik hoop dat ze zijn racelicentie afpakken en hem voor minimaal drie races schorsen."
Ralf vindt het echter allemaal grote onzin: "Ach, Fernando is nu eenmaal onervaren. Ik snap dat hij boos is en ik snap ook dat hij een zondebok zoekt. Hij moet alleen niet mij nu ineens de schuld gaan geven."
pff, tijd dat RS maar es even opsodemietert met ze gelul, hij is iedere keer betrokken bij dit soort dingen, nog ff en de bom barst...
Don't walk the grass... smoke it
- Rik Hamberg
- Car: Clio IV R.S. (JS)
Wilux wil een Nederlander bij Minardi.
[25 mei - 13:12]
Minardi-baas Paul Stoddart en Wilux-directeur Ruud Wildschut hebben met elkaar gesproken over een vervanging van Gianmaria Bruni dit meldt toch het Algemeen Dagblad van Nederland.
Wilux is een nederlands bedrijf en hoofdsponsor van het kleine Minardi team, het is dan ook logisch dat de vervanger wellicht een Nederlander zal zijn.
"Paul heeft aan mij gezegd dat Bruni de druk van de Formule 1 niet aan kan en dat hij niet goed ligt in het team. Stoddart heeft me groen licht gegeven om op zoek te gaan naar een Nederlandse rijder."
Tom Coronel wordt het in elk geval al niet. Wildschut: "Ik ben kwaad op hem. De afspraak was dat hij Minardi teamkleiding zou dragen met de naam Wilux op, maar dat doet hij niet. Hij kan een testrit krijgen ter waarde van 150.000 Euro, maar iets terug geven gaat blijkbaar niet."
Coronel reageerde echter stomverbaasd toen men hem confronteerde met deze berichten.
"Ik kan niet geloven dat hij dit gezegd heeft. Ik wil de kledij dragen, maar ik heb enkel een petje gekregen met de naam Wilux op. Als hij me op zo'n dingen wil afrekenen dan leeft hij niet in de realiteit."
Het is echter nog steeds niet zeker dat Gianmaria Bruni aan de deur wordt gezet. De Italiaan heeft al enkele leuke dingen laten zien met zijn Minardi. Met de betaling loopt het echter wat minder goed en die heeft Minardi toch echt broodnodig. De Italiaan krijgt nog tot 10 juni de tijd. Komt hij tegen dan niet met geld over de brug dan mag Wildschut op zoek naar een Nederlandse vervanger. Jos Verstappen en Christijan Albers hebben echter al bedankt voor de eer. Wildschut ziet Robert Doornbos en Ho-Pin Tung als alternatieven.
Groeten,
Rik
P.S. Minardi als kweekvijver is wel OK
.
[25 mei - 13:12]
Minardi-baas Paul Stoddart en Wilux-directeur Ruud Wildschut hebben met elkaar gesproken over een vervanging van Gianmaria Bruni dit meldt toch het Algemeen Dagblad van Nederland.
Wilux is een nederlands bedrijf en hoofdsponsor van het kleine Minardi team, het is dan ook logisch dat de vervanger wellicht een Nederlander zal zijn.
"Paul heeft aan mij gezegd dat Bruni de druk van de Formule 1 niet aan kan en dat hij niet goed ligt in het team. Stoddart heeft me groen licht gegeven om op zoek te gaan naar een Nederlandse rijder."
Tom Coronel wordt het in elk geval al niet. Wildschut: "Ik ben kwaad op hem. De afspraak was dat hij Minardi teamkleiding zou dragen met de naam Wilux op, maar dat doet hij niet. Hij kan een testrit krijgen ter waarde van 150.000 Euro, maar iets terug geven gaat blijkbaar niet."
Coronel reageerde echter stomverbaasd toen men hem confronteerde met deze berichten.
"Ik kan niet geloven dat hij dit gezegd heeft. Ik wil de kledij dragen, maar ik heb enkel een petje gekregen met de naam Wilux op. Als hij me op zo'n dingen wil afrekenen dan leeft hij niet in de realiteit."
Het is echter nog steeds niet zeker dat Gianmaria Bruni aan de deur wordt gezet. De Italiaan heeft al enkele leuke dingen laten zien met zijn Minardi. Met de betaling loopt het echter wat minder goed en die heeft Minardi toch echt broodnodig. De Italiaan krijgt nog tot 10 juni de tijd. Komt hij tegen dan niet met geld over de brug dan mag Wildschut op zoek naar een Nederlandse vervanger. Jos Verstappen en Christijan Albers hebben echter al bedankt voor de eer. Wildschut ziet Robert Doornbos en Ho-Pin Tung als alternatieven.
Groeten,
Rik
P.S. Minardi als kweekvijver is wel OK

M. de kamper, wie is dat nou weer?!? 
Zijn we ons al weer allemaal mentaal aan het voorbereiden op nog een overwinning voor het geel-blauwe team met de zo geliefde ruit voorop?

Zijn we ons al weer allemaal mentaal aan het voorbereiden op nog een overwinning voor het geel-blauwe team met de zo geliefde ruit voorop?
A joh.
Hahaha wat een entertainment 
- Z E E P -

- Z E E P -
-
Te groot, wat een bullshit!!!

-
- Car: Renault Clio III RS
Wat een gezeik toch allemaal.Ergens anders las ik weer dat pantano betaald had dus kan verstappen hem niet vervangen Daarom zal die test niet doorgaan?!Jordan test gecancelled
(26 mei 2004) De test bij Jordan, die voor Jos Verstappen gepland stond op 1 juni aanstaande, is van de baan. Achteraf blijkt de seatfitting, waarvoor Jos een tijd geleden in Engeland op de Jordan fabriek was, te gecompliceerd om een goede zit- en rijderspositie te creëren. En dat is voor Jos Verstappen de reden om de test te cancellen.
Als je niet lekker in die auto zit dan kun je niet optimaal presteren, aldus Jos in een korte reactie. Het postuur van Jos zou hieraan debet zijn, iets dat al eens eerder in de weg heeft gezeten toen de coureur een stoeltje zou passen bij het team van Sauber. Het is van onze kant een weloverwogen beslissing geweest, in samenspraak met onze sponsors. Het is bijzonder jammer, voor zowel mij als voor Jordan. En ook sneu voor de monteurs van Jordan die keihard voor me gewerkt hebben om me goed in de auto te laten zitten. Ik bedank ze dan ook van harte voor hun inzet.
Merijn schreef:Hij raakte de vangrail wel degelijk, volgens mij!Jasper16v schreef:Marcel B. schreef:ik herinner mij een jaar of 2 geleden in volgens mij de GP van geloof ik de USA dat Schumacher zoiets flikte, toen vloog Button de vangrail in.Was op Monza en Button ging door het gras, niet de vangrail in.Merijn schreef:Da's al wat langer geleden, volgens mij. Ik vond dat toen ook niet kunnen, maar ja... Het was Schumacher en die is onfeilbaar, blijkbaar. Dat blijkt iedere keer maar weer.
Ach ja, MS zijn acties onthoudt iedereen en die van anderen niet. Das weer het nadeel als je nr.1 staat he
Maar goed, hoge bomen vangen veel wind. Wat me meer irriteert zijn zijn reacties. Hij vindt dat hij gewoon echt NOOIT iets fout doet!
button ging door het gras en kon de race weer vervolgen!!!ben er alleen niet zeker van of het concequenties had voor hem in zake een drive trough of niet
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Matijs schreef: Zijn we ons al weer allemaal mentaal aan het voorbereiden op nog een overwinning voor het geel-blauwe team met de zo geliefde ruit voorop?
Niet? Trulli op 3, Shumi is te licht, Sato bij de start al voorbij. Kat in het bakkieMerijn schreef:Die winnen echt niet op de Nurburgring...

Jammer dat dat hok van Kimi niet vooruit te branden was en Trulli de hele tijd op zat te houden!
Wel vette uitrem-acties van de BAR's aan het einde van het rechte stuk. Jenson ging zelfs een keer bij iemand buitenom! Echt cool.
Moet zeggen dat de samenvatting nog wel redelijk amusant was, maarja die duurt ook een stuk korter
Kon de race vanmiddag helaas niet zien.

Moet zeggen dat de samenvatting nog wel redelijk amusant was, maarja die duurt ook een stuk korter
-
Beter!
Ik mis eigenlijks de rijders met een duidelijke mening in de Formule 1 op dit moment. Villeneuve en Irvine waren een goed voorbeeld hiervan. Altijd een uitgesproken mening. 

-
Dan is ie momenteel beter af bij Williams dan bij McLaren. 

Een formule 1 motor loopt toch het hardst net voor hij stuk gaat? Ik denk dat ze daarmee aan het experimenteren zijn bij Mercedes
Ze proberen een motor te maken die een heel raceweekend bezig is stuk te gaan, maar de finish toch net haalt. Dat stuk gaat lukt prima, het lukt alleen nog niet om hem aan de finish te brengen 

-
Matijs schreef:Een formule 1 motor loopt toch het hardst net voor hij stuk gaat? Ik denk dat ze daarmee aan het experimenteren zijn bij MercedesZe proberen een motor te maken die een heel raceweekend bezig is stuk te gaan, maar de finish toch net haalt. Dat stuk gaat lukt prima, het lukt alleen nog niet om hem aan de finish te brengen

Ik heb net op de officiele Formule 1 site http://www.formula1.com zitten kijken naar de live timing van de 2e vrije training van de GP van Canada.
http://www.formula1.com/race/livetiming/721.html
Best cool! En was eigenlijk nog wel spannend ook, met fantastische rondjes van zowel Sato, Alonso en Kimi (in die volgorde).
Met als gevolg dat de pole-tijd van vorig jaar al weer met ruim een seconde verpulverd is, en de Ferrari's tot nu toe nog niet in de top 3 staan

Het gaat een leuke race worden. Vooral de BAR's zien er super goed uit. Ze schijnen met de nieuwste evolutie van hun Honda motor zo'n 10 pk erbij te hebben, waar hun motor al werd aangeschreven als de krachtigste van de F1...
De Renault heeft nog lang niet genoeg vermogen om aan de topsnelheden van deze jongens te kunnen tippen (boven de 340 km/u!), maar Alonso kon toch aardig meekomen

http://www.formula1.com/race/livetiming/721.html
Best cool! En was eigenlijk nog wel spannend ook, met fantastische rondjes van zowel Sato, Alonso en Kimi (in die volgorde).
Met als gevolg dat de pole-tijd van vorig jaar al weer met ruim een seconde verpulverd is, en de Ferrari's tot nu toe nog niet in de top 3 staan

Het gaat een leuke race worden. Vooral de BAR's zien er super goed uit. Ze schijnen met de nieuwste evolutie van hun Honda motor zo'n 10 pk erbij te hebben, waar hun motor al werd aangeschreven als de krachtigste van de F1...
De Renault heeft nog lang niet genoeg vermogen om aan de topsnelheden van deze jongens te kunnen tippen (boven de 340 km/u!), maar Alonso kon toch aardig meekomen

Oja en met betrekking tot die topsnelheid, op de site van Renault http://www.renaultf1.com staat nog een aardig stukje van Pat Symonds over de remmen en aerodynamica van een F1 auto:
http://www.renaultf1.com/en/public/flas ... 24822.html
En om een beetje in te kunnen schatten hoeveel 1g vertraging is:
http://www.renaultf1.com/en/public/flas ... 24822.html
Best veel luchtweerstand dus...Pat Symonds schreef: It is also interesting that while and F1 car has very high levels of downforce, it also has around 2.5 times the drag of a normal road car and at maximum speed, just lifting off the throttle without touching the brakes can cause deceleration of around 1g.
En om een beetje in te kunnen schatten hoeveel 1g vertraging is:
Zoveel luchtweerstand en dan nog 340 km/u halen, that takes some serious powerPat Symonds schreef: A modern F1 car can achieve 5.5g under braking whereas even a high-performance road car will probably not reach 1g.

Ja het grootste deel van al die luchtweerstand is downforce die de auto op de weg drukt. Of ondersteboven dus upforce die de auto tegen het plafond drukt 

Bij de ferrari f50 is dat ook zo, die kan idd bij 300 km/h ondersteboven rijden. Lijkt me wel gaaf als ze daar een soort looping voor maken om het te testen. Alleen moet de rijder wel levensmoe zijn...Jasper16v schreef:Bij een bepaalde snelheid kan een f1 auto theoretisch ook op de kop rijden in een tunnel. Weet de snelheid zo niet meer, rond de 200 meen ik.
Clio 16V=Alive again!
Net nog even naar dat SBS programmatje zitten kijken, maar wat een armoeiige zooi is dat tochMatijs schreef:En was eigenlijk nog wel spannend ook, met fantastische rondjes van zowel Sato, Alonso en Kimi (in die volgorde).
Met als gevolg dat de pole-tijd van vorig jaar al weer met ruim een seconde verpulverd is, en de Ferrari's tot nu toe nog niet in de top 3 staan![]()

Die samenvattingen zijn zooo slecht. In de samenvatting van de tweede vrije training het rondje van Kimi niet eens gezien! Terwijl je toch kan zeggen dat het best bijzonder is dat zo'n gare Mercedes ineens zo hoog staat. Vierde trouwens, Schumi heeft op het laatst toch nog ff snel de derde tijd gereden

WOW Alonso en Trulli reden zojuist na elkaar als enigen een rondje onder de 1min13!