
invoer vanuit frankrijk-update Nederland een Turbo 2 rijker
Weet iemand hoe de procedures zijn in Frankrijk als je daar een auto van een particulier koopt en deze naar Nederland wil halen? Heb een leuk Renaultje op het oog 

Laatst gewijzigd door TURBODJ op ma 28 jun 2004 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
volgens mij moet je dan een afspraak maken bij de RDW om het een kenteken te laten krijgen, je moet alleen bmp betalen, en geen douane kosten volgens mij omdat je binnen de EU blijft.
dit gold voor een motor importeren, maar weet nie of dit ook voor autoŽs geldt..
dit gold voor een motor importeren, maar weet nie of dit ook voor autoŽs geldt..
Ja dat klopt wat je zegt. Gaat er mij om hoe de procedures zijn in Frankrijk (kentekenbewijzen, kentekenplaten enz).
5 GT Turbo '88 GT5
Net rdw site doorgespit (thanks Roy), maar kan er niks over vinden. Zal is ff gaan kijken op een 2cv site. Als iemand het weet of er zelf ervaringen mee heeft dan hoor ik het graag.
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
D'r is niet echt veel te vinden op die RDW site, zelf heb ik ze maar gebeld (ging niet over import) en ze hebben me toen info gestuurd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Zal ook eens rondneuzen voor je TurboDJ... 

je moet er alleen voor zorgen dat je alle papieren van die auto krijgt... daarna maak je een afspraak bij de rdw voor een keuring deze kost 150 euro (keuren) plus het invoerbedrag (ligt eraan wat voor auto, bj en luxes) en als hij goed word gekeurd krijg je binnen een week je kenteken en kun je gassen 

Clio 16v.....
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Je hebt de carte grise nodig (kentekenbewijs) en als ik jou was, zou ik de oude eigenaar een kleine verklaring laten maken dat ie jou de auto verkocht heeft, zodat daar geen misverstand over kan ontstaan. Volgens mij heb je niet meer nodig.
Invoeren hoeft uiteraard niet meteen, je kunt ook eerst de auto opknappen. Controleer dan wel het chassisnummer (zie elders op forum over chassisnr gezeik).
Invoeren hoeft uiteraard niet meteen, je kunt ook eerst de auto opknappen. Controleer dan wel het chassisnummer (zie elders op forum over chassisnr gezeik).
Wat voor renault is het??? Bouwjaar, opties etc etc. Dat is mede bepalend voor het restbedrag aan bpm
Op DEZE SITE Vind je info over het hoe en wat betreft het invoeren, en kan je je bpm berekenen. Als je op google een search over dit onderwerp doet word je ook bedolven onder de informatie.
Succes
Op DEZE SITE Vind je info over het hoe en wat betreft het invoeren, en kan je je bpm berekenen. Als je op google een search over dit onderwerp doet word je ook bedolven onder de informatie.
Succes
Bedankt voor de antwoorden!Info die ik tot nu heb; Eigenaar in Frankrijk heeft een zgn Carte grise (kentekenbewijs). Bij verkoop schrijft (?) hij er met grote letters "vendu" op. Ik weet nog steeds niet wat ik van hem krijg (overschrijvingsbewijs?)
Las op andere sites dat het inderdaad handig is om een soort van koopovereenkomst op te stellen, zodat duidelijk is wie de eigenaar was en wat voor auto.
Hoe krijg ik die auto naar Nederland? Kan dat rijdend of moet het altijd met een auto-ambulance? Genoeg vragen over dus. Beteft overigens een turbo 2
.
Las op andere sites dat het inderdaad handig is om een soort van koopovereenkomst op te stellen, zodat duidelijk is wie de eigenaar was en wat voor auto.
Hoe krijg ik die auto naar Nederland? Kan dat rijdend of moet het altijd met een auto-ambulance? Genoeg vragen over dus. Beteft overigens een turbo 2

Voor export van NL naar het buitenland bestaan er tijdelijke nummerplaten.
Andersom weet ik eigenlijk niet wat er mogelijk is.
Groene platen van een bevriend garagebedrijf lenen misschien?! Dan kun je rijden, maar zijn die in het buitenland geldig?
Ik zou ff met een oprijwagen heen en weer gaan.
Andersom weet ik eigenlijk niet wat er mogelijk is.
Groene platen van een bevriend garagebedrijf lenen misschien?! Dan kun je rijden, maar zijn die in het buitenland geldig?
Ik zou ff met een oprijwagen heen en weer gaan.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ik heb vorig jaar mn Willi ingevoerd vanuit België. Die RDW keuring is zeer streng kan ik je zeggen. En vraag die keuring op tijd aan, want ik heb toen een maand moeten wachten voordat ik naar de keuring kon en daarna heb ik nogeens 2 weken moeten wachten op mijn nummerplaten.
En ik dacht eigenlijk dat je niet met zo'n auto mag rondrijden, voor de keuring van de RDW zelf moet je natuurlijk wel een kenteken voor 1 dag aanvragen.
En ik dacht eigenlijk dat je niet met zo'n auto mag rondrijden, voor de keuring van de RDW zelf moet je natuurlijk wel een kenteken voor 1 dag aanvragen.
Laatst gewijzigd door Thierry op do 3 jun 2004 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Dacht dat groene platen niet over de grens gebruikt mochten worden. Volgens mij is het ook mogelijk om in frankrijk tijdelijke platen te fixxen, en er dan mee naar NL te rijden (op NL verzekering, maar weet niet welke je daarvoor moet hebbenChris schreef:Voor export van NL naar het buitenland bestaan er tijdelijke nummerplaten.
Andersom weet ik eigenlijk niet wat er mogelijk is.
Groene platen van een bevriend garagebedrijf lenen misschien?! Dan kun je rijden, maar zijn die in het buitenland geldig?
Ik zou ff met een oprijwagen heen en weer gaan.

- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
update:
Ff met iemand gebeld die uit Duitsland auto heeft gehaald:
In Duitsland werkt het als volgt; Naar postkantoor gaan met Fahrzeugbrief (kent. bewijs), dan kenteken aanvragen (export ~), dit kenteken is 5 dagen geldig. Meestal kun je in buurt platen laten maken met een datum waarop het kenteken verloopt. Je mag er 5 dagen meer rijden, maar alleen met duitse nationaliteit (puh
. Hierbij moet je een verzekering afsluiten (adressen wel op internet), dit gaat per 5 tot 10 dagen. Verzekering is niet moeilijk qua nationaliteit van de bestuurder, keert altijd uit (als dat moet).
Gezien het feit dat NL en DE exportkentekens hebben, zullen de fransen dit ook wel zo doen.
Ff met iemand gebeld die uit Duitsland auto heeft gehaald:
In Duitsland werkt het als volgt; Naar postkantoor gaan met Fahrzeugbrief (kent. bewijs), dan kenteken aanvragen (export ~), dit kenteken is 5 dagen geldig. Meestal kun je in buurt platen laten maken met een datum waarop het kenteken verloopt. Je mag er 5 dagen meer rijden, maar alleen met duitse nationaliteit (puh

Gezien het feit dat NL en DE exportkentekens hebben, zullen de fransen dit ook wel zo doen.
Helaas jongens. Fransman had de auto een dag te koop staan. Had op die dag zo'n 100 telefoontjes gehad vanuit heel Europa. Je raad het al, ik was te laat 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ai fuck man 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Arg, Das minders man.
leek me wel tof een turbo2 in DH
leek me wel tof een turbo2 in DH

Ja leek mij ook wel wat. Betrof een rode turbo 2 uit 83 met 70.000 km op de teller, nieuwe turbo, uit Montpellier (dus waarschijnlijk iets minder roest dan een auto uit ons klimaat). Van de foto's te zien in perfecte staat en de prijs was 14.000 euro. Helaas
..Maar we blijven zoeken 



- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
[img]http://www.caradisiac.com/media/images/ ... 313802.jpg[/img]
[img]http://www.caradisiac.com/media/images/ ... 313801.jpg[/img]
[img]http://www.caradisiac.com/media/images/ ... 313803.jpg[/img]
Hij ziet er wel errug strak uit ja
. Errug jammer, maar succes met de verdere zoektocht.
Groeten,
Rik
[img]http://www.caradisiac.com/media/images/ ... 313801.jpg[/img]
[img]http://www.caradisiac.com/media/images/ ... 313803.jpg[/img]
Hij ziet er wel errug strak uit ja

Groeten,
Rik
Goed nieuws. Ik heb een andere turbo 2 op het oog, die nog niet verkocht is 

-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Mocht je nog vragen hebben over invoer etc. Doe dit regelmatig voor mijn werk dus kan je wel helpen met eea. Telnr via PM.TURBODJ schreef:Goed nieuws. Ik heb een andere turbo 2 op het oog, die nog niet verkocht is
Kan je ook helpen met zo'n monster overrijden naar NL, kan nl erg goed rijden

magoed heb je hulp nodig dan hoor ik het wel.
pm is zo onderweg
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
betersTURBODJ schreef:Goed nieuws. Ik heb een andere turbo 2 op het oog, die nog niet verkocht is

hou ons op de hoogte he TurboDJ.
ps: je hebt weer een pm.
oke ff een update. Ga 25 juni kijken. Hij heeft beloofd om hem tot die tijd niet te verkopen. Betreft een turbo 2 uit 83 geheel gerestaureerd (schijnt een documap van te zijn), nieuwe motor met 30000km, matter rolkooi, 200pk. Ik heb foto's dus als iemand ze voor me online wil zetten hoor ik het wel.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Bij deze:
[img]http://members.lycos.nl/rtcmeeting/turbodj1.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtcmeeting/turbodj2.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtcmeeting/turbodj3.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtcmeeting/turbodj4.jpg[/img]
Nice one !!

[img]http://members.lycos.nl/rtcmeeting/turbodj1.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtcmeeting/turbodj2.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtcmeeting/turbodj3.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtcmeeting/turbodj4.jpg[/img]
Nice one !!


