iemand de Autovisie gelezen ? De Clio RS had volgens de bank van Beek 17 pk minder dan volgens Renault. Da's 165 ipv. 182.
En wat zegt Renault ? 'Hé, hij rijdt toch zoals we beloven ? Wat maakt het vermogen dan uit ?'
Vermogensverschil Clio RS
Renault naait zichzelf al door het vermogen 3 hele pk's te hoog op te geven.
Het vermogen van de phase 3 Clio RS is nl.; 131.5kW en dat is 179pk! En geen 182pk...
Tja, Steven. Jij bent wel de laatste van wie ik deze post verwachte. Jij als insider weet al langer hoe de RS vermogens vork in de steel zit...
Het vermogen van de phase 3 Clio RS is nl.; 131.5kW en dat is 179pk! En geen 182pk...
Tja, Steven. Jij bent wel de laatste van wie ik deze post verwachte. Jij als insider weet al langer hoe de RS vermogens vork in de steel zit...
Bijna 179 pkspeedline schreef:Renault naait zichzelf al door het vermogen 3 hele pk's te hoog op te geven.

Er zijn wel eens mensen die me niet geloven; Autovisie is toch een relatief onafhankelijke bron. Alleen jammer dat ze de gemeten pk's aan de wielen er niet bij hebben gezet.Tja, Steven. Jij bent wel de laatste van wie ik deze post verwachte. Jij als insider weet al langer hoe de RS vermogens vork in de steel zit...
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Volgens mij hebben ze alleen maar 182pk gegeven om zo boven de specs van de 206RC uit te komen met hun 180pk...
(sommige) Klanten kijken meteen naar de hoeveelheid vermogen he
Renault verwacht natuurlijk geen mensen als wij die dat gaan opmeten 
De RS ging in die test toch echt (ietsje) harder naar de 100 dan de peugeot. Maar idd beetje jammer van Renault, uiteindelijk alleen maar slecht voor je naam denk ik.
(sommige) Klanten kijken meteen naar de hoeveelheid vermogen he

De RS ging in die test toch echt (ietsje) harder naar de 100 dan de peugeot. Maar idd beetje jammer van Renault, uiteindelijk alleen maar slecht voor je naam denk ik.
Ik snap niet op welke mensen renault zich richt. De mensen hier op het forum zouden zich nooit blind staren op vermogenMartijnG schreef:Volgens mij hebben ze alleen maar 182pk gegeven om zo boven de specs van de 206RC uit te komen met hun 180pk...
(sommige) Klanten kijken meteen naar de hoeveelheid vermogen heRenault verwacht natuurlijk geen mensen als wij die dat gaan opmeten

-
- Moderator
- Car: Megane
me 2Sander2 schreef:Kan iemand wellicht het artikeltje scannen?!?
Ben wel benieuwd...
Hebben ze 't blokkie er uit geschroefd? Zal wel niet, dus 't blijft een meting aan de wielen met een vage gokfactor er bij.
Tja, ik vind die autovisie zowiezo een blad gemaakt door no-knows die zichzelf bijzonder interesant vinden
.
Tja, ik vind die autovisie zowiezo een blad gemaakt door no-knows die zichzelf bijzonder interesant vinden

rev it like a rental
kwa acceleratie was de RS inelkgeval wel sneller dan de peugeot.Menno schreef:Hebben ze 't blokkie er uit geschroefd? Zal wel niet, dus 't blijft een meting aan de wielen met een vage gokfactor er bij.
Tja, ik vind die autovisie zowiezo een blad gemaakt door no-knows die zichzelf bijzonder interesant vinden.
-
Het ligt meestal tochaan de coureurBart V schreef:kwa acceleratie was de RS inelkgeval wel sneller dan de peugeot.Menno schreef:Hebben ze 't blokkie er uit geschroefd? Zal wel niet, dus 't blijft een meting aan de wielen met een vage gokfactor er bij.
Tja, ik vind die autovisie zowiezo een blad gemaakt door no-knows die zichzelf bijzonder interesant vinden.

Correctie: Het ligt altijd aan de coureurSerge1916V schreef:Het ligt meestal tochaan de coureurBart V schreef:kwa acceleratie was de RS inelkgeval wel sneller dan de peugeot.Menno schreef:Hebben ze 't blokkie er uit geschroefd? Zal wel niet, dus 't blijft een meting aan de wielen met een vage gokfactor er bij.

-
- Contacteer:
Hmm het ligt in derdaad altijd aan de coureur, maar door een vergelijking met dezelfde coureur in dezelfd eomstandigehden te mkaen (ja dat is lastig) kan je natuurlijk wel aardig vergelijken. En het aantal PK's wordt bij een andere coureur niet anders.
Ik heb het niet gelezen, maar denk wel dat de Peugot 206 RC ook last gehad zal hebben van een flinke positieve opgave. Niet? En als ik hier en daar tests lees van autobladen en autosites dan komen de prestaties wel (praktisch) overeen met de opgaven, en dat blijft belangrijker.
Eric
Ik heb het niet gelezen, maar denk wel dat de Peugot 206 RC ook last gehad zal hebben van een flinke positieve opgave. Niet? En als ik hier en daar tests lees van autobladen en autosites dan komen de prestaties wel (praktisch) overeen met de opgaven, en dat blijft belangrijker.
Eric
Nee, het verschil bij de 206 was een heel stuk kleiner. Ik zal ff kijken of ik vanavond een scan kan maken.,elmotheelk (Eric) schreef:Hmm het ligt in derdaad altijd aan de coureur, maar door een vergelijking met dezelfde coureur in dezelfd eomstandigehden te mkaen (ja dat is lastig) kan je natuurlijk wel aardig vergelijken. En het aantal PK's wordt bij een andere coureur niet anders.
Eric