Vermogensverschil Clio RS

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
StevenK
Contacteer:

iemand de Autovisie gelezen ? De Clio RS had volgens de bank van Beek 17 pk minder dan volgens Renault. Da's 165 ipv. 182.

En wat zegt Renault ? 'Hé, hij rijdt toch zoals we beloven ? Wat maakt het vermogen dan uit ?'
speedline

Renault naait zichzelf al door het vermogen 3 hele pk's te hoog op te geven.

Het vermogen van de phase 3 Clio RS is nl.; 131.5kW en dat is 179pk! En geen 182pk...

Tja, Steven. Jij bent wel de laatste van wie ik deze post verwachte. Jij als insider weet al langer hoe de RS vermogens vork in de steel zit... :wink:
StevenK
Contacteer:

speedline schreef:Renault naait zichzelf al door het vermogen 3 hele pk's te hoog op te geven.

Het vermogen van de phase 3 Clio RS is nl.; 131.5kW en dat is 179pk! En geen 182pk...
Bijna 179 pk :D
Tja, Steven. Jij bent wel de laatste van wie ik deze post verwachte. Jij als insider weet al langer hoe de RS vermogens vork in de steel zit... :wink:
Er zijn wel eens mensen die me niet geloven; Autovisie is toch een relatief onafhankelijke bron. Alleen jammer dat ze de gemeten pk's aan de wielen er niet bij hebben gezet.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Volgens mij hebben ze alleen maar 182pk gegeven om zo boven de specs van de 206RC uit te komen met hun 180pk...

(sommige) Klanten kijken meteen naar de hoeveelheid vermogen he ;) Renault verwacht natuurlijk geen mensen als wij die dat gaan opmeten :)

De RS ging in die test toch echt (ietsje) harder naar de 100 dan de peugeot. Maar idd beetje jammer van Renault, uiteindelijk alleen maar slecht voor je naam denk ik.
StevenK
Contacteer:

MartijnG schreef:Volgens mij hebben ze alleen maar 182pk gegeven om zo boven de specs van de 206RC uit te komen met hun 180pk...

(sommige) Klanten kijken meteen naar de hoeveelheid vermogen he ;) Renault verwacht natuurlijk geen mensen als wij die dat gaan opmeten :)
Ik snap niet op welke mensen renault zich richt. De mensen hier op het forum zouden zich nooit blind staren op vermogen :lol:
Sander2

Kan iemand wellicht het artikeltje scannen?!?
Ben wel benieuwd...
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Sander2 schreef:Kan iemand wellicht het artikeltje scannen?!?
Ben wel benieuwd...
me 2
Menno

Hebben ze 't blokkie er uit geschroefd? Zal wel niet, dus 't blijft een meting aan de wielen met een vage gokfactor er bij.

Tja, ik vind die autovisie zowiezo een blad gemaakt door no-knows die zichzelf bijzonder interesant vinden :( .
rev it like a rental
Bart V

Menno schreef:Hebben ze 't blokkie er uit geschroefd? Zal wel niet, dus 't blijft een meting aan de wielen met een vage gokfactor er bij.

Tja, ik vind die autovisie zowiezo een blad gemaakt door no-knows die zichzelf bijzonder interesant vinden :( .
kwa acceleratie was de RS inelkgeval wel sneller dan de peugeot.
Serge1916V

Bart V schreef:
Menno schreef:Hebben ze 't blokkie er uit geschroefd? Zal wel niet, dus 't blijft een meting aan de wielen met een vage gokfactor er bij.

Het ligt meestal tochaan de coureur :D
Remi

Serge1916V schreef:
Bart V schreef:

Het ligt meestal tochaan de coureur :D
Correctie: Het ligt altijd aan de coureur :D
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Hmm het ligt in derdaad altijd aan de coureur, maar door een vergelijking met dezelfde coureur in dezelfd eomstandigehden te mkaen (ja dat is lastig) kan je natuurlijk wel aardig vergelijken. En het aantal PK's wordt bij een andere coureur niet anders.

Ik heb het niet gelezen, maar denk wel dat de Peugot 206 RC ook last gehad zal hebben van een flinke positieve opgave. Niet? En als ik hier en daar tests lees van autobladen en autosites dan komen de prestaties wel (praktisch) overeen met de opgaven, en dat blijft belangrijker.

Eric
StevenK
Contacteer:

elmotheelk (Eric) schreef:Hmm het ligt in derdaad altijd aan de coureur, maar door een vergelijking met dezelfde coureur in dezelfd eomstandigehden te mkaen (ja dat is lastig) kan je natuurlijk wel aardig vergelijken. En het aantal PK's wordt bij een andere coureur niet anders.

Ik heb het niet gelezen, maar denk wel dat de Peugot 206 RC ook last gehad zal hebben van een flinke positieve opgave. Niet? En als ik hier en daar tests lees van autobladen en autosites dan komen de prestaties wel (praktisch) overeen met de opgaven, en dat blijft belangrijker.

Eric
Nee, het verschil bij de 206 was een heel stuk kleiner. Ik zal ff kijken of ik vanavond een scan kan maken.,
Sander2

Heeft iemand al een scan kunnen maken?!?! (Y)
Plaats reactie