hallo!
ik heb hard gezocht op het forum maar vind niet echt het probleem wat ik heb.
Als m'n 5GTT koud wordt gestart dan komt er witte rook uit de eerste minuten, achteraf is dit gedaan, er is geen waterverlies of olieverlies(dacht aan koppakking) iemand zei me gisteren dat dat ook kan liggen aan de kleppen? misschien kleppen eens afstellen? motor heeft 110000kms en zit nieuwe turbo op, geen lichtblauwe maar echt WITTE ROOK!
iemand?
5GTT witte rook bij koud starten
- Geert Claes
vocht in de uitlaat gekomen van de afgelopen weken dat je op reis was.......
Ja is gewoon water uit de uitlaat dat verdampt.
kheb er nu 3000kms mee gereden en die doet da nog altijd, kga de uitlaat er eens onderuit zwieren kijken of die dat nog doet, is altijd bij koud starten, misschien ook omdat ik geen choke kabel aangesloten heb? ik start dus steeds zonder choke.
EN mijn benzinepomp staat rechtstreeks op het contact
EN mijn benzinepomp staat rechtstreeks op het contact

oke maar 110000 km is ook niet veel voor zo'n blokje, daarbij blijft het verhaal hetzelfdelimburgio schreef:tis een andere gt, die compressie was van m'n blauwe 5GTT, dit probleem is van m'n witte EBS
Blijkbaar heb je toch niet goed gezocht, je bent niet de eerste 
Bij vochtig en koud weer doet iet zelfs ook als ie warm is. Ik heb in den beginne ook wel eens een koppakking vermoed.
Kwam je van de snelweg, sta je ff na te draaien, begon ie weer te dampen.
Tis dus heel normaal verschijnsel en zolang ie geen koelvloeistof verbruikt is er nix aan de hand.
Trouwens als je naar andere ouwe sloophokken kijkt zie je het ook heel veel, dus nix aan de hand

Bij vochtig en koud weer doet iet zelfs ook als ie warm is. Ik heb in den beginne ook wel eens een koppakking vermoed.
Kwam je van de snelweg, sta je ff na te draaien, begon ie weer te dampen.
Tis dus heel normaal verschijnsel en zolang ie geen koelvloeistof verbruikt is er nix aan de hand.
Trouwens als je naar andere ouwe sloophokken kijkt zie je het ook heel veel, dus nix aan de hand

Kan ook je koppakking zijn 

Laatst gewijzigd door Riël op wo 9 jun 2004 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou beter zo?