[Twingo] T-SPORT'S project (update: nieuwe DTM bumpers+pic)

Vertel hier alles over je project.
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Ik heb de bumper dus weer helemaal kaal gemaakt met de bedoeling het nu wel goed te gaan doen....Het houd ook nooit op he, maar ik heb een sterke wil :D

Als ik het goed begrijp uit jullie posts hierboven moet ik het als volgt doen:

- Bumper weer helemaal schuren en vooral tussen de gleuven, zodat de hars/plamuur goed kunnen hechten. Goed stof- en vetvrij maken met wasbenzine.

- Gleuven opvullen met polyster plamuur (mag alabastine nou wel of niet?) inclusief de grote gaten (sleepoog).

- Laten drogen en goed schuren, zodat hechting weer beter wordt voor volgende laag.

- Ondergrond weer goed stof- en vetvrij maken. Daarna insmeren met hars en poleystermatjes ook insmeren met hars.

- Gleuven overlappen met matjes met 1cm overlapping aan alle kanten van de gleuven.

- Glad schuren, schuren, schuren, schuren en schuren.

- Vervolgens oneffenheden opvullen met spuitplamuur of polysterplamuur.

- Schuren, schuren en schuren.

- Afspuiten met spuitplamuur.

Klopt dit zo een beetje of sla ik weer de plank mis en kan ik volgende week weer opnieuw beginnen?? Als het nu weer misgaat hou ik er mee op en val ik jullie niet meer lastig...dat beloof ik :p
* Stefan T-SPORT *
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

1. wasbenzine is vettig, je kan beter thinner nemen.
2. als je weet wat je doet met spuitplamuur is het goed, maar misschien is het verstandiger om het aan je spuiter over te laten. omdat er nog al wat verschil in plamuur en lakken zit, het kan niet zo maar allemaal door elkaar gebruikt worden.

en dan alabastine. zelf had ik gevraagd aan de spuiter wat je zou moeten nemen. dit ook weer ivm de lak.

GR.Frits
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Frits schreef:1. wasbenzine is vettig, je kan beter thinner nemen.
2. als je weet wat je doet met spuitplamuur is het goed, maar misschien is het verstandiger om het aan je spuiter over te laten. omdat er nog al wat verschil in plamuur en lakken zit, het kan niet zo maar allemaal door elkaar gebruikt worden.

en dan alabastine. zelf had ik gevraagd aan de spuiter wat je zou moeten nemen. dit ook weer ivm de lak.

GR.Frits
Oke dan gebruik ik thinner, ipv wasbenzine. Ik kan niet aan de spuiter vragen wat te gebruiken, omdat ik nog niet weet door wie ik het laat spuiten. Maarja zou wel kunnen informeren bij een schadebedrijf in de buurt.
* Stefan T-SPORT *
edwin19
Contacteer:

met thinner heb je kans dat je bumper oplost!!

vergeet nou gewoon eens om polyester in die geulen te smeren, is nergens voor nodig!!

die geultjes opvullen met GLASVEZELPLAMUUR en die grote gaten kan je het grootste gedeelte opvullen met pur ( ong. 3/4) polyestermatje erover ( niet buiten de opening) en dan het overgebleven deel zo veel mogelijk opvullen met GLASVEZELPLAMUUR. dan netjes glad schuren en afplamuren met staalplamuur.

laat die high solid primer/ spuitplamuur mar over aan de spuiter, want die weet wat hij doet ( i.v.m. kunststofprimers e.d.) en ik neem aan dat hij dan ook de laatste schuurbeurt doet ( p1000 nat)

ik hoop dat dit wat duidelijker is :)
-Ray-
Contacteer:

boor nou wel ff kleine gaatjes in die gleuven voor je gaat dichtsmeren. dan houdt de plaummr zichzelf vast.
Immer wieder die verdammte Holländer
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Oke thanx voor de tips! Nou MOET het wel gaan lukken. Als het droog is van de week ga ik weer aan de gang...met GLASVEZELPLAMUUR wel te verstaan :wink: en ff gaatjes boren zodat t zichzelf vasthoud (Y)
* Stefan T-SPORT *
Mrtn
Car: R5GTT

wat is glasvezelplamuur precies? is dat een soort hars waar al gelasvezelstrookjes inzitten ofzo??
Mrtn = Maarten
bartuitlauwe
Contacteer:

jep,

glasvezelplamuur is plamuur met allemaal kleine deeltjes glasvezel erin.
Net als de glasvezelmatten, maar glasvezelplamuur werkt heel goed om delen/sleuven op te vullen.

Ze moeten dan niet TE diep zijn, anders moet je eerst polyestermatjes gebruiken om het grootste gedeelte op te vullen.

De polyestermatjes kan neobyte wel gebruiken om de twee grote gaten op te vullen en eronder gewoon pur gebruiken, zoals edwin al zei.
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Na eergister wat nieuw materiaal te hebben gehaald bij Brezan (glasvezelplamuur en metaalplamuur) ben ik vandaag ff aan de gang gegaan weer met de bumper. En dat glasvezelplamuur dat werkt echt verdomd handig (Y)

Ruikt best lekker dat spul...
[img]http://www.xs4all.nl/~fiscalin/twingopi ... uur001.jpg[/img]

Strijk maar glad die handel...
[img]http://www.xs4all.nl/~fiscalin/twingopi ... uur002.jpg[/img]

Resultaat na een dagje stoflongen, maar het is nog lang niet glad......nog meer schuren staat op de planning
[img]http://www.xs4all.nl/~fiscalin/twingopi ... uur003.jpg[/img]

Owja, daarom had ik die spoiler toen gekocht :wink:
[img]http://www.xs4all.nl/~fiscalin/twingopi ... poiler.jpg[/img]

En op naar de volgende dag hard werken. Als je lerende bent is het nog veel zwaarder allemaal :D
* Stefan T-SPORT *
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Begint al ergens op te lijken!!
Maar ben je niet veel duurder uit,ipv bv nieuw type bumpers of zoiets als RS bumpers??
Was je alleen met de achterbumper bezig??
Of ben je ook bezig met de voorbumper??
Alleycat
Contacteer:

Hmmz, ik ben ook lekker aan het knutselen met mijn bumpers, jammer dta ik geen digicam heb, anders kwamen hier ook wel wat foto's van mij.
Wat mij opvalt, is dat jullie die glasvezelmatjes allemaal aan de buitenkant van de bumper doen. Dit lijkt mij erg lastig, aangezien je dan meer moet schuren....
Ik doe de mat erachter en ik vul dan de kuil aan de voorkant op met poly-plamuur. Opdrogen, schuren en spuitplamuur: glad als een biljartbal. :worship:
Alleycat
Contacteer:

Enne, die stofkapjes, is dat belangrijk? :s
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Alleycat schreef:Enne, die stofkapjes, is dat belangrijk? :s
Nou ik werd op een gegeven moment echt high van die lucht en ook bij het schuren van die zooi is het niet bepaald lekker om het allemaal in te ademen :smoke:
* Stefan T-SPORT *
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Ronnie1984 schreef:Begint al ergens op te lijken!!
Maar ben je niet veel duurder uit,ipv bv nieuw type bumpers of zoiets als RS bumpers??
Die RS bumpers kosten per stuk 299 euro uit me hoofd. Nu ben ik in totaal pas 60 euro aan materiaal kwijt en die bumpers heb ik voor 10 euro kunnen krijgen, dus even rekenen......70 euro. Plus daarbij komt kijken dat je als het af is en het is mooi geworden (altijd afwachten) dan heb je iets om "trots" op te zijn :)
* Stefan T-SPORT *
Stefan S.

Sow, jij bent goed bezig (Y) :worship:
Douwe

(Y)
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Thanx jonges, doe me best :D
* Stefan T-SPORT *
edwin19
Contacteer:

Neobyte schreef:
Ronnie1984 schreef:Begint al ergens op te lijken!!
Die RS bumpers kosten per stuk 299 euro uit me hoofd. Nu ben ik in totaal pas 60 euro aan materiaal kwijt en die bumpers heb ik voor 10 euro kunnen krijgen, dus even rekenen......70 euro. Plus daarbij komt kijken dat je als het af is en het is mooi geworden (altijd afwachten) dan heb je iets om "trots" op te zijn :)

helemaal mee eens; zelf gemaakt kan je idd trots op zijn (Y)
Daniël W.
Car: 5TL-T

Begint er al strak uit te zien (Y)
Ben benieuwd naar de resultaat :foto:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
MartinGTT

gaat idd de goede kant op,
Ben benieuwd
bartuitlauwe
Contacteer:

Goed bezig. (Y)

Dit gaat de goede kant op en begint ergens op te lijken.
Douwe

Ziet er zeer goed uit (Y) ik zit er zelf overdenken om phase 2 bumpers te pakken en te gaan bewerken. :smoke:

Trouwens mocht je een keer een stel extra handen nodig hebben moet je maar een pm sturen Apeldoorn Vianen is maar een klein stukje (Y)
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Douwe schreef:Ziet er zeer goed uit (Y) ik zit er zelf overdenken om phase 2 bumpers te pakken en te gaan bewerken. :smoke:

Trouwens mocht je een keer een stel extra handen nodig hebben moet je maar een pm sturen Apeldoorn Vianen is maar een klein stukje (Y)
Bedankt voor het aanbod Douwe (Y) Ik zit er ook aan de denken om een fase2 voorbumper te nemen. En dat kan zonder probleem. Twingo Sport (Patrick) heeft ook een fase2 op zijn fase1 zitten.
* Stefan T-SPORT *
Douwe

Neobyte schreef:
Douwe schreef:Ziet er zeer goed uit (Y) ik zit er zelf overdenken om phase 2 bumpers te pakken en te gaan bewerken. :smoke:

Bedankt voor het aanbod Douwe (Y) Ik zit er ook aan de denken om een fase2 voorbumper te nemen. En dat kan zonder probleem. Twingo Sport (Patrick) heeft ook een fase2 op zijn fase1 zitten.
Hmmm misschien een idee om het te combineren beetje zonde om twee keer het wiel uit te vinden. Kun je beter samen twee bumpers gaan bewerken. Wel allebij een ander design uiteraard :P

Tenminste als je van plan bent de phase 2 bumper te bewerken?

Zo ja hoor ik het wel of je dit samen op wilt pakken. Jij hebt nu inmiddels wat ervaring met glad maken. Ik heb inmiddels aardig wat ervaring met mijn hobby apperaatje zeker met de mini slijptol :D dus het bewerken van de bumper zal het probleem niet zijn.

Behalve dan het feit dat ik deze keer niet met carroserie band wil werken dus zal iets meer tijd kosten om glad te maken. :beer:
Rontwingo

klinkt allemaal goed, ben benieuwd naar het resultaat als alles erop zit. (Y)
-jacco-
Über-Spammer

Douwe schreef:
Neobyte schreef:

Hmmm misschien een idee om het te combineren beetje zonde om twee keer het wiel uit te vinden. Kun je beter samen twee bumpers gaan bewerken. Wel allebij een ander design uiteraard :P

Tenminste als je van plan bent de phase 2 bumper te bewerken?

Zo ja hoor ik het wel of je dit samen op wilt pakken. Jij hebt nu inmiddels wat ervaring met glad maken. Ik heb inmiddels aardig wat ervaring met mijn hobby apperaatje zeker met de mini slijptol :D dus het bewerken van de bumper zal het probleem niet zijn.

Behalve dan het feit dat ik deze keer niet met carroserie band wil werken dus zal iets meer tijd kosten om glad te maken. :beer:
Hey, that makes three of us,

Ben ook bezig met type 2 voorbumper, alleen nu ff tijdgebrek ivm tentamens. Na de recordpoging ga ik weer druk aan de slag. Design staat al vast...
Misschien kunnnen we wel met zn drieen aan de klusserij gaan... :wink:
Woon ook vlakbij Vianen, dus das het probleem nie...
Douwe

Hmmm ik vindt het best denk dat je dan heel wat sneller bent en door de ervaring uiteindelijk het resultaat ook beter wordt.

Wel verstandig om 1 phase 2 bumper op reserve te kopen zodat we 1 kunnen verkloten :lol:

Nou ik hoor het wel ik vindt het toppie (Y)
-jacco-
Über-Spammer

Douwe schreef:Hmmm ik vindt het best denk dat je dan heel wat sneller bent en door de ervaring uiteindelijk het resultaat ook beter wordt.

Wel verstandig om 1 phase 2 bumper op reserve te kopen zodat we 1 kunnen verkloten :lol:

Hahaha, was jij van plan om der een te ver@#$ten dan?
Ikke nie hoor... Maarja, ik weet nie of jullie der al een hebben, de mijne ligt bij me thuis in de schuur...
Kan wel ff op de sloop gaan kijken, of ze er daar nog hebben...
Lijkt me wel zo gezellig om met zn drieen aan de gang te gaan. (Y)
Douwe

Jacco Twingi schreef:
Douwe schreef:Hmmm ik vindt het best denk dat je dan heel wat sneller bent en door de ervaring uiteindelijk het resultaat ook beter wordt.

Hahaha, was jij van plan om der een te ver@#$ten dan?
Ikke nie hoor... Maarja, ik weet nie of jullie der al een hebben, de mijne ligt bij me thuis in de schuur...
Kan wel ff op de sloop gaan kijken, of ze er daar nog hebben...
Lijkt me wel zo gezellig om met zn drieen aan de gang te gaan. (Y)
Tja als je echt gaat bewerken, dus niet alleen glad maken maar er echt iets aparts van brouwen is de kans reël dat het niet in 1 keer goed gaat. Plamuur etc. kun je verwijderen maar als je per ongelijk een verkeerd stuk eraf slijpt wordt het vaak wat lastig omdat te herstellen :p een bumper van secondelijm is ook zo |:
-jacco-
Über-Spammer

Heb jij weer gelijk in...
Ik ga zaterdag wel ff kijken of ze nog een of meerdere bumpers hebben op de sloop...
Je telefoonnummer is misschien wel handig... (PMetje)

*EDIT*: Heb je nummer al gevonden in de klappert :wink:
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Jacco Twingi schreef:Heb jij weer gelijk in...
Ik ga zaterdag wel ff kijken of ze nog een of meerdere bumpers hebben op de sloop...

Ja ik moet nog een fase2 voorbumper hebben. Achterbumper is bij mij fase1 en vordert met de dag. Ben nu weer high van de polyester (S)
* Stefan T-SPORT *
-jacco-
Über-Spammer

Neobyte schreef:
Jacco Twingi schreef:Heb jij weer gelijk in...

Ja ik moet nog een fase2 voorbumper hebben. Achterbumper is bij mij fase1 en vordert met de dag. Ben nu weer high van de polyester (S)

Kicks, ben benieuwd naar het resultaat...

Euhm, zit me net te bedenken dak zaterdag iemand ga helpen verhuizen,
maar als ik een gaatje heb, ga ik ff searchen... Ik bel jullie wel ff als ik er heb gevonden....
Douwe

Ja is goed als ik puf heb ga ik ook wel effe kijken hier maar met de pfeiffer zijn dat soort uitstapjes niet altijd haalbaar momenteel (S)
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Vandaag vooral weer wezen schuren. Vooral het middengedeelte is erg strak geworden, maar nog net niet helemaal goed.

De gaten die gevuld zijn met purschuim met een matje glasvezel opgevuld:
[img]http://www.xs4all.nl/~fiscalin/twingopi ... se2001.jpg[/img]

Het gladde middengedeelte:
[img]http://www.xs4all.nl/~fiscalin/twingopi ... se2002.jpg[/img]

Nog veel schuren te doen:
[img]http://www.xs4all.nl/~fiscalin/twingopi ... se2003.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl/~fiscalin/twingopi ... se2004.jpg[/img]
* Stefan T-SPORT *
Plaats reactie