[R5gtti]Injectie vragen-topic
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het er uit ziet
. Maar de auto loopt inmiddels dus
Gaat de goede kant op. Ik heb met die van mij bijna 1300 km gereden zonder problemen. Naja geen problemen die met de injectie te maken hebben. Binnenkort afstellen op vol vermogen 



-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Kijk dat ziet er ook goed uit dus 

Hoe zit het eigenlijk met de regeling van de turbo druk? Is het nog mogelijk om met een bleed-valve te werken en een van te voren vastgestelde max druk of is bleed-valve niet meer toe te passen?!
en waar blijven de foto's 
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
je kan toch gewoon met een standaard blok (met chargecooler en oliekoeler) toch wel op 1,3 bar rijden? dus dan kom je toch in aanmerking voor stage 2 injectie-kit?
zijn er al prijzen voor een gtt-i kit?
p.s. , jeroen, gerrit julllie krijgen nog zes tientjes van me, was t ff vergeten
..... komt goed gasten, moet toch ff binnenkort een afspraak maken om m kleppen te stellen, verrekenen we t ff
zijn er al prijzen voor een gtt-i kit?
p.s. , jeroen, gerrit julllie krijgen nog zes tientjes van me, was t ff vergeten

Tot 1 bar is het niet goed toe te passen, omdat de wastegate van je turbo te klein is, dwz hij blijft toch spinnen door de betere verbranding en uitlaatdruk.Erix schreef:Hoe zit het eigenlijk met de regeling van de turbo druk? Is het nog mogelijk om met een bleed-valve te werken en een van te voren vastgestelde max druk of is bleed-valve niet meer toe te passen?!
Bij stage 2 zou het in principe mogelijk moeten zijn, maar ik vraag mij sterk af of ze de electronica en hardware zo goed geregeld krijgen dat ie dat gewoon pikt om met de juiste afstelling te blijven rijden.
ze zyn er nog druk mee bezig denk eerder eind van dit jaar dat het misschien klaar is voor de verkoop .
word nu nog een aan gewerkt maar dat wisten jullie al.
dit kan nog wel even duren dus rustig afwachten
en alvast geld sparen dan komt alles goed .
marcel
word nu nog een aan gewerkt maar dat wisten jullie al.
dit kan nog wel even duren dus rustig afwachten
en alvast geld sparen dan komt alles goed .
marcel
Erix schreef:Hoe zit het eigenlijk met de regeling van de turbo druk? Is het nog mogelijk om met een bleed-valve te werken en een van te voren vastgestelde max druk of is bleed-valve niet meer toe te passen?!
Om ff korte metten te maken met alle speculatie. Je kunt binnen de grenzen van de mapsensor elke turbodruk instelling gebruiken die je wilt.Riël schreef: Tot 1 bar is het niet goed toe te passen, omdat de wastegate van je turbo te klein is, dwz hij blijft toch spinnen door de betere verbranding en uitlaatdruk. Bij stage 2 zou het in principe mogelijk moeten zijn, maar ik vraag mij sterk af of ze de electronica en hardware zo goed geregeld krijgen dat ie dat gewoon pikt om met de juiste afstelling te blijven rijden.
De afstelling is en blijft goed. Dus gewoon volgas kunnen knallen met elke hoeveelheid turbodruk die je wenst.
En hoe je die turbodruk instelt is niet van belang.
Gaan wij in de tussentijd rustig verder met testen en fijnafstelling...
Laat ik wel verklappen dat ik qua koppel en vermogen Ray nader. Ray draaide met T25 @ 1.3Bar en carburateur bijna 140pk aan de wielen en rond de 220Nm op de Dyno in Goes.
Ik kwam daar in de buurt met injectie en T2 @ 0.85Bar...

Nu dus een "grotere" turbo, betere vorm van tussenkoeling en wat grotere injectoren. Kijken of we de bak kunnen laten "zingen"...

en als ik er nou eens een stage 2 kit opknal???
hmmmm 
ga eens door met testen en finetunen???


ga eens door met testen en finetunen???

Immer wieder die verdammte Holländer
Ik heb van Fastchip zelf gehoord dat bleeden onder de 1 bar niet werkt.
Okay, dat wilde ik weten... leek me al stug dat bleed valve niet zou werken zolang onder max waarde van de map sensor bleef... aangezien het mengsel toch aan de hand van uitlaatgassen worden bepaald. thx voor bevestiging 

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
type je wel eens langere posts dan 1 regel?slash schreef:wordt stage 1 met een stage 2 spruitstuk

Motiveer anders je besluit om met deze set-up te gaan rijden (jij bent tenslotte de kenner). Kom de chargecooler soms beter tot zijn recht? Wat zijn de wezenlijke verschillen tussen stage 1 en 2 onderdelen? Etc...
Wellicht volgen er nog interessante discussies hiero ipv mededelingen waar toch niemand echt op zit te wachten

lijkt mij ook verstandiger om gelijk stage 2 spullen te gebruiken zeker wannneer je van plan bent om hem later nog verder op te tunen, anders zit je met dubbele kosten, nu stage 1 en als je dan later meer wil moet je weer flink investeren om alles te upgraden.
ps. laat je niet van de wijs brengen iedereen verandert zijn eigen auto op zen eigen manier, als je zelf tevreden bent met het eind resultaat is het toch goed, je doet het toch voor je zelf en niet voor een ander.
keep up the good work!!
ps. laat je niet van de wijs brengen iedereen verandert zijn eigen auto op zen eigen manier, als je zelf tevreden bent met het eind resultaat is het toch goed, je doet het toch voor je zelf en niet voor een ander.
keep up the good work!!

R5GTT. Drive it like you stole it
zou je niet eerst eens beginnen met het hart van je blok? zuigers, drijfstangen etc... kop bewerken? je kan er wel injectie op knallen, maar als jij 1bar + wil gaan rijden krijgen die dingen enorm op hun flikker... ken de boel weer open! en logischere volgorde lijkt me van binnenuit te gaan werken...
mja dat ben ik
mja dat ben ik

Immer wieder die verdammte Holländer
Een blok in goede staat houdt 't best. Ik hoor maar weinig nieuws van de kenners btw, het is wel al af of niet?
als je al een vrij nieuw blok hebt, zou ik daar nix aan doen, zorg gewoon dat je zorgt voor goede koeling van de motor, olie koeler en zorgen dat je mengsel niet te arm is. dan moet het volgens mij wel goedkomen wor
R5GTT. Drive it like you stole it
Dan moet je met een zgn. "stage 2" spruitstuk beginnen, als je niet van plan bent de grenzen te verkennen 

laat je gewoon goed informeren door mensen waar je van weet dat ze er echt verstand van hebben, dan moet het wel goed komen met het vermogen van je gtt.
het 1.4 blok van de gtt is beresterk, dat kan echt wel wat hebben
het 1.4 blok van de gtt is beresterk, dat kan echt wel wat hebben
R5GTT. Drive it like you stole it
Slash, wat hebben we aan dat soort opmerkingen? Wat wil je nu eigenlijk weten, ik vind 't een beetje storend, zeker in dit topic. We weten niet wat jij wil, en volgens mij weet je 't zelf ook niet 
Als je injectie wilt, dan koop je dat. Hoe duur het is, moet je niet aan ons vragen, wij verkopen het niet met z'n allen.
Succes

Als je injectie wilt, dan koop je dat. Hoe duur het is, moet je niet aan ons vragen, wij verkopen het niet met z'n allen.
Succes
