[R5gtti]Injectie vragen-topic

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Goed :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het er uit ziet :p. Maar de auto loopt inmiddels dus (Y) Gaat de goede kant op. Ik heb met die van mij bijna 1300 km gereden zonder problemen. Naja geen problemen die met de injectie te maken hebben. Binnenkort afstellen op vol vermogen :p
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Kijk dat ziet er ook goed uit dus :)
Erix
Berichten: 365
Lid geworden op: di 25 sep 2001 0:00
Locatie: NL
Contacteer:

Hoe zit het eigenlijk met de regeling van de turbo druk? Is het nog mogelijk om met een bleed-valve te werken en een van te voren vastgestelde max druk of is bleed-valve niet meer toe te passen?!
TURBODJ
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 3 feb 2002 0:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

en waar blijven de foto's :wink:
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

je kan toch gewoon met een standaard blok (met chargecooler en oliekoeler) toch wel op 1,3 bar rijden? dus dan kom je toch in aanmerking voor stage 2 injectie-kit?
zijn er al prijzen voor een gtt-i kit?

p.s. , jeroen, gerrit julllie krijgen nog zes tientjes van me, was t ff vergeten (S) ..... komt goed gasten, moet toch ff binnenkort een afspraak maken om m kleppen te stellen, verrekenen we t ff
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Erix schreef:Hoe zit het eigenlijk met de regeling van de turbo druk? Is het nog mogelijk om met een bleed-valve te werken en een van te voren vastgestelde max druk of is bleed-valve niet meer toe te passen?!
Tot 1 bar is het niet goed toe te passen, omdat de wastegate van je turbo te klein is, dwz hij blijft toch spinnen door de betere verbranding en uitlaatdruk.

Bij stage 2 zou het in principe mogelijk moeten zijn, maar ik vraag mij sterk af of ze de electronica en hardware zo goed geregeld krijgen dat ie dat gewoon pikt om met de juiste afstelling te blijven rijden.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

maar weten we al iets van prijzen vor een gtt-i kit?
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ze zyn er nog druk mee bezig denk eerder eind van dit jaar dat het misschien klaar is voor de verkoop .
word nu nog een aan gewerkt maar dat wisten jullie al.
dit kan nog wel even duren dus rustig afwachten
en alvast geld sparen dan komt alles goed .
marcel
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ja idd
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Erix schreef:Hoe zit het eigenlijk met de regeling van de turbo druk? Is het nog mogelijk om met een bleed-valve te werken en een van te voren vastgestelde max druk of is bleed-valve niet meer toe te passen?!
Riël schreef: Tot 1 bar is het niet goed toe te passen, omdat de wastegate van je turbo te klein is, dwz hij blijft toch spinnen door de betere verbranding en uitlaatdruk. Bij stage 2 zou het in principe mogelijk moeten zijn, maar ik vraag mij sterk af of ze de electronica en hardware zo goed geregeld krijgen dat ie dat gewoon pikt om met de juiste afstelling te blijven rijden.
Om ff korte metten te maken met alle speculatie. Je kunt binnen de grenzen van de mapsensor elke turbodruk instelling gebruiken die je wilt.

De afstelling is en blijft goed. Dus gewoon volgas kunnen knallen met elke hoeveelheid turbodruk die je wenst.

En hoe je die turbodruk instelt is niet van belang.

Gaan wij in de tussentijd rustig verder met testen en fijnafstelling...

Laat ik wel verklappen dat ik qua koppel en vermogen Ray nader. Ray draaide met T25 @ 1.3Bar en carburateur bijna 140pk aan de wielen en rond de 220Nm op de Dyno in Goes.

Ik kwam daar in de buurt met injectie en T2 @ 0.85Bar... >-) (130pk en 210Nm op de Dyno in Goes.)

Nu dus een "grotere" turbo, betere vorm van tussenkoeling en wat grotere injectoren. Kijken of we de bak kunnen laten "zingen"... :lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

en als ik er nou eens een stage 2 kit opknal??? :~ hmmmm :p

ga eens door met testen en finetunen??? :D
Immer wieder die verdammte Holländer
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ik zit ook te denken aan een stage 2 kit
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik heb van Fastchip zelf gehoord dat bleeden onder de 1 bar niet werkt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erix
Berichten: 365
Lid geworden op: di 25 sep 2001 0:00
Locatie: NL
Contacteer:

Okay, dat wilde ik weten... leek me al stug dat bleed valve niet zou werken zolang onder max waarde van de map sensor bleef... aangezien het mengsel toch aan de hand van uitlaatgassen worden bepaald. thx voor bevestiging :)
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

wordt stage 1 met een stage 2 spruitstuk :smoke:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Fijn voor jou?
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

niet voor jou nee slimpie
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

slash schreef:wordt stage 1 met een stage 2 spruitstuk :smoke:
type je wel eens langere posts dan 1 regel? :p

Motiveer anders je besluit om met deze set-up te gaan rijden (jij bent tenslotte de kenner). Kom de chargecooler soms beter tot zijn recht? Wat zijn de wezenlijke verschillen tussen stage 1 en 2 onderdelen? Etc...
Wellicht volgen er nog interessante discussies hiero ipv mededelingen waar toch niemand echt op zit te wachten :).
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

IK ben geen kenner, ik laat me informeren DOOR kenners,
spruitstuk stage 2 is groter, grotere injectoren, andere chip, andere benz.pomp etc.
dus als je met een stage 2 spruitstuk begint is het makkelijker upgraden
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

lijkt mij ook verstandiger om gelijk stage 2 spullen te gebruiken zeker wannneer je van plan bent om hem later nog verder op te tunen, anders zit je met dubbele kosten, nu stage 1 en als je dan later meer wil moet je weer flink investeren om alles te upgraden.

ps. laat je niet van de wijs brengen iedereen verandert zijn eigen auto op zen eigen manier, als je zelf tevreden bent met het eind resultaat is het toch goed, je doet het toch voor je zelf en niet voor een ander.

keep up the good work!! (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

zou je niet eerst eens beginnen met het hart van je blok? zuigers, drijfstangen etc... kop bewerken? je kan er wel injectie op knallen, maar als jij 1bar + wil gaan rijden krijgen die dingen enorm op hun flikker... ken de boel weer open! en logischere volgorde lijkt me van binnenuit te gaan werken...

mja dat ben ik ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ja daar heb je gelijk in, aangezien ik een nieuw blok heb denk ik dat ik die inverstering uitstel voor even
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Dan lijkt het me helemaal beter om eerst wat aan je zuigers en dergelijke te doen. Of je moet grag een nieuw blok willen slopen. Dan kost het zeker weten dubbel geld (S)
5 GT Turbo '88 GT5
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

tja jullie hebben weer gelijk, zal t ff aan jl vragen wat t moet kosten
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

tja jullie hebben weer gelijk, zal t ff aan jl vragen wat t moet kosten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Een blok in goede staat houdt 't best. Ik hoor maar weinig nieuws van de kenners btw, het is wel al af of niet?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als je al een vrij nieuw blok hebt, zou ik daar nix aan doen, zorg gewoon dat je zorgt voor goede koeling van de motor, olie koeler en zorgen dat je mengsel niet te arm is. dan moet het volgens mij wel goedkomen wor
R5GTT. Drive it like you stole it
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ik ga t ff vragen aan de "kenners" maar ik denk dat jeroen wel iets erover had gezegt toen ik er was

en idd met goede (olie)koeling en een goed mengsel
kom je een eind, als je de grenzen maar niet gaat verkennen
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dan moet je met een zgn. "stage 2" spruitstuk beginnen, als je niet van plan bent de grenzen te verkennen ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

laat je gewoon goed informeren door mensen waar je van weet dat ze er echt verstand van hebben, dan moet het wel goed komen met het vermogen van je gtt.
het 1.4 blok van de gtt is beresterk, dat kan echt wel wat hebben
R5GTT. Drive it like you stole it
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

dus zonder oliekoeler op 1,5 bar en een arm mengsel, kan niet goed gaan
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Slash, wat hebben we aan dat soort opmerkingen? Wat wil je nu eigenlijk weten, ik vind 't een beetje storend, zeker in dit topic. We weten niet wat jij wil, en volgens mij weet je 't zelf ook niet ;)

Als je injectie wilt, dan koop je dat. Hoe duur het is, moet je niet aan ons vragen, wij verkopen het niet met z'n allen.

Succes (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

sorry, bij verkeerde topic gepost
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie