ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Jeeves
Contacteer:

Donderdag avond tegen een [img]http://www.prevented.net/~schoutjm/pictures/cb1.jpg[/img] (Honda CB1)

Ik hield em bijna bij met optrekken, hij's *net* ff sneller. :D Maar, hij stopt bij de 115 Mph (180 KM/u) en vanaf 110 KM/u was ik alweer op em aan het inlopen. :D

Voor deze motor hoef je dus niet bang te zijn naast het stoplicht. :)[/img]
Panoramix

REMCO-X schreef:
Panoramix schreef:
REMCO-X schreef:afkomend van uitgeest eff lopen sporten tegen een Golf 3 GTI. heb niet gewonnen maar reed wel eff dik 190 op de teller met de 1.6SI :p
Wat ik toch niet snap is waarom mensen soms met een sprintwedstrijdje tegen de 200 rijden om iemand voor te blijven of of iemand proberen in te halen, maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen......
Het was niet zozeer een wedstrijd hoor,probeerde hem alleen maar bij te houden :) ,was trouwens op de snelweg Dusss vandaar :)
Ow, op de snelweg mag je onbeperkt tegenwoordig? Ik zal vanmiddag het dan ook eens proberen op de snelweg, kijken of ik iets bij kan houden met 230 >-)
Misschien haal ik blik op de weg nog wel dan :lol:
turboman
Contacteer:

Panoramix schreef:
REMCO-X schreef:
Panoramix schreef:
REMCO-X schreef:afkomend van uitgeest eff lopen sporten tegen een Golf 3 GTI. heb niet gewonnen maar reed wel eff dik 190 op de teller met de 1.6SI :p
Wat ik toch niet snap is waarom mensen soms met een sprintwedstrijdje tegen de 200 rijden om iemand voor te blijven of of iemand proberen in te halen, maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen......
Het was niet zozeer een wedstrijd hoor,probeerde hem alleen maar bij te houden :) ,was trouwens op de snelweg Dusss vandaar :)
Ow, op de snelweg mag je onbeperkt tegenwoordig? Ik zal vanmiddag het dan ook eens proberen op de snelweg, kijken of ik iets bij kan houden met 230 >-)
Misschien haal ik blik op de weg nog wel dan :lol:
yep, je mag in NL zo hard als je wil, als je je maar aan de wettelije snelheid houdt... :lol:
Remco_Rs
Contacteer:

Steven schreef:
Ik ken een 4 deurs 99'er 1.6 8v met 4 man erin 195
300 meter verderop een laguna 1.6-16v met 4 man erin 205 :)
Mooi weet ik zeker dat ik de 200 in mijn 1 tje moet redden :)
Riël
Über-Spammer

Ja panoramix, volgens mij wil dat ding van jouw best aardig daar in de hogere regionen >-) kun jij de 16vtjes met hun grote mond hier etteren :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Douwe

Zojuist in Apeldoorn mogen aanschouwen "Lancia Delta HF Integrale Evo 1" tegen een "clio williams" :D

Jammer genoeg bleef er niks meer van de willi over (S) iets van een 500 meter sprint weet niet met hoeveel de evo won maar het waren niet een paar meterjes :beer:

Heb hem (willi uiteraard :lol: )gelijk naar de clubsite verwezen dus wie weet komt die nog wel zelf zijn verhaal hier doen :p

Moet zeggen dat dat toch bloed mooie auto's zijn die evo's en snel (Y) en niet echt een eerlijk strijd tegen een williams:

Willie:
max. vermogen 110 kW (150 pk)
max. koppel 175 Nm

Evo:
max. vermogen 147 kW (200 pk)
max. koppel 310 Nm
gille
Contacteer:

Douwe schreef:Zojuist in Apeldoorn mogen aanschouwen "Lancia Delta HF Integrale Evo 1" tegen een "clio williams" :D

Jammer genoeg bleef er niks meer van de willi over (S) iets van een 500 meter sprint weet niet met hoeveel de evo won maar het waren niet een paar meterjes :beer:

Heb hem (willi uiteraard :lol: )gelijk naar de clubsite verwezen dus wie weet komt die nog wel zelf zijn verhaal hier doen :p

Moet zeggen dat dat toch bloed mooie auto's zijn die evo's en snel (Y) en niet echt een eerlijk strijd tegen een williams:

Willie:
max. koppel 175 Nm

Evo:
max. vermogen 147 kW (225 pk)
max. koppel 310 Nm
Douwe

:p mijn waarden van heb ik van autoweek :lol: las idd ergens anders 225 :worship:
clio_rally
Contacteer:

Douwe schreef:Zojuist in Apeldoorn mogen aanschouwen "Lancia Delta HF Integrale Evo 1" tegen een "clio williams" :D

Willie:
max. koppel 175 Nm

Evo:
max. vermogen 154 kW (210 pk)
max. koppel 304 Nm
Maar goed, evo 2 had 215 pk en dat was wel de max waarin hij standaard geleverd werd. Helaas had de evo 2 standaard een kat en heb ik weinig evo 2's gezien die het van een evo 1 konden winnen... Mooie sprint, ik kom helaas weinig mensen tegen die willen sprinten, laatst zo'n nieuwe Cooper, die snelle versie, maar da's nog niet echt een sprint...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Panoramix

Riël schreef:Ja panoramix, volgens mij wil dat ding van jouw best aardig daar in de hogere regionen >-) kun jij de 16vtjes met hun grote mond hier etteren :lol:
Tot de 100 loopt het ook wel aardig hoor :)
Droes

R21 turbo VS R25 V6?? (welk is eigelijk de zwaarste motor in een R25??

wie is snelst??
Roy
Moderator

Een R25 V6? Of een V6 Turbo?
5 GT Turbo '88 GT5
Droes

Roy schreef:Een R25 V6? Of een V6 Turbo?
ow wist niet dat er een 25 V6 Turbo bestond :smoke:

R21 Turbo Quaddra (of non Q) vs R25 V6 Turbo

iemand die weet wat dit geeft?
Panoramix

Ik denk dat de R21 turbo meer als scheurijzer wordt gebruikt, en de R25 V6/V6 turbo meer als sublieme reiswagen voor lange afstanden. Zo'n V6 loopt toch wel zalig stil :) En de doorsnee V6 hangt natuurlijk vol met allerlei luxe zaken voor zo'n oude auto, zoals cruise control, airo, hele zooi elektrische dingen etc.

Qua snelheid zal de R21 turbo een fractie sneller zijn, ongeveer zelfde vermogen bij een lager gewicht, maar ik heb gelezen dat V6 turbo blokken van een R25 gekieteld kunnen worden tot 350pk :)
Roy
Moderator

Een 1400 van een 5 gtt kan ook tot 350 pk gekieteld worden :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Droes

:worship:

had jij geen 25 panoramix??
Panoramix

Droes schreef::worship:

had jij geen 25 panoramix??
Ik heb een R25, meerdere zelfs :)
Ivo
Über-Spammer

Gisteravond wezen stappen met wat Bekende van hier, en dat ging echt errug gek.... :p

Ik had een Mercedes E 320 CDI mee (van pa), en de andere persoon haalde we op in Bodegraven, en die reed in een Saxo 1.6 VTS........

Nou zit er wel wat verschil in vermogen tussen deze 2....., maar die Saxo ging wel zooo verschrikkelijk hard over rotondes....., dat ik gewoon wat moeite had om bij te blijven..... :lol: :lol: :lol:

Maare tering wat loopt zo'n stink diesel hard zeg...., eff met gemak iets over de 240 km/u op de A12 :worship:

En er staan ook nog wat zwarte kringen (of te wel DONUT'S) op het industrieterrein Bodegraven.... :p
Steven
Car: M536

Gisteravond op de A201 richting Hoofddorp:

AX GTi (1 man) vs. GTT (3 man).
Stoplicht ging op groen en hoorde nogal wat piepende bandjes naast me.
Rustig 1 beetje uitrijden over naar 2 en volgas.

En opeens zaten we ernaast en in 3 was ik al ver voorbij.

Maargoed hij kon er wel om lachen :)
Robert Turbo

Moest zaterdag werken en toen heb ik ook nog ff stoplicht sprintje gedaan.

Kwam uit Leeuwarden en stond met mijn Mercedes benz sprinter bus van 7 meter bij het stoplicht en naast me kwam een Citroen Berlingo met een jonge vrouw erin.

Ik beetje met gas spelen.
Die vrouw lachen, zij beetje gasgeven.
Op groen en daar ging ik met mijn verhoogte en verlengde Taxibus.

Mercedes Benz sprinter 308CDI VS Citroen Berlingo

Ik rijd altijd vast op die bus, dus ik weet wat die bus kan, precies voor de begrenser overschakelen.
Op welke momenten ik moet schakelen, kijk soms niet eens op toerenteller.

Wij optrekken, ik steeds stukje voor.(zo'n 20cm)

Trok gewoon zo'n Bestelauto eruit met mijn lompe taxibus :D

Bij volgende stoplicht, kreeg ik glimlach. :)
Die vrouw en ik hadden de grootste lol. :D
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Steven
Car: M536

Een diesel met een toerenbegrenzer? Diesels verstikken zichzelf gewoon...
Robert Turbo

Steven schreef:Een diesel met een toerenbegrenzer? Diesels verstikken zichzelf gewoon...
Ja, die bussen van ons bedrijf worden afgeknepen.

Die bussen rijden orgineel 161kmph en nu nog maar 140kmph
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Jasper16v

Die sprinters willen best wel ja. Voor mijn werk rijd ik er ook in, een 413 cdi. Mensen verkijken zich er soms wel op dat ze worden ingehaald door zo'n bakbeest met een meubelbak. Begrenzer komt erin bij 4000 rpm.
Robert Turbo

Jasper16v schreef:Begrenzer komt erin bij 4000 rpm.
Ja, bij mij ook.

Als ze boven bepaald toerental zitten, willen ze best vooruit komen.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Mrtn
Car: R5GTT

In het weekend rij ik altijd de nw Ducato, die draaien gewoon bijna 5000tpm met optrekken, beetje 16V eigenschappen voor zo'n bus. Toch leg ik het altijd af tegen Vito's, Transporters, Sprinters, Transits en noem maar op. Echt snel zijn ze dus niet en onder de 3000tpm gebeurd er niet veel :)
Mrtn = Maarten
Panoramix

RobertR19 schreef:
Steven schreef:Een diesel met een toerenbegrenzer? Diesels verstikken zichzelf gewoon...
Ja, die bussen van ons bedrijf worden afgeknepen.

Die bussen rijden orgineel 161kmph en nu nog maar 140kmph
Die dingen rijden vaak lomp hard en altijd maar kleven en drukken, 140 is hard zat :)

Je rijdt overigens wel heel makkelijk bij ze weg, nadat bv een vrachtwagen voor je naar rechts is gegaan en een tijdje later komen ze weer op fullspeed aanzeilen
Mrtn

en dat is best frusterend dat de acceleratie beroerd is, zo'n zool die sneller optrekt bij stoplichten en daarna 75 gaat rijden waar 80 is toegestaan (N)

zo ook op de snelweg ja (N)
Mrtn = Maarten
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

REMCO-X schreef:
Steven schreef:
Jij hebt toch een 1.6 8v? Mijn 1.6 16v haalt op de teller ruim 205. Zit er dan zo weinig verschil tussen die topsnelheden van die motoren? Qua vermogen scheelt het nogal. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
GTE 16v
Contacteer:

Steven schreef:
GTE 16v schreef:net vanmiddag, Biltseweg bij Soest.

Reed een Seat Leon(20v) voor me. reed wat langzaam :p dus FF inhalen! afijn stoplicht... stond ie te gassen achter me, groen! go :worship:

was een leuk wedstrijdje, 1ste versnelling hield ie al niet meer bij (Y)
Ik zag je vanmiddag nog staan bij een tankstation vlakbij afrit Baarn/Soest. Je motorkap lag er ook af.

Was een uurtje of half 5 ofzo.
daar werk ik! in het weekend! stoppuh de volgende keer :wink:
Riël
Über-Spammer

REMCO-X schreef:
Steven schreef:
Het aantal mensen heeft vrijwel geen invloed op de topsnelheid...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ton

Riël schreef:
REMCO-X schreef:
Steven schreef:
Het aantal mensen heeft vrijwel geen invloed op de topsnelheid...
dan ken jij mijn vader niet :lol:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ivo8hoven schreef:Gisteravond wezen stappen met wat Bekende van hier, en dat ging echt errug gek.... :p

Ik had een Mercedes E 320 CDI mee (van pa), en de andere persoon haalde we op in Bodegraven, en die reed in een Saxo 1.6 VTS........

Maare t@ring wat loopt zo'n stink diesel hard zeg...., eff met gemak iets over de 240 km/u op de A12 :worship:

En er staan ook nog wat zwarte kringen (of te wel DONUT'S) op het industrieterrein Bodegraven.... :p
Het resultaat van een avondje gummen met een dikke Duitser:

[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/38_gummen.JPG[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/38_gummen1.JPG[/img]

Goed werk Ivo! (Y)
Helaas was mijn geheugenkaart vol, want er was meer te zien..:lol:

We hebben weer goed gelachen! :lol:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
R(ay)Si

Vanavond ff tegen een M3 geraced :P

Was wel sneller in de 1 en stukje in de 2 maar daarna wassie weg :lol:

Weet verder niet wat voor motor er in lag, stond niets op zijn kont :)

Wel geinig 2 brulpijpen naast elkaar, wat een herrie :worship:
Alleen nog maar VW!
GTE 16v
Contacteer:

gistermiddag tegen een Nissan Z350(zo'n nieuwe?!) gesprint

stond bij het stoplicht, naast hem... en jah.. hij zat zo te kijken! dus volgas weg! in z'n 1 hield ik hem bij! maarjah.. daarna was hij weg.. zat niet ver achter hem! maar had toch niet genoeg pk's om er voorbij te komen :(
Mrtn

sja... shit happens :lol:
Mrtn = Maarten
Gesloten