hallo allemaal,
Ik heb een paar weken trug de koppaking ,turbo.bougies, vervongen omdat mijn r5 op 3 cylinders liep, daarna heb ik hem laten afstellen op co .
alleen hij stottert nu soms even ,dan zit ik bijna andersom in de stoel.
wie heeft enig iedee wat dat kan zijn ,
mischien de benzine pomp of wat anders???
mijn gt stottert soms
-
- Contacteer:
heb je de carburateur al gereviseerd? dwz open gemaakt, alles schoongeblazen met lucht en nieuwe pakkingen ertussen? sproeiers uitgeblazen?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
Bougiekabels, rotor, verdeelkap.
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Ik zeg kijk daar eerst maar. In mijn geval is er al een heleboel veranderd, behalve de carb, en ik heb nog steeds datzelfde probleem wat jij aangeeft.-Ray- schreef:heb je de carburateur al gereviseerd? dwz open gemaakt, alles schoongeblazen met lucht en nieuwe pakkingen ertussen? sproeiers uitgeblazen?
-
- Contacteer:
Leuk dat jullie gelijk al reageren op mijn probleem.
ik heb de carburateur nog niet open gehad, Maar moeten dan alle pakkingen ook worden vervangen?
En moet ik hem dan ook opnieuw op co laten afstellen?
ik heb de carburateur nog niet open gehad, Maar moeten dan alle pakkingen ook worden vervangen?
En moet ik hem dan ook opnieuw op co laten afstellen?
-
- Contacteer:
Daar is een club voor he
.
Pakkingen van je carb kun je nog wel gebruiken mits ze er nog goed uit zien.
Daar kan namelijk ook het probleem zitten.
Gelijk ff checken of je carbvoet vlak is, door hem even op een glasplaat te zetten.
Bij mij lag het stotteren aan m`n rotor in m`n verdeelkap, heb toen gelijk een nieuwe rotor + verdeelkap gehaald en sindsdien geen problemen meer.

Pakkingen van je carb kun je nog wel gebruiken mits ze er nog goed uit zien.
Daar kan namelijk ook het probleem zitten.
Gelijk ff checken of je carbvoet vlak is, door hem even op een glasplaat te zetten.
Bij mij lag het stotteren aan m`n rotor in m`n verdeelkap, heb toen gelijk een nieuwe rotor + verdeelkap gehaald en sindsdien geen problemen meer.
-
al eens bij de Logopedist geweest met hem

One clio to rule them all
Klinkt ook als een behoorlijke stotter. Hoeveel druk rij je op ?gerard lanting schreef:hallo allemaal,
Ik heb een paar weken trug de koppaking ,turbo.bougies, vervongen omdat mijn r5 op 3 cylinders liep, daarna heb ik hem laten afstellen op co .
alleen hij stottert nu soms even ,dan zit ik bijna andersom in de stoel.
wie heeft enig iedee wat dat kan zijn ,
mischien de benzine pomp of wat anders???
-
- Contacteer:
[quote="Riël"][quote="gerard lanting"]hallo allemaal,
Mijn metertje geeft ongeveer o,6/0,7 bar aan , dat valt best wel mee dacht ik.
Aleen wat ik zo vreemd vind. Is dat t dan weer even goed is en dan weer even stoteren. soms dan zit ik bijna met mn hoofd tegen het vooraam om het maar een beetje te overdrijven.
het beste is gewoon een nieuwe verdeler derop begrijp ik dus?
Mijn metertje geeft ongeveer o,6/0,7 bar aan , dat valt best wel mee dacht ik.
Aleen wat ik zo vreemd vind. Is dat t dan weer even goed is en dan weer even stoteren. soms dan zit ik bijna met mn hoofd tegen het vooraam om het maar een beetje te overdrijven.
het beste is gewoon een nieuwe verdeler derop begrijp ik dus?
BDP sensor?
Je onsteking valt duidelijk even weg. Of je trekt de vlotterbak leeg. Nieuw benzinefiltertje misschien?
Je onsteking valt duidelijk even weg. Of je trekt de vlotterbak leeg. Nieuw benzinefiltertje misschien?
-
- Contacteer:
[quote="Riël"]BDP sensor?
wat is een BDP sensor?
ik heb de cabr. er al afgehaald en ben nu alles aan het schoonmaken!
Maar die BDP sensor zit die onder de cabr?
Want daar zit wel een een of ander sensortje maar die is niet aangesloten. Moet ik die dan aansluiten en welke draaden moeten daar dan aan(is dit de BDP sensor)
wat is een BDP sensor?
ik heb de cabr. er al afgehaald en ben nu alles aan het schoonmaken!
Maar die BDP sensor zit die onder de cabr?
Want daar zit wel een een of ander sensortje maar die is niet aangesloten. Moet ik die dan aansluiten en welke draaden moeten daar dan aan(is dit de BDP sensor)
Nee dat sensortje hoeft niet.
De BDP sensor zit op de versnellingsbak, boven der op, onder een kapje. Er loopt een kabel naar je onsteking .Die sensor kun je eens schoonmaken, kijk je of dat werkt. Haal je 'm even los, 2 schroefjes.
De BDP sensor zit op de versnellingsbak, boven der op, onder een kapje. Er loopt een kabel naar je onsteking .Die sensor kun je eens schoonmaken, kijk je of dat werkt. Haal je 'm even los, 2 schroefjes.
-
- Contacteer:
hey theo ik heb de cabr. al ff uit elkaar gehad en schoon gemaakt!.
Ik moet m nog maar een keer uitelkaar halen en dan de compressor er maar even bij want hij haakt zo nu en dan nog steeds even . echt baaaaluuuuh
We bellen morgen wel even over het poetsen
Ik moet m nog maar een keer uitelkaar halen en dan de compressor er maar even bij want hij haakt zo nu en dan nog steeds even . echt baaaaluuuuh
We bellen morgen wel even over het poetsen
-
- Contacteer:
[quote="Riël"]Nee dat sensortje hoeft niet.
Kan het kloppen dat daar dan een ijzeren kapje overheen zit,
En mag ik ook nog vragen waar die sensor voor is
Kan het kloppen dat daar dan een ijzeren kapje overheen zit,
En mag ik ook nog vragen waar die sensor voor is
Bovenste Dooie Punt sensor, daarmee kan de onsteking 'voelen' waar je krukas zit en aan de hand daarvan je onsteking regelen.
Zit inderdaad onder een beetje 4 kant achtig kapje zo'n beetje onder je turbo.
Je kan em ff doormeten, hij moet 200 ohm geven, maar dnek dattie dat ook gewoon zal doen gezien ie anders wel normaal rijd.
Valt ook je torenteller uit enzo?
Kan ook gewoon een slecht contactje zijn van je stekkers van bijv. je bdp sensor. Loop ze allemaal es na en spuit ze ff in met contactspray.
Ben wel eens met Riël dat het zeer ws. je ontsteking is gezien ie volledig inhoud en dus ff tijdelijk helemaal niets meer doet.
Anders zou ie meer wat hakerig lopen.
Als we het goed begrijpen toch?
Je kan em ff doormeten, hij moet 200 ohm geven, maar dnek dattie dat ook gewoon zal doen gezien ie anders wel normaal rijd.
Kan ook gewoon een slecht contactje zijn van je stekkers van bijv. je bdp sensor. Loop ze allemaal es na en spuit ze ff in met contactspray.
Ben wel eens met Riël dat het zeer ws. je ontsteking is gezien ie volledig inhoud en dus ff tijdelijk helemaal niets meer doet.
-
- Contacteer:
Steven schreef:Bovenste Dooie Punt sensor, daarmee kan de onsteking 'voelen' waar je krukas zit en aan de hand daarvan je onsteking regelen.
mijn toerenteller valt niet weg,tis meestal als ik een beetje gas bij geef ,
Morgen ga ik de sensor op de versnelingbak wel even schoon maken.
En bij het doormeten van 200ohm moet de moter dan aan of uit staan
-
- Contacteer:
Ik heb nog even een vraag ,
Jullie hebben allemaal een foto van jullie auto of iets anders bij jullie naam te staan!
Hoe kan ik daar ook een mooi plaatje bij zetten?
Ik kan nergens iets vinden in mijn profiel
gr gerard
Jullie hebben allemaal een foto van jullie auto of iets anders bij jullie naam te staan!
gr gerard
-
- Contacteer:
heey theo ik ga probeeren om mijn 5je zo snel mogelijk weer goed te krijgen(wat niet echt lukt). En dan gaan we lekker te toeren
ik zie je morgen vast nog wel ff
mzzls
ik zie je morgen vast nog wel ff
mzzls
Lid worden !gerard lanting schreef:Ik heb nog even een vraag ,
gr gerard

-
- Contacteer:
[quote="Riël"]Nee dat sensortje hoeft niet.
De BDP sensor zit op de versnellingsbak, boven der op, onder een kapje. Er loopt een kabel naar je onsteking .Die sensor kun je eens schoonmaken, kijk je of dat werkt. Haal je 'm even los, 2 schroefje
Ik heb de sensor al even doorgemeten. ik heb 206 ohm gemeten. , daarna heb ik de contactpunten in de verdeelkap ook nog even een beetje opsgeschuurd.
morgen ga ik m wel weer ff probeeren
gr gerard
De BDP sensor zit op de versnellingsbak, boven der op, onder een kapje. Er loopt een kabel naar je onsteking .Die sensor kun je eens schoonmaken, kijk je of dat werkt. Haal je 'm even los, 2 schroefje
Ik heb de sensor al even doorgemeten. ik heb 206 ohm gemeten. , daarna heb ik de contactpunten in de verdeelkap ook nog even een beetje opsgeschuurd.
morgen ga ik m wel weer ff probeeren
gr gerard
Doormeten ok, 't kan een beetje vies zijn. Je hebt m wel effe schoongemaak the
-
- Contacteer:
ZEKERS!!!!Riël schreef:Doormeten ok, 't kan een beetje vies zijn. Je hebt m wel effe schoongemaak the
ok ok ok don't spank me 

Mijn auto stottert ook, maar dan vooral als ik over slechte wegen rijdt. Moet je maar eens kijken of ie dat bij jou ook doet, want dan zou het weleens kunnen zijn dat je hetzelfde probleem hebt als wat ik heb. Het is bij mij ook zo dat ie soms even inhoudt en daarna met een vrij harde schok weer oppakt en ik ben ook meerdere keren stilgevallen.
-
- Contacteer:
SToRM666 schreef:Mijn auto stottert ook, maar dan vooral als ik over slechte wegen rijdt. Moet je maar eens kijken of ie dat bij jou ook doet, want dan zou het weleens kunnen zijn dat je hetzelfde probleem hebt als wat ik heb. Het is bij mij ook zo dat ie soms even inhoudt en daarna met een vrij harde schok weer oppakt en ik ben ook meerdere keren stilgevallen.
dat maakt niks uit ,maar het is de laatste paar dagen weer even goed
vaag wagentje die 5 van mij
he gerard
zondag ffuh een tochtje maken... als ie dan nog stottert moet ie op spraak les haha lol maar kzie je deze week nog wel morgen ffuh jbl spul inbouwen... en dan kunnen we tenminste wat sound uit de radio halen... nou de mazelen djtheo
zondag ffuh een tochtje maken... als ie dan nog stottert moet ie op spraak les haha lol maar kzie je deze week nog wel morgen ffuh jbl spul inbouwen... en dan kunnen we tenminste wat sound uit de radio halen... nou de mazelen djtheo
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Niet alleen die van jou, is een karakterpunt van GTgerard lanting schreef:SToRM666 schreef:Mijn auto stottert ook, maar dan vooral als ik over slechte wegen rijdt. Moet je maar eens kijken of ie dat bij jou ook doet, want dan zou het weleens kunnen zijn dat je hetzelfde probleem hebt als wat ik heb. Het is bij mij ook zo dat ie soms even inhoudt en daarna met een vrij harde schok weer oppakt en ik ben ook meerdere keren stilgevallen.
dat maakt niks uit ,maar het is de laatste paar dagen weer even goed
vaag wagentje die 5 van mij

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD